سبک زندگی

جواب پیوند با فیزیک صفحه ۴۵ زمین شناسی یازدهم

پاسخ و حل سوالات پیوند با فیزیک صفحه 45 فصل 3 سه کتاب زمین شناسی پایه یازدهم متوسطه دوم

برای آشنایی با پاسخ و جواب سوال های پیوند با فیزیک صفحه ۴۵ فصل ۳ سوم منابع آب و خاک کتاب زمین شناسی پایه یازدهم رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی ، با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب صفحه ۴۴ زمین شناسی یازدهم

جواب پیوند با فیزیک صفحه ۴۵ زمین شناسی یازدهم

پاسخ پیوند با فیزیک صفحه ۴۵ زمین شناسی یازدهم

– چه نیرویی باعث تشکیل حاشیۀ مویینه می‌شود؟

پاسخ: به علت جاذبه مولکولی بین آب و سنگ و همچنین جاذبه بین خود ذرات ، علی رغم نیروی جاذبه زمین، به صورت معلق می ماند.

– اندازۀ ذرات خاک، چه تأثیری بر ضخامت حاشیه مویینه دارد؟

پاسخ: هر چه رسوبات دانه‌ ریزتر باشند حاشیه‌ی مویینه بیش‌تر می‌‌شود. ضخامت منطقه مویینه بین چند سانتی‌ متر تا ۲ الی ۳ متر است.

– هنگامی که عمق سطح ایستابی کم باشد به طوری که حاشیه مویینه، به سطح زمین برسد، چه اتفاقی می‌افتد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

پاسخ: در مناطق خشک و کویری آب‌های شور موجود در حاشیه مویینه به سطح زمین رسیده و بر اثر تبخیر، در سطح زمین لایه های نمکی رسوب می کند و شوره زارها را پدید می آورد و …

مطلب پیشنهادی: جواب صفحه ۴۳ زمین شناسی یازدهم

توجه: شما دانش آموز پایه دهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب پرسش‌های دروس کتاب زمین شناسی یازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات پیوند با فیزیک صفحه ۴۵ فصل ۳ سوم زمین شناسی یازدهم متوسطه دوم ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. شما می توانید سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 19 =