ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب درس چهارم نگارش سوم صفحه ۲۵ ، ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۳۰

گام به گام پاسخ و حل پرسش های تمرینات صفحه 25 ، 26 ، 27 ، 28 ، 29 و 30 درس 4 چهارم نگارش فارسی کلاس سوم ابتدایی

جواب صفحه ۲۵ ، ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۳۰ درس چهارم نگارش سوم دبستان ؛ در این نوشته به پاسخ و جواب سوال های املا و واژه آموزی صفحه 25 و 26 ، املا بیاموز و بگو صفحه 27 ، هنر و سرگرمی صفحه 28 ، نگارش صفحه 29 و فعالیت های تکمیلی صفحه 30 درس چهارم آواز گنجشک نگارش فارسی سوم ابتدایی پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب صفحه ۲۰ ، ۲۱ ، ۲۲ ، ۲۳ و ۲۴ درس سوم نگارش سوم

پاسخ صفحه ۲۵ ، ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۳۰ درس چهارم نگارش سوم
پاسخ صفحه ۲۵ ، ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۳۰ درس چهارم نگارش سوم

جواب املا و واژه آموزی صفحه 25 و 26 درس چهارم نگارش سوم

1) پنج جمله از متن درس پیدا کن که کلمه های زیر در آنها آمده است. سپس از روی جمله ها بنویس.



منتظر ـ ترقّه ها ـ عادت ـ ضبط ـ زیان آور

پاسخ: منتظر : بچه های کلاس سوم منتظر مربّی بهداشت بودند.
ترقّه ها : نرگس گفت: «صدای گوش خراش ترقّه ها را فراموش کردی؟.
عادت : اگر چه ممکن است شما به سر و صدا عادت کرده باشید، امّا، آلودگی صوتی باعث خستگی می شود.
ضبط : ضبط صوت بعضی از ماشین ها باعث آلودگی صوتی می شود.
زیان آور : صداهای زیان آور، شنوایی کودکان را کاهش می دهند.

2) مانند نمونه، به آخر این کلمه ها («ی» یا «ای») اضافه کن و در جدول بنویس.

شنیده ـ بهداشت ـ فیروزه ـ روزنامه ـ گروه ـ کلاس ـ صوت ـ زیاد ـ دامنه ـ خواسته



«ی»«ای»
زیادیفیروزه ای
بهداشتیشنیده ای
گروهیروزنامه ای
کلاسیدامنه ای
صوتیخواسته ای

3) این کلمه ها تو را به یاد چه چیزهایی می اندازد؟

آلودگی صوتی : صدا، گوش، ضبط صوت، بوق اتومبیل، صدای وانت میوه فروش

روزنامه دیواری : انتخاب موضوع، تصویر، نوشته

جواب املا بیاموز و بگو صفحه ۲۷ درس چهارم نگارش کلاس سوم

1) از روی بند اوّل و دوم درس با خطّ زیبا و خوانا بنویس. (به عهده دانش آموز است)



2) کلمه ها را با حروف مناسب کامل کن.

پاسخ: آلودگی صوتی – صف – منتظر – مواظب – ترقّه – ضبط – کم شنوایی

3) این متن را بخوان و مانند نمونه، هر جا که لازم است نشانه های نقطه (.)، علامت سؤال(؟)، گیومه (« »)، دو نقطه (:) و علامت بیان عاطفه و تعجب (!) بگذار.

معلم گفت(:) (») باید مواظب اندام ّ های حسی خود باشیم(.) («)

علی با تعجب پرسید (:) («) اندام حسی یعنی چه (؟) (»)

معلم در پاسخ گفت (:) («) چه سؤال خوبی (!) حالا دفترهای خود را باز کنید تا تصویرهای اندام های حسی را داخل آن بچسبانیم و دربارهی آنها گفتوگو کنیم (.) (»)

پاسخ هنر و سرگرمی صفحه 28 درس چهارم نگارش پایه سوم

1) از روی سرمشق زیر، خوش خط و زیبا بنویس. (به عهده دانش آموز است)

2) دو جمله بنویس که در آن ها دو کلمه ی «این» و «آن» آمده باشد.

1) این: این کتاب ما خواندنی است.

2) آن: آن کتاب را از روی میز برداشتم.

3) جدول را کامل کن.

1) من آلودگی صوتی ایجاد نمی کنم. 2) تو صدای بلند را دوست نداری. 3) ما در کلاس ساکت هستیم. 4) او آرام صحبت می کند 5) شما در حیاط بی سر و صدا بازی می کنید. 6) آن ها با صوت خوش، قرآن می خوانند.

جواب نگارش صفحه 29 درس چهارم نگارش سوم ابتدایی

الف) نوشته های زیر را بخوان و بگو کدام یک از آنها، یک بند صحیح است.

1 بدن در طول روز فعّالیت زیادی می کند، پس تعجبی ندارد، اگر شب ها بخواهد استراحت کند. چون شما در حال رشد هستید، بیشتر از بزرگترها نیاز به استراحت دارید. سعی کنید هر شب، بین هشت تا ده ساعت بخوابید. وقتی میخوابید، ذهنتان هم استراحت می کند و برای روز بعد، آماده می شود.

2) سلامتی از نعمت های بزرگ خداوند است که برای حفظ آن، راه هایی وجود دارد. بیمارستان مکانی است که در آن، بیماری مردم را درمان می کنند. میوههایی که خوب شسته نشده اند، باعث بیماری می شوند. کتابخانه مکانی است که آرامش دارد و در آن، سر و صدا نیست.

ب) اکنون با توجه به موضوع، یک بند بنویس.

انواع آلودگی صوتی

پاسخ) جواب این سوال را در مقاله یک بند در مورد آلودگی صوتی سوم دبستان بخوانید.

پاسخ فعالیت های تکمیلی صفحه ۳۰ درس چهارم نگارش سوم دبستان

1) دو متن زیر را بخوان و بگو این دو متن چه تفاوتی با هم دارند.

الف) هنگام اجرای مراسم صبحگاهی بود باران نم نم شروع به باریدن کرد بچه ها خوشحال شدند آقای ناظم گفت ورزش لازم نیست خیلی زود به کلاس بروید.

ب) هنگام اجرای مراسم صبحگاهی بود. باران نم نم شروع به باریدن کرد. بچه ها خوشحال شدند. آقای ناظم گفت: «ورزش، لازم نیست خیلی زود به کلاس بروید.»

همان طور که متوجه شدی متن «الف» نشانه های نگارشی ندارد. درک این نوع متنها، سخت تر است و گاهی معنی آنها به درستی دریافت نمی شود.

2) چرا در پایان داستانِ ضرب المثل «هر چه کنی به خود کنی»، مرد فروشنده به فکر فرو رفت؟

پاسخ: چون فهمید که نتیجه ی کار بدش به خودش بازمی گردد.

3) متن زیر را بخوان و برای هر سؤال پاسخ مناسب بنویس.

روزی، روزگاری مردی کلاهی خرید؛ کلاهی که سال ِ های سال آرزوی خریدن آن را داشت. او کلاه را بر سر گذاشت و بسیار خوشحال شد؛ امّا خوشحالی او زیاد طول نکشید.

روزی کنار جوی آبی نشست تا دستهایش را بشوید. آن وقت عکس خودش را در آب دید. چقدر كلاهش زیبا بود! برای اینکه بهتر کلاه را ببیند، سرش را پایین تر آورد؛ خم شدن در آب همان و از دست دادن کلاه همان.

الف) آیا آن مرد کم سن بود. از کجا فهمیدی؟

پاسخ: خیر، چون سال های طولانی آرزوی خریدن یک کلاه را داشت.

ب) چرا خوشحالی مرد زیاد طول نکشید؟

پاسخ: چون کلاهش را به خاطر کم توجهی، از دست داد.

ج) مرد چگونه کلاهش را از دست داد؟

پاسخ: وقتی خم شد تا عکس خود را بهتر در آب ببیند، کلاهش در آب افتاد.

همچنین بخوانید: جواب تمرینات صفحه ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۶ ، ۱۷ و ۱۸ درس دوم نگارش سوم

توجه: شما دانش آموزان پایه سوم دبستان عزیز اگر می خواهید به راحتی به جواب های کتاب نگارش فارسی سوم ابتدایی دسترسی داشته باشید، تنها کافیه جواب درس مورد نظرتان را به همراه عبارت « ماگرتا » در گوگل جست و جو کنید.

در این مقاله جواب سوال های صفحه ۲۵ ، ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۳۰ درس چهارم آواز گنجشک نگارش فارسی سوم دبستان را به صورت کامل بررسی کردیم ، شما دانش آموزان عزیز می توانید از قسمت دیدگاه، نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.