اخبارورزشی

دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین درگذشت + علت فوت 2020

شوک بزرگ به فوتبال، جهان دیگر دیگو آرماندو مارادونا را ندارد!

مرگ Diego Maradona و علت فوت دیگو مارادونا : اسطوره فوتبال جهان و آرژانتین که چند وقتی بود به خاطر عارضه مغزی تحت عمل های جراحی قرار گرفته بود امروز چهارشنبه 5 آذر 99 درگذشت. در ادامه با بخش اخبار ورزشی ماگرتا همراه باشید.

فدراسیون فوتبال آرژانتین درگذشت دیگو آرماندو مارادونا را تایید کرد
فدراسیون فوتبال آرژانتین درگذشت دیگو آرماندو مارادونا را تایید کرد

دیگو مارادونا درگذشت

مارادونا که بسیاری او را برترین بازیکن تاریخ فوتبال می دانند به دلیل حمله قلبی در سن 60 سالگی درگذشت. مارکا و روزنامه کلارین آرژانتین هم خبر درگذشت وی را تایید کردند. سه روز عزای عمومی در آرژانتین به دلیل فوت محبوب ترین شخص این کشور اعلام شد.

تاریخ تولد و مرگ مارادونا
تاریخ تولد و مرگ مارادونا

از بزرگترین دستاورد های این اسطوره آرژانتینی می توان به فتح جام جهانی 1986، خالق دست خدا و بسیاری از افتخارات باشگاهی دیگر اشاره کرد. او سابقه بازی در تیم های بوکاجونیورز، بارسلونا، ناپولی و سویا را داشت.

او سالها با پیراهن آلبی سلسته یا همان آرژانتین درخشید که بزرگترین افتخار او فتح جام طلایی جهانی می باشد. بسیاری مسی را جانشین او می دانند.

سن مارادونا : تولد در تاریخ 30 اکتبر 1960 برابر با 60 سال در بوئنوس آیرس

فیلم گل دست خدا مارادونا


در قهرمانی جام جهانی 1986 آرژانتین در بازی برابر انگلستان مارادونا موفق شد با دو گل تیمش را راهی مرحله بعد کند. او یکی از این دو گل را با دست زد. یک تقلب و رندی آشکار که بخشی از شخصیت جادوگر دوست‌داشتنی آرژانتینی است.

در نهایت تعجب همگان، به رغم اینکه داور و کمک داور بازی دید خوبی هم نسبت به مارادونا داشتند، گل را پذیرفتند. آرژانتین 1-0 پیش افتاد و بازی در نهایت با نتیجه 2 بر 1 به سود آرژانتین خاتمه یافت.

بیوگرافی مارادونا

زندگینامه دیگو مارادونا
زندگینامه دیگو مارادونا

اگر از فوتبال دوست دان شدید باشید حتما می دانید که مارادونا در دنیای فوتبال به اندازه نبوغ و خلاقیت و بازی‌ های استثنایی اش جنجال‌ هایی نیز داشته است که از زمان بازیگری او در ناپل ایتالیا همواره حول و حوش این بازیکن شاخص آرژانتینی بوده است.

خانواده‌ ای فقیر و پرجمعیت به متولد شد و برای بار در تیم آرژانتینوس جونیورز شروع به بازی کرد و 15 ساله بود که به تیم اول باشگاه پیوست. استعداد او انقدر زیاد بود که در 17 سالگی به تیم ملی آرژانتین دعوت شد.

بسیاری مارادونا را با دریبل های تماشایی، شوت های سرکش و قدرت فوق العاده رهبری می شناسند. جالب است بدانید او اولین بازیکن در تاریخ فوتبال بود که دو مرتبه رکورد نرخ نقل و انتقالات را در جهان شکست.

مارادونا توانست با تیم ملی آرژانتین دوبار قهرمان جهان شود. علاقه به او به حدی در آرژانتین زیاد بود که وی در سال ۲۰۰۸ به سمت سرمربی تیم ملی آرژانتین انتخاب گشت.

مارادونا همچنین توانست باشگاه ناپولی ایتالیا را دو بار در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ به مقام قهرمانی لیگ ایتالیا برساند؛ و در سال ۱۹۹۰ نیز به همراه این تیم جام یوفا را فتح نمود.

عکس های دیگو مارادونا

واکنش ها به درگذشت دون دیگو

واکنش کریستیانو رونالدو به درگذشت مارادونا:

امروز من با یک دوست خداحافظی می کنم و دنیا با یک نبوغ ابدی خداحافظی می کند. یکی از بهترین ها. یک شعبده باز بی نظیر. او خیلی زود می رود، اما میراثی بدون محدودیت بر جای می گذارد که هرگز پر نخواهد شد. در آرامش باشی؛ تو هیچوقت فراموش نمیشوی.

باشگاه فوتبال منچستریونایتد :

فوتبال یکی از بهترین های همه ادوار را از دست داد. روحت شاد مارادونا

باشگاه رئال مادرید :

امروز من با یک دوست خداحافظی می کنم و دنیا با یک نبوغ ابدی خداحافظی می کند. یکی از بهترین ها. یک شعبده باز بی نظیر. او خیلی زود می رود، اما میراثی بدون محدودیت بر جای می گذارد که هرگز پر نخواهد شد. در آرامش باشی؛ تو هیچوقت فراموش نمیشوی.

جیمی کاراگر، مدافع سابق لیورپول :

هرگز فراموش نمی کنم وقتی هشت ساله بودم بازی های مارادونا در جام جهانی 86 مکزیک را می دیدیم. تا به حال نمایشی مانند بازی های او را ندیدم. چه خبر بدی.

پیرلو : خدای فوتبال می رود ، برای همه چیز متشکرم.

واکنش لیونل مسی به درگذشت مارادونا :

یک روز بسیار ناراحت کننده برای همه آرژانتینی ها و فوتبال. او ما را ترک می کند، اما با ما خواهد بود، زیرا دیگو ابدی است. من تمام لحظات زیبایی را که کنار او زندگی کرده ام در خاطر خواهم داشت و از این فرصت استفاده کرده و به تمام خانواده و دوستان او تسلیت بگویم.

فوت دیگو مارادونا و درگذشت او شوک بزرگی به فوتبال جهان بود، نظراتتان را در مورد این موضوع در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =