مطلب پیشنهادی :
ad
+
استارتاپ و کارآفرینیکسب و کار

اشتباهات بزرگ کارآفرینان که ناخواسته آن را انجام می دهند !

کارآفرینان چگونه ناخواسته باعث شکست کسب و کار خود می شوند؟

کارآفرینی چیزی شبیه به پدر یا مادر بودن است زیرا یک کسب و کار دارید که قرار است از آن مراقبت کنید. واقعیت این است تمام کارآفرینان دچار اشتباهات زیادی می شوند؛ برخی از این اشتباهات به سرمایه‌ی آن‌ها آسیب می رساند و برخی دیگر اثرات کمتری دارد؛ اما اشتباهات بزرگ را چه باید کرد؟ این اشتباهات غیرقابل چشم پوشی هستند و شاید هیچ وقت نتوان جبرانشان کرد.

در دنیای کارآفرینی هیچ قانون مشخصی وجود ندارد.

هیچ نقشه‌ ای در دست ندارید که تضمین کند کسب‌ و کار نوپای شما به موفقیت خواهد رسید یا شکست میخورد. اما اگر با هر کارآفرینی آماتور یا حتی کارآفرین‌ مطرح و باتجربه صحبت کنید، به شما تنها یک چیز خواهند گفت: حتماً در طول این راه اشتباهات زیادی خواهید کرد…

اشتباهات بزرگ
اشتباهات بزرگ

خیلی از افراد با راه اندازی استارتاپ خود به دنبال بهترین مسیر هستند، یعنی می خواهند در زمانی کوتاه به تصمیمات درست برسند و در مسیر دست یابی به اهدافشان قرار گیرند. اغلب آن‌ها در حین انجام کار دچار شک و تردید هستند، اما بیشتر آن‌ها فکر می کنند مسیری که در پیش گرفته‌اند، بهترین مسیر است، چرا که نمی‌توانند افق بلندمدتی داشته باشند.

اشتباهات کارآفرینان

اشتباهات بزرگ کارآفرینان

رشد بسیار سریع

اگر استارتاپ شما با موفقیت اولیه ای مواجه شد، وسوسه از همان جا شیوع پیدا می‌کند. ممکن است بخواهید به فروشگاه بزرگتری نقل مکان کنید. کارمندان بیشتری استخدام نمایید. پول بیشتری در بازاریابی و فروش سرمایه گذاری کنید. اما توسعه سریع با توسعه هوشمندانه بسیار متفاوت است.

اشتباهات بزرگ کارآفرینان - رشد بسیار سریع
اشتباهات بزرگ کارآفرینان – رشد بسیار سریع

توسعه پیش از موعد باعث می شود که نتوانید نیازهای مشتریانتان را رفع کنید. با هزینه‌های کلانی مواجه خواهید شد که توانایی پرداخت آنها را ندارید. گزارش و تحقیقی نشان داد که 74% از دلایل شکست استارتاپ Tech برآورد زود هنگام پیشرفت آن بود. در حال حاضر برای رشد اقدامی نکنید. به جای آن، بنیاد و پایه های شرکتتان را قوی سازید، تا بعدها پیشرفتی هوشمندانه تر داشته باشید.

در حاشیه نشستن 

اگر از ترس شکست، از رقابت فرار کنید و به کارتان در یک گوشه و در گم نامی ادامه دهید قطعاً استارتاپ شما به اهداف از پیش تعیین شده‌ی خود نخواهد رسید و این از اشتباهات بزرگ کارآفرینان می باشد.

ارائه به جای داشتن یک نمونه اولیه

اگر یک نمونه کار یا نسخه نمایشی (دمو) فراهم آورید کارتان خیلی قوی تر خواهد بود. اشکالی ندارد اگر کامل و فوق العاده نباشد. فقط باید به اندازه کافی برای سرمایه گذاران و مشتریان خوب بنظر برسد که دیدگاه شما را متوجه شوند.

“ایده ی خوب یه چیزه و تبدیل آن به واقعیت یه چیز دیگه”، “من به شخصه باید چند تا نمونه کار اولیه داشته باشم” جان رامپتون.

برای جلوگیری از اشتباهات بزرگ کارآفرینان ، کارافرینان باید ایده شان را ثابت کنند، تا مردم برای ایده شان پول پرداخت کنند، نه اینکه فقط سرشان را تکان دهند و تایید کنند.

 جذب سرمایه‌ی زیاد

جذب سرمایه‌ی بسیار زیاد ممکن است باعث شود که شما پیش از این که تولید مفیدی داشته باشید تصور کنید که موفقیت زیادی به دست آورده‌اید. فراموش نکنید که سرانجام این کاربران هستند که باید بیش از هر کس دیگری تحت تاثیر کار شما قرار بگیرند، نه سرمایه‌گذاران.

سرمایه‌ی زیاد
سرمایه‌ی زیاد

 جذب کم سرمایه

هر اندازه که هزینه کنید، همان قدر نیز نتیجه خواهید گرفت. در صورتی که به اندازه‌ی کافی در استارتاپ خود هزینه نکنید، نمی‌توانید که یک محصول خوب با تمام قابلیت‌های بالقوه‌ای که می‌تواند داشته باشد به بازار عرضه کنید.

مدیریت نامناسب سرمایه

اگر انتخاب شما میان راضی کردن سرمایه‌گذاران و یا راضی کردن کاربر‌هایتان است، همواره کاربر‌ها را برگزینید. اگر کاربر‌ها راضی باشند، سرمایه‌گذاران شما نیز سرانجام به پول خواهند رسید.

مضایقه و کم کاری در بازاریابی

درحالیکه برخی کارافرینان خیلی زود برآورد پیشرفت و توسعه را انجام می دهند، بقیه افراد فکر می کنند که توسعه خود به خود برای آنها اتفاق می افتد. آنها فکر می کنند که مشتریانشان تنها با کلام و صحبت زبانی کسب و کارشان را درک می کنند. در اصل، شما همیشه به بازاریابی نیاز دارید. حتی بهترین ایده تولید محصول هم اگر کمی بازاریابی و علم فروش نداشته باشد با شکست مواجه می شود.

بازاریابی
بازاریابی

بازاریابی و علم فروش چگونگی تمایز و تفاوت شما را از دیگر رقیبان نشان می دهد. تحقیق کنید که چه چیزی باعث جذب مخاطبان مورد نظرتان به بهترین نحو می شود. متدهای مختلف بازاریابی مثل SEO، PPC و بازاریابی محتوا را استفاده نمایید. درحالیکه نباید از سرمایه گذاریهایتان خیلی کم کنید، ولی نباید از این سرمایه گذاری هم اجتناب کنید.

 لجاجت

لجاجت یا عدم سازگاری قاتل استارتاپ‌هاست. استارتاپ‌هایی که خیره‌سر نبوده‌اند و خود را با نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریانشان انطباق داده‌اند توانسته‌اند از شکست نجات پیدا کنند.

برخورد با کارمندان به شیوه شرکت های بزرگ

مسئله فقط اینجا نیست که کارمندان خوبی استخدام کنید، بلکه باید با آنها برخورد خوب هم داشته باشید. باید طوری با آنها برخورد کنید که مدت طولانی با شما کار کنند. مطالعات نشان داده که پاداش کارکنان می تواند تا دو برابر حقوقشان ارزش داشته باشند.

جابجایی زیاد کارمندان در نهایت منجر به شکست کسب و کار خواهد شد. برای اجتناب از این کار، باید کارمندانتان را رهبری کرده و فرصتهای رشد و تاثیرگذاری مناسبی را برای آنها فراهم کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سه =