اخبارعلمی

نیروی غیر تماسی چیست با مثال علوم ششم

پاسخ کامل به سوال نیروی غیر تماسی چیست با مثال علوم تجربی کلاس ششم ابتدایی

در ادامه به جواب سوال نیروی غیر تماسی چیست با مثال علوم ششم در آموزش و پرورش ماگرتا می خوانیم.

مطلب پیشنهادی : علت قرار دادن پنجره در سقف شیروانی خانه های قدیمی چیست علوم ششم

نیروی غیر تماسی چیست مثال بزنید

نیروی غیر تماسی چیست مثال بزنید

نیروهای غیر تماسی هر گاه دو جسم بدون تماس با یکدیگر نیرو وارد کنند، می گوییم نوع نیروهای وارده، نیروهای غیر تماسی هستند. مثل زمانی که دو تکه آهنربا به هم نیرو وارد می آورند. گرانش و نیروهای مغناطیسی نیروهای غیر تماسی هستند.

مثال : غیرتماسی: ۱- جاذبه ۲- مغناطیسی ۳- الکتریکی

پاسخی دیگر به این سوال :

نیروی غیر تماسی، نوعی نیرو است که بین دو جسم بدون تماس با یکدیگر وارد می‌شود. این نیروها می‌توانند بدون نیاز به هیچ تلاش فیزیکی عمل کنند و طبیعتاً نامرئی هستند. مثال‌هایی از نیروهای غیر تماسی که در زندگی روزمره می‌توان به آنها اشاره کرد شامل نیروی گرانش، نیروی الکترومغناطیسی (نیروی الکتریکی + نیروی مغناطیسی) و نیروی هسته‌ای هستند. به عنوان مثال، نیروی هسته‌ای قوی پروتون‌ها و نوترون‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند تا هسته‌های اتمی سنگین‌تر از هیدروژن را بسازد.

همچنین بخوانید : گوشته بالایی را تعریف کنید علوم ششم

💥 در این نوشته جواب سوال نیروی غیر تماسی چیست با مثال را قرار دادیم. اگر پاسخ دیگری در مورد این سوال داشتید، آن در بخش دیدگاه بنویسید. همچنین برای دسترسی سریع تر به پاسخ سایر سوال های خود، آن را به همراه کلمه ماگرتا جستجو کنید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫13 دیدگاه ها

    1. نیرو های تماسی : هل دادن ، کشیدن، اصطکاک،مقاومت هوا،
      نیرو های غیر تماسی : نیروی گرانش،نیروی مغناطیسی، نیروی الکتریکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =