اخبارعلمی

جواب سوالات درس ۱۲ علوم سوم ، هر کدام جای خود ۱

پاسخ تمرینات درس 12 علوم سوم دبستان و گام به گام فصل دوازده هر کدام جای خود بخش 1

پاسخ سوالات صفحه 90 ، 91 ، 92 ، 94 ، 96 و 97 درس ۱۲ علوم سوم بخش طبقه بندی، گفت و گو، آزمایش و جمع آوری اطلاعات را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز کوشا آماده کرده ایم.

مطلب پیشنهادی :‌ جواب سوالات درس ۱۱ علوم سوم

گام به گام درس دوازدهم علوم سوم دبستان

تمرینات درس دوازدهم علوم سوم ابتدایی

جواب طبقه بندی صفحه ۹۰ درس ۱۲ علوم سوم

در صفحه 90 فصل 12 علوم سوم پرسیده شه است که : دانش آموزان تصویر انواع جانوران را با خود به کلاس آورده اند. آن ها می خواهند جانوران را با توجه به محل زندگی شان طبقه بندی کنند.



دسته اول، جانورانی که در آب زندگی می کنند : ماهی ها، عروس دریایی، کوسه و …

دسته دوم، جانورانی که در زیر خاک زندگی می کنند :‌ مورچه، کرم و …

دسته سوم، جانورانی که در خشکی زندگی می کنند : فیل، ببر، خرس، خرگوش و ….

پاسخ گفت و گو صفحه ۹۰ و ۹۱ علوم سوم دبستان

در صفحه 90 و 91 دو گفت و گو مطرح شده است که جواب آن ها به صورت زیر است :

چرا جانوران در محل های مختلف زندگی می کنند؟



برای برطرف سازی نیازهایی مانند غذا، البته نیازهای جانوران با هم متفاوت است و هر کدام بر اساس آن و سازیگاری بدنشان باید در محیط های مختلف زندگی کنند.

چرا غواص در زیر آب به کپسول هوا نیاز دارد؟

از آنجایی که انسان دارای شش است و نمی تواند درون آب نفس بکشد، بنابراین غواص باید با خود کپسول هوا داشته باشد تا با هوای درون آن نفس بکشد.

گام به گام آزمایش صفحه ۹۲ فصل دوازده علوم سوم ابتدایی

جواب صفحه 92 درس 12 علوم سوم دبستان

وسایل لازم: بطری شیشه ای باریک و در دار، شیلنگ باریک، سرنگ بدون سوزن.

۱- به کمک معلم در بطری را مثل تصویر سوراخ کنید.
۲- تکّه‌ی کوچکی از شیلنگ را ببرید و از سوراخ در بطری عبور دهید.
۳- مثل تصویر انتهای سرنگ را به درون شیلنگ فرو کنید.
۴- مثل تصویر ۴ درون بطری و سرنگ آب بریزید. بطری باید از آب پر باشد.
۵- در بطری را محکم ببندید و آن را مثل تصویر ۵ نگه دارید.
۶- اکنون دسته‌ی سرنگ را بکشید؛ چه اتفاقی می افتد؟ حباب های هوا روی بدنه‌ی داخلی ظرف ظاهر می شوند. می توان نتیجه گرفت که درون آب، هوا وجود دارد.



درس ۱۲ علوم سوم ، آیا در آب، هوا وجود دارد؟ بله.

پاسخ جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۹۴ علوم سوم

ماهی ها چه غذایی می خوردند؟

غذای بیشتر ماهی های بزرگ ماهی کوچک تر می باشند و ماهی کوچک از گیاهان و موجود کوچک داخل دریا تغذیه می کنند.

شگفتی های آفرینش : در سواحل جنوبی کشورمان ماهی هایی زندگی می کنند که می توانند با باله های بزرگ خود از آب بیرون بیایند و مدّتی در هوا بپرند. در جنوب کشور به این نوع ماهی، «ماهی بالی» هم می گویند.

جواب گفت و گو صفحه ۹۶ درس ۱۲ علوم سوم

بچّه قورباغه ها چه شباهت ها و چه تفاوت هایی با ماهی ها دارند؟

شباهت: هر دو موجود دم، باله و آبشش دارند.

تفاوت: سر بچه قورباغه بزرگ تر است. دم ماهی بزرگ تر است. سر و دم ماهی متناسب با بدنش است. پوست بچه قورباغه بدون پوشش است ولی بدن ماهی پولک دارد.

وقتی بچه قورباغه ها بزرگ می شوند، تغییر می کنند؛ یعنی باله ها و آبشش ها و دمشان از بین می رود و به جای آن ها در بدنشان شش و دست و پا ساخته می شود. پس از اینکه این تغییرات در بدن آن ها صورت گرفت، قورباغه ها می توانند روی خشکیِ کنار برکه‌ی آب زندگی کنند. دانشمندان قورباغه ها و جانورانی مثل آن ها را گروه دوزیستان می نامند.

جمع آوری اطلاعات صفحه ۹۷ علوم سوم

درباره‌ی زندگی یک جانور دوزیست که در کشور ما زندگی می کند، گزارش تهیه کنید.

قورباغه درختی یا داروگ گیلانی ها کوچک ترین قورباغه ایران به شمار می رود، سبز رنگ است و می تواند برای این که از دست دشمنان در امان بماند، رنگ خود را از سبز تیره تا قهوه ای تغییر دهد.

✅ در این مقاله پاسخ سوالات موجود در درس ۱۲ علوم سوم را بررسی کردیم، اگر پیشنهادی در این رابطه دارید از قسمت نظرات آن را به اشتراک گذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.