خودروفناوری
موضوعات داغ

مشخصات کامل خودرو کوییک سایپا + تیزر معرفی کوئیک

همه چیز درباره ماشین کوییک سایپا + جدول مشخصات فنی و امکانات ایمنی و رفاهی

مشخصات ماشین کوییک سایپا : سایپا کوییک – Saipa Quick بر روی پلتفرم X200 – مشترک با تیبا 2 – ساخته شده است. همان ابتدا که این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد، نقد های زیادی در زمینه ی کیفیت کابین و قیمت این خودرو انجام شد. سایپا در قرار دادن امکانات این خودرو دست و دل بازی کرده و بر روی کوییک امکانات رفاهی زیادی قرار داده است در حالی که کیفیت مونتاژ و ادوات داخلی آن هنوز در سطح حداقل قرار دارد. با خودرو ماگرتا همراه باشید.

هم‌چنین بخوانید : خودرو سایپا رهام ؛ ماشین تمام ایرانی فراتر از تصور

خودرو کوییک
خودرو کوییک

درباره کلی کوییک سایپا

اواخر سال 95 بود که وزیر صنعت (دولت دوازدهم) در کنار رئیس مجلس (دوره دهم) از جدیدترین محصول سایپا به‌نام کوییک پرده‌برداری کرد؛ خودرویی که به گفته کارشناسان یکی از پرآپشن‌ترین محصولات تولید داخلی در ایران است.

کوییک هرچند پاسخ دیرهنگام سایپا برای 206 ایران خودروست، اما از ارتفاع بیشترش نسبت به تیبا هاچ‌بک، اضافه‌شدن باربند، زه پلاستیکی گلگیرها و حک‌شدن لوگوی CROSS در زیر آینه‌هایش، می‌توان فهمید که سایپا اصرار دارد تا کوییک را در سگمنت کراس‌اورهای کوچک قرار دهد و آن را با H30 Cross رقیب کند.

همچنین استفاده از جعبه‌دنده CVT آن هم روی محصولی داخلی، اتفاقی بزرگ در بازار خودروهای اقتصادی کشورمان محسوب می‌شود. تجهیزات کوییک همان تجهیزات تیبا هاچ‌بک است به‌علاوه چندین ویژگی جدید مانند: نمایشگر لمسی با دوربین و نویگیشن، استارت دکمه‌ای و فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترلی.

درباره کلی کوییک سایپا

مشخصات فنی خودروی کوییک سایپا

پیشرانه ی کوییک همان پیشرانه ی 1.5 لیتری می باشد که پیش از این بر روی تیبا و ساینا نیز قرار گرفته بود. در نسخه های اتوماتیک، از جعبه دنده اتوماتیک پیوسته ( CVT ) ساخته کمپانی Punch Powertrain بلژیک – مشترک با ساینا اتوماتیک -استفاده شده است. کوییک در 3 تیپ عرضه می شود که 2 تیپ از آن اتوماتیک و دیگری دنده دستی می باشد.

مشخصات فنی خودروی کوییک سایپا
حجم موتور1503 سی سی
نوع موتورM15
محور محرکدیفرانسیل جلو
گیربکساتوماتیک CVT
تعداد سیلندر4
نوع سیلندرخطی
تعداد سوپاپ8
قدرت87 اسب بخار در 5300 دور بر دقيقه
گشتاور128 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت160 کيلومتر بر ساعت
نوع سوختبنزین
سیستم سوخت رسانیانژکتور
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبTorsion Beam (میله پیچشی)
نوع فرمانبرقی

طراحی ظاهری سایپا کوییک

طراحی جلویی سایپا کوییک: در نمای جلو سایپا کوییک تقریباً شاهد همان نمای ساینا هستیم به‌طوری‌که چراغ‌ها همان چراغ‌های ساینا هستند که تنها درون آن‌ها مانند ساندرو استپ‌وی، تریم دودی کار شده است؛ اما جلوپنجره سایپا کوئیک تغییر کرده و فرمی زیباتر پیدا کرده است درحالی‌که در میانه آن نیز یک خط کرومی طراحی شده است.

همچنین سپر جلو سایپا کوییک نیز کاملاً تغییر کرده و از آن فرم زشت و ناپخته ساینا خبری نیست. بدین ترتیب یک ورودی هوای بزرگ در میانه سپر طراحی شده و پروژکتورها هم در عمق سپر قرار گرفته‌اند؛ اما در کنار پروژکتورها، چراغ‌های روشنایی در روز نصب شده‌اند که کاملاً ناهماهنگ بوده و همانند قطعه‌ای اضافه به نظر می‌رسند. همانند تمامی کراس‌اوورنماها، زیر سپر جلوی سایپا کوییک هم محافظی نقره‌ای‌رنگ تعبیه شده است.

در کابین سایپا کوییک همچنان همان داشبورد دو رنگ ساینا به چشم می‌خورد که فقط یک صفحه‌نمایش به قسمت بالایی آن اضافه شده و غربیلک فرمان هم تغییر پیدا کرده است. کیفیت متریال استفاده شده در کابین سایپا کوییک همانند دیگر محصولات سایپا از کیفیت چندان مطلوبی برخوردار نیست.

طراحی ظاهری سایپا کوییک

طراحی جانبی سایپا کوییک :

در نمای جانبی سایپا کوییک هم باز مشابه کراس هاچ‌بک‌ها و طبق رویه و مُد جهانی، پوشش‌های پلاستیکی به اطراف گلگیرها اضافه شده (بچه گلگیر)، رکاب‌ها به رنگ مشکی درآمده‌اند و ریل‌هایی هم روی سقف قرار گرفته است.

همچنین در این بخش رینگ‌ها هم تغییر کرده و فرمی بسیار زیباتر از ساینا پیدا کرده‌اند که البته امیدواریم در نمونه‌های تولیدی هم باقی بمانند! این در حالی است که دستگیرهٔ درها نیز به نمونه‌های موسوم به آسان‌بازشو تغییر یافته‌اند. بدین ترتیب در این قسمت جانبی سایپا کوییک غیر از این موارد تغییر دیگری نسبت به ساینا سدان یا تیبا هاچ‌بک دیده نمی‌شود.

طراحی کوییک

طراحی عقب سایپا کوییک :

در طراحی عقب کوئیک برخلاف تیبا 2، محل نصب پلاک از روی سپر به روی درِ صندوق بار انتقال پیدا کرده و فرم چراغ‌ها هم تغییر پیدا کرده است به‌گونه‌ای که علاوه بر تغییر قسمت اصلی چراغ‌ها، قطعه‌ای هم روی درِ صندوق اضافه شده است.

البته به جهت جلوگیری از تغییر قالب‌ قسمت گلگیرهای جانبی، بخشی از چراغ‌های عقب که روی گلگیرها کشیده شده‌اند نسبت به تیبا هاچ‌بک بدون تغییر باقیمانده‌اند اما در آن‌ها نئون بکار رفته که موجب ایجاد نمایی زیباتر شده است.

همانند جلو، در زیر سپر عقب سایپا کوییک هم محافظ نقره‌ای بکار رفته درحالی‌که روی سپر نیز پوشش پلاستیکی قرار گرفته و پروژکتور تکی عقب تیبا 2 هم جای خود را به دو نمونه در طرفین سپر داده است. همچنین در اینجا هم مثل ساینا نام خودرو به‌صورت فارسی روی درِ صندوق چسبنده شده است.

با این‌حال نمای عقبی کوییک بهتر از تیبا 2 از آب درآمده و به نظر می‌رسد تا حدودی از نمای عقبی ب‌ام‌و X1 نسل قبل الهام گرفته باشد. در کل هرچند در طراحی سایپا کوییک هنوز هم ناهماهنگی به چشم می‌خورد اما برای شرکتی چون سایپا قابل‌قبول بوده و پیشرفت مناسبی نسبت به ساینا و همین‌طور تیبا 2 داشته است.

کنسول رهیاب کوییک
رهیاب کوییک

تجهیزات ایمنی و رفاهی ماشین کوییک سایپا

سایپا با معرفی کوییک نشان داد که برای جذب بازار بیشتر سیاست چینی ها در پیش گرفته است. سیاستی که از آپشن زیاد سخن می گوید.

از جمله امکانات که در سایپا کوییک میتوان به فرمان کمکی برقی مجهز به سنسور سرعت، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سیستم تهویه با نمایشگر و نیمه اتوماتیک، مانیتور، نویگیشن، دوربین و سنسور عقب، سنسور فشار باد لاستیک، دی لایت، تنظیم سیستم صوتی بر روی فرمان، شیشه ها و آینه های برقی، سامانه ورود به خودرو بدون کلید، استارت دکمه ای، صندلی شش حالته راننده با پشتی برقی، چراغ مشایعت تا منزل، کامپیوتر سفر پیشرفته، بلوتوث و… اشاره کرد.

جدول امکانات کوییک
جدول امکانات کوییک

کوئیک به کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو مجهز شده است. نکته‌ی جالب در مورد سایپا کوییک ، سامانه‌های ایمنی متنوع به کار رفته در آن است. سایپا کوییک همانند بسیاری از خودروهای داخلی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) دارد.

سیستم ترمز EBD از کاربردی‌ترین سامانه‌های ترمزی یک خودرو است. ترمزگیری اضطراری (BA) هم از دیگر سیستم‌های به کار رفته در این خودرو است. این سامانه در شرایط اضطراری و ترمزگیری ناگهانی و شدید، حداکثر نیروی ترمز را برای توقف خودرو اعمال می‌کند. کوئیک به سیستم کنترل پایداری (ESC) هم مجهز شده است.

این سامانه وقتی بر اثر لیز خوردن کنترل خودرو در حال خارج شدن از دست راننده است سعی می‌کند کنترل اوضاع را به دست راننده برگرداند. کوئیک به سیستم «پایش فشار باد تایرها» (TPMS) بهره‌مند شده است. این سامانه ، میزان باد لاستیک‌ها را به راننده اعلام می‌کند. سامانه‌ی TPMS کنار نمایش اطلاعات لازم، در صورت کم‌بودن باد لاستیک‌ها، به راننده هشدار می‌دهد.

جدول ایمنی کوییک
جدول ایمنی کوییک

قیمت کوییک سایپا

سایپا کوییک در نیمه اول 96 و با قیمتی حدود 31 میلیون تومان برای گیربکس دستی و همچنین حدود 36 میلیون تومان برای گیربکس اتومات عرضه می خواست بشود اما الان به ۹۵ میلیون در اتومات رسیده است.

قیمت سایپا کوییک صفر (دنده ای,اتوماتیک) در بازار امروز ،6 آبان 1398

نام تیپقيمت بازار (تومان)تغییرات
دنده ای67,000,000-0.00%
اتوماتیک95,000,000-0.00%

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =