ترفندفناوری

برنامه کالری شمار ایفون

برنامه کالری شمار ایفون، نرم افزاری است که کاربران آیفون می‌توانند با نصب آن در گوشی و استفاده از برنامه، میزان کالری مصرفی و دریافتی روزانه شان را اندازه بگیرند. استفاده از نرم افزارهای کالری شمار بسیار محبوب شده است زیرا اکثر مردم چه خانم‌ها و چه آقایان به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند و می‌خواهند سبک غذایی سالمی داشته باشند. برنامه کالری شمار هم در این راه در کنار افراد است تا به آنها کمک کند به وزن دلخواهشان برسند. تاثیرگذاری برنامه کالری شمار بیشتر از آن میزانی است که شما تصور می‌کنید اما حتما باید به آن پایبند باشید. در ادامه مطلب شما را برای استفاده از برنامه کالری شمار ایفون راهنمایی خواهیم کرد، لطفا همراه ما باشید.

برنامه کالری شمار چیست

زمانی که تصمیم به کاهش وزن از طریق کالری شماری می‌گیرید، احتمالا از یک ابزار برای محاسبه میزان کالری مصرفی و دریافتی روزانه خود استفاده کنید این ابزار، چیزی جزء برنامه کالری شمار نیست و با ارائه اطلاعات دقیق می‌تواند شما را برای کاهش وزن کمک کند. البته کاربرد برنامه کالری شمار فقط برای کاهش وزن نیست و از آن برای افزایش وزن هم استفاده می‌شود.

برنامه کالری شمار ایفون

برنامه کالری شمار بر روی گوشی‌های اندروید و آی او اس قابل نصب است و می‌توان از نسخه تحت وب این برنامه نیز استفاده کرد. اپلیکیشن کالری شمار، میزان کالری هر نوع غذا، میوه، سبزیجات، نوشیدنی و … را محاسبه کرده و اعلام می‌کند همچنین اگر فعالیت ورزشی داشته باشید می‌توانید از کالری شمار برای تعیین میزان کالری سوزانده شده خود استفاده کنید.

در کل، برنامه کالری شمار یک برنامه کاربردی و ارزشمند برای همه افراد محسوب می‌شود و اگر هم هدفی برای لاغری یا افزایش وزن ندارید، بازهم می‌توانید از این برنامه استفاده کنید و میزان کالری دریافتی روزانه خود را تحت کنترل داشته باشید.

میزان کالری دریافتی مجاز برای افراد

میزان کالری دریافتی برای همه افراد یکسان نیست چرا که عواملی همچون سن، جنسیت، قد و وزن، سطح فعالیت روزانه، سلامت بدن، نرخ متابولیسم پایه بدن و … در آن موثر هستند. افرادی که سطح فعالیت بیشتری در روز دارند و تمرینات ورزشی انجام می‌دهند، طبیعتا می‌توانند کالری بیشتری دریافت کنند اما این موضوع برای افرادی که فعالیت بدنی پایین دارند، صدق نمی‌کند.

به طور کلی، میزان کالری دریافتی مجاز برای افراد با بازه‌های سنی مختلف به صورت زیر است :

  • کودکان 2 تا 8 سال 1000 :تا 1400 کالری
  • خانم‌های 9 تا 13 ساله: 1400 تا 1600 کالری
  • آقایان 9 تا 13 ساله 1600 :تا 2000 کالری
  • خانم‌های فعال در سنین 14 تا 30 سالگی: 2200 تا 2400 کالری
  • خانم‌های بدون فعالیت در سنین 14 تا 30 سالگی: 1800 تا 2000 کالری
  • آقایان فعال در سنین 14 تا 30 سالگی: 2800 تا 3200 کالری
  • آقایان بدون فعالیت در سنین 14 تا 30 سالگی: 2000 تا 2600 کالری
  • خانم و آقای فعالیت بالای 30 سال: 2000 تا 3000 کالری
  • خانم و آقای بدوم فعالیت بالای 30 سال: 1600 تا 2400 کالری

معرفی برنامه کالری شمار آیفون

اکثر برنامه‌های کالری شماری که طراحی شده اند فقط دارای نسخه اندروید هستند و از این جهت کاربران آیفون برای استفاده از برنامه با محدودیت مواجه می‌شوند. اگر شما هم می‌خواهید برنامه کالری شمار برای آیفون نصب کنید، برنامه کالری شمار بروکلی به طور ویژه برای نسخه آی او اس طراحی شده است. با نصب این برنامه در آیفون خود، هیچ محدودیت و مشکلی در استفاده از برنامه نخواهید داشت و از تمام امکانات رایگان و ویژه اپلیکیشن بهره مند خواهید شد.

معرفی برنامه کالری شمار آیفون

قابلیت‌های برنامه کالری شمار بروکلی آیفون

در برنامه کالری شمار بروکلی، قابلیت‌های ویژه ای در نظر گرفته شده اند از جمله:

قابلیت محاسبه کالری دریافتی

ویژگی اصلی برنامه کالری شمار بروکلی آیفون، محاسبه کالری دریافتی است. می‌توانید مقدار و نام هر نوع غذا، میوه، سبزیجات و مایعاتی که میل کرده اید را در برنامه ذکر کنید تا میزان کالری آن را برای شما محاسبه کند.

قابلیت محاسبه کالری مصرفی

کالری مصرفی همان کالری سوزانده شده است. شما حتی در زمان خواب هم کالری سوزی دارید اما با انجام فعالیت‌هایی مثل پیاده روی، ورزش کردن و حتی انجام دادن کارهای خانه می‌توان شدت کالری سوزی را بیشتر کرد. در برنامه بروکلی، میزان کالری مصرفی هم قابل محاسبه است.

اندازه گیری میزان مصرف آب

نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب به همه افراد توصیه می‌شود و اگر می‌خواهید میزان مصرف آب روزانه خود را اندازه بگیرید، می‌توانید هر بار که آب میل می‌کنید آن را در برنامه ثبت نمایید تا در آخر روز بدانید چقدر آب نوشیده اید.

آموزش طرز تهیه انواع غذای رژیمی

شما با استفاده از برنامه کالری شمار بروکلی می‌توانید دستور پخت انواع غذاهای رژیمی را هم یاد بگیرید.

آموزش حرکات ورزشی

در برنامه کالری شمار بروکلی، چندین حرکت ورزشی به صورت صحیح آموزش داده شده اند که شما با اجرای این حرکات ورزشی در خانه می‌توانید کالری سوزی داشته باشید.

سایر ویژگی‌های نرم افزار کالری شمار بروکلی شامل ارائه نمودارهای پیشرفت هفتگی، ماهانه و سالانه، تعیین هدف کاهش یا افزایش وزن و … هستند. در کل این برنامه یک برنامه کامل و مفید برای کسانی است که می‌خواهند کاهش یا افزایش وزن داشته باشند. همچنین افراد دارای وزن متعادل هم می‌توانند از برنامه برای کنترل دقیق کالری های دریافتی و مصرفی روزانه خود استفاده نمایند.

سخن پایانی و نحوه کار کردن با برنامه کالری شمار بروکلی

برنامه کالری شمار ایفون بروکلی را می‌توانید رایگان دانلود کرده و در گوشی خود نصب نمایید. بعد از نصب کردن برنامه، از شما خواسته می‌شود اطلاعاتی مثل قد، وزن، سن، جنسیت، میزان فعالیت بدنی و … را ثبت کنید و سپس وزن هدفتان را تعیین نمایید. این برنامه با توجه به اطلاعاتی که ثبت کرده اید، میزان کالری مورد نیاز بدن شما را محاسبه کرده و اعلام می‌کند.

وعده‌ها در برنامه کالری شمار بروکلی شامل وعده‌های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده هستند. شما با هر بار میل کردن غذا باید مقدار و نام آن غذا را در وعده مربوطه درج کنید تا کالری آن محاسبه شود. همچنین در بخش مایعات هم باید میزان مصرف آب خود را که چند لیوان بوده است را ثبت نمایید.

یک دیدگاه

  1. من از این برنامه كالري شمار فارسي براي آيفون استفاده کردم عالیه ، این برنامه‌ها امکاناتی مانند محاسبه کالری مصرفی، مدیریت وزن، مشاهده حرکات ورزشی، جایگزینی غذاها، و مدیریت مصرف آب روزانه را فراهم می‌کنند. همچنین، در برخی از این برنامه‌ها، می‌توانید هدف خود را برای کاهش وزن تعیین کنید و با بررسی کالری مصرفی در طول روز، متوجه شوید که باید چه مقدار ورزش کنید تا کالری دریافت شده سوزانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =