سبک زندگی

جواب فعالیت های درس ۴ مطالعات پنجم ✔️ پاسخ من عضو گروه هستم

پاسخ گام به گام درس چهارم 4 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی درس من عضو گروه هستم در صفحه های ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۹ و ۲۰

جواب فعالیت های درس ۴ مطالعات اجتماعی پنجم ؛ گام به گام درس من عضو گروه هستم : پاسخ فعالیت های درس چهارم 4 مطالعات اجتماعی پایه پنجم دبستان در صفحه ۱۶ ، ۱۷ ، ۱۹ و ۲۰ را برایتان آماده کرده ایم. در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا با ما همراه کلاس پنجمی ها باشید.

پاسخ درس بعدی : جواب فعالیت های درس ۵ مطالعات پنجم

جواب درس چهارم مطالعات پنجم
جواب درس چهارم مطالعات پنجم

جواب فعالیت های درس چهارم مطالعات اجتماعی پنجم

در ادامه با پاسخ فعالیت های درس چهار مطالعات پنجم داریم :

جواب فعالیت صفحه ۱۶ مطالعات پنجم

گفت و گو كنید
۱- هر گروه مشغول انجام دادن چه فعّالیتی است؟
ساخت کار دستی و فعالیت های کارگاهی و ورزش.

۲- به نظر شما، افراد هر یک از این گروه‌ها چه هدف مشترکی دارند؟
هدف همه اعضای این گروه این است که کار به درستی انجام شود و نتیجه مطلوب را از فعالیت بدست آورند.

جواب فعالیت صفحه ۱۷ مطالعات اجتماعی پنجم

۳- کدام یک از موارد زیر، «گروه» نیستند؟ چرا؟

دانش‌آموزانی که به یک اردو می‌روند. آنها یک گروه هستند.

افرادی که در یک فروشگاه بزرگ مشغول خریدند. آنها گروه نیستند زیرا هیچ آشنایی و ارتباطی با یکدیگر ندارند و هرکسی مشغول خرید موارد خاص خود است.

بیمارانی که در مطب یک پزشک منتظر نشسته‌اند. آنها گروه نیستند. زیرا فعالیت مشترکی ندارند و هدف مشترکی را دنبال نمی کنند.

دانش آموزانی که یک روزنامه‌ٔ دیواری تهیه می‌کنند. آنها یک گروه هستند. زیرا فعالیت آنها در یک رابطه است و به دنبال یک هدف مشترک هستند.

۴- شما علاوه بر کلاس خودتان، عضو کدام گروه‌های دیگر مدرسه هستید؟ گروه اعضای شورا و گروه تیم فوتبال مدرسه

۵- آیا تاکنون در کار گروهی با مشکلاتی مواجه شده‌اید؟ اگر مواجه شده‌اید، مشکلات خود را چگونه حل کرده‌اید؟

بله ، زیرا ممکن است در هر گروه اختلاف سلیقه وجود داشته باشد یا ناسازگاری یکی از اعضای گروه ، روند کار را کند کند ، اما در این موارد ، مشکل را می توان با صحبت و تعامل با دیگر اعضای گروه حل کرد.

۶- به موقعیت های زیر توجه کنید و راه حل مشکل را در هر مورد توضیح دهید.

الف) دانش آموزان کلاس پنجم، در شورای کلاسی تصمیم گرفتند تا هر روز یکی از بچه ها نظافت کلاس را انجام دهد. اما چند نفر از بچه ها هنگام رسیدن نوبت شان، کلاس را به خوبی نظافت نمی کردند و این باعث ناراحتی دیگران می شد.

تلاش می‌کنیم تا با گفتگو و راهنمایی، خود بچه‌ها متوجه اشتباهشان شوند و مسئولیت کارهایشان را بپذیرند. در صورت لزوم، از معلم کمک خواهیم گرفت تا به آن‌ها در انجام بهتر وظایفشان کمک کند

ب) سارا و فاطمه و مریم، تصمیم گرفتند به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی، یک روزنامه دیواری تهیه کنند. مریم مسئول بخش معرفی کتاب های طنز بود. ٢٤ آبان فرا رسید اما او هنوز مطالب را آماده نکرده بود و نتوانستند روزنامه را به موقع به دیوار مدرسه بچسبانند و زحمات سارا و فاطمه هم هدر رفت.

مریم، می‌دانم که همه گاهی اشتباه می‌کنند. اما من فکر می‌کنم مهم است که مسئولیت کارهایمان را بپذیریم. اگر دلیلی برای اینکه نتوانسته‌ای این کار را انجام دهی داری، مشکلی نیست. اما اگر دلیلی نداری، بهتر است در موردش صحبت کنیم. من مطمئنم که تو توانایی انجام این کار را داری

همچنین بخوانید : جواب فعالیت درس ۲ مطالعات پنجم

جواب درس چهارم مطالعات اجتماعی پنجم

جواب فعالیت صفحه ۱۸ مطالعات اجتماعی پایه پنجم

۷- دو مورد از کارهایی را که در یکی از گروه‌های مدرسه درباره‌ٔ آنها مشورت و همفکری کرده‌اید، بیان کنید و بگویید این مشورت چه نتیجه‌ای داشته است.

جواب: – درخواست از ناظم برای گذاشتن کسی برای نظم دادن به صف آب خوری:
نتیجه: نظم گرفتن صف آبخوری
– درست کردن روزنامه دیواری
نتیجه: کمک به رشد دانش و گسترش اطلاعات دیگران

۸- فرض کنید معلم یک کلاس برای دانش آموزان خود یک گروه اینترنتی ایجاد کرده است. چه قوانینی را برای این گروه پیشنهاد می کنید؟

  1. نامگذاری هدفمند: برای این گروه یک نام مناسب و گویا انتخاب می‌کنیم که نشان دهد هدف از تشکیل آن چیست.
  2. اعضای گروه: عضویت در این گروه فقط مختص دانش‌آموزان این کلاس است و افراد خارج از کلاس اجازه ورود به گروه را ندارند.
  3. اطلاع‌رسانی به والدین: والدین گرامی، لطفاً از تشکیل این گروه مطالعاتی اطلاع داشته باشند.
  4. زبان مناسب: در ارتباطات گروهی از کلمات و عبارات محترمانه و مناسب استفاده کنیم.
  5. تمرکز بر موضوع: فقط مطالب مرتبط با موضوعات درسی و اهداف گروه در این گروه مطرح شود.
  6. احترام متقابل: به همه اعضای گروه، دوستان و خانواده آن‌ها احترام بگذاریم.
  7. محرمانگی اطلاعات: از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود و دیگران در گروه خودداری کنیم.

۹- برای محافظت از محیط زیست یک گروه تشکیل دهید و برای گروه خود یک نام انتخاب کنید. سپس بگویید که چطور در این مورد با هم مشورت کردید، چگونه به نظرات یکدیگر توجّه کردید و به طور گروهی تصمیم گرفتید.

جواب: گروه نمره برتری ها، هر کدام از ما نام هایی را گفتیم و با ترکیب آنها این نام را برای گروه خود گذاشتیم.

جواب فعالیت صفحه ۱۹ مطالعات پایه پنجم

۱۰- در مدرسه شما، نمایندگان دانش آموزان چه کسانی هستند و چگونه انتخاب شده اند؟ در این باره پرس‌وجو کنید.

کسانی هستند که با رای دادن انتخاب شده اند.

۱۱- آیا تاکنون با نماینده خود صحبت کرده اید یا موضوعی را با او در میان گذاشته اید که در شورا مطرح کند؟

بله. مدرسه آبگرمکن نداشت و با نماینده خود صحبت کردم و اون در جلسه مطرح کرد و یک آبگرمکن برای مدرسه گرفتند.

۱۲- الف) به نظر شما، نماینده‌ٔ دانش‌آموزان در شورای دانش‌آموزی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ باید راستگو، متعهد و کار درست باشد.
ب) انتظارات شما از نماینده و شورا چیست؟ رسیدگی به امور مدرسه و دانش آموزان و بهتر کردن روابط

۱۳- فعّالیت‌های شماره‌ٔ ۳ و ۴ «به کار ببندیم» را اجرا کنید.

جواب به کار ببندیم صفحه ۲۰ مطالعات پنجم

۱- بازی پانتومیم: به چند گروه تقسیم شوید. هر گروه یک واژه یا موضوع را به صورت غیرکلامی (پانتومیم) نمایش بدهد و بقیه حدس بزنند که مقصود او چیست.

۲- کارهایی را که با انجام دادن آنها می‌توانید هر یک از اعضای خانواده‌تان را شاد کنید، روی یک برگهٔ کاغذ بنویسید. روی برگه‌ٔ دیگری بنویسید که با انجام دادن چه کارهایی می‌توانید معلّم، کارکنان مدرسه و همکلاسی‌هایتان را خوشحال کنید.

۳- با راهنمایی معلّم، برای کلاس خود نماینده‌ای انتخاب کنید. ابتدا مشخّصات و شرایط داوطلبان را روی تخته‌ٔ کلاس بنویسید. هر یک از داوطلبان خود را معرّفی کند. پس از رأی‌گیری نتیجه را اعلام کنید و نماینده‌ٔ کلاس را به دفتر مدرسه معرّفی نمایید.

۴- با تعدادی از دوستانتان یک گروه همدلی در یک موضوع تشکیل دهید (برای مثال، همدلی با کودکان دچار سرطان، همدلی با کودکان فلسطینی و همدلی با کودکان بی‌بضاعت). سپس با همفکری یکدیگر، هدف‌ها و فعّالیت‌هایی برای این گروه در نظر بگیرید. آن فعّالیت‌ها را انجام دهید و به معلّم گزارش بدهید.

نام گروه:   همیاران محک                                               نام اعضای گروه: محمد،علی،حسین (فاطمه، زهرا ، مریم)
هدف گروه: جمع آوری کمک به بچه های سرطانی
مقرّرات گروه: داشتن نظم ، به موقع حاضر شدن ، حرف شنوی از رییس
وظیفه‌ٔ هریک از اعضای گروه:
1- جمع آوری کمک
2- پرداخت کمک ها به خیریه
3- بررسی حساب ها

پاسخ درس قبلی : جواب فعالیت درس ۳ مطالعات پنجم

جواب فعالیت درس ۴ مطالعات پنجم : پاسخ گام به گام فعالیت های درس چهارم ۴ مطالعات اجتماعی پنجم درس من عضو گروه هستم را در این مقاله دیدید، امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از صفحات دیگر ماگرتا دیدن نمایید. برای بهتر پیدا کردن جواب ها در آخر کلمات جستجو شده داخل گوگل کلمه ماگرتا را قرار دهید مانند : «جواب درس ۴ مطالعات پنجم ماگرتا» . خیلی ممنون از همراهی شما .🤗🥳

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫۸۰ دیدگاه

    1. ماگرتا خیلی خوبه اما هرچی سرچ میکنم چیزی که میخام رو نمی یاره منم فردا باید پایین صفحه ی ۸ و صفحه ۲۰ رو باید تا فردا بنویسم و نمیتونم پیداش کنم

    1. سلام این سایتتون به نظر من خوب بود ولی سوال ۶ و ۷ را نگفتید من از شما می‌خواهم که سوال ۶ و ۷ را بگویید ممنونم از سایت خیلی خیلی خوبتون از شما �‌خواهم که صفحات ۲۰ تا۴۰ راهم در اینجا سوالات شرا بنویسید خیلی خیلی ممنون می شوم من مهسا پورسلیمی هستم با تشکر سایت خوبتون خدا نگهدارتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =