جواب فعالیت های درس ۳ سوم آمادگی دفاعی دهم انقلاب اسلامی صفحه ۲۱ تا ۲۵
پاسخ و حل پرسش فعالیت های صفحه 21 ، 22 و 25 درس 3 سوم انقلاب اسلامی کتاب آمادگی دفاعی دهم
جواب فعالیت های درس 3 سوم آمادگی دفاعی دهم ؛ برای آشنایی با پاسخ و جواب سوال های فعالیت های ۱ ، ۲ و ۳ صفحه ۲۱ ، ۲۲ و ۲۵ درس ۳ سوم انقلاب اسلامی کتاب آمادگی دفاعی پایه دهم رشته های تجربی ، ریاضی ، انسانی ، معارف ، فنی حرفه ای و کاردانش متوسطه دوم ، در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.
بعدی: جواب فعالیت های درس چهارم دفاعی دهم
جواب فعالیت ۱ صفحه ۲۱ درس ۳ آمادگی دفاعی دهم
مفهوم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را از دیدگاه حضرت امام خمینی (قدس سره) و مقام معظم رهبری بحث و بررسی کنید.
پاسخ: استقلال آزادی یعنی
با کمال صراحت، مخالفت خود را اظهار و در سرنگون کردن آن کوشا باشید و در غیر این صورت، روی استقلال و آزادی را نمی بینید.
جمهوری (مشارکت) یعنی
باید با حکومت عدل موافق و به حاکم عادل دل ببندید و از رژیم غیراسلام و غیراسلامی که در رأس آن رژیم منحط پهلوی است، تبرّا کنید.
اسلامی یعنی
سرلوحه هدفتان اسلام و احکام عدالت پرور آن باشد و ناچار بدون حکومت اسلامی عدالتخواه، رسیدن به این هدف محال است. تولاّ و تبرّا دو اصل اساسی اسلام است.
پاسخ دیگر: انقلاب اسلامی، اسلام را به عنوان دینی جامع و متناسب با شرایط زمان معرفی کرد و با صدور معنویت به جهانیان، چهره واقعی اسلام ناب محمدی را به نمایش گذاشت. این انقلاب علاوه بر ارائه الگوی عملی و نظری از جمهوری اسلامی، مسلمانان را به همگرایی و وحدت اسلامی ترغیب کرد و بدین ترتیب هویت سیاسی و دینی جدیدی بر اساس ارزشهای دینی به مسلمانان بخشید.
با حفظ حضور مردم در عرصههای مختلف انقلاب، زمینه مشارکت و حق تعیین سرنوشت آنان فراهم شد. همچنین، انقلاب اسلامی با تأکید بر استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی، بیداری جهان اسلام را رقم زد و پیام خود را مبنی بر ساختن دنیایی امن و پر از صفا و صمیمیت برای انسانها ارائه کرد. این رویداد زمینهای فراهم آورد تا انسانها با بهرهمندی از معنویت، استقلال و آزادی، و توجه به خدا بر اساس تعالیم فطرت پاک بشری، دنیایی سرشار از صلح، عدالت و معنویت بسازند.
پاسخ فعالیت ۲ صفحه ۲۲ درس سوم آمادگی دفاعی دهم
دستاوردهای انقلاب اسلامی و روش حفظ آن را بررسی و در کلاس ارائه کنید.
پاسخ: ۱) دستاورد های سیاسی: سرنگون کردن نظام دیکتاتوی و جایگزینی نظام مردم سالار دینی، آزادی و مشارکت سیاسی مردم، استقلال در سیاست خارجی، تغییر راهبرد قدرت های بزرگ
۲) دستاورد های اقتصادی: توسعه و عمران، توسعه محصولات کشاورزی، توسعه صنعت، توسعه بهداشت و درمان
۳) دستاوردهای فرهنگی: نفی مظاهر غرب و اشاعه فرهنگ اسلامی، ارتقای جایگاه زن، ایجاد روحیه خودباوری، گسترش فرهنگ استقلال خواهی و استکبار ستیزی
۴) دستاوردهای علمی: پیشرفت در عرصه آموزش و پژوهش، کسب رتبه های برتر در تولید علم، دستیابی به علوم و فناوری های سطح اول جهان در راستای حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: پیروی و حمایت از رهبری نظام، عمل همگان به قانون، تلاش عمومی در جهت حفظ استقلال و افزایش آزادی حقیقی، صبر در برابر مشکلات و پایداری در برابر ظلم، وحدت ملی ایرانیان و مسلمانان، حرکت با برنامه ریزی در زمینه های علمی، فرهنگی و…
پاسخ دیگر: ۱. استقلال در تصمیمگیری، حفظ تمامیت ارضی کشور و ارتقاء عزت و کرامت ایران به سطح شایسته آن.
۲. افزایش جایگاه ایران در عرصه جهانی، صدور پیامهای انقلاب و الهامبخشی به حقطلبان در سرتاسر جهان.
۳. گسترش آزادیهای عمومی، تشویق جوانان به آزاداندیشی و فراهم کردن بستر برای طرح مباحث آزاد.
۴. بهبود سطح برخورداری عمومی و امکانات مادی نسبت به قبل از انقلاب و کشورهای همتراز.
۵. رشد معنویات و فراهم کردن زمینه برای سیر تکاملی در فضای انقلاب.
۶. افزایش عدالت اجتماعی و تأمین حقوق برابر برای همه اقشار جامعه.
۷. تلاش مستمر در مبارزه با فساد و برخورد قاطع با عوامل فساد.
۸. تقویت توانایی ایستادگی در برابر زورگویان و سلطهطلبان جهانی.
۹. پیشرفت علمی و صنعتی کشور به عنوان یکی از اولویتهای اصلی.
جواب فعالیت ۳ صفحه ۲۵ درس سوم آمادگی دفاعی دهم
بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقش دانش آموزان در تحقق گام دوم انقلاب را بررسی کنید.
پاسخ: دانش آموزان همچون سایر اقشار جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان که از جمله سربازان دفاعی ایران از نقطه نظرات گوناگون هستند می توانند در اجرای مفاد مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب که صادره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است نقش آفرینی های ویژه داشته باشند، اما مشخصه این نقش آفرینی در این قشر به اینگونه است که بزرگان تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در راستای هدایت و راهنمایی دانش آموزان به سمت و سوی مفاد مندرج در این بیانیه رهنمون گردند.
زیرا دانش آموزان در سنین گوناگون و مقاطع مختلف تحصیلی و جنسیت متفاوت باید هم با اصول و مفاد مندرج در این بیانیه آشنا گردند و هم بر اساس شرایط و موقعیت های مکانی و جغرافیایی و وضعیت روحی و روانی، اعتقادی و… شرایط آموزشگاه و همچنین دیدگاه ای حاکم بر محیط های آموزشی به ارزش و اعتبار این بیانیه پی برده و در سطح جامعه آگاهی های لازم را داشته باشند.
تشکل های دانش آموزی همچون سازمان دانش آموزی و بسیج دانش آموزی، مجلس دانش آموزی، شورای دانش آموزی، امور تربیتی و دیگر تشکل های مرتبط با دانش آموزان خصوصاً دانش آموزان مقاطع تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه می توانند در عملیاتی کردن آنچه را که مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه جوانان و دانشجویان و دانش آموزان در این بیانیه است مؤثر واقع شوند.
دانش آموزان به عنوان سربازان ولایت، بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور تربیتی چراغ راه خود می بینند و با هدایت معلمان و مربیان خود در جهت تحقق اهداف آن گام می نهند.
قبلی: پاسخ فعالیت های درس دوم آمادگی دفاعی دهم
توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی بهتر و سریع تر به جواب سوالات فعالیت های کتاب آمادگی دفاعی دهم تمامی رشته ها ، در انتهای جواب فعالیت درس مورد نظر خود، عبارت « ماگرتا » را نیز به همراه آن در گوگل جستجو کنید.
در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات فعالیت های درس سوم انقلاب اسلامی کتاب آمادگی دفاعی پایه دهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.
سلام
خیلی ممنون سایتتون خیلی خوبه
مخصوصا برای دقیقه ۹۰
موافقم
ممنونم ازتون ولی به نظرم خلاصه بشه خیلی خیلی بهتره .و اینکه جملات خیلی طولانی و سخت بیان شدن…اگر جملات ساده تر بیان بشن خیلی بهتره
شنبه 6 آبان 1402 در 20:27
خوبه ولی لطفاً خلاصه کنید.
طولانیههههههه لامصبببب
عالی
ممنون .
ولی همین آمادگی دفاعی چی داره که مجبوریم فعالیت ها شو حل کنیم