اخبارعلمی

جواب درس ۲ علوم سوم ✔️ خوراکی ها

گام به گام فصل 2 علوم سوم دبستان ؛ پاسخ سوالات صفحه 14 و 15 و 16 و 17 و 18 و 19 و 21 و 22 درس خوراکی‌ها

جواب درس 2 علوم تجربی سوم دبستان ؛ در این نوشته پاسخ فعالیت، جمع آوری اطلاعات، گفت‌وگو و ایستگاه فکر صفحه 14 و 15 و 16 و 17 و 18 و 19 و 21 و 22 از فصل دوم علوم سوم ابتدایی، قسمت «خوراکی‌ها» را برای شما آماده کرده‌ایم. در ادامه همراه ما باشید.

فصل بعدی:‌ جواب درس سوم علوم سوم

جواب فصل دوم ۲ علوم سوم ابتدایی

جواب فصل دوم ۲ علوم سوم

در این بخش سوالات زیر از شما پرسیده شده است:

جواب صفحه ۱۴ علوم سوم ابتدایی

شما از دیدن تصویر بشقاب سلامت چه نتیجه‌هایی می‌گیرید؟
جواب: دیدن تصویر یک بشقاب سالم می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد یک رژیم غذایی متعادل و سالم به ما بدهد. لذا نتیجه می‌گیریم خوراکی‌هایی که مفید هستند، مثلا میوه‌ها و سبزی‌ها را بیشتر مصرف کنیم و از گروه‌های غذایی که برای ما ضرر دارند کمتر استفاده کنیم.

گام به گام درس دوم علوم تجربی سوم ابتدایی

جواب فعالیت صفحه ۱۵ علوم سوم دبستان

غذاهایی که می‌خوریم، معمولا مخلوطی از چند گروه مواد غذایی هستند. چند غذایی را که دوست دارید انتخاب و مشخص کنید که از کدام گروه‌های مواد غذایی تشکیل شده‌اند؟ نتیجه را در جدول زیر بنویسید.

جواب جدول صفحه 15 علوم سوم ابتدایی

پاسخ فعالیت صفحه ۱۵ و ۱۶ علوم سوم

به مدت سه روز خوراکی‌هایی که می‌خورید را در جدول یادداشت کنید.

گام به گام درس خوراکی ها علوم سوم ابتدایی

آیا برنامه‌ی غذایی شما در طول این سه روز، برنامه‌ی مناسبی بوده است؟ بله

برای پاسخ به این پرسش مشخص کنید هر یک از خوراکی‌هایی که خورده‌اید مربوط به کدام گروه مواد غذایی است. سپس در خانه‌ی مناسب از جدول صفحه‌ی بعد، یک چوب خط رسم کنید.

پاسخ سوالات صفحه 16 علوم سوم ابتدایی

جدول بالا را با بشقاب سلامت مقایسه کنید و به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:
کدام یک از گروه‌های مواد غذایی را کمتر از بقیه مصرف کرده‌اید؟
جواب: گروه چربی‌ها.

آیا فکر می‌کنید برنامه‌ی غذایی مناسبی دارید؟
جواب: تا حدودی مناسب ولی می توان با کم کردن شکر و روغن در غذاها این برنامه را مناسب‌تر کرد.

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۷ علوم سوم

هر گروه از مواد غذایی، بعضی نیازهای بدن ما را برآورده می‌کند. دانش‌آموزان کلاس در این‌باره اطلاعات زیر را جمع‌آوری کرده‌اند.

پاسخ صفحه 17 کتاب علوم پایه سوم تجربی

شما هم با انجام این فعالیت اطلاعات بیشتری درباره‌ی گروه‌های مواد غذایی جمع‌آوری کنید. به نظر شما کمبود گروه میوه‌ها و سبزی‌ها ممکن است برای ما چه ضررهایی داشته باشد؟
جواب: امکان افزایش فشار خون، افزایش وزن، مشکلات گوارشی، خطر ابتلا به انواع سرطان، افزایش احتمال ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و…

جواب فعالیت صفحه ۱۸ علوم سوم ابتدایی

چند خوراکی بسته‌بندی‌شده جمع‌آوری کنید و سپس سه خوراکی را که به‌نظرتان از بقیه سالم‌تر هستند، انتخاب کنید. دلیل خود را برای این انتخاب بنویسید.
جواب: ۱- شیر ۲- آب معدنی ۳- بیسکویت
موادی که انتخاب کردیم دارای سیب سلامت و استاندارد هستند و مواد مضر مثل نمک و شکر و روغن کمتر در آن‌ها استفاده شده است.

پاسخ سوالات صفحه ۱۹ علوم سوم

دانش‌آموزان خوراکی‌های بسته‌بندی شده را به کلاس علوم آوردند. معلم از آنها خواست به برچسب سیب سلامت که روی بسته‌بندی‌ها قرار دارد توجه کنند. سپس بچه‌ها با راهنمایی معلم جدول زیر را برای خوراکی‌هایی که انتخاب کرده بودند، کامل کردند:

جواب فعالیت های صفحه 19 علوم پایه سوم ابتدایی

آیا خوراکی‌هایی که در فعالیت قبل انتخاب کرده بودید، سالم هستند و مصرف زیاد آن‌ها مشکلی ایجاد نمی کند؟
جواب: سالم هستند ولی در بعضی از آن‌ها خط زرد وجود دارد و مصرف بیش از اندازه‌ی آن‌ها خوب نیست.

در بسته‌بندی بعضی خوراکی‌ها مواد نگهدارنده و مواد افزودنی نوشته شده است. این‌ها چه معنی دارند؟
جواب: این مواد باعث می شوند خوراکی ها برای مدت بیشتری سالم بمانند.

من دو تاریخ متفاوت روی بسته‌بندی‌ها دیده‌ام. معنی این تاریخ‌ها چیست؟
جواب: یکی از آن‌ها تاریخ تولید و دیگری تاریخ انقضا است.

جواب گفت‌وگو صفحه ۲۱ علوم سوم دبستان

با توجه به مطالبی که در این درس آموخته‌اید، درباره‌ی سلامت خوراکی‌های زیر در گروه خود گفت‌وگو کنید و نتیجه‌ی آن را به کلاس گزارش دهید.

پاسخ صفحه 21 علوم تجربی سوم ابتدایی
حل سوالات صفحه 21 علوم سوم
 پاسخ سوالات صفحه 21 علوم تجربی سوم ابتدایی

جواب ایستگاه فکر صفحه ۲۲ علوم سوم

به نظر شما چه عواملی می‌تواند باعث شود که بعضی افراد نتوانند برنامه‌ی غذایی سالمی داشته باشند؟
جواب: نداشتن زمان برای پخت غذا و عادت غذایی نامناسب و بیشتر از همه نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه باعث می شود افراد به غذاهای ناسالم روی بیاورند و در آینده دچار انواع بیماری‌های مختلف شوند.

پاسخ فعالیت صفحه ۲۲ علوم سوم ابتدایی

یکی از رسم‌های ما ایرانیان، درست کردن بعضی خوراکی‌ها به مناسبت‌های گوناگون است؛ مثلا برای سال نو و جشن نوروز سمنو می‌پزیم. درباره‌ی این رسم‌ها و خوراکی‌های مخصوص آن‌ها با بزرگترها گفت‌وگو کنید و اطلاعات به‌دست آمده را در کلاس گزارش دهید.

سمنو: سمنو نماد زایش و باروری در فرهنگ ایرانیه و برای عید نوروز درست میشه. گندم رو خیس می‌کنن، جوانه می‌زنن و بعد با آرد برنج و شیر می‌پزن. سمنو خیلی مقوی و پرخاصیته.
کوکو سبزی: کوکو سبزی یه غذای خوشمزه و پرطرفداره که معمولا برای مراسم‌های مختلف مثل شب یلدا و چهارشنبه‌سوری درست میشه. با انواع سبزی‌های معطر مثل تره، جعفری، شنبلیله و… درست میشه.
آش رشته: آش رشته یه آش غلیظ و پرخاصیته که معمولا برای ماه محرم و صفر درست میشه. توش رشته، حبوبات، سبزیجات و گوشت یا مرغ ریخته میشه.
زولبیا و بامیه: زولبیا و بامیه شیرینی‌های مخصوص ماه رمضان هستن. این شیرینی‌ها رو داغ داغ و با شربت می‌خورن.

فصل قبلی: جواب درس اول علوم سوم

✅ در این نوشته به فعالیت‌های صفحه ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۲۱ و ۲۲ درس دوم علوم سوم ابتدایی که مربوط به فصل خوراکی‌ها بود، پاسخ دادیم. برای مشاهده گام به گام سایر صفحات کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید. همچنین اگر نظری دارید آن را در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =