جواب فصل ششم علوم تجربی دوم ؛ در این نوشته از بخش آموزش و پرورش ماگرتا با پاسخ و جواب فعالیت ها ، ایستگاه فکر ها و گفت و گو کنید های صفحه ۴۷ ، ۴۸ ، ۴۹ ، ۵۰ ، ۵۱ ، ۵۲ و ۵۳ فصل ۶ علوم پایه دوم درس پیام رمز را پیدا کن (۲) کتاب علوم دوم ابتدایی پرداخته ایم که در ادامه همراه باشید.
پاسخ فصل بعد : جواب درس هفتم علوم تجربی دوم
جواب درس ششم علوم تجربی دوم
در ادامه با پاسخ فصل ۶ علوم دوم داریم :
جواب گفت و گو کنید صفحه ۴۷ علوم تجربی دوم
پلیس معمولاً در خیابانهای خلوت برای راهنمایی رانندهها از سوت استفاده میکند امّا در خیابانهای شلوغ استفاده از سوت برای هشدار دادن به رانندهها یا عابر پیاده، کمکی نمیکند. چه راه حلّی را پیشنهاد میکنید؟
استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و چراغ راهنمایی.
هر رنگ نور چراغ راهنما چه پیامی را به رانندهها میدهد؟
رنگ قرمز نشانه ی ایست، رنگ سبز نشانه ی حرکت و رنگ زرد نشانه ی احتیاط است.
وقتی چراغ مخصوص عابر پیاده قرمز است، وظیفهی ما چیست؟
جواب : باید بمانیم و حرکت نکنیم تا خودرو ها حرکت کنند.
جواب کار در کلاس صفحه ۴۸ علوم دوم
1- اعضای گروه ١ جدولی از تصاویر گوناگون درست میکنند و روی دیوار میچسبانند، این تصاویر مربوط به جسمهایی است که نور یا صدا تولید میکنند.
2- اعضای گروه ١ یکی از تصاویر را به عنوان رمز انتخاب میکنند.
3- روی یک صفحهی مقوایی، شکل زیر را میکشند و با قیچی، شکل کشیده را از مقوا جدا میکنند.
4- یکی از اعضای گروه شکل زیر را مقابل چراغقوهی روشن قرار میدهد و آن را روی یک مقوای سفید (یا روی دیوار) میاندازد. با چرخاندن این شکل، جهت حرکت در خانههای جدول تصاویر برای گروه 2 مشخص میشود.
5- در صورت پیدا شدن شکل رمز، گروه 1 آن را با صدای سوت تایید میکنند.
آیا نور از تمام قسمت های مقواها عبور میکند؟ خیر
برای انجام این فعّالیت، نور فضای کلاس را کاهش دهید. همچنین میتوانید از تصاویر دیگری مثل دایره – مثلّث – مربّع استفاده کنید یا روش اجرای بازی را تغییر دهید.
همچنین بخوانید : جواب فصل چهارم علوم تجربی دوم
جواب فعالیت صفحه ۴۹ علوم تجربی دوم
به کمک دوستان خود تصاویر جدول صفحهی قبل را در دو دسته قرار دهید و هر دسته را نامگذاری کنید.
اجسامی مثل چراغ قوّه و خورشید و هر جسمی که از خودش نور بدهد، چشمهی نور است. چه اجسام دیگری از خودشان نور دارند؟
لامپ روشن- چراغ قوه- کبریت روشن- شمع روشن- شعله گاز-فانوس روشن- آتش- خورشید- چراغ راهنما
بیشتر چیزهایی که میبینیم، چشمهی نور نیستند. یعنی از خود نور ندارند و برای دیدن آنها نور لازم است.
چرا در روز روشن که لامپها روشن نیستند، میتوانیم ببینیم؟
چون نور خورشید همه جا را روشن کرده است.
جواب گفت و گو کنید صفحه ۵۰ علوم تجربی پایه دوم ابتدایی
چرا سایه تشکیل میشود؟ زیرا جسم جلوی نور خورشید را می گیرد و سایه ای در پشت آن ایجاد می شود.
آیا سایهی تمام اجسامی که در مقابل نور گرفتید، مثل هم تیره است؟ خیر
آیا با شیشه هم میتوانید سایه درست کنید؟ امتحان کنید. خیر زیرا نور از شیشه عبور میکند.
نتیجهی فعّالیت گروه خود را بنویسید و به کلاس گزارش دهید.
جواب ایستگاه فکر صفحه ۵۰ علوم دوم
آیا در روز آفتابی میتوانيد سايهی خودتان را از بين ببريد؟ چگونه؟
بله، زمانی که کاملا زیر منبع نور خورشید بایستیم.
جواب ساعت آفتابی بسازید صفحه ۵۱ علوم دوم
وسایل لازم: مداد یا چوب باریک – خمیر بازی – مقوّا
۱- در یک روز آفتابی مقوا را روی زمین قرار دهید.
۲- انتهای مداد را در خمیربازی فرو کنید و آن را در وسط مقوا قرار دهید.
۳- در ساعتهای ۹- ۱۰ – ۱۱ – ۱۲ و… سایهی مداد را روی مقوا رسم کنید و زمانها را روی هر سایه بنویسید
۴- سایهها را از نظر اندازه با یکدیگر مقایسه کنید.
پاسخ: سایه ها در ساعت ۱۲ کوتاه و هرچه به جلوتر می رویم سایه بلند تر می شود
همچنین بخوانید : جواب فصل سوم علوم تجربی دوم
جواب خارج از کلاس صفحه ۵۱ علوم دوم
دربارهی انتقال پيام در زمانهای گذشته تحقیق کنید و به کلاس گزارش دهید.
در زمان های قدیم از طریق زیر پیام منتقل میکردند :
- انتقال پیام از طریق دود و آتش
- انتقال پیام از طریق اشخاص تیزپا و دونده
- انتقال پیام از طریق چابک سواران (چاپارها)
- انتقال پیام از طریق پرندگان
- انتشار پیام از طریق طبل و جارچی ها
- استفاده از نامه و پست کردن نامه
پاسخ جمع آوری اطلاعات صفحه ۵۲ علوم دوم
از بزرگترها بپرسید هر یک از چراغهای خودرو چه استفادههایی دارد؟ کدام یک از چراغها به رانندههای دیگر پیامی را میرسانند؟
جواب : چراغ های جلو برای روشنایی در شب ، چراغ راهنما برای رساندن پیام گردش به راست یا چپ ، چراغ دنده عقب برای عقب عقب آمدن خودرو ، چراغ نور بالا برای هشدار به خودرو رو به رو
پاسخ کار در کلاس صفحه ۵۳ علوم دوم
فرض کنید در یکی از سه موقعیت زیر قرار گرفتهاید:
– ناخدای کشتی هستید و در وسط دریا برای پیدا کردن مسیر خود به کمک نیاز دارید.
– در جنگل هستید و برای یافتن مسیر خود به کمک نیاز دارید.
– با دوست خود در جایی هستید که با صدا نمیتوانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.
چگونه میتوانید با کمک نور با هم ارتباط برقرار کنید؟
راه حلهای پیشنهادی گروه خود را در جدول زیر بنویسید.
وسط دریا | در جنگل | محلی که صدا پخش نمیشود |
نور فانوس دریایی و نور کشتی | درست کردن آتش و مشعل | با چراغ قوه و علامت دادن |
برای خواندن جواب کامل تر روی لینک زیر کلیک کنید :
جواب کار در کلاس علوم دوم ابتدایی صفحه ۵۳ ، برقراری ارتباط با نور
فعالیت صفحه 53 علوم دوم دبستان
یاد گرفتید که صدا و نور میتوانند به ما پیام و هشدار دهند. با استفاده از آنچه آموختید، یک وسیلهی هشداردهنده طراحی و آن را نقاشی کنید.
پاسخ فصل قبل : جواب درس پنجم علوم تجربی دوم
☑️ خب این بود از جواب فصل ششم علوم تجربی پایه دوم دبستان. اگر سوالی درباره فصل ۶ علوم دوم داشتید از قسمت دیدگاه از ما بپرسید. برای بهتر پیدا کردن ما در گوگل در آخر عبارت خود کلمه ماگرتا را اضافه کنید.💖😉
دست مریزاد عالی بود
خیلی خوب بود
تشکر عالی بود
عالی
خیلی خوب بود
دستت دردنکنه بابت علوم
سلام خوب بود
خوب بود ممنون
خوب بود .
سلام خیلی خوب بود
آره واقعا ممنون از شما
ما گرتا
اره ماگرتا پس چی 😳