مطلب پیشنهادی :
ad
+
فناوری

با سرویس گیمینگ اپل آرکید و سرویس اپل تی وی پلاس آشنا شوید

با دو سرویس جدید اپل با نام های سرویس گیمینگ اپل آرکید - Apple Arcad و سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس - Apple TV Plus بیشتر آشنا شوید

سرویس گیمینگ اپل آرکید و سرویس اپل تی وی پلاس : به گزارش بخش فناوری ماگرتا و طبق جدیدترین اخبار فناوری ؛ شب گذشته بود که شرکت اپل در رویداد 2019 خود از محصولات جدیدش رونمایی کرد. در جریان رویداد اپل از دو سرویس جدید خود با نام های سرویس گیمینگ اپل آرکید – Apple Arcad و سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس – Apple TV Plus رونمایی کرد.

اپل از جزییات از دو سرویس اپل آرکید و اپل تی وی پلاس را بیان کرد، جزییاتی درباره قیمت ماهانه آنها ، زمان عرضه و بازی ها و سریال های انحصاری بر روی این دو سرویس و اطلاعات دیگر که در ادامه به آنها می پردازیم. با ماگرتا همراه باشید.

سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس - Apple TV Plus
سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس – Apple TV Plus

سرویس گیمینگ اپل آرکید – Apple Arcad

شب گذشته در جریان مراسم معرفی آیفون‌های جدید، شرکت اپل ابتدا به سرویس گیمینگ خود پرداخت و اطلاعات تازه‌ای از اپل آرکید به اشتراک گذاشت. بر این اساس، علاقه مندان می‌توانند از تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور ماه) و تنها با پرداخت ۴.۹۹ دلار به مدت یک ماه به تمامی بازی‌های این سرویس دسترسی داشته باشند. اپل همچنین اعلام کرد که تنها با خرید یک اشتراک، همه اعضای یک خانواده قادر به استفاده از بازی‌های این سرویس خواهند بود.

 سرویس گیمینگ اپل آرکید - Apple Arcad
سرویس گیمینگ اپل آرکید – Apple Arcad

این سرویس عناوین متعددی از بازی‌سازان و ناشران مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. شرکت اپل تایید کرده است که این سرویس در ابتدا شامل بیش از ۱۰۰ بازی مختلف می‌شود. علاوه بر این، سرویس بازی‌های شرکت اپل در آینده‌ی نزدیک علاوه بر گوشی‌های هوشمند، برروی دیگر تولیدات شرکت اپل مانند Apple TV، تبلت‌های iPad و رایانه‌های همراه تحت سیستم عامل Mac نیز عرضه می‌شود.

 سرویس گیمینگ اپل آرکید - Apple Arcad
سرویس گیمینگ اپل آرکید – Apple Arcad

اما نکته جالب در رابطه با اپل آرکید، معرفی بازی‌های انحصاری آن در رویداد امشب بود و به طور دقیق‌تر، سه بازی از شرکت‌های کونامی، کپکام و آناپرنا اینتراکتیو برای این سرویس معرفی شدند. کونامی برای اپل آرکید نسخه جدیدی از مجموعه Frogger را در نظر گرفته که وظیفه ساخت آن برعهده Q-Games است. در این بازی بازیکنان قادر خواهند بود با استفاده از آیتم‌هایی مثل بمب مسیر را باز کنند.

بازی معرفی‌شده توسط کپکام Shinsekai Into The Depths نام دارد که یک ماجراجویی در اعماق دریا را برای بازیکنان رقم می‌زند و بازی معرفی‌شده توسط آناپرنا هم Sayonara Wild Hearts نام دارد. 

 سرویس گیمینگ اپل آرکید - Apple Arcad
سرویس گیمینگ اپل آرکید – Apple Arcad

سرویس اپل آرکید در تاریخ جمعه ۲۲ شهریور ماه سال جاری (۱۳ سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی) برروی گوشی‌های هوشمند تحت سیستم عامل IOS عرضه می‌شود. این سرویس حداکثر تا پایان ماه جاری میلادی در دسترس کاربران تلویزیون‌ها و تبلت‌های شرکت اپل نیز قرار می‌گیرد.

با این حال، کاربران رایانه‌های قابل حمل تحت سیستم عامل Mac باید تا ماه اکتبر برای استفاده از این سرویس منتظر بمانند. براساس اطلاعات منتشر شده، این سرویس شامل یک ماه اشتراک اولیه‌ی رایگان نیز می‌شود.

 سرویس گیمینگ اپل آرکید - Apple Arcad
سرویس گیمینگ اپل آرکید – Apple Arcad

اپل آرکید در حالی قرار است لانچ شود که شرکت‌ها و ناشران مختلف پیش از این سرویس‌های مشابهی را در دسترس علاقه مندان قرار داده‌اند. برای مثال می‌توان به PlayStation Now سونی، Xbox Game Pass مایکروسافت و یوپلی پلاس یوبیسافت اشاره کرد. در چنین شرایطی، این سوال به‌وجود می‌آید که آیا سرویس گیمینگ اپل در مواجه با رقبا پیروز خواهد شد یا خیر.


سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس – Apple TV Plus

سرویس حق اشتراکی اپل تی وی پلاس قرار است تا چند ماه دیگر رسما راه‌اندازی شود. اپل شب گذشته نه تنها قیمت اپل تی وی پلاس را اعلام کرد، بلکه به تاریخ راه‌اندازی هم اشاره کرد. قیمت اپل تی وی پلاس بسیار شگفت‌انگیز است.

این سرویس با قیمت ماهانه ۴٫۹۹ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و از تاریخ ۱۰ آبان هم راه‌اندازی می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند. اپل اعلام کرد اگر فردی آیفون، آیپد یا اپل تی وی خریداری کند، یک سال اشتراک اپل تی پلاس را به رایگان دریافت خواهد کرد.  همچنین مشخص شد که این پرداخت ماهانه شامل دسترسی خانوادگی هم می‌شود.

سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس - Apple TV Plus
سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس – Apple TV Plus

نتفلیکس یکی از بزرگترین رقبای قدرتمند اپل در زمینه استریم و پخش آنلاین محتوا به شمار می‌رود که حالا این غول تکنولوژی آمریکایی در تلاش است تا با جذب مشترکان و کاربران بیشتر به سمت و سوی خود گوی رقابت را از نتفلیکس که هم اکنون بزرگترین سرویس استریم آنلاین در جهان است، برباید.

بر اساس اعلام اپل در جریان برگزاری رویداد رونمایی از محصولات جدیدش، این سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس در بالغ بر ۱۰۰ کشور جهان قابل دسترسی و استفاده خواهد بود که آغاز به کار رسمی و فعالیت آن از ماه نوامبر سال جاری میلادی کلید زده خواهد شد.البته این سرویس در چین قابل دسترسی نخواهد بود.

سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس - Apple TV Plus
سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس – Apple TV Plus

هزینه‌ی ماهیانه‌ی ۴.۹۹ دلاری سرویس استریم اپل، ارزان‌تر از دو رقیب اصلی آن یعنی، نت‌فلیکس و دیزنی پلاس است. اشتراک محبوب نتفلیکس ماهیانه ۱۲.۹۹ دلار و دیزنی پلاس ماهیانه ۶.۹۹ دلار برای کاربران آب می‌خورد. مهم‌ترین مسئله در سرویس‌های استریم ویدئو، محتوای آن‌ها است.

سرویس اپل تی‌وی پلاس در‌حال‌حاضر ازنظر تعداد و تنوع محتوا در حد‌و‌اندازه‌ی رقبای خود نیست و تنها چند سریال کلیدی شامل سریال The Morning Show (برنامه صبحگاهی) با بازی جنیفر آنیستون، ریس ویترسپون و استیو کارل و سریال Dickinson (دیکینسون) با بازی هیلی استاینفلد، را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این در حالی است که در نت‌فلیکس هزاران قسمت از سریال‌های متنوع دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. شاید دلیل قیمت‌گذاری ناچیز اپل برای این سرویس نیز تنوع کم سریال‌ها در شروع کار باشد. 

سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس - Apple TV Plus
سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس – Apple TV Plus

اپل به کاربران وعده‌ی محتوای اختصاصی را نیز داده است. گزارش شده است این شرکت بودجه‌ی اولیه‌ی یک‌میلیارددلاری برای ساخت محتوای اختصاصی خود در نظر گرفته بود؛ ولی این مبلغ را به ۶ میلیارد دلار افزایش داده است. پیش‌از‌این، شایعاتی درباره‌ی نحوه‌ی انتشار قسمت‌های مختلف سریال‌ها در سرویس اپل تی‌وی پلاس منتشر شده بود که براساس این شایعات، اپل برخلاف نت‌فلیکس تمام قسمت‌های یک سریال را یک‌جا منتشر نخواهد کرد و قصد دارد هر هفته یک قسمت از آن را پخش کند.

این همان روشی است که دیزنی در سرویس استریم دیزنی پلاس به‌کار خواهد گرفت. همچنین اولین تریلر سریال See (دیدن) نیز منتشر شده که این سریال توسط استیون نایت، سازنده سریال Peaky Blinders (پیکی بلایندرز) ساخته شده است.

سریال See
سریال See

این سریال در آینده‌ای دور و تاریک در جریان خواهد بود. در دنیایی که یک ویروس جان بیشتر بازماندگان را گرفته و اندک بازماندگانش را نابینا کرده است. صدها سال پس از این اتفاق مرگبار، در حالی که دنیا دوباره حالتی ابتدایی به خود گرفته، دوقلوهایی با قابلیت بینایی به دنیا می‌آیند.

جیسون موموآ، هرا هیلمار، الفری وودارد، نستا کوپر، سیلفیا هوکس، کریستیان کامارگو، یادیرا گوئوارا-پریپ و آرچی مدکوی، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال See حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین فرانسیس لارنس، کارگردان سه قسمت از مجموعه فیلم The Hunger Games (هانگر گیمز)، وظیفه کارگردانی حداقل یک قسمت از این سریال را بر عهده داشته است. این سریال در ۱۰ قسمت تولید شده و همزمان با آغاز به کار سرویس استریم Apple TV Plus، پخش آن نیز آغاز خواهد شد

سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس - Apple TV Plus
سرویس پخش فیلم و سریال اپل تی وی پلاس – Apple TV Plus

اپل در طول ماه‌های آینده سریال‌های جدیدی را برای سرویس اپل تی وی پلاس معرفی خواهد کرد. گفته شده سه قسمت ابتدایی هر سریال در یک روز منتشر می‌شوند و قسمت‌های جدید به صورت هفتگی پخش می‌شوند. این سرویس بیشتر شبیه به آمازون پرایم و هولو خواهد بود و شباهت کمتری به نتفلیکس خواهد داشت.

نظر شما دوستان درباره سرویس های جدید اپل در حوضه های بازی و سریال چیست؟ آیا می تواند به پای رقیبان اصلی این حوضه ها برسد؟

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =