مطلب پیشنهادی :
ad
+
ترفندفناوری
موضوعات داغ

چگونه ورودی سایت خود از گوگل را افزایش دهیم؟[تا ۱۰۰ برابر بیشتر]

افزایش بازدید جستجوی گوگل به صورت ارگانیک و واقعی تا چند صد برابر بیشتر Organic

افزایش بازدید واقعی و ارگانیک از گوگل ، افزایش بازدید واقعی یکی از پر اهمیت ترین دغدغه های وب مستران سئو میباشد. زیرا بازدید واقعی رابطه مستقیمی با افزایش فروش دارد. افزايش بازديد گوگل هدف نیست راهی برای افزایش درآمد از سایت و اینترنت است پس کمیت را فدای کیفیت نکنید سعی کنید با افزایش واقعی افزايش بازديد گوگل سایت خود را به در آمد زایی برسانید.

روش های افزایش بازدید سایت، همانند مکمل های طبیعی هستند که به کودکان خودمان برای رشد بهتر داده می شود. با سئو ماگرتا همراه باشید.

جستجو ارگانیک گوگل چیست ؟
جستجو ارگانیک گوگل

جستجو ارگانیک گوگل چیست ؟

جستجوی ارگانیک، همچنین به عنوان جستجو طبیعی نیز شناخته می شود، به نتایج جستجوی بدون پرداخت هزینه به گوگل (بخش تبلیغاتی گوگل) گفته می شود.

بر خلاف نتایج جستجوی پولی (تبلیغات پرداختی برای هر کلیک) که از طریق یک سیستم حراج پر می شود، نتایج جستجوی ارگانیک بر اساس ارتباط با عبارت جستجو شده ، لینک ها و اختیارات دامنه ( اقتدار دامنه) و سایر عوامل رتبه بندی آلی است.

هر وب مستر و صاحب سایتی دوست دارد وب سایت خود را به عنوان بالاترین حد در جستجوی Organic برای کلمات کلیدی قرار دهد.

به منظور بهبود این کار، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ‌یا سئو عمل می کند و یا یک سازمان جستجوگرها برای این کار سفارش داده می شود. یکی از روش های افزایش جستجوی ارگانیک گوگل استفاده از سیستم افزایش جستجوی گوگل است.

۱۰ روش عملی برای افزایش ورودی سایت از طرف گوگل


۱. افزایش رتبه در گوگل با بکار بردن کلمات مترادف ( LSI ) در محتوا

تا زمانی که خودم از این روش استفاده نمیکردم اصلاً اینجا در مورد آن صحبت نمی کردم. با اینکه از نظر خودم محتوای من از رقبا کامل تر بود ولی در صفحه ی اول گوگل نبودم! واقعاً علت چه بود؟!

درست ۹ ماه قبل بود که در یک مقاله ی انگلیسی این روش را خواندم من این روش را تنها به این دلیل که می خواستم ببینم واقعاً کاربردی هست یا خیر در محتوای خودم استفاده کردم. بعد از یک ماه تعداد کلیک های من دو برابر قبل شده بود و آن هم در مدت کوتاه! از آنجا بود که عاشق این روش شدم 🙂 

اصلاً این روش چطوری هست؟ باید شما چکار کنید؟ کافی هست کلمه ی کلیدی اصلی خودتان را بدانید بعد در گوگل همان کلمه ی کلیدی را جستجو کنید در پایان صفحه ی اول گوگل به شما عبارت هایی را پیشنهاد می دهد.

بکار بردن کلمات مترادف
بکار بردن کلمات مترادف

این ها، همان عبارت هایی هستند که بیشتر جستجو می شوند و اگر شما در محتوای خود به صورت طبیعی از آن ها هم استفاده کنید شانس دیده شدن شما در گوگل چند برابر شده است یعنی شما در کلمات مختلف شانس دیده شدن پیدا کردید و به بالا بردن بازدید سایت در گوگل هم کمک کردید.

البته روش دیگر هم وجود دارد که شما کلمات مترداف را پیدا کنید مثلاً سایت lsi graph که کافیه کلمه ی کلیدی خودتان را وارد کنید اندکی صبر کنید تا کلمات مترادف را به شما نشان دهد.

۲. بالا بردن بازدید سایت در گوگل با برگزاری رویداد 

حتماً تا الان اسم ایوند به گوشتان خورده اس مگر نه؟ ایوند در فارسی به معنی رویداد هست رویدادهایی که می تواند پولی، رایگان، حمایتی ، مجازی و حضوری برگزار شود.

 همین الان به سایت ایوند سر بزنید خواهید دید که کلی رویداد در حال برگزاری هستند و کلی دیگر هم در روزهای آتی برگزار می شوند. نمی دانم چه تصمیمی گرفته اید اما دلم می خواهد باز کمکی برای شما افرادی که تازه ابتدای راه هستید انجام بدم.

بالا بردن بازدید سایت در گوگل با برگزاری ایوند و کارگاه
بالا بردن بازدید سایت در گوگل با برگزاری ایوند و کارگاه

دوستان ابتدای کار رویدادهای رایگان برگزارید تنها به این دلیل که هیچ کسی هنوز شما را نمی شناسد و شما تصمیم دارید اعتماد مخاطبان را به دست آورید و برای همین، رویدادها را رایگان انجام می دهید یادتان باشد اطلاعاتی که در رویدادهای رایگان ارایه می دهید ارزش بالایی داشته باشند. شما نه تنها با این کار، چیزی را از دست نمی دهید بلکه چیزی را در آینده به دست خواهید آورد.

منظورم از صحبت های بالا چه بود؟ منظورم این بود که همین مخاطبان شما که در کارگاه های رایگان شما شرکت می کنند در آینده در کارگاه های پولی شما هم شرکت خواهند کرد چون شما را شناخته اند می دانند شما فرد حرفه ای هستید و رویدادهایی که شما برگزار می کنید ارزش هزینه کردن را دارد.

وقتی شما شناخته شدید سایت شما هم شناخته خواهد شد و وقتی سایت شما شناخته شود و کاربران وفاداری داشته باشد که شما را دنبال کنند طبیعتاً از دوره ها و محصولات پولی شما در آینده هم استقبال می کنند به همین راحتی شما به افزایش بازدید سایت تان کمک کردید.

۳. افزایش نتیجه در گوگل با اصلاح لینک های شکسته

این روش که خیلی دوستش دارم و در سایت خودم تست کردم  این است که با افزونه ی broken link checker  لینک های شکسته ی سایتتان را پیدا می کنید و سپس آن لینک ها را ویرایش کنید آن وقت منتظر نتیجه ی افزایش رتبه یا افزایش بازدید جستجوی گوگل باشید البته باید بدانید هر کاری که ما الان روی سایت مان انجام می دهیم تاثیرش را با اندکی صبر خواهید دید پس یادتان نرود صبور باشید 😉 

۴. افزایش رتبه در جستجو ی گوگل با حضور در شبکه های اجتماعی

همه ی ما قدرت شبکه ی اجتماعی را می دانیم که چقدر زیاد است. کافی است که یک مطلب خوب بنویسید، ویدئو ارزشمندی تولید کنید در کل کاری کنید مخاطب نتواند از برندتان دل بکند آن وقت چه می شود؟

آن وقت کاربران، به دلیل محتواهای ارزشمندی که تولید می کنید شما را به عنوان برند معتبر در ذهن خود یاد می کنند و اگر در آینده تصمیم داشتند مشاوره ای بگیرند، محصولی خرید کنند به سایت شما می آیند چون به شما اعتماد دارند.

افزایش بازدید گوگل با حضور در شبکه های اجتماعی معروف
افزایش بازدید گوگل با حضور در شبکه های اجتماعی معروف

 باید استراتژی تولید محتوا را بدانید و از آن استفاده کنید تا کاربران را در لحظه ی اول با برندتان در شبکه های اجتماعی درگیر کنید. برای راهنمایی بیشتر می توانید از این استراتژی ها در کسب و کار خود استفاده کنید:

  • در اینستاگرام تمرکزتان روی عکس نوشته های با کیفیت  و ویدیوهای کوتاه  و مفید بزارید
  • در توییتر اخبار و وبینارهای کسب و کار و خود را معرفی کنید
  • در لینکداین مقالات تخصصی خود را گاهی به صورت کامل و گاهی ناقص و منتشر کنید
  • در آپارات فیلم های آموزشی مفید قرار دهید
  • و…

از بین موارد بالا پیشنهاد می دهم در اینستاگرام فعال تر باشید چون شانس دیده شدن برند شما آن هم در مدت کوتاه خیلی خیلی زیادتر است. هر چقدر در مورد این شبکه ی اجتماعی بزرگ بگویم کم گفته ام.

۵. پرترافیک کردن سایت با نوشتن مقالات آسمان خراش (مگاپست)

چشمتان تا به حال به برج هایی در شهر خورده که سرتان را هر چقدر بالا بردید طبقات ادامه داشتند این ها آسمان خراش های شهر هستند و تفاوت آن ها با ساختمان های معمولی در تعداد طبقات آن هاست و همین توجه شما را جلب کرده و می کند.

حالا چرا این را گفتم؟ خوب کاملاً مشخص است اگر بتوانید میان انبوهی از وب سایت ها ( ساختمان ها) که محتوای کوتاه و با ارزش کم تولید می کنند وب سایت شما شبیه همان برج ( آسمان خراش) به نظر برسد شما برنده شدید چون تولید این نوع محتوا باعث افزایش بازدید جستجوی گوگل می شود و در وب کم پیداست.

افزایش بازدید سایت با تولید محتوا آسمان خراش مگاپست
افزایش بازدید سایت با تولید محتوا آسمان خراش مگاپست

البته بگذارید کمی بیشتر محتوای آسمان خراش را باز کنیم موافق هستید؟

  • برای تولید محتوای آسمان خراش بایدطول محتوا شما ( تعداد کلمات)مقاله ی شمابیشتر از رقبای شما در همان کلمه ی کلیدی در صفحه ی اول گوگل باشد
  • بهترین افزونه برای گوگل کروم که خودم هم از آن استفاده می کنم تا تعداد کلمات یک مقاله ی سایت رقیب را بدانم افزونه ی ultra accurate word counter  است
  • با افزونه ی seo meta in 1 click  که یک افزونه ی نسبتاً کاملی است و کارتان را راه می اندازد می توانید اطلاعاتی مثل تعداد لینک های داخلی، تعداد h2،h3،h4 و تمام هدینگ ها رقبا را به دست بیاورید همین طور کلمه ی کلیدی اصلی، توضیحات متا، تعداد تصاویر، تعداد تصاویر با alt و تعداد تصاویر بدون alt و خیلی موارد دیگر را پیدا کنید
  • از هر جهت مثل تعداد تصاویر، ویدیو، صوت، تعداد لینک های داخلی، تعداد بک لینک برای یک مقاله با همان کلمه ی کلیدی مدنظر شما از رقبا بهتر عمل کنید

اگر به تمام مطالبی که درباره ی تولید محتوا آسمان خراش گفتم شما عمل کنید شک نکنید به زودی در جایگاه بالاتر از رقبا قرار خواهید گرفت و شاهد افزایش رتبه در جستجوی گوگل خواهید بود 🙂 بخواهم خلاصه بگویم یعنی محتوای شما از هر جهت کامل تر از رقیبانتان باشد در این صورت آسمان خراش یا همان مگاپست تولید کردید.

۶. افزایش ورودی جستجوی گوگل با قرار دادن مقاله در ویرگول

سایت ویرگول بستری را فراهم کرده است که همه ی عاشقان تولید محتوا به طور رایگان محتواهای خود را منتشر کنند. ویرگول مشابه سایت خارجی مدیوم است که محتواهای طولانی را منتشر می کند.

سایت ویرگول حدوداً ۳ سال پیش راه اندازی شده است و  رتبه ۱۵۰ الکسا ایران و دامین اتوریتی ۳۵ را دارد و این فوق العادست. یک معلم ریاضی را در نظر بگیرید که چند نفر پیش او کلاس میروند تا درس ریاضی را بهتر یاد بگیرند این معلم اصلاً تبلیغی برای خودش نمی کند این شاگردانش هستند که به دلیل تدریس عالی اش، او را به دانش آموزان دیگر معرفی می کنند .

همین موضوع برای سایت شما صدق می کند یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر سایت شما توسط سایت های دیگر معرفی شود نشان می دهد که سایت تان، کارش را خوب انجام داده است.

قرار دادن مقاله در ویرگول
قرار دادن مقاله در ویرگول

اما یک پرانتزی را باید باز کنم هر سایتی که شما را معرفی کند الزماً سایت خوبی نیست مثلاً سایتی که دامن آتوریتی پایین تر از سایت شما را دارد یا سایتی که یک عالمه لینک دارد و یک لینک، لینک سایت شماست این هم اصلاً خوب نیست چون به این سایت ها، مزرعه لینک می گویند و این برای سایت تان ضرر دارد.

حالا فهمیدیم سایتمان توسط سایت دیگران معرفی شود خیلی خوب است اما چون سایت ما، سایت تازه کاری هست و آن قدر شناخته شده نیست که کسی خودش به ما لینک دهد ما خودمان دست به کار می شویم و به خودمان لینک می دهیم و یکی از سایت هایی که ارزش بک لینک گرفتن را دارد همین سایت ویرگول است.

شما کافی هست در سایت ویرگول ثبت نام کنید و محتوا یا محتواهای خود را منتشر کنید و بک لینک بگیرید خوبی اش هم این است که رایگان می توانید محتوا را منتشر کنید، محدودیتی در تعداد کلمات نوشته هایتان ندارید، دامن آتوریتی خوبی دارد، زودتر محتوا شما دیده می شود، زودتر شناخته می شوید و ترافیک رایگانی را به سایت تان می آورید.

۷. افزایش بازدید وب سایت از گوگل با نوشتن تیتر های جذاب برای مقالات بلاگ

 اگر مقاله تان خیلی بهتر از رقبایتان باشد و حتی ایمپرشن ( تعداد نمایش سایت در گوگل ) بالایی هم داشته باشد ولی عنوان مقاله تان جذاب نباشد و کلیک نخورد چه فایده ای دارد؟!

شما در سرچ کنسول در قسمت performance می توانید تعداد ایمپرشن های هر کلمه یا عبارت را مشاهده کنید یعنی سایتتان در کلمات مختلف دیده شده است.

حالا راهکار کلیک خوردن چیست؟همین الان به قسمتی که گفتم بروید و عبارت هایی که ایمپرشن های بالا دارد را پیدا کنید و بعد عنوان های آن مقالات را عوض کنید ببینید آیا کلیک بیشتری روی آن مقالات خواهد شد؟ خودم این روش را برای چندین عنوان مقاله تست کردم. به خصوص اگر در صفحه ی اول گوگل هستید و روی عنوان شما کلیک کمی می خورد این روش کاملاً برای شماست امتحانش کنید.

سئو
سئو

۸. افزایش بازدید از گوگل با سئو سایت

 یک راه عالی برای افزایش بازدید گوگل، روش سئو است که نیاز به هزینه ندارد کافی هست شما بتوانید طبیعی کار خود را پیش ببرید آن وقت کاربران سایت شما را دوست خواهند داشت و وقتی کاربران سایت شما را دوست داشته باشند گوگل نیز سایت شما را در رتبه ی بهتری قرار خواهد داد و شاهد افزایش بازدید جستجوی گوگل نیز خواهید بود.

وقتی صحبت از سئو می کنم یعنی هم سئو داخلی و هم سئو خارجی. سئو داخلی یعنی تمام کارهایی که لازم است در داخل سایت خودتان دهید و سئو خارجی نیز شامل بک لینک گرفتن از سایت های معتبر و فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

۹. افزایش بازدید با انتشار فرمت های مختلف محتوایی

وقتی یک مقاله ای می نویسید بازدیدکنندگان با سلیقه های متفاوت هستند اصلاً شاید فردی عادت به خواندن کتاب های صوتی حوزه ی خودش داشته باشد یا علاقه مند به دیدن ویدئو باشد فکری برای این افراد هم کرده اید؟!

 به همین دلیل، تولید محتوا در فرمت های مختلف یعنی ویدئو، کتاب الکترونیک، پادکست و قرار دادن در سایت هایی مثل آپارات یا یوتیوب، تک بوک یا کتاب سبز، شنوتو می تواند به افزایش بازدید سایت شما کمک بسیار زیادی کند.

خودم چند تا کتاب الکترونیکی در سایت تک بوک قرار دادم. کتاب یا هر فایلی که ما در سایت های بزرگ و مطرح قرار می دهیم باعث می شود ما زودتر دیده شویم.

بگذارید یک داستانی را مطرح کنم. تقریباً دو سال پیش بود من مشغول خواندن کتاب الکترونیکی بودم که از سایت تک بوک دانلود کرده بودم. با خواندن کتاب من ترغیب شدم به سایت نویسنده بروم و با جستجو در سایت او بیشتر ترغیب شدم چند محصول او را خرید کنم 🙂 فکر می کنم همین داستان  کاملاً ارزش قرار دادن فایل ها را در سایت های بزرگ نشان دهد.

تولید محتوا
تولید محتوا

۱۰. افزایش سرچ در گوگل با افزایش سرعت سایت

شاید شنیده باشید که افزایش سرعت سایت و بهینه سازی سرعت وب سایت، تاثیر خوبی در رتبه ی سایت دارد واقعاً هم کمی منطقی باشیم گوگل بی دلیل نیست که این پارامتر را در تعیین رتبه ی سایت در نظر گرفته است.

اگر کسی زنگ در خانه تان را بزند و شما دیر در را به روی او باز کنید از شما ناراحت نمی شود؟! معلومه که اعصابش خورد می شود.

گوگل سایت هایی را که برای کاربرانش دیر بارگذاری می شوند و کاربران را منتظر نگه می دارند دوست ندارد. درست است که فاکتورهای زیادی وجود دارد که گوگل را عاشق سایت تان کند اما بدانید این فاکتور سرعت، جزو فاکتورهای اصلی است که نباید پشت گوش بیاندازید.

افزایش سرچ در گوگل با افزایش سرعت سایت
افزایش سرچ در گوگل با افزایش سرعت سایت

من تعدادی افزونه ی افزایش سرعت را امتحان کردم ولی در نهایت به  افزونه ی wp-rocket رسیدم. آن قدر این افزونه کارش را درست انجام می دهد که نگویید و نپرسید. شما با فعال کردن گزینه های مورد نظر به راحتی سرعت بالای ۹۰ را در جی تی متریکس کسب خواهید کرد.

اگر خودم تاثیر افزونه ی wp-rocket را نمی دیدم هیچ وقت در این مورد حرف نمی زدم یکی از بهترین افزونه های افزایش سرعت همینه شک نکنید. همه ی آن فاکتورهایی که برای افزایش سرعت سایتتان لازم است را این افزونه انجام می دهد. برای اینکه از تمام امکانات این افزونه استفاده کنید توصیه میکنم حتما از یکی از مارکت های معتبر خریداری کنید. ارزش هزینه کردن را واقعاً دارد.

سخن آخر

در این نوشتار به شما روش هایی را گفتیم که با کمک هر روش می توانید حداقل 5 برابر بیشتر از قبل بازدیدکننده یا ترافیک بیشتری را برای سایت خودتان به دست بیاورید در مجموع اگر از همه روش ها یعنی 10 روش استفاده کنید 500 برابر ترافیک رایگان را به دست آوردید و هزینه هم صرف نکردید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود می‌توانید برای دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر هم سوالی در این زمینه دارید در قسمت نظرات این مقاله حتماً سوال خودتان را بپرسید خوشحال میشم به شما کمک کنم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + سه =