مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

طرز تهیه ژله گل انار مخصوص شب یلدا 🤤

دستور پخت ژله انار همراه با تزیین دانه های اناری

طرز تهیه ژله گل انار : شب یلدا یا شب چله یکی از کهن ‌ترین جشن‌ های ایرانی ها می باشد. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌ کره شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

یلدا به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) گفته می ‌شود. در این شب انواع میوه‌ ها مانند هندوانه و انار، انواع دسرها، آجیل و غیره تهیه شده و خانواده ها به دور هم جشن می گیرند.

حال در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه ژله انار ویژه شب یلدا را آموزش دهیم. با دستور پخت ماگرتا همراه باشید.

توصیه می شود متن تبریک شب یلدا را هم بخوانید.

مواد لازم برای تهیه ژله گل انار

دانه انار – به مقدار لازم
یک بسته ژله انار
یک لیوان آب جوش
نصف لیوان آب سرد

ژله گل انار

دستور پخت ژله گل انار یلدایی

ابتدا پودر ژله را با یک لیوان آب جوش بن ماری کرده تا دانه هاى ژله کاملا در آب حل و ژله شفاف شود.

سپس اجازه می دهیم تا ژله خنک و نیم بند شود. حال در این فاصله، انارها را برش زده و دانه های انار که به صورت دسته اى کنار هم روى پوست سفید قرار دارد و اصطلاحا به آن گل انار می گویند را در می آوریم.

بعد از این مرحله گل انار را داخل قالب سیلیکونی به شکل نیم دایره به صورت برعکس قرار میدهیم به صورتی که روى گل، کف قالب قرار بگیرد. حال ژله ى نیم بند را، روى انار ریخته و داخل یخچال میگذاریم تا کاملا ببندد.

در نهایت هم دور ژله را آزاد کرده و از قالب به راحتی جدا می کنیم و داخل ظرف مورد نظر خود سرو می کنیم. این ژله معمولا در مهمانی های شب یلدا تهیه و سرو می گردد. نوش جان

دستور پخت ژله گل انار یلدایی

حتما ببینید : عکس پروفایل و استوری شب یلدا

روش دوم طرز تهیه ژله گل انار

1- ابتدا یک بسته ژلاتین آلوئه ورا را با یک و نیم لیوان آبجو حل کنید و آنرا با بخار یا با همزن دستی بزنید تا ذرات ژلاتین کاملا حل شود و بگذارید خنک شود.

2- نیمی دیگر از بسته ژلاتین آلوئه ورا را با نصف لیوان آب جوش حل کرده و بگذارید کاملاً خنک شود.

3- در این مدت دو عدد انار تازه را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید … تا گل انار بیرون بیاید … برگهای سفید انار را حتماً بگیرید. Jelton Maiden …

4- در نیمه کار ، ژلاتین دوم را اگر خنک شده اضافه کنید ، کمتر از نصف لیوان شیر یا بستنی ذوب شده بریزید و خوب هم بزنید تا ژلاتین سفید شما بدست آید …

5- حالا قالب سیلیکون مدور را جلوی خود قرار دهید و کمی با روغن چرب کنید ، در هر خانه مدور یک یا دو قاشق غذاخوری ژلاتین آلوئه ورا روی آن بریزید و بگذارید در یخچال باشد تا نیمه بسته شود.

6- حالا گلها را از انار بیرون بیاورید و آنها را در وسط دایره ها قرار دهید ، سعی کنید گلاتون را متناسب کنید و زیاد آن را از قالب خارج نکنید .. حالا کم کم کناره های آن را با ژله آلوئه ورا پر کنید .. آن را سفید نگه دارید) حالا قالب را داخل یخچال قرار دهید تا نیمه بسته شود … با انگشت تست کنید …

7- وقتی چسبناک شد آماده ریختن ژلاتین سفید هستید ، اکنون مسیر را با ژلاتین سفید پر کرده و دوباره در یخچال قرار دهید. که مشخصه 🙄)) …. و همه … بعد از 5-6 ساعت ، یوسری ، ژله انار زیبا ، یلدای ، شما رو برای جذابیت ، عکاسی ، شادی و دنیای تجربیات زیبا صدا می کنه …

همچنین می توانید به طرز تهیه سالاد انار ویژه شب یلدا سر بزنید.

برنامه شما برای شب یلدا چیست؟ دستور ژله گل انار را دیدیم . آیا برای سفره شب یلدا آن را درست میکنید؟ در قسمت دیدگاه نظراتتان را برایمان به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =