اخبارعلمی

جواب فصل چهارم علوم تجربی دوم ⚡️ درس زندگی ما و گردش زمین (۲)

پاسخ و حل فعالیت های صفحه 31 و 34 فصل 4 چهارم علوم دوم ابتدایی

جواب فصل چهارم علوم تجربی دوم ؛ در این نوشته از بخش آموزش و پرورش ماگرتا با پاسخ و جواب فعالیت ها ، ایستگاه فکر ها و گفت و گو کنید های صفحه ۳۱ و ۳۴ فصل ۴ علوم پایه دوم درس زندگی ما و گردش زمین (۲) کتاب علوم دوم ابتدایی پرداخته ایم. در ادامه همراه باشید.

پاسخ فصل بعد : جواب درس پنجم علوم تجربی دوم

گام به گام درس چهارم علوم دوم
گام به گام درس چهارم علوم دوم

جواب درس چهارم علوم تجربی دوم

در ادامه با پاسخ فصل ۴ علوم دوم داریم :

جواب آزمایش کنید صفحه ۳۱ علوم دوم

در یک اتاق تاریک بر روی دو میز دو سکّه و دو چراغ مطالعه‌ي یکسان قرار دهید. نور یکی از آن‌ها را به صورت راست و نور دیگری را به صورت مایل به سکّه‌ها بتابانید. پس از مدّتی سکّه‌ها را لمس کنید. کدام بیشتر گرم شده است؟ چرا؟ محل قرار گرفتن هریک از سکّه ها را نسبت به چراغ تغییر دهید. مشاهده‌های خود را یادداشت کنید.

جواب : سکه اول زیرا نور چراغ مطالعه مستقیماً به آن می تابد.

جواب آزمایش کنید صفحه ۳۱ علوم دوم

گفت‌و‌گو کنید صفحه ۳۱ علوم پایه دوم

یادداشت‌های خود را با هم مقایسه کنید و درباره‌ی نتایج مشاهده‌ها گفت‌وگو کنید.

پاسخ: هر چقدر نور به صورت مستقیم بتابد سکّه ها گرمای بیشتری دریافت می‌کند.

جواب آزمایش کنید صفحه 31 علوم دوم

دو دماسنج را نزدیک به هم در محلی قرار دهید به طوری که نور خورشید یا چراغ به یکی راست و به دیگری مایل بتابد. پس از مدتی، دمایی را که دماسنج‌ها نشان می‌دهند، با یکدیگر مقایسه کنید. چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟

پاسخ: سکه جلوی نور مایل کمی گرم می شود و دماسنج عدد ۲۰ را نشان می دهد اما سکه ای که در نور مستقیم است بیشتر گرم می شود و دماسنج عدد ۲۸ را نشان می دهد، حالا می دانیم که چرا تابستان ها گرمتر و زمستان ها سردتر هستند

جواب آزمایش کنید ۲ صفحه ۳۱ علوم دوم

بادنما بسازید صفحه ۳۴ علوم دوم

مواد و وسایل لازم: قیچی، چسب، سوزن، نی، مقوّا، یک قطعه چوب

۱- از مقوّا، یک تکّه به شکل ۳ گوش و یک تکّه به شکل ۴ گوش ببرید.
۲- ۳ گوش را به یک طرف نی و ۴ گوش را به طرف دیگر آن، بچسبانید.
۳- یک سوزن در وسط نی فرو ببرید.
۴- نوک سوزن را به ته یک مداد یا یک قطعه چوب فرو کنید. حالا شما وسیله‌ای ساخته‌اید که می‌توانید با آن جهت وزش باد را مشخّص کنید.
۵- بادنما را جلوی باد نگه دارید تا جهت وزش آن را نشان دهد.
۶- آیا راه دیگری برای نشان دادن جهت وزش‌باد می‌شناسید؟
پاسخ: جهت حرکت ابرها، جهت حرکت پرچم و…

فرفره بسازید صفحه ۳۴ علوم دوم

مواد و وسایل لازم
قیچی، کاغذ، سوزن، یک قطعه چوب
آیا با فرفره می‌توان فهمید که سرعت باد زیاد است یا کم؟ چگونه؟

پاسخ : با دقّت کردن در سرعت چرخیدن فرفره

پاسخ فصل قبل : جواب فصل سوم علوم تجربی دوم

☑️ خب این بود از جواب فصل چهارم علوم تجربی پایه دوم دبستان. اگر سوالی درباره فصل ۴ علوم تجربی دوم داشتید از قسمت دیدگاه از ما بپرسید. برای بهتر پیدا کردن ما در گوگل در آخر عبارت خود کلمه ماگرتا را اضافه کنید.💖🔥

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سیزده =