مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارورزشی

لیست جدید تیم ملی ایران برای اردو تیرماه ، وفای ویلموتس به عهدش

حضور 5 سرخابی در فهرست جدید تیم ملی

زمانی که سرمربی بلژیکی تیم ملی اعلام کرد از تمام ظرفیت های فوتبال ایران استفاده خواهد کرد شاید برخی این سخن او را به نوعی تبلیغاتی قلمداد می کردند اما ویلموتس در شرایطی لیست جدید تیم ملی را اعلام کرده که بیشتر سراغ بازیکنانی رفته که تا امروز شانسی برای حضور در تیم ملی نداشتند.

در لیست جدید تیم ملی ، چند بازیکن از استقلال و پرسپولیس حضور دارند. استقلال دو نماینده در فهرست جدید دارد و سیاوش یزدانی که خرید جدید آبی‎هاست، حالا شانس این را دارد که خودش را به ویلموتس نشان دهد. علی کریمی هم که هنوز تکلیفش با استقلال را مشخص نکرده، دیگر نماینده آبی‎ها در این فهرست است.

محمد انصاری که سابقه دعوت به اردوی تیم ملی در دوره کی‎روش را داشته، حالا می‎تواند اعتماد ویلموتس را هم جلب کند. به جز او محمد نادری و مهدی شیری هم این فرصت را دارند که خودشان را به سرمربی جدید تیم ملی تحمیل کنند تا در اردوهای بعدی تیم ملی هم شانس حضور داشته باشند.

مدت زمان اردو که قرار بود با توجه به لغو اردوی ملی پوشان در دوره زمانی اسفندماه سال گذشته ۱۱ روز باشد،با توجه به نظر سرمربی تیم ملی به جهت همراهی هرچه بیشتر بازیکنان با باشگاهها در مقطع زمانی پیش فصل به سه روز تقلیل یافت.

قاعده تشویق و تنبیه

اقدام مرد بلژیکی در انتخاب نفرات تیم «ب» ایران را نباید به چشم یک کار تبلیغاتی دیده شود بلکه این کار را باید در زمره اقداماتی تعریف کنیم که می شود آن را استفاده از دانش مربیان خارجی در تمامی سطوح قلمداد کرد.

مارک ویلموتس
مارک ویلموتس

این سیاست مرد بلژیکی را می شود با قاعده «تشویق و تنبیه» مورد واکاوی قرار داد. هر چند که در بخش تنبیه این سیاست برخورد یا محرومیت یک شخص خاص در نظر نیست اما نباید فراموش کنیم ورود نام های جدید به عرصه ملی می تواند زنگ هشداری برای برخی از نام های شناخته شده باشد زنگ هشداری که مرد پرتغالی پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای برخی از بازیکنان سرشناس آن را به صدا درآورد و از بازیکنان کمتر شناخته شده در معتبرترین تورنمنت فوتبالی استفاده کرد.

اما این اقدام ویلموتس نباید مقطعی باشد زیرا عدم تکرار آن در دراز مدت نه تنها موجب می شود که برخی این لیست را تحمیلی فدراسیون بدانند بلکه بازیکنان نیز با دلسرد به چنین راهبردی نگاه خواهند کرد.

فهرست تیم ملی

[su_box title=”دروازه بان ها” box_color=”#f8f7b6″ title_color=”#000000″ radius=”7″] محمد رشید مظاهری، مهدی امینی، احمد گوهری [/su_box]

[su_box title=”مدافعان” box_color=”#b6e9f8″ title_color=”#000000″ radius=”7″]محمد انصاری، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، ایمان سلیمی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی شیری، محمد نادری و سعید آقایی [/su_box]

[su_box title=”هافبک ها” box_color=”#daf8b6″ title_color=”#000000″ radius=”7″]علی کریمی، احمد عبدالله زاده، رضا اسدی، امیر حسین کریمی، مهرداد محمدی، محمد محبی، محمد کریمی، سعید واسعی، آرش رضاوند و مجید علیاری[/su_box]

[su_box title=”مهاجمان” box_color=”#f8b6c7″ title_color=”#000000″ radius=”7″] شهریار مغانلو و پیمان رنجبری [/su_box]

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =