جواب درس چهارم کاروفناوری ششم صفحه ۵۴ و ۵۸
پاسخ و حل سوال های گفت و گوی کلاسی صفحه 54 و 58 درس 4 چهارم کار و فناوری ششم دبستان
در این نوشته از بخش آموزش و پرورش ماگرتا به جواب و پاسخ سوالات فعالیت غیر کلاسی صفحه ۵۴ و گفت و گوی کلاسی صفحه ۵۸ درس ۴ چهارم برنامه نویسی کاروفناوری ششم ابتدایی پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.
درس بعدی: جواب درس پنجم کار و فناوری ششم
جواب گفت و گوی کلاسی صفحه ۵۴ درس چهارم کار و فناوری ششم
شکلک موش را انتخاب کرده و کدهای زیر را به ناحیهی کدنویسی بکشید و رها کنید. سپس هر کد را به تنهایی اجرا و نتیجه را در جدول زیر بنویسید.
پاسخ: در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید:
جواب گفتوگوی کلاسی صفحه ۵۸ درس ۴ کار و فناوری ششم
به تصمیم های زندگی خود فکر کنید و یکی از مواردی که برای آن سناریونویسی کردهاید را در کلاس بیان کنید.
سناریونویسی چیست و چه مواقعی به آن نیاز داریم؟
واژهی سناریو از دنیای تئاتر و سینما گرفته شده و روایت داستان و نقشهای بازیگران را بیان میکند. سناریونویسی نشان میدهد چطور مراحل یک کار را دقیق انجام دهیم. وقتی کتابی را خواندهاید و یا کارتونی را در تلویزیون مشاهده کردهاید و آن را برای والدین یا دوستانتان بهطور دقیق و با جزئیات تعریف میکنید، در حقیقت در حال تعریف سناریو هستید. سناریوی بازی، یک طرح کلی از بازی است که در آن سبک، شخصیتها، داستان، قواعد و مراحل بازی مشخص میشود. برای خلق یک بازی جدید یا نوشتن داستان جدید هم لازم است ابتدا سناریوی آن را با بیان جزئیات دقیق آن بنویسیم.
برای برنامه نویسی هم که به آن اجرای مرحله به مرحلهی حل مسئله میگویند، سناریونویسی لازم است. اما قطعاً برنامه نویسی میتواند از یک سناریوی ساده پیچیدهتر باشد. نوشتن سناریو تفکر الگوریتمی را به ما یاد میدهد.
پاسخ: در زیر به توضیح این گفت و گوی کلاسی پرداختهایم:
کاربردهای سناریونویسی
سناریونویسی در موقعیتهای مختلفی به ما کمک میکند، از جمله:
- تعریف داستان: وقتی کتاب یا فیلمی را مشاهده میکنیم و آن را برای دیگران تعریف میکنیم، در واقع در حال سناریونویسی هستیم. این کار به ما کمک میکند تا جزئیات را به خاطر بسپاریم و به دیگران منتقل کنیم.
- طراحی بازی: برای خلق یک بازی جدید، ابتدا باید سناریوی آن را بنویسیم. این سناریو شامل شخصیتها، داستان، قواعد و مراحل بازی است.
- برنامهنویسی: در برنامهنویسی، سناریونویسی به ما کمک میکند تا مراحل حل یک مسئله را به صورت مرحله به مرحله برنامهریزی کنیم. این کار به ما کمک میکند تا تفکر الگوریتمی را یاد بگیریم و بتوانیم برنامههای پیچیدهتری بنویسیم.
مثال از سناریونویسی
برای مثال، فرض کنید میخواهید یک روز به پارک بروید. سناریوی شما میتواند شامل مراحل زیر باشد:
- برنامهریزی: تصمیم میگیرید که کجا بروید و چه ساعتی حرکت کنید.
- آمادهسازی: وسایل مورد نیاز مانند خوراکی، آب، و بازیها را جمع میکنید.
- حرکت به سمت پارک: با خانواده یا دوستان خود به پارک میروید.
- فعالیتها در پارک: بازی کردن، پیادهروی، و خوردن خوراکیها.
- بازگشت به خانه: بعد از یک روز خوب، به خانه برمیگردید.
با نوشتن این سناریو، میتوانید بهتر برنامهریزی کنید و از روز خود لذت بیشتری ببرید.
سناریونویسی یک ابزار مفید است که به ما کمک میکند تا کارها و داستانهایمان را به شکل منظم و دقیق انجام دهیم. با استفاده از این روش، میتوانیم تصمیمهای بهتری بگیریم و از تجربیات خود بهرهبرداری کنیم.
درس قبلی: جواب درس سوم کار و فناوری ششم
توجه: شما دانش آموز پایه ششم ابتدایی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به پاسخ سوالات درس های کار و فناوری ششم ، در انتهای عنوان خود ، عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.
همچنین بخوانید: سوالات متن درس چهارم و ششم کاروفناوری ششم با جواب
در انتها امیدواریم که مقاله جواب و پاسخ سوال های فعالیت غیر کلاسی و گفت و گوی کلاسی صفحه ۵۴ و ۵۸ درس چهارم کتاب کاروفناوری ششم دبستان ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.
عالی بود اما سوال ها کامل نبود
ممنون😘😘
خواهش
خیلی ممنون
خیلی بد سوال های کاروفناوری نیست👀