بازاریابی و فروشکسب و کار

رپورتاژ آگهی چیست؟ و چگونه کسب و کار ما را متحول می کند؟

رپورتاژ آگهی دقیقا یعنی چه؟ چرا سایت ما به رپورتاژ آگهی نیاز دارد؟ آیا رپورتاژ باعث رشد سئو و فروش ما می شود؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ در تعریفی که در سایت ویکی پدیا برای رپورتاژ آگهی آمده به این گونه است که، رپورتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. به گفته ویرلن به خبر تبلیغاتی گفته می شود که جهت معرفی خدمات و محصولات کسب و کار ها نوشته می شود و در سایت های خبری پربازدید منتشر میشود.

اگر جزو کاربران باشید که در سایت‌های تکنولوژی و محتوایی وقت خود را می‌گذرانند حتما با برخی مطالب که با برچسب رپورتاژ آگهی مشخص شده‌اند برخورد داشتید. این نوع مطالب برای معرفی کسب و کارها و سایت‌های دیگر در سایت درج می‌شوند که عموما دارای لینک بوده و در جهت افزایش رتبه سایت و بهینه سازی سئو انجام می‌گیرند. با کسب و کار ماگرتا همراه باشید.

رپرتاژ آگهی
رپرتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست؟

همان‌طور که می‌توان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغاتی متنی در قالب یک گزارش و خبر است.

تبلیغات در قالب رپورتاژ دارای چارچوب و اصولی است که باید رعایت شود. در واقع یک رپورتاژ موفق زمانی نتیجه می دهد که فرد با لحنی بی طرفانه و کاملا صادقانه شرایط و واقعیت را بیان کند و تلاش نکند تا بیهوده افراد تا به شکلی واضح مخاطب خرید و استفاده از خدمات کند.

هدف از رپورتاژ قبل از افزایش فروش و سود، کسب اعتماد است و داشتن کاربران و مشتریانی که در ابتدا افراد عادی بودند و حال جذب شدند و فرم کاربری و مشتری گرفتند.

سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی این گونه می‌گوید که:
رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود.

محتوای رپورتاژ خبری به این صورت است که درست مانند سایر مطالب سایت به صورت بی طرفانه به معرفی کسب و کار و خدماتی که ارائه می‌شود خواهد شد. در نتیجه کاربران با مطالعه این نوع محتوا در سایت‌های معتبر جذب آن شده و به کسب و کار مورد نظر اعتماد بیشتری پیدا می کنند تا از خدمات آنها استفاده کنند.

در واقع رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

رپورتاژ آگهی در قالب خبر
رپورتاژ آگهی در قالب خبر

انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی انواع گوناگونی دارد.مهمترین و مشهورترین رپرتاژ آگهی ها عبارتند از:

رپورتاژ آگهی رسانه ای: رپورتاژ آگهی رسانه ای در تلویزیون و یا رادیو پخش میشود.

به عنوان مثال یک کارخانه روغن گیری گیاهی میتواند از نحوه کاشت تا برداشت دانه های گیاهی و روغن گیری از آن ها یک فیلم کوتاه صنعتی تهیه کند و در پایان با معرفی بخشهای مختلف کارخانه و نشان دادن کیفیت خط تولید، بیننده را به خرید روغن گیاهی از برند معرفی شده تشویق کند.

رپورتاژ آگهی رادیویی نیز با می تواند در قالب یک مصاحبه با مدیر یک کارخانه و شرح نکات مثبت محصول، شنونده را تحت تاثیر قرار دهد و یا با نام بردن از برند ها در پایان هر برنامه به عنوان اسپانسر آنها را به مخاطب معرفی کند.

رپورتاژ آگهی نوشتاری: رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات و روزنامه ها انتشار می یابد.

به عنوان مثال موضوع رپورتاژ آگهی نوشتاری ممکن است مقاله ای درباره یکی از نیازهای انسان مانند نیاز به سفر باشد، نویسنده رپورتاژ آگهی در پایان مقاله میتواند به معرفی یک آژانس گردشگری و خدمات آن بپردازد.

رپورتاژ آگهی اینترنتی: در رپورتاژ آگهی اینترنتی محتوای تبلیغاتی در سایت های خبری و رسانه های دیجیتال انتشار می یابد.

رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری یک محتوا به صورت متن خبری، مقاله، ویدئو و اینفوگرافی و یا گزارشی از کسب و کار است که در سایت های دیگر معرفی می شود.

چگونه رپورتاژ آگهی خوب منتشر کنیم؟

برای انتشار یک رپورتاژ آگهی خوب و دریافت بیشترین تاثیر هم از نظر سئو و هم از این نظر که کاربران به برند شما اعتماد داشته باشند لازم است که دو اصل را در نظر بگیرید. اصل اول مربوط به نوشتن محتوای مناسب است. و اصل دوم هم به انتخاب درست سایتی است که قرار است محتوا را در آن منتشر کنید.

پیش از هر چیزی ابتدا باید محتوای رپورتاژ خود را آماده کنید. از آنجایی که اگر محتوای رپورتاژ را خودتان بنویسید زیاد دست بالا خواهید گرفت که حسابی به معرفی کسب و کارتان بنویسید این نوع محتوا جالب نبوده و کاربران با خواندنش بیشتر از کسب و کار شما با ذهنیتی بدون اعتماد یاد خواهند کرد.

گیرا و جذاب بنویسید
از زبان ساده و محاوره‌ای استفاده کنید و از کاربرد جملات و پاراگراف‌های طولانی بپرهیزید. از تیترهای قدرتمند استفاده کنید و مطمئن شوید برای هر عکس توضیحاتی نوشته‌اید. تحقیقات نشان می‌دهند حتی افرادی که مقالات را نمی‌خوانند، سرتیترها و توضیحات عکس‌ها را مطالعه می‌کنند.

درباره‌ی چیزهایی بنویسید که برای خواننده‌ها جالب باشد
مقالاتی درباره‌ی اینکه چطور کسب‌وکارها به مشتریان‌شان کمک کرده‌اند تا کارشان را به‌طور خاصی خوب انجام بدهند. این روش یکی از بهترین ساختارها برای ارائه‌ی تصدیق مشتریان است.

به عنوان مثال من شاهد بودم که انتشار داستان «خانم صمدی، همشهری ما» که با اشتیاق وصف‌ناپذیری در مورد خدمات خوب کلینیک زیبایی شبنم صحبت کرده بود، همراه با عکس خندانی از او در کنار پزشک کلینیک، چه واکنش قدرتمندی را در خوانندگان ایجاد کرد.

ویژگی یک رپورتاژ خوب
ویژگی یک رپورتاژ خوب

👈 اهمیت بک لینک های رپورتاژ آگهی

موتورهای جستجو بیش از هر چیز به بک لینک هایی اهمیت میدهند که در داخل مقاله قرار داده شده باشد.

بک لینک هایی که در محتوای مقاله قرار می گیرند نسبت به بک لینک هایی که در سایدبار و یا فوتر هستند از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. بک لینک هایی که در سایدبار و یا فوتر یک سایت قرار میگیرند در تمام صفحات یک سایت به کاربر نمایش داده میشوند از این رو ممکن است توسط ربات های موتورهای جستجو به عنوان بک لینک خریداری شده شناسایی شوند و در صورت تکرار زیاد، سایت توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه شود.

از طرفی بک لینک های که یک سایت از طریق رپورتاژ آگهی دریافت میکند به صورت دائمی است. زیرا رپورتاژ به عنوان یک مقاله و یا گزارش خبری در سایت منتشر میشود به همین علت هیچ وقت از صفحات سایت حذف نخواهد شد.

ویژگی های وب سایت ها برای انتشار رپرتاژ آگهی
– وب سایت های مرتبط با حوزه کاری
– وب سایت با رتبه الکسای بالا امکان بازدید مستقیم بیشتری را برای سایت مرجع فراهم کند
– وب سایت با اتوریتی بالا
– سایت های خبری با رنکینگ بالا

💡 اصول نگارش یک رپورتاژ آگهی حرفه ای

  • رپورتاژ باید اختصاصی باشد
  • بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه کافیه
  • ۲ تا ۳ لینک فالو داشته باشد
  • عبارت کلیدی کامل توضیح داده شود
  • از عکس جذاب داخل متن استفاده کنید
  • عنوان خیلی تاثیر در فروش مستقیم دارد و مهم است
  • استراتژی های مختلف در کمپین رپورتاژ خود داشته باشید.
  • محتوای رپرتاژ آگهی باید گزارش یا خبری را به اطلاع کاربر برساند و از تبلیغ مستقیم پرهیز شود.
پیشنهاد ویژه رپورتاژ آگهی
پیشنهاد ویژه رپورتاژ آگهی

یک پیشنهاد ویژه رپورتاژ آگهی برای شما

یک خبر خوب برای شما عزیزانی که این مقاله را خواندید داریم. ماگرتا از پکیج های رپورتاژی خود برای شما رونمایی کرده است. شما می توانید با تخفیف و کمترین قیمت در سایت ماگرتا رپورتاژ درج کنید و یا از پکیج ویژه ما که شامل رپورتاژ در ماگرتا و ۱۰۰ وبلاگ مختلف در سرویس دهنده های متفاوت است بهره مند شوید و پوش نوتیفیکیشن و بازدید مستقیم هدیه بگیرید. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

فروش رپورتاژ آگهی | خرید بک لینک | سفارش کمپین تبلیغاتی

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 3 =