بازاریابی و فروشکسب و کار
موضوعات داغ

۱۰ نکته کاربردی برای بازاریابی موثر در اینستاگرام [ کاملا عملی ]

چگونه در اینستاگرام مارکتینگ درست و پربازده ای را انجام دهیم ؟

شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به قدری محبوب هستند که نمیتوانید از اهمیت آنها در تبلیغات ، چشم بپوشید. این روزها اینستاگرام به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. در نتیجه، برای بسیاری از کسب وکارها، داشتن یک پیج موفق اینستاگرام و تبلیغ در اینستاگرام، ضروری است.

اگر تا به حال به فکر ایجاد پیج اینستاگرام برای کسب و کار خود نبوده اید، بهتر است سریعا دست به کار شوید. اگر فروشگاه دارید و اگر میخواهید مردم محصولات بهتر برند شما را بشناسند، باید تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید.

در این نوشته به بررسی ۱۰ نکته موثر در راستای بهبود تبلیغات شما در اینستاگرام می‌پردازیم. با مجله اینترنتی ماگرتا همراه باشید.

هم‌چنین بخوانید : بازاریابی چریکی ، یک روش خلاقانه و به صرفه برای تبلیغات

اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام مارکتینگ

چرا اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی به خصوص در ایران است که ماهانه ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. من به آمار جهانی خیلی اشاره نمی‌کنم اما در ایران به راحتی جای فیسبوک را گرفته است و تا حدی تب فیسبوک خوابیده است و جای خود را به اینستاگرام داده است.

از وقتی هم که امکان قرار دادن ویدیوهای یک دقیقه‌ای فراهم شده است، شاهد محتواهای آموزشی یا سرگرم کننده بسیاری در اینستاگرام هستیم به طوری که خیلی از افراد به صورت جدی اقدام به برنامه‌سازی در اینستاگرام می‌کنند.

از دیگر مزیت‌های اینستاگرام این است که شما می‌توانید مشتریان احتمالی شهر یا محله خود را نیز هدف بگیرید، که این برای کسب‌وکارهای محلی یک مزیت و دلیل بازاریابی در اینستاگرام است.

۱۰ روش بازاریابی در اینستاگرام

برای اینکه در این شبکه اجتماعی پرطرفدار، پیج خوب و پرمخاطبی داشته باشید، این نکات را در نظر بگیرید:

۱. ارتباط با مخاطبان خود

دائما دنبال فروختن محصولات خود نباشید.تیم دیجیتال مارکتینگ باید رابطه ای صمیمانه با مخاطبان برقرار کنید. اگر دائم به فکر تبلیغ کردن باشید، آنها را دلزده میکنید. گاهی محتوای متفاوت و خلاقانه برایشان تهیه کنید و از آنها بخواهید که در بحث‌ها شرکت کنند. اجازه دهید که آنها احساس کنند به جای یک برند، با یک فرد در ارتباط هستند.

ارتباط با مخاطبین اینستاگرام
ارتباط با مخاطبین اینستاگرام

۲. پیدا کردن زمان مناسب برای پست گذاری

با توجه به نوع مخاطبان خود، باید زمان مناسب برای پست گذاشتن را پیدا کنید. طبق نتایج بعضی از نظرسنجی‌ها، بهترین زمان صبح است. ولی توجه کنید که بهترین ساعت برای پست گذاشتن، به مخاطبان شما و به زمینه ۹ تا ۷برای پست گذاشتن از ساعت فعالیتتان بستگی دارد.

۳. دعوت به انجام کاری Call to action

با کمک محتوای دعوت به عمل ، از مخاطبان خود میخواهید که کاری انجام دهند. مثلا اگر میخواهید متنی را دانلود کنند یا به سایت شما مراجعه کنند، این کار را مستقیما از مخاطبان درخواست کنید. البته این کار در اینستاگرام سخت است چون فقط در بیوی پیج میتوانید لینک قرار دهید. ولی دعوت به عمل فقط به مشاهده سایت محدود نمی‌شود. میتوانید از آنها بخواهید که پست‌ها را لایک کنند یا کامنت بگذارند. مثلا جمله ای در مورد برند شما بگویند یا دوستان خود را به یک چالش در پیج شما دعوت کنند.

دعوت به عمل در اینستاگرام
دعوت به عمل در اینستاگرام

۴. همکاری با اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها نقش موثری در تصمیم گیریهای مخاطبان خود دارند. همکاری با آنها، شما را به طیف وسیعی از مخاطبان جدید متصل میکند که بسیاری از آنها میتوانند مشتریان احتمالی شما باشند.

۵. استفاده از هشتگ های مرتبط

هشتگ ابزاری است که با کمک آن میتوانید پستها و ویدیوها را مرتب و سازماندهی کنید و محتوا را راحت تر پیدا کنید. برای اینکه مردم بتوانند محصولات و خدمات شما را به راحتی پیدا کنند، باید از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. در استفاده از هشتگ افراط نکنید و هرگز هشتگ غیر مرتبط در پستهای خود نزنید.

حتی می توانید هشتگهای اختصاصی خود را داشته باشید. از طریق هشتگ‌های اختصاصی میتوانید از مخاطبین خود دعوت کنید که در تهیه محتوا برای شما، مشارکت کنند و به پستهای متنوع شما دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

هشتگ اینستاگرام
هشتگ اینستاگرام

۶. شناخت مخاطبین خود

فرقی نمیکند که در حال فروش چه نوع محصول یا خدماتی باشید، باید زیباترین و جذابترین محتوای دنیا را برای مخاطبان خود تهیه کنید. باید توجه خریداران احتمالی را جلب کنید. برای اینکه بتوانید محتوایی جذاب و مورد پسند تهیه کنید، باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید.
باید بدانید که مخاطبان شما از چه محتوایی در سوشال مدیا هیجان زده میشوند، دنبال چه مباحثی می گردند ؟

۷. ساخت یک پیج زیبا و لاکچری

اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر تصویر و الما‌ن‌های بصری است. بنابراین، محتوایی که تولید می کنید باید از نظر بصری بسیار جذاب باشد. برای اینکه پیجی زیبا و مخاطب پسند داشته باشید، میتوانید تم خاصی را در تمام پست‌های خود دنبال کنید. داشتن تم خاص و شکیل برای پیج اینستاگرام، یکی از نشانه‌های حرف‌های بودن شما و اهمیت دادن به مخاطب است.

۸. استفاده از استوری

استوری، همواره جلوی چشم مخاطبان بالای همه فیلدها به نمایش درمی آید و فرصتی عالی برای این است که چند وقت یک بار اعلام حضور کنید.

استراتژی در اینستاگرام
استراتژی در اینستاگرام

۹. تبلیغ در در پیج‌های بزرگ و پر طرفدار

تبلیغات در پیج‌های بزرگ و تاثیرگذار یکی از بهترین راهکارها برای دیده شدن کسب و کار و برند شما در اینستاگرام است. شما با رعایت کردن برخی از ساده‌ترین اصول تبلیغات اینستاگرام خواهید توانست بازدهی تبلیغات خود را به مقدار مطلوبی افزایش دهید.

۱۰. استفاده از ابزار های رایگان اینستاگرام

یکی از بهترین امکاناتی که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده است، ساخت اکانت تجاری است که به فالوورهای شما این امکان را می‌دهد که تنها با انتخاب یک دکمه با شما تماس برقرار کنند یا یک پیام متنی یا ایمیل بفرستند.

علاوه بر این، به شما امکان دسترسی به داده‌های مربوط به تجزیه و تحلیل کسب و کارتان در اینستاگرام را خواهد داد. اگر شما بخواهید از اینستاگرام برای رونق کسب و کارتان استفاده کنید می‌توانید با ساخت یک حساب تجاری در اینستاگرام (راحت تر) متوجه شوید که کاربران شما چقدر جذب محتوا و برند تجاری شما شدند.

هم‌چنین بخوانید در : هفت کتاب برتر بازاریابی از دیدگاه ماگرتا کدامند ؟

نکته پایانی

از آن جا که بازاریابی اصولا نیاز به شناخت از بازار هدف داشته و باید برای آن برنامه ریزی مناسبی انجام شود، بدیهی است، کسب و کارهایی در زمینه بازاریابی در اینستاگرام موفق تر خواهند بود که حداقل از یک سری اصول اولیه تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام مطلع بوده و با استفاده از آنها به بازاریابی محصولات خود بپردازند.

نظر شما درباره بازاریابی در اینستاگرام چیست ؟ آیا شما هم پیج معروفی دارید ؟ تجربه خود را در قسمت دیدگاه برایمان به اشتراک بگذارید.
هر سوالی درباره محبوب کردن و فروش بیشتر در اینستاگرام خود دارید در قسمت دیدگاه بیان کنید تا کارشناسان ماگرتا در سریع ترین زمان به شما پاسخ دهند 🙂

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =