اخبارعلمی

منشور چیست و چه کاربردی دارد علوم کلاس پنجم و هشتم

منشور به چه معناست و کاربردهای منشور را نام ببرید علوم تجربی پایه پنجم و هشتم

جواب سوال منشور چیست و چه کاربردی دارد کتاب علوم تجربی کلاس پنجم دبستان و هشتم متوسطه اول را می توانید در زیر مطالعه کنید:

منشور را تعریف کنید و کاربردهای آن را بنویسید

منشور چیست ؟

پاسخ کامل: منشور جسمی از کریستال (بلور) یا مواد دیگر است که نور از طریق آن تجزیه می شود. منشور محیطی شفاف است که به دو سطح غیر موازی صاف و شفاف غیر موازی ختم می شود که از یک طرف همدیگر را قطع می کنند و قسمت راس منشور را تشکیل می دهند و از طرف دیگر پایه منشور را تشکیل می دهند. نور خورشید ترکیبی از طول موج های مختلف است که هنگام عبور از منشور ضریب شکست برای طول موج های مختلف متفاوت است.

پاسخ کوتاه تر: منشور وسیله ایی شفاف از جنس شیشه یا پلاستیک است که دارای سه وجه غیر موازی می باشد. قاعده منشور ها معمولا به شکل مثلث است که کاربر زیادی در وسیله های نوری دارد.

کاربردهای منشور را نام ببرید :

پاسخ: یکی از کاربرد های مهم منشور، در زیردریایی هاست. همچنین در بعضی از تلسکوپ ها هم از آن استفاده می شود. در چشم پزشکی هم برای درمان یک سری بیماری های عجیب و ناشناس چشمی استفاده می شود. اما مهمترین کاربرد منشور در آزمایشگاه ها و مطالعه نور می باشد.

همچنین بخوانید: فسیل چیست علوم پنجم

در این نوشته از بخش آموزش و پرورش ماگرتا جواب سوال « منشور چیست و چه کاربردی دارد » را قرار دادیم. اگر پاسخ دیگری در مورد این سوال داشتید، آن در بخش نظرات بنویسید. همچنین برای دسترسی سریعتر به پاسخ سایر سوال های خود، آن را به همراه کلمه ماگرتا جستجو کنید. 😊

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫5 دیدگاه ها

  1. وقتی یک موجود زنده میمیرد قسمت های نرم بدن آن از بین می رود ولی قسمت های سخت آن مثل دندان ،استخوان ،و….باقی می ماند. به قسمت های سختی که باقی مانده است فسیل می گویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دو =