مطلب پیشنهادی :
ad
+
ادبیاتفرهنگ و هنر

انشا درباره مشاهده مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه نگارش هشتم

متن در مورد مشاهده مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه برای نگارش فارسی پایه هشتم

انشا درباره مشاهده مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه از صفحه ۴۲ نگارش فارسی پایه هشتم ؛ در ادامه با بخش انشا ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره ورزش فوتبال

انشا درباره مشاهده مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه نگارش هشتم

انشا در مورد مشاهده مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه

مقدمه: فوتبال یکی از مهیج ترین و پرطرفدارترین ورزش ها در کشور ما می باشد، من هم خیلی این ورزش را دوست دارم و به نظر من نگاه کردن به یک بازی فوتبال در ورزشگاه آن هم از درون روزنه یک تور بیش از هر چیزی در این دنیا لذت دارد.

بدنه: وقتی فوتبال را از روزنه تور دروازه تماشا می کنید، تمام حواس تان به فوتبال معطوف می شود و انگار جای دروازه بانی هستید که درون دروازه است و با دقت به تمام جهات زمین نگاه می کند. با تماشای فوتبال از این زاویه هر زمان که توپ به سمت دروازه می آید بسیار هیجانی می شوید و همزمان با حرکت دروازه بان به نقطه ای می روید که توپ حرکت می کند و حس خوبی به شما دست می دهد.

با اینکه مشاهده مسابقه فوتبال از این زاویه خیلی سخت بود اما کم کم و با گذشت زمان محو مسابقه شدم و خودم را یک دروازه بان می دیدم. راستش خیلی ترسیده بودم و هر توپی که به سمت من می آمد دچار استرس می شدم. آخر بعد از ترس های بسیار توپی از دروازه بان گذشت و من را لرزاند و تیم مورد علاقه من گل خورد …

نتیجه گیری: هر دوره از زندگی و علایق آن بسیار ارزشمند است و باید از تمام این لحظات نهایت استفاده را کرد، درست مانند یک مسابقه فوتبال که پر از لحظات هیجان انگیز است، زندگی نیز سرشار از لحظات ناب و هیجان انگیزی است که اگر به خوبی از آن ها استفاده کنیم انسانی شاد خواهیم بود.

انشا مشاهده مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه

مقدمه: فوتبال یک بازی دوست داشتنی است که در مستطیل سبز انجام می شود و گاهی مکان تماشای آن متفاوت است. از راه تلویزیون و گاهی استادیوم زمانی هم نزدیک و از پشت تور  دروازه، پشت دروازه که می ایستی هیجانت چند برابر می شود و  دلت می خواهد بدوی و توپ را به هر جایی که دلت می خواهد بکوبی.

بدنه: فوتبال یک بازی پر طرف دار است که بیشتر در میان جوانان جایگاهی ویژه دارد. وقتی پشت دروازه باشی قلبت تند تند می زند و دلت می خواهد به توپ بگویی که نرم نرم بیا و در داخل تور قرار بگیر، من اینجا بی تابم و دلم می خواهد که تیمم بازی را ببرد.

چه قدر بعضی از این بازیکنان را دوست دارم و چه قدر بعضی ها خوب و با اخلاق بازی می کنند و فوتبالی اخلاق مدار را یاد گرفته اند. توری ابریشم و زیبا که مانند نو عروسی در زمین سبز گسترده شده و با وزش باد و نسیم کم کم تکانی به خود می دهد و رقص کنان به این طرف و آن طرف می رود.

چه قدر دریچه هایش هم اندازه هستند و از پشت تور زمین را دیدن حالم را خوب می کند و مرا شیدای بازی، اغلب بازیکنان تیمم را به طور کامل می شناسم و دوستشان دارم و اینجا می بینم که چه طور بی وقفه می دوند و تلاش می کنند. چه قدر از پشت این دریچه دنیای فوتبال زیبا و خواستنی است.

چمنی براق و مرتب که لطیف است و دوست داشتنی ، وقتی از دریچه تور نگاه می کنم، تا ان طرف مستطیل سبز چشمم نوازش می شود و دوست دارم که بروم  و روی چمن دراز بکشم. دلم می خواهد بروم و آزاد و رها انجا کمی با مستطیل سبز و مربی و بازیکنان حرف بزنم.

نتیجه گیری: فوتبال را از هر دریچه ای نگاه کنید زیباست و مطلوب و موجب ایجاد انگیزه می شود.  اگر از دریچه تور به دنیا و فوتبال نگاه می کنید ، بهتر است که نوع نگاه خود را اصلاح کنید، وقتی دیدگاه خود را تغییر دهیم و به همه چیز خوب و دقیق نگاه کنیم دنیا خوب و خواستنی و لذت بخش خواهد شد.

انشا هشتم درباره مشاهده مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه

مقدمه: فوتبال را از کودکی دوست می داشتم و آرزو داشتم که روزی در کنار تور  و از نزدیک بازی را تماشا کنم و کسی مزاحمم نباشد. حال که خوب نگاه می کنم می بینم هیجان بازی در این مکان بیشتر است و بیشتر اضطراب برد و باخت داری و نگران هستی.

بدنه: تور مانند نوعروسی خود را به این طرف و ان می کشد و در زمین گسترده شده است و در میان مستطیل سبز برق می زند. توری سفید و بسیار زیبا که در تلفیق رنگ سبز و سفید بسیار چشم نواز می گردد. نزدیک ترین دریچه به خودم را که پیدا کنم از همانجا بازی را تماشا خواهم کرد. اینجا حتی صدای نفس بازیکنان هم شنیده می شود.

گاهی هم حرف ها و دعواها و نهیب و صدایشان را که چه قدر جانانه بازی می کنند و از جان مایه می گذارند. دروازه بان لحظه ای آرام نیست و مرتب این پا و آن پا می کند و بی قرار است و گاهی هر چه فریاد دارد بر سر بازیکنان می کشد و به مدافعان می گوید که زمین را ترک نکنند و حواسشان به ضد حمله و فرار بازیکنان باشد. قوانین فوتبال عجیب و میلی متری است و گاهی منجر به بروز حوادثی باورنکردنی می شود.

در آن سوی زمین تماشاگران دیگر را می بینم که بوق و کرنا و شیپور به دست دارند و از دور تیم خود را تشویق می کنند و هرچه فریاد دارند بر روی زمین خالی می کنند. گروهی پرچم کشور را روی صورت خود نقاشی کرده اند و گروهی هم شکلک های دیگر را روی صورت و دست خود کشیده اند. چه منظره زیبایی و چه صحنه دلخواهی بود و من از این دریچه هم دیدم که فوتبال را در هر مکانی و جایی که نگاه کنید زیبا و خواستنی و پر طرف دار است.

نتیجه گیری: زندگی را از هر دریچه ای نگاه کنم خوب و خوش و جذاب است. فوتبال هم مانند زندگی است که پستی و بلندی و شکست و پیروزی دارد و اگر از پشت دریچه تور دیده شود زیباتر خواهد بود. پس بهتر است که دیدگاه و نوع دید خود به زندگی را تغییر دهیم و همه چیز را دقیق و خوب نگاه کنیم.

همچنین بخوانید: تحقیق درباره ورزش فوتسال

☑️ به پایان «انشا درباره مشاهده مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه نگارش هشتم» رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات برای ما و سایر کاربران بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =