جواب صفحه ۴۲، ۴۳، ۴۴، ۴۵ و ۴۶ درس ششم نگارش دوم
گام به گام نگارش درس کوشا و نوشا فصل 6 کتاب نگارش کلاس دوم ابتدایی و حل سوالات صفحه 42 تا 46
نگارش درس ششم ۶ کوشا و نوشا کلاس دوم ابتدایی و پاسخ سوالات نگارش صفحه ۴۲، ۴۳، ۴۴، ۴۵ و ۴۶ را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز آماده کرده ایم.
درس بعدی: جواب درس هفتم نگارش دوم
جواب نگارش صفحه ۴۲ درس ششم کلاس دوم ابتدایی
۱- پنج سطر اول را از روی درس، با خط خوانا و زیبا بنویس.
دو پرندهی کوچک در جنگلی زندگی می کردند. اسم یکی از آن ها «کوشا» و اسم دیگری «نوشا» بود. آن ها شبیه هم بودند و همیشه با هم پرواز می کردند. روزی پدر و مادرشان به آن ها گفتند: »شما دیگر بزرگ شده اید. غیر از بازی کردن باید چیزهای دیگری هم یاد بگیرید».
۲- کلمه های هم معنا را به هم وصل کن.
ناراحت ↔ غمگین
زیاد ↔ خیلی
نیرومند ↔ قوی
مریض ↔ بیمار
پرسید ↔ سوال کرد
۳- مانند نمونه با هر کلمه، دو کلمهی جدید بساز و بنویس.
مثال : مرغ –> مرغ داری و تخم مرغ
بال: سبک بال ، بال و پر
دل: دل تنگ، دل خوش
آب: آب پاش ، آب میوه
۴- در دو جمله بنویس اگر چیزی را پیدا کردی، چه می کنی؟
اگر در مدرسه چیزی را پیدا کنم، آن را به ناظم می دهم یا در جعبه اشیا گم شده ها می گذارم. اگر چیزی را در خیابان پیدا کنم آن را به صندوق پست می اندازم و یا تحویل یک مغازه دار می دهم.
جواب صفحه ۴۳ نگارش درس کوشا و نوشا کلاس دوم
۱- چهار سطر بعدی را از روی درس، با خط قشنگت بنویس.
کوشا و نوشا خوش حال شدند و پرواز کنان، لانه شان را ترک کردند. آن ها در راه، دارکوبی را دیدند. دارکوب، پرندهی دانای جنگل بود. کوشا و نوشا از او خواستند کمی از علم و دانایی خود را به آن ها بیاموزد. دارکوب گفت:«بسیار خوب، اما کار ساده ای نیست. شما باید سال ها تلاش کنید تا دانا شوید.» کوشا و نوشا قبول کردند.
۲- سه کلمه بنویس که در آن ها کلمهی «بازی» وجود داشته باشد.
مثل: طناب بازی
تاب بازی
سرسره بازی
توپ بازی
۳- در هر ردیف کلمهی مشترک را در جای خالی بنویس.
الف) کتاب فروش، کتابدار، کتاب خانه، کتاب ها : کتاب
ب) خوش مزه، با مزه، بی مزه، بد مزه : مزه
پ) امروز، روزانه، روزی، دیروز : روز
۴- بنویس اگر جای «نوشا» بودی، چه می کردی.
تلاشم را بیشتر می کردم و خسته نمی شدم و مثل کوشا سعی می کردم چیزهای جدید را یاد بگیرم، تا دیگران هم درباره خوبی و دانایی من صحبت کنند.
جواب سوالات صفحه ۴۴ نگارش کلاس دوم ابتدایی
۱- پنج سطر بعدی را از روی درس، با خط زیبا بنویس.
دو سال گذشت، کوشا به آموختن ادامه داد اما نوشا از آموختن خسته شد. او دلش می خواست آزاد باشد، بازی کند و از این شاخه به آن شاخه بپرد. برای همین، یک روز پرواز کرد و از آن جا رفت. نوشا در راه به هدهدی رسید که پاکیزه، راست گو، امانت دار و مهربان بود. از هدهد خواست تا این چیزهای خوب را به او یاد بدهد.
۲- مرتب کن و بنویس.
الف) بیاموزد – را – برادر – دو – او – به – آن ها – که – از – خواستند – دانایی
دو برادر از او خواستند که به آن ها دانایی را بیاموزد.
ب) برادر – گرفتند – یاد – بگیرند – تازه ای – دو – تصمیم – چیزهای
دو برادر تصمیم گرفتند چیزهای تازه ای یاد بگیرند.
۳- جمله ها را با کلمه های داده شده، کامل کن. (حتما، اتفاقا و معمولا)
الف) فردا …حتما… از دوستم عذرخواهی می کنم.
ب) امروز …اتفاقا… آموزگار را در خیابان دیدم.
پ) دندان های شیری بچه ها …معمولا… از هفت سالگی می افتد.
۴- بنویس چه کارهایی می توانی بکنی تا پدر و مادرت، خوش حال شوند.
به حرف آن ها گوش بدهم و دختر خوبی باشم.
درس هایم را خوب بخوانم تا در آینده فرد با سواد و دانایی بشوم.
همچنین مشاهده کنید:
گام به گام دروس نگارش فارسی دوم
پاسخ صفحه ۴۵ نگارش درس ۶ کلاس دوم ابتدایی
۱- پنج سطر بعدی را از روی درس، با خط زیبا بنویس.
هدهد قبول کرد که به او آموزش بدهد. دو سال نگذشته بود که نوشا از این کار هم خسته شد و از پیش هدهد رفت. این بار به طوطی سخن گو رسید و از او خواست خوب حرف زدن را به او یاد بدهد. طوطی گفت: «بسیار خوب اما تو باید اول خوب دیدن و خوب گوش کردن را یاد بگیری و تمرین کنی، تا بتوانی سخن بگویی. این کار، چند سال طول می کشد.»
نوشا قبول کرد ولی هنوز یک سال نگذشته بود که از آموختن خسته شد. برای همین، یک روز پروازکنان از پیش طوطی رفت. او تصمیم گرفته بود، پیش پدر و مادر پیرش برگردد.
۲- هم معنی کلمه های زیر را از درس پیدا کن و بنویس.
مثل، شبه
شاد، خوش حال
عاقبت، سرانجام
تلاش، تمرین
یاد گرفتن، آموختن
۳- کلمه های زیر را با توجه به نشانهی آخرشان دسته بندی کن.
کوه – کاسه – میوه – کاه – سیاه – راه – پایه – خانه – شانه و فایده
نشانه (اِ) | نشانه (ه) |
کاسه میوه پایه خانه شانه فایده | کوه کاه سیاه راه |
۴- بنویس این پرنده چه می کند؟
پرنده آبی می خواهد به دوستش تمساح کمک کند. چون تمساح موقع غذا خوردن چیزی در دندانش گیر کرده است و نمی تواند آن را ببیند، پرنده آبی می خواهد آن را پیدا کند و در بیاورد.
حل نگارش صفحه ۴۶ کلاس دوم ابتدایی درس شش
۱- نوشتهی زیر را پر رنگ کن و زیبا بنویس.
خدایا به من کمک کن تا بیشتر و بیشتر بیاموزم.
۲- کلمه های زیر را بر اساس جاندار و بی جان، طبقه بندی کن.
فیل، کتاب، مورچه، تلویزیون، سگ، مار، سینی، پاک کن، فنجان، خرگوش، میز و کیف
جاندار | بی جان |
فیل | کتاب |
مورچه | تلویزیون |
سگ | سینی |
مار | پاک کن |
خرگوش | فنجان |
———— | میز |
———— | کیف |
درس قبلی: جواب درس پنجم نگارش دوم
✅ به پایان سوالات کتاب نگارش صفحه ۴۲، ۴۳، ۴۴، ۴۵ و ۴۶ کلاس دوم ابتدایی رسیدیم، در این بخش پرسش های مربوط به درس کوشا و نوشا را حل کردیم جهت دیدن جواب سایر درس های کتاب کافیست شماره صفحه آن را به همراه عبارت ماگرتا در گوگل جست و جو کنید.
عالییییییییی.خواهرم تونست درس کوشا و نوشت رو بنویسه❤️❤️❤️🥰🥰🥰💕💕
عالی بود ممنون
عالییی ممنون خدا خیرتون بده
عالی بود مرسی بابت کمکتو
عالی بود …خیلی خوبه🌹🌹
خیلی ممنون از کمکتون
ممنون
عالیییییی
عالی بود
عالیییییی
مرسی بابت کمک همتون دستتون درد نکنه عالی هستین💝💝
ممنون کی کمک کردید درس کوشاو نوشاروبنویسم🥰😍🤩
عالیه دست شما درد نکنه
عالی بود💖
عالی
ممنون عالیییییییب بود
مرسی بابت کمک هاتون مرحبا عالی هستش 🤘🥺🙃
ممنون..خسته نباشید 🥰
عالیه ❤
خیلی خوبه
عالی👌
عالی
عالی
عالی
عالی یود تشکر و ممنون 🥰🥰🥰🥰😘😘😘😘😘😘😘
آره
نمی دونم آخرش باید پنج خط بنویسیم
خیلی. علی بود،😘😘😘😘😘😘😘😘🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗😘😘😘
عالیییییییییییی بود ممنون مرسی
ممنون عالییییییی بود
ممنون
عالی
عالی بود 👌👌👌
خیلی
منریاضیمیخواهم
خوب ریاضی جست و جو کن
صفحه مورد نظرت+ماگرتا