اخبارعلمی

جواب فعالیت های فصل اول و دوم علوم تجربی دوم

پاسخ فصل اول علوم دوم زنگ علوم و جواب فصل دوم علوم دوم هوای سالم، آب سالم

جواب فصل اول و دوم علوم تجربی دوم ؛ در این نوشته از بخش آموزش و پرورش ماگرتا با پاسخ و جواب فعالیت ها ، ایستگاه فکر ها و گفت و گو کنید های صفحه ۱۲ تا ۲۱ فصل ۱ و ۲ علوم پایه دوم رفتار اتم با یکدیگر کتاب علوم دوم ابتدایی پرداخته ایم. در ادامه همراه باشید.

پاسخ فصل بعد : جواب فصل سوم علوم تجربی دوم

جواب فصل اول علوم تجربی دوم

پاسخ فصل اول علوم دوم
پاسخ فصل اول علوم دوم

درس اول : ایستگاه فکر صفحه ی 15 علوم دوم

کدام یک می تواند مشاهدات خود را دقیق بیان کند ؟ چرا ؟

سمیه – زیرا برگه یادداشت خود را به همراه خود دارد ، اما مینا برگه یادداشت خود را گم کرده است و نمی تواند مشاهدات خود را به طور دقیق بیان کند.

جواب درس ۲ علوم دوم

جواب درس ۲ علوم دوم

در ادامه به پاسخ سوالات فصل ۲ علوم دوم هوای سالم آب سالم داریم :

کدام تصویر هوای سالم را نشان می‌دهد؟ تصویر بالایی – استان گیلان شهر رشت

عکس صفحه ۱۷ علوم دوم

گفت و گو کنید صفحه ۱۷ علوم دوم

با دقّت به تصویر هوای آلوده نگاه کنید. چرا هوا آلوده شده است؟
پاسخ: به خاطر دود ماشین‌ها و کارخانه‌ها.

چگونه می توانیم هوایی سالم داشته باشیم ؟ به جای اتومبیل های شخصی ، از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنیم – از دوچرخه استفاده کنیم – درخت بکاریم – در اطراف و خارج شهرها کارخانه بسازیم.

علم و زندگی صفحه ی 17 علوم تجربی دوم

هوای آلوده چه اثراتی بر زندگی جانوران و گیاهان دارد ؟
به سلامت جانوران و گیاهان آسیب می رسد و باعث خشک شدن گیاهان و باعث کوتاه شدن عمر انسان ها و حیوانات می شود.

فعالیت صفحه 17 کتاب درسی علوم دوم

۱- در یک بطری شفّاف با اسفند یا عود دود ایجاد کنید. آن را وارونه نگه داشته و در آن را ببندید؛ چه می‌بینید؟
پاسخ: دود داخل شیشه جمع می‌شود.

۲- اگر در بطری را باز کنیم، چه می‌شود؟
پاسخ: دود به آرامی از بطری خارج می‌شود.

۳- با یک آبپاش روی دود درون بطری آب بپاشید، چه اتّفاقی می‌افتد؟ آب چه رنگی می‌شود؟
پاسخ: قسمتی از دود با آب به ته ظرف می‌رود و آب تیره و به رنگ خاکستری می‌شود.

پاسخ سوال صفحه ۱۸ علوم دوم

تصویر سوال صفحه ۱۸ علوم دوم

به تصویر نگاه کنید . چرا این ماهی ها از بین رفته اند ؟
به دلیل ریختن زباله – ریختن فاضلاب خانه ها – ریختن فاضلاب و مواد سمی کارخانه ها در رودخانه ها و دریاها

ایستگاه فکر صفحه ۱۸ علوم پایه دوم

اگر شما به جای ماهی‌ها و پرنده‌ها بودید چه انتظاری داشتید؟ زباله ها و مواد سمی را در آب نریزیم.

سوال صفحه ۱۹ علوم تجربی کلاس دوم

همه‌ی جانداران برای زندگی به آب سالم نیاز دارند.
انسان از آب چه استفاده‌هایی می‌کند؟
پاسخ: کشاورزی، ماهی گیری ، آشامیدن، پختن غذا و ….

شکل صفحه ۱۹ علوم تجربی کلاس دوم

جانوران و گیاهان از آب چه استفاده هایی میکنند؟
پاسخ: برای آشامیدن و شست و شو و این که بعضی از حیوانات نیز داخل آب زندگی میکنند و گیاهان نیز برای رشد به آب نیاز دارند.

تصویر صفحه ۱۹ علوم تجربی کلاس دوم

گفت و گو کنید صفحه ی ۱۹ علوم دوم

اگر آب رودخانه ای خشک شود برای جاندارانی که در آن رودخانه و اطراف زندگی می کنند چه اتفاقی می افتد ؟
حیواناتی که در آب زندگی می کنند می میرند و حیواناتی که در اطراف آنها زندگی می کنند به سختی می میرند و کم کم از بین می روند.

پاسخ فصل دوم درس دوم علوم دوم

علم و زندگی صفحه ۲۰ علوم تجربی دوم

به تصویرهای زیر نگاه کنید.

علم و زندگی صفحه ۲۰ علوم تجربی دوم

هر وقت که به آب نیاز داریم، شیر آب را باز میکنیم. آبی که مصرف میکنیم از کجا آمده است؟ برای اینکه آب، قابل آشامیدن بشود، افراد زیادی تلاش میکنند.
پاسخ: آب رودخانه پشت سد جمع میشود و به تصفیه خانه میرود در آنجا بعد از تصفیه شدن از طریق لوله کسی در اختیار ما قرار میگیرد.

از معلم خود بپرسید در تصفیه خانه چگونه آب رودخانه را به آب قابل آشامیدن تبدیل می کنند ؟

آب رودخانه در پشت سد جمع شده و به تصفیه خانه می رود به گونه ای که مواد اضافی و گل با کمک صافی برداشته شده و سپس با کمک مواد ضدعفونی کننده ای مانند کلر ضدعفونی می شود. میکروب های موجود در آب از بین می روند. سپس رودخانه آب را از تصفیه خانه به کمک لوله ها به خانه منتقل می کند.

گفت و گو کنید صفحه ۲۰ علوم دوم

کدام تصویر مصرف درست آب را نشان میدهد؟ تصویر سمت راست ، چون شیر آب بسته است و آب لازم برای مسواک زدن داخل لیوان وجود دارد و از هدر رفتن آب جلوگیری شده است.

گفت و گو کنید صفحه ۲۰ علوم دوم

جواب سوال متن صفحه ۲۱ علوم دوم

ما چگونه می‌توانیم به حفظ محیط زیست و زندگی جانداران کمک کنیم؟

پاسخ: به درختان آسیب نرسانید ، جنگل را نسوزانید. از درختان و جنگل ها که نعمت خداست محافظت کنید.

گزارش کنید صفحه ۲۱ علوم تجربی دوم

1- در تصویر زیر چه کارهایی برای داشتن محیط سالم انجام شده است؟
پاسخ : استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی ، استفاده از روزنامه باطله

جواب گزارش کنید صفحه ۲۱ علوم تجربی دوم

2 پیشنهادهای خود را برای داشتن محیط سالم بنویسید و به کلاس گزارش دهید. برای این کار از افراد خانواده کمک بگیرید.

  1. تولید نکردن زباله و آشغال
  2. نریختن زباله و آشغال در طبیعت و محیط اطراف مان
  3. جمع آوری زباله های ریخته شده
  4. کاشت درخت
  5. جمع آوری زباله هایی که قابلیت بازیافت دارند

خب این بود از جواب درس های اول و دوم علوم تجربی پایه دوم دبستان. اگر سوالی درباره فصل اول و دوم علوم تجربی دوم داشتید از قسمت دیدگاه از ما بپرسید. برای بهتر پیدا کردن ما در گوگل در آخر عبارت خود کلمه ماگرتا را اضافه کنید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =