مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبار
موضوعات داغ

شرایط سفر اربعین ۹۸ ؛ بلیط هواپیما کربلا چقدر است؟

سفر اربعین ۹۸ با جزئیات کامل و زمان شروع ثبت نام و پایان و آدرس سامانه سماح و نحوه ثبت نام و مبلغ و هزینه سفر

پرواز‌های اربعین ۹۸ تا حدودی روشن شده است. قرار است قیمت بلیط پرواز اربعین ۹۸ مثل سال گذشته همان دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رفت و برگشت از تهران و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رفت و برگشت از مشهد محاسبه شود و بلیط یک طرفه هم نصف این ارقام هزینه دارد.

در روز‌های عادی بلیط پرواز تهران نجف رقمی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است و پرواز مشهد نجف بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

تاریخ اربعین امسال شنبه ۲۷ مهرماه است و قرار است پرواز‌های اربعین در بازه ۲۰ تا ۳۰ مهرماه انجام شود. آنطور که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته، ۱۱ ایرلاین داخلی انجام این پرواز‌ها را برعهده دارند. این‌ها همه اطلاعاتی است که تا اینجای کار درباره جزئیات پرواز‌های اربعین ۹۸ می‌دانیم.

سالانه حدود دو میلیون ایرانی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند و ۱۰ درصد آن‌ها برای سفر به عراق سراغ گزینه هوایی می‌روند. سفر اربعین ۹۸ با جزئیات کامل و زمان شروع ثبت نام و پایان پیاده روی و آدرس سامانه سماح و نحوه ثبت نام سفر به کربلا و مبلغ و هزینه سفر، با خبر ماگرتا همراه باشید.

هم‌چنین بخوانید : [su_highlight background=”#fad700″]قیمت بلیط اتوبوس اربعین ؛ از کدام پایانه می‌توانیم به کربلا برویم ؟[/su_highlight]

شرایط سفر به اربعین ۹۸

ثبت نام سفر اربعین ۹۸ از تاریخ اول شهریور ماه آغاز می شود و با مراجعه به سامانه سماح https://samah.haj.ir برای ثبت نام اقدام کنید.

با نزدیک شدن ماه محرم و عزاداری سالار و سرور شهیدان امام حسین ع به ایام پیاده روی اربعین نزدیک می شویم و امسال نیز همچون سال های گذشته افرادی که می‌خواهند برای ایام اربعین به کربلا مشرف شوند باید مطابق با موازین کشورمان مراحل قانونی را طی کنند تا این سفر را در سلامت و امنیت کافی طی کنند.

شرایط سفر به اربعین ۹۸

حذف ویزای اربعین

اکنون که برای سهولت بیشتر زائران هزینه ویزای اربعین طبق قرارداد دو کشور حذف شده است و برای اربعین نیز نیاز به دریافت ویزا نیست؛ بنابراین زائران باید بدانند که برای سفر به عتبات نیازمند گذرنامه‌ای هستند که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

مدارک لازم برای سفر اربعین ۹۸

بعد از آنکه زائران در سامانه سماح مدارک خواسته شده و اطلاعات خود را در سایت قرار دادند نزدیکترین دفتر زیارتی مجاز به محل سکونت خود را در سایت انتخاب و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه باید به دفتر زیارتی انتخاب شده مراجعه کنند.

ثبت نام در سامانه سماح

اگر گذرنامه شما معتبر است می‌توانید با مراجعه به سامانه سماح https://samah.haj.ir برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند و باتوجه به اینکه برای اربعین ویزا و هزینه آن حذف شده است، علاقه‌مندان تنها باید اطلاعات شخصی خود را وارد سامانه کنند یا می‌توانند برای ثبت نام به یکی از دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند.

با توجه به اینکه باید امنیت و سلامت زائران در این سفر تامین شود باید تمامی زائران برای بحث بیمه و ارز خود در این سامانه ثبت نام کنند.

قیمت بلیط پرواز اربعین ۹۸ مشخص شد

بلیط پرواز اربعین از تهران و مشهد توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد. آنطور که مقصود اسعدی سامانی، دبیر این انجمن گفته، قیمت بلیط پرواز اربعین تهران نجف و تهران بغداد رفت و برگشت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت بلیط پرواز اربعین مشهد نجف و مشهد بغداد به صورت رفت و برگشت دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت بلیط یک طرفه پرواز اربعین از تهران به نجف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و از مشهد به نجف یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. البته باید توجه داشت که این قیمت‌ها برای بلیط پرواز اکونومی است و بلیط بیزینس همچنان به صورت آزاد قیمت‌گذاری خواهد شد.

اسعدی سامانی می‌گوید قیمت بلیط پرواز اربعین سایر شهرستان‌ها هم در مسیر‌های نجف و بغداد مشابه نرخ تهران به نجف و بغداد محاسبه می‌شود. قیمت بلیط کودکان زیر ۱۲ سال هم ۷۵ درصد قیمت بلیط بزرگسالان است.

قیمت بلیط پرواز اربعین

قیمت بلیط پرواز به نجف در روز‌های عادی چقدر است؟

اگر همین روز‌ها برای خرید بلیط پرواز تهران نجف سری به سایت‌های فروش بلیط هواپیما بزنید، می‌بینید در روز‌های عادی قیمت بلیط پرواز تهران نجف در کلاس اکونومی برای روز‌های مختلف بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است. قرار است برای پرواز‌های اربعین، قیمت بلیط تهران نجف به شکل ثابت و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شود.

همچنین قیمت بلیط پرواز مشهد نجف در روز‌های عادی رقمی بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت‌ها، نرخ بلیط پرواز اربعین مشهد نجف را یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

باید توجه داشته باشید که قیمت‌های اعلام شده برای بلیط پرواز اربعین ۹۸ تفاوتی با سال گذشته ندارد. چرا که پارسال هم شرکت‌های هواپیمایی پرواز اربعین را با همین نرخ‌های ۲.۲ میلیون برای رفت برگشت تهران نجف و ۲.۸ میلیونی مشهد نجف انجام می‌دادند.

زمان شروع ثبت نام سفر اربعین ۹۸

با توجه به اینکه ثبت نام برای پیاده روی اربعین از اول شهریور ماه آغاز می‌شود طبق گفته مسئولان سازمان حج و زیارت و عتبات عالیات الزامی است تا ثبت نام زائران در سامانه سماح انجام شود و زائران از اول شهریور ماه می‌توانند ثبت نام خود را برای اربعین انجام دهند.

سازمان حج با اعلام این‌که ثبت‌نام اربعین در این سامانه از اول شهریورماه آغاز می‌شود، فرایند آن را تشریح کرد: [su_quote cite=”مرد سیاه پوست”]متقاضیان اربعین پس از ثبت اطلاعات مطابق مدارک هویتی در سامانه سماح، نزدیکترین دفتر خدمات زیارتی به محل سکونت خود را در این سایت انتخاب می کنند و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه به آن مراجعه کنند. گذرنامه متقاضیان اربعین دست‌کم باید شش ماه اعتبار داشته باشد.[/su_quote]

زمان شروع ثبت نام سفر اربعین ۹۸

زمان شروع پیاده روی اربعین ۹۸

ستاد مرکزی پیش‌تر خبر داده بود: نیروی انتظامی با کنترل ترددها، از دهم محرم تا آخر ماه صفر (برابر با ۱۹ شهریور ماه تا هفت آبان‌ماه)، اجازه عبور و مرور زائرین را صرفا برای افراد ثبت نام شده در سامانه سماح صادر می‌کند.

پرداخت ۱۰۰ هزار دینار عراق برای بیمه و ارز

رییس ستاد مرکزی اربعین پیش‌تر اعلام کرده بود طبق مذاکره با بانک مرکزی، سهم ارزی هر زائر اربعین، ۱۰۰هزار دینار عراق است.

سازمان حج و زیارت در این مرحله هزینه‌ای را برای ثبت‌نام رسما اعلام نکرده است.

پرواز‌های اربعین امسال در چه تاریخی انجام می‌شود ؟ کی بلیط بخریم؟

آنطور که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته، پرواز‌های اربعین در بازه ۲۰ مهر تا ۳۰ مهر انجام می‌‎شود. باید توجه داشته باشید که اربعین امسال به تاریخ شنبه ۲۷ مهر افتاده که برعکس سال گذشته، با تاریخ اربعین در عراق یکسان است. پیش‌فروش بلیط پرواز اربعین هر سال از چند هفته قبل‌تر شروع می‌شود و همین روز‌ها باید منتظر آغاز پیش‌فروش بلیط پرواز اربعین باشیم.

اگر امسال برنامه سفرتان قطعی شده و می‌خواهید با هواپیما به سفر اربعین بروید، بهتر از است از همان روز‌های اول پیش‌فروش برای خرید بلیط پرواز اربعین اقدام کنید. چرا که تقاضا برای خرید بلیط این پرواز بالاست. طوری که سال گذشته دو هفته مانده به روز اربعین، بلیط پرواز‌ها به پایان رسید و شرکت‌های هواپیمایی سراغ پرواز‌های فوق‌العاده رفتند.

چند نفر با هواپیما به سفر اربعین می روند؟

بررسی آمار‌های شرکت فرودگاه‌های ایران نشان می‌دهد سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر برای سفر اربعین گزینه هوایی را انتخاب می‌کنند. هر چند سال پیش با افزایش قیمت بلیط هواپیما، تعداد مسافران پرواز‌های اربعین کاهش چشمگیری داشت و بیشتر زائران سراغ گزینه‌های زمینی رفتند.

آمار‌ها نشان می‌دهد پارسال هزار و ۳۱۳ پرواز از فرودگاه‌های ایران عازم نجف و بغداد شده‌اند و همراه خود ۲۲۳ هزار زائر را به سفر اربعین برده‌اند. با توجه به اینکه تعداد زائران ایرانی حاضر در مراسم اربعین سالانه حدود دو میلیون نفر است، می‌توان نتیجه گرفت که حدود ۱۰ درصد زائران اربعین از هواپیما برای سفر به نجف استفاده می‌کنند.

۱۱ ایرلاین داخلی پرواز‌های اربعین ۱۳۹۸ را برعهده دارند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته امسال ۱۱ ایرلاین انجام پرواز‌های اربعین را بر عهده گرفته‌اند. مقصود اسعدی سامانی از این ۱۱ ایرلاین اسم نبرده، اما با نگاه با پرواز‌های اربعین سال گذشته می‌توان حدس زد کدام ایرلاین‌ها انجام پرواز‌های اربعین را بر عهده خواهند داشت.

پارسال در ابتدا قرار بود پنج شرکت ماهان، ایران‌ایر، قشم‌ایر، کیش ایر و تابان پرواز‌های اربعین را انجام دهند، اما با بالا رفتن تقاضای خرید بلیط، در ادامه چهار شرکت هواپیمایی دیگر یعنی هواپیمایی آتا، زاگرس، معراج و پویا ایر به جمع پرواز‌های اربعین پیوستند. پیش از این در اربعین سال ۹۶ علاوه بر این ۹ شرکت، ایرلاین‌های آسمان و کاسپین هم در پرواز‌های اربعین شریک بودند.

اربعین ۹۸

فرودگاه امام و مشهد در صدر پرواز‌های سفر اربعین

پرواز‌های ارعبین پارسال از پنج فرودگاه کشور انجام شد. فرودگاه امام خمینی با سهم ۶۷ درصدی بیشترین تعداد پرواز‌های اربعین را بر عهده داشت. بعد از آن فرودگاه مشهد مبدا بیشترین پرواز‌ها به مقصد نجف و بغداد معادل ۲۶ درصد پرواز‌ها را به خود اختصاص داده بود.

به جز این دو فرودگاه اصلی، فرودگاه‌های اصفهان، کرمانشاه، ساری و کیش دیگر فرودگاه‌هایی بودند که از آنجا پرواز‌هایی به مقصد نجف و بغداد انجام شد. البته باید توجه داشته باشید که تعداد پرواز‌های اربعین از شهرستان‌های دیگر بسیار پایین بود. قبل‌تر از این و در اربعین سال ۹۶، حدود ۱۶ فرودگاه کشور پذیرای زائران اربعین بودند و تعداد این فروگاه‌ها در سال ۹۷ به شش فرودگاه کاهش پیدا کرد. باید منتظر بود و دید امسال کدام فرودگاه‌ها میزبان پرواز اربعین خواهند بود.

سوالات متداول سفر اربعین ۹۸

پرواز‌های اربعین ۹۸ در چه تاریخی انجام می‌شود ؟

پرواز‌های اربعین در بازه ۲۰ مهر تا ۳۰ مهر انجام می‌‎شود. باید توجه داشته باشید که اربعین امسال به تاریخ شنبه ۲۷ مهر افتاده که برعکس سال گذشته، با تاریخ اربعین در عراق یکسان است.سفر هوایی کربلا

کی بلیط پرواز هواپیمای اربعین را بخریم ؟

اگر امسال برنامه سفرتان قطعی شده و می‌خواهید با هواپیما به سفر اربعین بروید، بهتر از است از همان روز‌های اول پیش‌فروش برای خرید بلیط پرواز اربعین اقدام کنید. چراکه تقاضا برای خرید بلیط این پرواز بالاست. طوری که سال گذشته دو هفته مانده به روز اربعین، بلیط پرواز‌ها به پایان رسید و شرکت‌های هواپیمایی سراغ پرواز‌های فوق‌العاده رفتند.

چند نفر با هواپیما به سفر اربعین می‌روند ؟

بررسی آمار‌های شرکت فرودگاه‌های ایران نشان می‌دهد سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر برای سفر اربعین گزینه هوایی را انتخاب می‌کنند. هرچند سال پیش با افزایش قیمت بلیط هواپیما، تعداد مسافران پرواز‌های اربعین کاهش چشمگیری داشت و بیشتر زائران سراغ گزینه‌های زمینی رفتند.

مدارک لازم برای سفر اربعین ۹۸ چیست ؟

بعد از آنکه زائران در سامانه سماح مدارک خواسته شده و اطلاعات خود را در سایت قرار دادند نزدیکترین دفتر زیارتی مجاز به محل سکونت خود را در سایت انتخاب و به همراه گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه باید به دفتر زیارتی انتخاب شده مراجعه کنند.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =