جواب صفحه ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۳۴ و ۳۵ درس چهارم نگارش دوم
پاسخ سوالات نگارش درس چهارم ، مدرسه خرگوش ها برای کلاس دوم دبستان
جواب نگارش مدرسهی خرگوش ها درس چهارم کلاس دوم ابتدایی: در این بخش سوال های صفحه ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۳۴ و ۳۵ نگارش دوم پاسخ داده ایم، جهت مشاهده در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.
درس بعدی: جواب درس پنجم نگارش دوم
جواب صفحه ۳۱ نگارش دوم درس مدرسه خرگوش ها
۱- چهار سطر اول را از روی درس، با خط خوانا بنویس.
بچه خرگوش ها منتظر معلم بودند. معلم با سبد هویج وارد، سلام کرد و پرسید :«بچه ها، فکر می کنید چرا خدا به ما گوش داده است؟». پشمالو دستش را بلند کرد و گفت :«برای اینکه صداها را بشنویم». آموزگار لبخند زد و پرسید :«اگر گوش نداشتیم، چه می شد؟».
۲- کلمه های درس را که یکی از نشانه های «فـ ف، شـ ش، پـ پ» دارند، یک بار بنویس.
خرگوش، شد، پرسید، فکر، گوش، پشمالو، دستش، بشنویم، نداشتیم، دم پنبه ای، نمی شنیدیم، پرسش، چشم، اتفاقی، پیش، شغال، برفی، پرنده، پس، داشتن، همیشه، شماست، پاسخ و خوش حالی.
۳- جمله های زیر را مانند نمونه، پرسشی کن و با علامت مناسب، دوباره بنویس.
چرا مژگان به مسافرت رفت؟
سعید درسش را خواند.
⭐ کی سعید درسش را خواند؟
به معلم احترام گذاشتی.
⭐ آیا به معلم احترام گذاشتی؟
سیما هر هفته یک کتاب می خواند.
⭐ چگونه سیما، هر هفته یک کتاب می خواند؟
۴- نوشتهی زیر را تا دو سطر ادامه بده.
معلم وقتی وارد کلاس شد، به دانش آموزان گفت :«امروز می خواهیم درس مدرسهی خرگوش ها را بخوانیم، کدام یکی از شما می داند که این درس درباره چه چیزی است؟» سمیرا دستش را بلند کرد و گفت :«من می دانم، درباره نگه داری از گوش است، چون بردار من سال گذشته کلاس دوم بوده و این درس را برای من خوانده بود».
جواب نگارش صفحه ۳۲ کلاس دوم ابتدایی
۱- هفت سطر بعدی را از روی درس، با خط خوش بنویس.
بچه خرگوش ها در سکوت، منتظر پرسش بعدی بودند که چشم قرمزی پرسید :«اگر صداها را نمی شنیدیم، چه اتفاقی برای ما می افتاد؟» این بار خاکستری جواب داد: «خطرهایی برای ما پیش میآمد؛ مثلاً صدای روباهها و شغالها را نمیشنیدیم.» برفی ادامه داد: «از خیلی چیزها هم لذّت نمیبردیم؛ مثل صدای پرندهها و سرود خواندن بچّهها.»
۲- از کدام قسمت درس خوشت آمده؟ آن را بنویس.
دم پنبه ای جواب داد :«باید از آن ها خوب مواظبت کنیم و همیشه آن ها را تمیز نگه داریم».
۳- چهار کلمه بنویس که آخر آن ها مثل کلمهی «حتما» باشد.
فعلا، اولا، دوما، ثانیا، خواهشا
اصلا، بعدا، ابدا، لطفا، قبلا
مثلا، اتفاقا، اصولا، مخصوصا
۴- به جای کلمهی داخل کمانک، کلمه مناسب دیگری بگذار و جمله را بنویس.
الف) ما باید از حیوانات (مواظبت) کنیم. مراقبت
ب) اگر مادرم خوابیده باشد، (آهسته) راه می روم. آرام
پ) خداوند همه چیز را (خلق کرده است.) آفریده است
همچنین مشاهده کنید:
گام به گام دروس نگارش فارسی دوم
پاسخ صفحه ۳۳ نگارش درس چهارم کلاس دوم
۱- چهار سطر بعدی را از روی درس، با خط زیبا بنویس.
آموزگار ادامه داد :«پس، داشتن گوش های سالم، خیلی مهم است. بچه ها، آیا می دانید چه باید بکنیم تا گوش های ما سالم بمانند؟». دم پنبه ای جواب داد :«باید از آن ها خوب مواظبت کنیم و همیشه آن ها را تمیز نگه داریم».
۲- هر کلمه را در جای خودش قرار بده.
تشکر – با دقت – حیوانات – لبخند
ما باید با …حیوانات… مهربان باشیم.
وقتی به پرنده ها دانه می دهیم، آن ها از ما …تشکر… می کنند.
معلم با …لبخند… وارد کلاس شد.
بچه خرگوش ها …با دقت… به حرف دوستانشان گوش می دادند.
۳- لطیفه زیر را بخوان و در پایان هر جمله نقطه (.) یا نشانهی پرسش (؟) بگذار.
علی کوچولو با عجله مشغول خوردن شیرینی بود که مادرش گفت :«بچه جان، این قدر تند تند شیرینی نخور من بچه ای را می شناسم که در خوردن شیرینی عجله کرد و قبل از تمام شدن شیرینی ها، بیمار شد (.) » علی کوچولو در حالی که دهانش پر بود، گفت :«راست می گویی حالا بقیهی شیرینی های او کجاست (؟) »
۴- بنویس چه وقت سلام می کنی و چه وقت خداحافظی می کنی.
سلام: وقتی که به جایی وارد می شوم و کسی را می بینم، صبح به پدر و مادر و معلم خود سلام می کنم.
خداحافظی: وقتی که از جایی می خواهم بیرون بروم، با کسی که از پیش من می رود خداحافظی می کنم.
پاسخ نگارش صفحه ۳۴ درس ۴ مدرسه خرگوش ها کلاس دوم
۱- سه سطر بعدی را از روی درس، با خط زیبا بنویس.
زنگ مدرسه که به صدا در آمد، معلم گفت :«بچه ها، این هویج ها جایزهی شماست که فکر کردید و پاسخ های خوبی دادید.» چند دقیقه بعد، بچه خرگوش ها هویج در دست، با خوش حالی از کلاس بیرون رفتند.
۲- جاهای خالی را پر کن.
انسان در …شهر… زندگی می کند.
کندو محل زندگی …زنبور… است.
شیر در …جنگل… زندگی می کند.
جنگل محل زندگی …حیوانات… است.
بعضی ها قناری را در …قفس… نگاه می دارند.
پرنده در …لانه… زندگی می کند.
۳- در جاهای خالی، می توانی دو کلمه از کلمه های زیر را بگذاری. به دلخواه کلمه های مناسب را انتخاب کن و بنویس.
پاکیزه – خوبی – سعی – پرسیدم – سوال کردم – مهربان – تمیز – کوشش
هوای روستا …پاکیزه… (…تمیز…) است.
من هم …سعی… (…کوشش…) می کنم از آن چه دارم، به دوستانم بدهم.
روزی از مادرم …پرسیدم… (…سوال کردم…).
۴- به اول جملهی زیر «چرا» اضافه کن و جواب آن را بنویس.
ما خدا را دوست داریم …
چرا ما خدا را دوست داریم؟ چون خداوند مهربان ما را آفریده است و به ما نعمت های فراوانی مثل پدر و مادر و … داده است.
جواب سوالات نگارش صفحه ۳۵ کلاس دوم ابتدایی
۱- نوشته زیر را پر رنگ کن و بنویس.
پاکیزگی نشانهی ایمان است.
۲- نقاشی را رنگ بزن و دربارهی آن دو سطر بنویس.
مریم دختر خوب و پاکیزه ای است. او هر شب دندان هایش را خوب مسواک می زند. مریم برای اینکه آب هدر نرود از یک لیوان آب برای شستن دندان هایش استفاده می کند.
درس قبلی: جواب صفحه درس سوم نگارش دوم
✅ به پایان پاسخ سوالات نگارش صفحه ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۳۴ و ۳۵ کلاس دوم دبستان رسیدیم، مانند همین مطلب شما می توانید شماره صفحه نگارش موردنظر را به همراه کلمه ماگرتا در گوگل سرچ کنید تا پاسخ آن را به صورت کامل و صحیح مشاهده نمایید.
خیلی خوب عالی مرسی از زحمتاتون
راست میگی عالیه! خیلی به درسام کمک می کنن! خیلی تشکر❤ دست سازندش درد نکنه!❤😊
عالییی مرسی
خیلی به درسام کمک ممکن واقعا این خیلی عالی خسته نباشید👏👏👏👍👌
دمتون گرم خدایی با برادر کوچیکترم دیوونه شده بودم با نگارششون و ریاضی مرسی
ممنون خیلی عالی بود 🌹⚘
واقعا عالی .خدا قوت
بسیار عالی ممنون از لطفتون
عالی بود یک دنیا ممنون 🌹🌹
عالی ممنون
عالی بود یک دنیا ممنون 🌹🌹
چه
عالی به درسام خیلی کمک می کنه ممنون از سازندش♡♡♡♡♡♡♡♡
خیلی عالی
عالیییییی
عالییی
ممنون از این همه تلاش که اینجا کردین متشکرم
عالی بود
عالی بود
کارتون عالی است
عالیبود
سلام واقعن به راحتی میتونم به بچم درس یاد بدم
اره
آره میشه عالی دمتون گرم ❤❤❤❤💋💋💋