ترفندفناوری
موضوعات داغ

لوکال سئو در سال ۲۰۲۱ 📌، راهنمای جامع سئوی محلی تا ۱۴۰۰

سئو محلی در سال 2021 چگونه است؟ افزایش ورودی و فروش سایت از گوگل با انجام لوکال سئو جدید

لوکال سئو در سال 2021 ، تکنیک ها و راهنمای کامل استفاده از الگوریتم سئوی محلی برای دریافت ترافیک از گوگل : سئو محلی مبتدی تا سال ۱۴۰۰

اگر شما کسب و کاری را دارید که میخواهید در محلی موفق بشوید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم.

ما در این بخش مباحثی را برای شما توضیح می دهیم تا متوجه شوید سئوی محلی برای هر بیزینسی ضروری است. در ادامه به شما میگوییم چطور map pack کار میکند. در انتها به شما میگوییم چطور رتبه های خود را از طریق map pack پیگیری کنید.

چرا سئو محلی مهم است؟ خب بگذارید جواب این سوال را از طریق آمار جالب که در خصوص سئوی محلی برای کسب و کار ها است مطالعه کنیم.

همچنین بخوانید: بک لینک PBN چیست و آموزش لینک سازی شبکه ای

حدود 46% از کل جستجو ها مربوط به جستجوی محلی است. مثلا خرید تلفن همراه در تهران.

میزان سرچ محلی در گوگل
میزان سرچ محلی در گوگل

جستجو هایی که کسب و کار نزدیک مخاطب است تا 150% رشد کرده است .

پس متوجه شدید که جستجوی محلی خیلی مهم شده است. اگر شما بتوانید سئو محلی خودتان را تقویت کنید شانس بالایی دارید که مخاطبان حتی از فروشگاه شما نیز بازدید فیزیکی کنند.

سئو محلی چیست و چگونه کار میکند

در کل جستجو ها همه به یک شکل انجام میشود. کاربر نیاز خود را جستجو کرده، گوگل دیتا های مورد نیاز را چک میکند و بهترین آنها را نشان میدهد. چیزی که سئو محلی را منحصر به فرد میکند این است که برای رتبه بندی این دسته از جستجو ها از مجموعه متفاوتی استفاده میکند.

در حقیقت در رتبه بندی سئو محلی گوگل از مجموعه سیگنال های رتبه بندی منحصر به فرد را استفاده میکند. مثلا:

  • مکانی که مخاطب از آنجا جستجو میکند
  • NAP
  • حضور در فهرست Google My Business
  • کلمه کلیدی استفاده شده در Google My Business

معرفی Map Pack

Map pack پکیجی است که اطلاعاتی از نتایج بدست آمده نشان میدهد.

مپ پک گوگل
مپ پک گوگل

به عنوان مثال شما اگر به دنبال یک آرایشگاه در تهران باشید نتایج زیر برای شما نمایش داده میشود:

نتایج جستجوی محلی در گوگل
نتایج جستجوی محلی در گوگل

به همراه نتایج معمولی که پس از جستجو برای شما نمایش داده میشود:

نتایج معمولی در جستجوی محلی گوگلی
نتایج معمولی در جستجوی محلی گوگلی

در ادامه به شما میگوییم گوگل چگونه شما را وارد map pack میکند. اما فعلا این را در ذهنتان داشته باشید که این مپ پک الگوریتم های خاص خود را دارد. مطمئنا برخی از فاکتورهای رتبه بندی مانند بک لینک می تواند به شما در نتایج محلی و سنتی کمک کند.

اما موارد دیگر مانند NAP برای رتبه بندی در Map Pack مهم هستند. نکته ای هست که باید به آن توجه کنید:

گوگل برای رتبه بندی نتایج محلی  فقط از کلماتی که اسم شهر یا منطقه ای در آن قرار دارد استفاده نمیکند. گوگل اگر متوجه شود که سایت شما برای نتایج محلی تاثیر دارد شما را نشان میدهد حتی اگر در کلمه شما اسمی از شهری نیومده باشد.

مثلا اگر در تهران به دنبال فست فود باشید و به گونه زیر جستجو کنید گوگل باز نتایجی را به شما نشان میدهد:

نتیجه جستجو محلی درباره فست فود اطراف
نتیجه جستجو محلی درباره فست فود اطراف

البته این مهم است که شما اگر میخواهید برای نتایج محلی جایگاه بگیرید اگر اسم شهر را به اخر کلمه مورد نظر اضافه کنید بهتر است: مثلا هایپرمارکت + شهر.

به نظر شما چگونه میتوانیم سئو محلی خودمان را ردیابی کنیم؟

چگونه رتبه بندی Map Pack را پیگیری کنیم

اولین اقدامی که باید بکنید این است که محلی که در آن فعالیت دارید را بررسی کنید. در کل شما میخواهید نتایج را در Map Pack  پیگیری کنید. پس این کار را با گذشت زمان انجام بدهید.

لوکال رنک ترکر برای پیدا کردن جایگاه سایت در سئوی محلی
لوکال رنک ترکر برای پیدا کردن جایگاه سایت در سئوی محلی

این مسئله را باید بهش توجه کنید که نتایج هر منطقه با چند کیلومتر کنارتر متفاوت است.

مثلا اشخاصی در خیابان شمس آبادی و خیابان جی در اصفهان به دنبال کافی شاپ هستند.

جستجوی کسب و کار محلی در گوگل
جستجوی کسب و کار محلی در گوگل

نتایجی که به هر فرد نشان داده میشود متفاوت است. چون با توجه به مکانی که جستجو شده است نزدیک ترین کافی شاپ ها لیست میشوند. در حقیقت همین جستجو اگر در خیابان های دیگر انجام شود نتایج به کل تغییر میکنند.

شما باید برای جذب کاربر ها سئوی محلی خود را بهتر کنید. ابزاری وجود دارد که بتوانید نقشه را بهتر ردیابی کنید. این ابزار Local Falcon نام دارد.

ابزار مسیریابی لوکال سرچ
ابزار مسیریابی لوکال سرچ

ابزار های دیگری نیز وجود دارند مثل Local Viking، که همین کار را میکنند.

ابتدا باید نام کسب و کار خود را مشخص کنید ( این فید به صورت خودکار از Google Map تنظیم میشود. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید تنظیمات Google My Business را درست کنید ).

وارد کردن نام کسب و کار محلی
وارد کردن نام کسب و کار محلی

سپس کلمه ای که میخواهید رتبه بندی خود را در آن مشاهده کنید تایپ کنید.

وارد کردن کلمه برای سرچ محلی
وارد کردن کلمه برای سرچ محلی

در نتیجه شما میخواهید که رتبه بندی خاصی را به شما نشان دهد. به عنوان مثال تا شعاع 8 کیلومتر منطقه شما را بررسی میکند.

نمایش نتیجه چند کیلومتری اطراف
نمایش نتیجه چند کیلومتری اطراف

این برنامه به صورت 7*7 است. این ایده بسیار عالی است تا شما کسب و کار خود را کامل در آن منطقه بررسی کنید.

این شبکه حتی می تواند 15*15 هم شود تا شما نتایج گسترده تر را کاملا مشاهده کنید.

خب الان باید نتایج را بررسی کنیم. زمانی که ابزار کار خود را انجام داد یک تصویر دیگر برای شما باز میشود. در آن صفحه میتوانید رتبه های خود را مشاهده کنید:

لوکال فالکون
لوکال فالکون

مشاهده میکنید که نقشه ای زیبا برای شما باز شده است و میتوانید رتبه خود را در سطح شهر مشاهده کنید.

اگر دقت کنید میبینید که رتبه بندی ها در حومه شهر بهترین هستند و وقتی به مرکز شهر میرویم این نتایج بدتر می شوند.

آموزش کار با لوکال فالکون
آموزش کار با لوکال فالکون

این لزوما مشکل ندارد. ممکن است در مرکز شهر شما رقیبی داشته باشید که به مخاطب نزدیک تر باشد به همین دلیل گوگل کسی که نزدیکتر باشد را بهترین نتیجه میداند.

پس آیا شما باید از منطقه ای استفاده کنید که رتبه بندی خوبی دارد؟ نه اینطور نیست. به عنوان مثال می بینید که شرکتی که در خصوص سنگ فرش است در مناطق شمالی بهترین نتایج را دارد.

نتایج سطر بالایی لوکال فالکون
نتایج سطر بالایی لوکال فالکون

خب شاید بخواهید ببینید چه کسانی در آن منطقه چه جستجویی میکنند. باید روی نتایج کلیک کنید:

نتایج فالکون
نتایج فالکون

در این حالت مشاهده میکنید که یک رقیب در رتبه یک دارید. اگر شما رتبه 2 را دوست ندارید، میتوانید موقعیت فیزیکی رقیب خود را روی نقشه مشاهده کنید.

نمایش کسب و کار در سئوی محلی گوگل
نمایش کسب و کار در سئوی محلی گوگل

زمانی که موقعیت رقیبتان را مشاهده کردید می توانید متوجه شوید چرا رتبه یک را ندارید.

نتایج جستجو در مقایسه با نقشه گوگل در فالکون محلی
نتایج جستجو در مقایسه با نقشه گوگل در فالکون محلی

توضیح ساده ای که باید بگم این است که در حقیقت بخاطر اینکه نزدیکتر به مخاطب است گوگل آن را نتیجه برتر نشان میدهد.

رتبه بندی محلی ارگانیک

اگر یک کسب و کار محلی دارید، ابتدا باید یک نقشه بدست بیاورید. شما نمی خواهید نتایج عادی را نادیده بگیرید. اگر پایین بسته موقعیت بروید نتایج معمولی را مشاهده میکنید.

نتایج جستجوی لوکال در گوگل
نتایج جستجوی لوکال در گوگل

هیچوقت خودتان را با این جمله گول نزنید: نتایج بسته محلی بی فایده است. چون به هر حال بیشتر جستجو های محلی دارای هدف تجاری هستند. بر خلاف نتایج Map Pack نتایج محلی اساسا برای Google SERP یکسان هستند.

بنابراین برای بهینه سازی سایت خود برای رتبه بندی ارگانیک محلی، باید از کلید واژه خود در عنوان، URL ها و موارد سئو داخلی استفاده کنید.

نکته منحصر به فردی که در مورد رتبه بندی ارگانیک محلی وجود دارد این است که چگونه آنها را ردیابی کنید. به یاد داشته باشید که اضافه کردن منطقه به آخر کلمه فقط یک بخش از جستجوی محلی را تشکیل میدهد.

بنابراین علاوه بر آرایشگاه اصفهان شما میخواهید رتبه بندی کلمات خود را برای کلمات کلیدی مانند آرایشگاه و آرایشگاه نزدیک من نیز بررسی کنید. به عنوان مثال:

اگر میخواهید شما برای افرادی که در اصفهان آرایشگاه نزدیک من را جستجو میکنند ردیابی کنید، باید مکان مورد نظر را در ابزار ردیابی رتبه بندی خود مشخص کنید:

اچرفز ادد کیورد
اچرفز ادد کیورد

و اگر میخواهید درک بهتری از موقعیت مورد نظر بدست آورید، میتوانید رتبه بندی های خود را برای همان کلمه کلیدی در نقاط مختلف بررسی کنید.

رتبه بندی کلیدی همراه با لوکال سرچ
رتبه بندی کلیدی همراه با لوکال سرچ

تحقیقات کلمه کلیدی در سئو محلی

جستجوی کلمه کلیدی با Yelp

یک سایتی به نام Yelp وجود دارد که مانند پیشنهادات گوگل فعالیت میکند. کلمه کلیدی که وارد میکنید باید کلمه ای باشد که شخصی در منطقه شما استفاده میکند.

جستجوی محلی در yelp
جستجوی محلی در yelp

و نتایج پیشنهادی که به شما میدهد را بررسی کنید.

نتایج جستجوگر yelp
نتایج جستجوگر yelp

نکته جالبی که درمورد Yelp وجود دارد این است که گاهی به شما کلماتی را نشان میدهد که شامل اصطلاحات مربوط به آن کلمه است.

به عنوان مثال اگر ژاپنی را جستجو کنید این ابزار کلمه غذای فیوژن آسیایی را هم نشان میدهد.

نتایج موتور جستجوگر yelp در آسیا
نتایج موتور جستجوگر yelp در آسیا

جستجوی کلمه کلیدی با پیشنهادات گوگل

جستجوی کلمه کلیدی با پیشنهادات گوگل میتواند برای سئو محلی بدرد بخور باشد. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که از کلماتی استفاده کنید که مشتریان بالقوه محلی شما از آن استفاده میکنند.

به عنوان مثال اگر کلمه HVAC را تایپ کنید این کلمات به شما پیشنهاد داده میشود:

نتایج پیشنهادی گوگل
نتایج پیشنهادی گوگل

جدا از بحث بکار بردن کلمه ( نزدیک به من ) این کلمات برای سئو محلی کارساز نیستند. اما اگر از اصطلاح HVAC B استفاده کنید کلی نتایج مناسب تر برای شما نمایش داده میشود:

نتایج محلی گوگل
نتایج محلی گوگل

جستجوی صوتی محلی

طبق آماری که گوگل داده است، هم اکنون 20% از جستجو های گوگل از طریق گوشی و جستجوی صوتی انجام میشود.

نتایج ویس و صوتی در گوگل
نتایج ویس و صوتی در گوگل

20%!!!!!

تفاوت اصلی جستجوی صوتی و کلمه کلیدی در این است که جستجو های صوتی تمایل بیشتری به استفاده از زبان طبیعی دارند. به عنوان مثال کلمه کلیدی پیتزا رایگان بدون گلوتن در بروکلین را در نظر داشته باشید.

سرچ صوتی گوگل
سرچ صوتی گوگل

خب حالا اگر بخواهیم همان را با جستجوی صوتی را انجام دهیم ممکن است که پیتزا رایگان بدون گلوتن در بروکلین که اکنون باز است شناسایی شود.

جستجوی صوتی گوگلی جدید
جستجوی صوتی گوگلی جدید

تا جایی که من خبر دارم ابزاری در این خصوص وجود ندارد که به شما در پیدا کردن کلمه کلیدی با جستجوی صوتی  کمک کند. پس باید این مورد را یادتان باشد.

گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner

گوگل کیورد پلنر یا Google Keyword Planner کلمات را بر اساس موقعیت جغرافیایی به شما میگوید.

نتایج جستجو در گوگل کیورد پلنر
نتایج جستجو در گوگل کیورد پلنر

پس اگر چند دسته کلمه کلیدی دارید این گزینه برای شما مناسب است. شما میتوانید بهترین دسته را انتخاب کنید. اگر به دنبال کلمه کلیدی جدید نیستید از ویژگی ” Start With a website ” استفاده کنید.

فقط کافی است که URL صفحه اصلی رقیب خود را در پاپ کنید:

جستجو پلنر بر اساس وبسایت
جستجو پلنر بر اساس وبسایت

در نهایت گوگل مجموعه ای از کلمات را که بر اساس شرایط در آن صفحه قرار داده است نمایش میدهد.

نتایج محلی در کیورد پلنر
نتایج محلی در کیورد پلنر

عوامل رتبه بندی سئو محلی

در این بخش می خواهیم عوامل رتبه بندی سئو محلی را توضیح دهیم. من قصد دارم چند عوامل رتبه بندی سئو محلی را به صورت خلاصه توضیح بدهم . در ادامه میخواهم راه های بهینه سازی آنها را نیز برای شما بگویم. پس با ما همراه باشید.

Google My Business Profile > Your Website

طی مطالعه ای که سایت ماز بر روی عوامل رتبه بندی در سئو محلی منتشر کرد، دریافتیم که  کلید موفقیت رتبه برتر در گوگل فقط در map pack در Google My Business Profile وجود دارد.

میزان ترافیک ورودی از جستجو محلی گوگل
میزان ترافیک ورودی از جستجو محلی گوگل

وب سایت کسب و کار محلی شما هنوز هم مهم است. محتوایی که در سایت منتشر میکنید به همراه پیوند هایی که به شما میدهند در map pack شما نقش دارند.

اما برای کسب و کار شما در رتبه برتر گوگل در map pack مشخصات GMB شما باید بهینه شده باشد. ( پایین تر چجوری Google My Business را بهینه کنیم را توضیح داده ایم ).

NAPs ها مهم هستند

NAP ( Name , Address  و Phone Number ) یکی دیگر از عوامل رتبه بندی سئو محلی است. سند NAP جاهایی است که آدرس و نام و شماره تلفن در لیست آن قرار گرفته باشد.

عکسی از NAP
عکسی از NAP

چرا ان ای پی مهم است ؟

خب گوگل از NAP برای صحت داشتن کسب و کار شما استفاده میکند. اگر NAP را مشاهده کند اطمینان دارد که کسب و کار شما دروغ نیست و آدرس و شماره تلفنی که دارد درست است.

میزان محبوبیت nap
میزان محبوبیت nap

به همین دلیل سند NAP شما برای گوگل خیلی اهمیت دارد.

بررسی آنلاین

طی مطالعه ای که سایت ماز داشت گفته بود که سیگنال های نقد و بررسی خیلی خوب ایفای نقش میکنند.

سیگنال های نقد و بررسی
سیگنال های نقد و بررسی

به طور خاص آنها مطالعه کردند که بررسی های منفی در مشخصات GMB میتواند به شما آسیب بزند، گوگل از نظرات سایت هایی مانند Yelp از نظرات استفاده میکند.

بنابراین، نظرات مثبت به شما میتواند کمک کند ( نه اینکه خودتان افراد را ترغیب به اینکار کنید ) و بررسی های منفی هم به شما آسیب میزنند. به گفته  یکی از افرادی که در آن مطالعه شرکت کرده بود:

بررسی ها همراه با جواب مدیر کسب و کار نشان میدهد که مصرف کنندگان به آن تجارت اعتماد کردند چون آن را بررسی کردند و نظر خودشان را اعلام کردند. بنابراین اعتماد یک عامل اساسی در رتبه بندی است.

این یعنی جواب دادن به بررسی ها، حتی بررسی های منفی میتواند به سئو محلی شما کمک کند.

سئو عادی هنوز کاربرد دارد

آنچه در قبل برای شما گفته شد، مشخص شد که سئو عادی و سنتی 100% برای سئو محلی کاربرد دارد. در واقع گوگل تایید کرد که رتبه بندی شما در SERP برای سئو محلی بسیار حائز اهمیت است:

لوگو گوگل
لوگو گوگل

موقعیت شما در SERP بسیار مهم است. هر رتبه ای که در سرپ داشته باشید بر سئو محلی شما نیز تاثیر میگذارد. ( گوگل )

این بدان معنی است که هرچقدر در نتایج ارگانیک بالا باشید در Map Pack هم رتبه بالاتری دارید. به همین دلیل ایجاد محتوا، بهینه سازی صفحات و لینکسازی خیلی زیاد برای سئو محلی کاربرد دارد. به خصوص در حوزه های رقابتی ( صنعتی ، پزشکی و… ).

گوگل مای بیزینس Google My Business

اکنون زمان آن رسیده که GMB خود را بهینه کنید. همانطور که در قبل تر گفتم بهینه سازی GMB خیلی برای سئو محلی شما مهم است.  پس اگر میخواهید GMB خود را بهینه کنید با ما همراه باشید.

همه چی را 1000% سازگار نگه دارید

سازگار بودن اطلاعات در GMB خیلی مهم است. شما نه تنها GMB باید با وبسایتتان وقف داشته باشد بلکه NAP شما هم باید با وبسایتتان مطابقت داشته باشد.

گوگل مای بیزینس GMB
گوگل مای بیزینس GMB

وقتی گوگل مشاهده کند اطلاعات شما در GMB، در وبسایت های دیگر مانند Yelp سازگار است، آنها میگویند خوب این تجارت قانونی است.

نتایج کسب و کار محلی
نتایج کسب و کار محلی

زمانی که آدرس URL شما در GMB تفاوت داشته باشد با آدرس وبسایتتان، این برای گوگل یک پرچم قرمز است.

پرچم ارور خطا گوگل
پرچم ارور خطا گوگل

بنابراین اگر شغل شما اسم، ادرس یا شماره تلفنش تغییر کرد باید داده های جدید ASAP به روز شوند. این شامل استناد ها در فهرست شغل های محلی است.

همچنین توصیه میکنم که آدرس کسب و کار شما باید دقیقا به همان شکل که در GMB است، باشد و هرجایی که شما این اطلاعات را وارد کرده اید باید یکسان و سازگار باشد.

تیک سبز آدرس ولید گوگل
تیک سبز آدرس ولید گوگل

وقتی یک آدرس میگوید خیابان، ولی در جای دیگر بلوار ثبت شده باشد گوگل آن را دوست ندارد. این کار برای ارسال پست سایت Amazon دشوار نیست ولی برای گوگل گیج کننده است.

هرجایی که میتوانید اطلاعات پر کنید

گوگل نمره مثبت به کامل بودن نمایه شما میدهد.

اسکور سئوی لوکال در گوگل
اسکور سئوی لوکال در گوگل

اما در تجربه من این نمره واقعا سخاوتمندانه است. شما فقط برای پر کردن اطلاعات اولیه ای که درست باشد نمره مثبت میگیرید. این نمره های پایه و ابتدایی هستند، اگر بخواهید برای کلمات رقابتی رتبه خوبی بگیرید باید فراتر پیش بروید.

همیشه کتگوری یا دسته بندی بسیار مهم بوده است. بنابراین گوگل شما را وادار میکند تا در دسته بندی وبسایتتان جایی باشد تا خودتان را کاملا توضیح دهید.

دسته بندی موضوع در سرچ لوکال گوگل
دسته بندی موضوع در سرچ لوکال گوگل

شما باید از همان دسته بندی استفاده کنید که قبلا با آن کار می کردید و نباید خود مختار باشید و دسته بندی جدید بسازید. جدا از این، دسته بندی ها باید با هم همخوانی داشته باشند.

انتخاب دسته بندی کسب و کار در لوکال سئو
انتخاب دسته بندی کسب و کار در لوکال سئو

توجه داشته باشید دسته بندی دوم را حتما همیشه پر کنید چون این دسته بندی برای رتبه بندی کلمات کلیدی شما تاثیر مستقیم میگذارند.

حالا که در آن قسمت هستید یکسری به خدمات و محصولات بزنید و آن هم پر کنید:

اضافه کردن سرویس در گوگل
اضافه کردن سرویس در گوگل

این موارد به گوگل نشان میدهد که سایت شما پر فروش است. پس پر کردن این موارد برای شما خیلی مهم است.

اطلاعات کسب و کارتان را بروز کنید

همچنان بررسی کنید که ساعات کار، تعطیلات و سایر اطلاعات اصلی کسب و کار شما باید دقیق و بروز باشد. پر کردن این موارد به طور مستقیم برای رتبه بندی تاثیر نمیگذارند.

ولی فرض کنید که شما صاحب رستورانی هستید، شما در کادر ها روز های تعطیل خود و زمان های بسته شدن رستوران را نگفته اید. شخصی به سمت رستوران شما می آید و وقتی زمان های فعالیت شما را نداند انتظار می کشد چون رستوران بسته است  و در نهایت در ذهنش برند شما زیر سوال میرود.

بنابراین وقتی که زمان فعالیت شما تغییر کرد این زمان ها را هم در GMB بروز کنید.

همیشه پاسخگو باشید

در بخش های قبلی اشاره کردیم که جواب دادن به بررسی ها چقدر می تواند مهم باشد. برای شما مهم نباشد بررسی ها منفی هستند یا مثبت. شما موظف هستید به تمامی آنها پاسخ دهید. این به گوگل نشان میدهد شما به مشتریان بالقوه ای که دارید توجه میکنید.

فقط به تفاوت پاسخ ها توجه کنید:

پاسخ به مشتری یا کاربر محلی
پاسخ به مشتری یا کاربر محلی

به تمامی نظرات در بخش GMB جواب دهید:

پاسخ به سوالات کسب و کار در سئوی محلی گوگل
پاسخ به سوالات کسب و کار در سئوی محلی گوگل

وقتی صحبت از بررسی میشود باید به دو نکته توجه کنید:

  1. شما باید از مشتریان خود بخواهید تا نظر بدهند ( بیشتر مشتری ها خیلی راضی هستند ولی بدون توجه از نظر دادن میگذرند ).
  2. شما هرچیزی را باید برای آنها ساده کنید تا متوجه بشوند و کامنت بگذارند.

یک راه عالی برای هر دو وجود دارد:

 با لینک بررسی خود برای آنها ایمیل ارسال کنید.

دو روش برای تولید لینک بررسی وجود دارد:

راه اول:  به این بخش بروید و نام تجارت خود را پر کنید.

آیدی یاب مکان
آیدی یاب مکان

اینکار برای شما یک Place id میسازد. سپس این شناسه را به URL خود اضافه کنید:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=

بر طبق مثال بالا آدرس اینترنتی شما به شکل زیر میشود:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ-x3_Q8d544kRkvCvAv2dNqY

هنگامی که روی پیوند کلیک کنید، کاربر را ترغیب به اینکار میکنید تا بررسی انجام بدهد.

راه دوم: به حساب GMB خود بروید و به بخش Get More reviews بروید.

بررسی نظرات درباره سئو محلی شما
بررسی نظرات درباره سئو محلی شما

و در آخر یک URL کوتاه میسازید و برای مشتریان خود ارسال می کنید.

سئو داخلی برای کسب و کار های محلی

در این بخش میخواهیم به سئو داخلی برای کسب و کار ها بپردازیم. میخواهیم با استفاده از سئو داخلی بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

برای هر مکان محتوای منحصر به فرد بنویسید

باید برای هر صفحه از وبسایتتان 100% محتوای منحصر به فرد بنویسید. بنابراین اگر محتوای شما در اصفهان و تهران است باید هر صفحه محتوای منحصر به فرد داشته باشد.

نوشتن محتوای منحصر بفرد برای هر کسب و کار در سرچ محلی
نوشتن محتوای منحصر بفرد برای هر کسب و کار در سرچ محلی

نکته ای که باید به آن توجه کنید باید برای صفحات لندینگ از محتوای کپی جلوگیری کنید. این کار به  رتبه بندی شما در Map Pack کمک میکند. برای مکان هایی که حضور فیزیکی ندارید، نیاز به GMB دارید.

بنابراین شما باید با استفاده از سئو داخلی سایتتان در کلمات کلیدی محلی جایگاه بگیرید. تا زمانی که شما برای آن منطقه خدمت رسانی میکنید مشتری های خوبی را میتوانید داشته باشید. به عنوان مثال این صفحات بهینه شده در بروکتون و ناتیک میباشد.

GMB
GMB

به نظر شما بهترین قسمت این مسئله چیست؟ درسته آنها حضور فیزیکی در بروکتون و ناتیک ندارند.

لوکیشن بیزینس
لوکیشن بیزینس

آنها برای هر دو منطقه از طریق  SERP مشتری های خود را دارند.

تفاوت نتایج و قرار گرفتن یک لینک بر اساس جستجوی محلی
تفاوت نتایج و قرار گرفتن یک لینک بر اساس جستجوی محلی

نحوه استفاده از اسکیما کد ها در سئو محلی

وقتی صحبت از سئو محلی میشود کد های اسکیما یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن هستند. طبق این گفته دسته بندی های کامل از کد های اسکیما در خصوص سئو محلی وجود دارد.

اسکیمای لوکال بیزینس
اسکیمای لوکال بیزینس

به عنوان مثال می توانید برای مشخص کردن آدرس و شماره تلفن کسب و کارتان از کد های اسکیما استفاده کنید.

من فکر نمیکنم گوگل از اسکیما برای رتبه بندی Map Pack استفاده کند ( چون گوگل همه این داده ها را از GMB شما فراخوان میکند ). اما اگر اطمینان خاطر دارید که میتوانید به خوبی از آن استفاده کنید، هیچ مشکلی در پیاده سازی LocalBusiness ( یکی از انواع اسکیما است که برای نشانه گذاری ها به شما کمک میکند ) در سایتتان ندارد. مانند SERP، ستاره های مرورگر می تواند نتیجه شما را به یک کوئری ثروتمند تبدیل کند.

ریچ اسنیپت ها در نتایج محلی گوگل
ریچ اسنیپت ها در نتایج محلی گوگل

توجه کنید که گوگل پشتیبانی خودش را برای کد اسکیما های Local Business و Organization متوقف نکرده است. پس شما میتوانید از کد های اسکیما برای بررسی محتوا یا سایر مطالب در وبسایت کسب و کار خود استفاده کنید.

استفاده از تگ عنوان

من این روش را از فیسبوک و گورو نیکولاس الهام گرفتم. متوجه شدم برای سایت کسب و کار شما نیز عالی است. ایده این است که شما باید عنوان خود را با جمله ای شیک و جذاب شروع کنید.

عنوان برجسته برای سئو لوکال
عنوان برجسته برای سئو لوکال

سپس مطمئن شوید که تعداد کارکتر ها بیش از حد مجاز گوگل است ( در حال حاضر هر عنوان تا 600 پیکسل و 50 کاراکتر استفاده میشود ).

اطمینان حاصل کردن از عنوان در نتایج
اطمینان حاصل کردن از عنوان در نتایج

رعایت این نکته باعث میشود که شما کلیک های خود را افزایش دهید. هرکسی که از این نکته استفاده کند خیلی راحت میتواند نتیجه بگیرد.

این تکنیک باعث میشود که CTR شما افزایش پیدا کند.

استناد NAP

اکنون میخواهیم در مورد یکی از چالش برانگیز ترین بخش سئو محلی صحبت کنیم، یعنی استناد NAP.

NAP را اجرا کنید

شما میخواهید بدانید سند های NAP شما در کجا باید سازگار باشند؟

در وبسایت خود.

در مشخصات GMB  شما.

در دایرکتوری های تجاری.

و هرجایی که مربوط به تجارت آنلاین شما است.

ابزار های بسیار زیادی برای استناد شما وجود دارد که من از Loganix و WhiteSpark استفاده میکنم و به شما هم توصیه میکنم. اما شما میتوانید از ابزار های دیگر نیز استفاده کنید.

مهم نیست از چه ابزاری استفاده می کنید، مهم این است که قبل از شروع به چی نیاز دارید:

  1. NAP فعلی شما و تجارتتان.
  2. اطلاعات قدیمی NAP ( از این طریق شما میتوانید اطلاعات قدیمیتان را بروز کنید ).

با این ابزار شما فضای اینترنت را برای NAP ها تمیز میکنید. در نهایت گزارشی مانند زیر بدست می آورید:

گزارش nap
گزارش nap

رفع مشکلات NAP

اکنون لیستی از NAP ها بدست آوردید، میخواهید استناد های نادرست را پیدا کنید.

مشکلات nap
مشکلات nap

برای کسب و کار های قدیمی که حسابرسی نکرده اند میتوانید استناد های زیادی را داشته باشید.

بنابراین استناد هایی که نیاز به اصلاح دارند را هرچه زودتر انجام بدهید.

اگر شما نیاز باشد در جاهایی که NAP شما نیاز به تغییر داشته باشد یک به یک بخواهید تغییر دهید بسیار سخت است. شما میتوانید از  سرویس های Yext و Bright Local استفاده کنید.

سرویس nap
سرویس nap

اما جاهایی که نیاز است شخص دیگری تغییراتی را بدهد باید از راه های

ارتباطی مانند ایمیل استفاده کنید.

ارتباط nap ایمیل
ارتباط nap ایمیل

فرصت های استناد و پیوند را پیدا کنید

بعد از اینکه استناد های خود را در Yelp، FourSquare،   Angie’s List و… ثبت کردید چه اتفاقی می افتد؟ هرچه بتوانید این استناد ها را ثبت کنید به نفع خودتان است چون رتبه Map Pack شما را افزایش میدهد. در نهایت چون شما دارید در منطقه خودتان خدمت رسانی میکنید نرخ تبدیل تان به شدت افزایش پیدا میکند.

چطور باید این استناد ها را پیدا کنید؟ شما میتوانید با استفاده از ویژگی Link Intersect سایت ahref استفاده کنید.

امکانات ahrefs
امکانات ahrefs

این ابزار برای استناد ها به شدت کاربرد دارد. در بعضی از موارد می توانید دو برابر سود کنید، هم استناد و هم بک لینک بگیرید.

پس مرحله به مرحله این کار را انجام دهید:

ابتدا دو یا سه تا از رقبا را در ابزار قرار دهید:

قرار دادن دامنه در ahrefs
قرار دادن دامنه در ahrefs

سپس گزارشی را تهیه می کنید از رقبای که لینک 1 هستند که موضوع شما با آنها در ارتباط است.

نتایج بدست آمده در ahrefs محلی
نتایج بدست آمده در ahrefs محلی

سرانجام رقبا را بررسی کنید تا فرصت استناد را پیدا کنید.

نتایج محلی بدست آمده
نتایج محلی بدست آمده

فرصت های پیوند:

فرصت های پیوند
فرصت های پیوند

یا هردو:

نتایج دوگانه
نتایج دوگانه

توصیه میکنم نگران  لینک های Nofollow نباشید. هدف اصلی ما گرفتن استناد های NAP است حتی یک نام خانوادگی که یک امتیاز است.

مهندسی معکوس NAP های رقبا

همین ابزار ها را نیز رقبای شما میتوانند استفاده کنند. تمام جزئیاتی که نشان میدهد آن کسب و کار آنلاین است را لیست کنید.

مهندسی معکوس nap ها
مهندسی معکوس nap ها

به نظر من بهتر است که از Link Intersect به همراه یک ابزار استناد استفاده کنید. نتایج نیازی به پیوند های رقبای شما ندارد.

این ابزار ها به طور مستقیم لیست های NAP را به شما نشان میدهند:

لیست nap
لیست nap

لینک سازی محلی

وقتی صحبت از لینک سازی محلی میشود یعنی هر تکنیکی که در سئو عادی انجام می دهیم باید برای کسب و کار های محلی مانند پزشکان ، پیتزا فروشان و سایر کسب و کار ها هم انجام دهیم.

در حقیقت فرصت های لینک سازی محلی بیشتر است چون کسب و کار های محلی در رابطه با یک شهر خاص یا یک ایالتی است. این کسب و کار ها فرصت بی نظیری را دارند که سایت های غیر محلی نمیتوانند داشته باشند.

در این قسمت می خواهیم چند روش لینک سازی محلی را توضیح بدهیم.

سایر مشاغل محلی

بیشتر مشاغل محلی در منطقه خود با مشاغل دیگر ارتباط دارند. حتی اگر نیاز به ایمیل دارید از افراد نزدیک به خود شروع کنید و از آنها بخواهید هر ایمیلی که از هر شخصی سراغ دارند برای شما ارسال کنند.

بنابراین ایمیل های موارد زیر را لیست کنید چون خیلی بدردتان میخورد:

  • توزیع کنندگان
  • پیمانکار
  • عمده فروش
  • تامین کننده
  • کسب و کار های همسایه

حتما شما باید با تمامی این دسته ها ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال این پیمانکار سنگ فرش دارای صفحه ای است که به برخی از توزیع کنندگان لینک داده است:

مشاغل محلی
مشاغل محلی

اتاق بازرگانی محلی شما

اتاق بازرگانی محلی شما یکی از ساده ترین روش هایی است که میتوانید پیوند بدست بیاورید. در ادامه مثالی از بک لینک اتاق بازرگانی آمده است:

بک لینک سازی برای سئوی محلی
بک لینک سازی برای سئوی محلی

نحوه ثبت نام به اتاق بازرگانی بستگی دارد. برخی هزینه اشتراک سالانه میگیرند. برخی دیگر باید عضویت خود را نگه دارید.

در هرصورت سعی کنید از این بک لینک ها استفاده کنید چون خیلی بدردتان میخورد.

علاوه براین، همیشه با بک لینکی که دریافت می کنید یک استناد NAP هم دریافت می کنید.

بخش nap بک لینکی
بخش nap بک لینکی

یک روش سیاستمندانه ای که وجود دارد این است که شما در خصوص اتاق بازرگانی محلی خود صحبت کنید و محتوا تولید کنید. این روش در 90% از شرایط جواب میدهد. در نهایت اتاق بازرگانی به شما نیز یک لینک میدهد. در ادامه مثالی وجود دارد:

نمونه بک لینک بازرگانی
نمونه بک لینک بازرگانی

حامیان رویداد های محلی

این یک حقیقت است که برای اتفاق هر رویداد محلی نیاز به حامی مالی است. اگر در توانتان است که جزء حامیان رویداد های محلی شوید حتما انجام دهید. این کار باعث میشود تا یک بک لینک از سایت مقصد بگیرید. به عنوان مثال، سیرکی وجود دارد که به حمایت کننده ها بک لینک داده است:

نمونه مثال حمایت شده از nap لوکال
نمونه مثال حمایت شده از nap لوکال

حتما نیازی نیست که به طور مستقیم پرداخت نقدی انجام دهید. شما با توجه به کسب و کاری که دارید ایده میگیرید و انجام میدهید. بر فرض مثال اگر شما فست فودی دارید می توانید در آن رویداد پیتزا های کوچک به اندازه کف دست رایگان عرضه کنید. یا اگر شما چاپخانه هستید میتوانید پرچم های آن رویداد را چاپ کنید.

گفتگو با خبرگزاری ها

روزنامه های محلی و سایت های خبری محلی برای داستان های جالب هستند. اگر مثلا مراسمات افتتاحیه یا جشن های جالب انجام دهید، احتمالا خودتان را با یک گزارشگر مواجه خواهید شد.

گفتگو با اخبار
گفتگو با اخبار

موردی که وجود دارد این است که چند روز قبل حتما با سایت های خبری محلی هماهنگ کنید تا آماده شوند. به آنها کمک کنید قبل از وقوع رویداد، داستانی را با پیش زمینه بنویسید.

اگر میخواهید بدون هیچ زحمتی از یک رویداد عبور کنید حتما باید داستان های محلی داشته باشید. بهترین راه برای پیدا کردن این فرصت ها چیست؟ توییتر .

دو رشته جستجویی که خیلی خوب کار میکنند:

  • “به دنبال صحبت با  ” + ” شهر “
  • ·       ” خبرنگار ” + ” منطقه “

هنگامی که ” به دنبال صحبت با ” + ” بوستون ” را جستجو کنید، فرصت های فوق العاده روابط عمومی پیدا میکنید.

نتایج محلی توییتر
نتایج محلی توییتر

نکات و استراتژی های پیشرفته در مورد سئو محلی

این مقاله آموزشی را با نکات پیشرفته ای که در ادامه برای شما میگویم به پایان میرسانیم.

البته این مورد را بگویم که این تاکتیک ها هیچکدام جای NAP یا بهینه سازی GMB را نمیگیرند. اما خب به شما کمک میکنند تا رتبه شما بهتر شود.

نکات ریز

این روش برای بهینه سازی کلمات کلیدی اطراف است. به عنوان مثال وقتی پاک کننده ها را تایپ کنید تعدادی پیشنهاد به شما نشان میدهد.

پیشنهاد های نتایج محلی
پیشنهاد های نتایج محلی

اصطلاحات عالی برای صفحات لندینگ وجود دارد:

نتایج بهتر برای لندینگ لوکال
نتایج بهتر برای لندینگ لوکال

در صفحه تماس با ما آدرس خود را در گوگل مپ قرار دهید

این یک روش عالی است که شما به گوگل نشان دهید جای ثابتی دارید. تمام کاری که شما باید انجام بدید این است که موقعیت بیزینس خود را در گوگل مپ پیدا کنید.

نقشه گوگل در تماس باما سایت
نقشه گوگل در تماس باما سایت

سپس به منوی کشویی در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و روی  Share or embed map کلیک کنید.

راهنمای استفاده از گوگل مپ در سایت
راهنمای استفاده از گوگل مپ در سایت

در نهایت یک کد به شما میدهد که باید آن کد را در صفحه تماس با ما بگذارید.

گوگل مپ در صفحه تماس با ما
گوگل مپ در صفحه تماس با ما

از فوکوس کیورد محلی در عنوان خود استفاده کنید

تمام کاری که شما باید بکنید این است که کلمه کلیدی شما در بالای صفحه در بخش عنوان نشان داده شود. چیزی مانند زیر:

تمرکز روی کلمه کلیدی محلی
تمرکز روی کلمه کلیدی محلی

توصیه میکنم حتما آن را با تگ H1 بچینید. این بیشتر برای سیگنال های UX است تا سئو داخلی. چرا؟

وقتی که یک جستجوگر سایت شما را باز میکند باید در 2 ثانیه ببیند شما به چه مکانی خدمت رسانی میکنید. وقتی این چنین عنوان ها را مشاهده کند آنها برای یافتن کسب و کاری که در نزدیکی آنها است حتما اقدام به بازدید و در نهایت خرید میکند.

تبدیل عنوان و هدلاین ها
تبدیل عنوان و هدلاین ها

از طرف دیگر چنین عنوان هایی باعث میشود که شخصی که در بوستون زندگی میکند و سایت شما را ببیند خوشحال شود که در جای مناسبی آمده است.

عنوان نمونه از بوستون
عنوان نمونه از بوستون

تگ عنوان Double Dip

این یک راهکار قدیمی است که برای کسب و کار های محلی خیلی خوب جواب میدهد. تنها کاری که شما باید بکنید این است که عنوان اصلی خود را در حدود 2 الی 3 کلمه بهینه کنید. به عنوان مثال این کسب و کار محلی در موضوع بازسازی آشپزخانه سان دیگو و ترمیم حمام سان دیگو بهینه سازی شده است.

عنوان بهینه شده برای لوکال سئو
عنوان بهینه شده برای لوکال سئو

و آنها در 5 رتبه برتر قرار دارند:

نتایج بدست آمده از موتور گوگل
نتایج بدست آمده از موتور گوگل

این امر برای کسب و کار های محلی مناسب است چون تعداد محدودی صفحات داخلی دارند. با توجه به تجزیه تحلیل پیوند های کسب و کار های محلی متوجه شدم که 90% + بک لینک های یک سایت بیزینس محلی، به صفحه اصلی خود لینک داده اند.

در حقیقت شما بیشترین بازدید را باید از صفحه اصلی داشته باشید. بهینه سازی در چند کلمه یکی از راه های مناسب برای این کار است.

توضیحات متا را بهینه کنید

در این شکی نیست که توضیحات راهی عالی برای افزایش CTR شما است. متاسفانه بسیاری از کسب و کار های محلی توضیحات متا را با کلمه کلیدی پر میکنند.

پر کردن متای توضیحات با کلمات کلیدی محلی
پر کردن متای توضیحات با کلمات کلیدی محلی

در عوض، من توصیه میکنم با این فرمول بروید:

فرمول پر کردن متای دیکریپشن لوکال سئو
فرمول پر کردن متای دیکریپشن لوکال سئو

همیشه سعی کنید در جملاتی که در توضیحات متا استفاده میکنید از کلماتی استفاده کنید که کاربر را ترغیب کند به سایت شما سر بزند.

سخن پایانی

«خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج» این ضرب المثلی است که بارها شنیده اید، اما در این زمینه باید بدانید که در صورتی که یک تعریف صحیح و اصولی از بهینه سازی سایت نداشته باشید، نمی توانید اقدام به شروع فرآیند آموزش سئو کنید!

اگر شما هم قصد یادگیری سئو را دارید پیشنهاد ما استفاده از بخش آموزش سئو سایت دانیال طاهری فر (https://danialtaherifar.ir/seo/) است.

این مقاله لوکال سئو در سال 2021 هم به پایان رسید، از حالا به بعد نوبت شما است که شروع کنید. میخواهید از کدام تکنیک شروع کنید؟ قصد دارید در ابتدا کلمات کلیدی را از Thumbtack پیدا کنید؟ یا میخواهید به سراغ توضیحات متا بروید؟

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =