ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب درک و دریافت و کارگاه درس پژوهی صفحه ۴۸ فارسی ششم درس دوستان همدل

پاسخ و حل پرسش های درک و دریافت و کارگاه درس پژوهی صفحه ۴۸ بخوان بیندیش دوستان همدل فارسی پایه ششم ابتدایی

جواب درک و دریافت و کارگاه درس پژوهی صفحه ۴۸ فارسی ششم ابتدایی ؛ در این مقاله پاسخ و جواب سوال های درک و دریافت و کارگاه متن پژوهشی صفحه 48 درس بخوان بیندیش دوستان همدل کتاب فارسی کلاس ششم دبستان را جمع آوری کرده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

بعدی: معنی کلمات درس ششم ای وطن فارسی ششم
و
جواب درک مطلب و گوش کن و بگو صفحه ۵۲ فارسی ششم

جواب درک و دریافت و کارگاه درس پژوهی صفحه ۴۸ فارسی ششم

پاسخ سوالات درک و دریافت صفحه ی ۴۸ فارسی ششم

۱) اگر شما به جای یونس بودید در برابر پیشنهاد مهدی چه می کردید؟

پاسخ: همان روز اول به حرف مهدی گوش نمی دادم و او را متقاعد می کردم که از مدرسه فرار نکند و و سعی می‌کردم او را هم به مدرسه بیاورم.

۲) به نظر شما چه عاملی باعث برگشت یونس به مدرسه شد؟

پاسخ: اول اینکه جزء یکی از دانش آموزان ممتاز کلاس بود و بچّه ها نمی خواستند او نیز همانند مهدی دچار افت تحصیلی شود و دوم اینکه حس عذاب وجدان و گناهی که در یونس بابت فرار از مدرسه وجود داشت. در آخر یونس با کمک دوستانش به مدرسه بازگشت و با رفتار مناسب معلم در کلاس پذیرفته شد و دوستان جدیدی پیدا کرد.

۳) با توجّه به متن، جمله ها را به ترتیب رویدادها شماره گذاری کنید:

پاسخ: شماره ترتیب هر جمله را مقابل آن نوشته ایم.

مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت. (۳)
یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود. (۱)
تا اینکه یک روز هم کلاس یها یونس را به مدرسه برگرداندند. (۶)
یونس تصمیم گرفت مهدی را نیز به مدرسه بازگرداند. (۸)
زبان آنها را نمی دانست. (۲)
معلّم گفت: نتیجه‌ی به مدرسه نیامدن، عقب ماندن از هم کلاسی هاست. (۷)
معلمّ از او خواست به مهدی کمک کند تا درس هایش را بهتر یاد بگیرد. (۴)
آنها چند روزی به مدرسه نرفتند. (۵)

همچنین بخوانید: معنی حکایت علم و عمل فارسی ششم

جواب سوال های کارگاه درس پژوهی صفحه 48 فارسی پایه ششم

۱) با مراجعه به کتابخانه، داستان دیگری از شاهنامه‌ی فردوسی انتخاب، و شخصیت های آن را مشخّص کنید.

پاسخ:

نام داستان: رستم و سهراب
شخصیت‌های داستان: رستم: پهلوان ایرانی، همسر تهمینه، پدر سهراب
سهراب: پهلوان توران، فرزند رستم
افراسیاب: پادشاه توران
کیکاووس: پادشاه ایران

۲) به نظر شما انسان دانا چه ویژگی هایی دارد؟ در گروه درباره‌ی آن گفت و گو، و فهرستی از این ویژگی ها تهیه کنید.

پاسخ: ویژگی های انسان عاقل:‌
۱) در روز حداقل یک بار بگوید «من نمی‌دانم‌»
۲) تقاضای کمتری از هر شخصی داشته باشد و عمدتا به تلاش ها، افکار، برنامه ریزی ها و تلاش های خود متکی باشد. ۳)‌ در مورد موضوعاتی که اطلاعات کلی و کمی دارد اظهار نظر نکند.
۴) تمرکز زندگی او باید بهترین عملکرد در حرفه او باشد.
۵)‌ به استقبال شخصی برود که با او تفاوت یا حتی تضاد فکری دارد.

۳) به نظر شما چگونه می‌توان از رسانه‌ها برای ایجاد اتحاد و همدلی بین اقوام مختلف استفاده کرد؟

پاسخ: رسانه ها می‌توانند با نشان دادن فرهنگ‌های اقوام مختلف آنها را به هم آشنا کنند و بین آنها همدلی ایجاد کنند.

۴) از متن‌های این فصل چند جمله را انتخاب، و سپس نهاد و فعل آنها را مشخّص کنید.

پاسخ: ۱) مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت.
نهاد: مهدی فعل: نداشت

۲)‌ من هم مانند شما موجودی زنده هستم.
نهاد: من فعل: هستم

۳) یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود.
نهاد: یونس فعل: آمده بود

۴)‌ دو کس رنج بیهوده بردند.
نهاد: دو کس فعل: بردند

قبلی: معنی کلمات درس دوستان همدل فارسی ششم
و
جواب درک مطلب درس پنجم فارسی ششم
و
معنی لغات درس پنجم فارسی ششم ابتدایی

توجه: شما دانش آموزان عزیز و کوشا می توانید برای دسترسی سریع تر و بهتر به مطالب کمک درسی فارسی ششم دبستان، کلمه و عبارت « ماگرتا » را به همراه مطلب مورد نظر خود جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات درک و دریافت و کارگاه درس پژوهی صفحه 48 درس دوستان همدل فارسی ششم دبستان ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫۱۲۴ دیدگاه

  1. من عاشق جواب ها شدم اما طولاني بود مثل سوالات 1 و 2 و 3 اما سوال 4 كوتاه بود چون فقط لازم بود فقط عدد بگذاريم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =