اخبارعلمی

سوالات درس ۱۴ علوم سوم ابتدایی با جواب

گام به گام نمونه سوال و جواب متن و پرسش های تشریحی و تعریف کنید و نقطه چین درس 14 چهارده از گذشته تا آینده کتاب علوم پایه سوم دبستان با جواب

سوالات درس ۱۴ چهاردهم علوم سوم ابتدایی با جواب ؛ در این نوشته به پاسخ و جواب نمونه سوال های تشریحی و تعریف کنید و جای خالی مهم امتحانی متن فصل و درس 14 چهاردهم از گذشته تا آینده کتاب علوم تجربی کلاس سوم دبستان پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب سوال های درس ۱۴ علوم سوم

سوالات درس ۱۴ علوم سوم ابتدایی با جواب
سوالات درس ۱۴ علوم سوم ابتدایی با جواب

نمونه سوال های متن درس 14 چهاردهم علوم سوم دبستان با جواب

۱) در زمان های قدیم برای نگهداری مواد غذایی و جلوگیری از فاسد شدن آنها از چه روش هایی استفاده می کردند؟

پاسخ: بعضی از مواد غذایی را داخل آب نمک قرار می دادند و یا آنها را خشک می کردند. گوشت را در سبدهای توری در جاهای سایه آویزان می کردند تا خنک بماند و فاسد نشود.

۲) برخی از روش های نگهداری مواد غذایی را بنویسید.

پاسخ: خنک کردن – خشک کردن – پختن و استفاده از نمک

۳) تفاوت خشک کردن نان و سبزیجات به روش سنتی و صنعتی را بنویسید.

پاسخ: برای خشک کردن نان و سبزی به صورت سنتی از گرمای خورشید استفاده می کردند. اما در روش صنعتی این کار با استفاده از دستگاه انجام می شود.

۴) راه های خنک کردن مواد غذایی را از گذشته تا حال بنویسید.

پاسخ: در گذشته مواد غذایی را در جاهای خنک و سایه و یا کنار یخ قرار می دادند ولی امروزه از یخچال و فریزر استفاده می کنند.

نکته مهم: دانش آموزان عزیز، تنها به خواندن این سوالات اکتفا نکنید و حتما متن درس را هم به دقت مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: سوالات متن درس ۱۳ علوم سوم ابتدایی

سوالات متن درس ۱۴ چهاردهم کتاب علوم سوم ابتدایی با جواب را در این مقاله مشاهده کردید. امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از صفحات دیگر ماگرتا دیدن نمایید. برای بهتر پیدا کردن جواب ها در آخر کلمات جستجو شده داخل گوگل کلمه ماگرتا را قرار دهید. همچنین سوالات خود را در بخش دیدگاه بنویسید. 🤩

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫36 دیدگاه ها

  1. سوالاتش دقیقا مثل متن کتاب بود. من برای خواندن سوالات علوم به این سایت میام چون سوالاتش دقیق و کامل هست. ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفت =