مطلب پیشنهادی :
ad
+
سرگرمیفیلم و بازی

بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا (20 Anime برتر جهان)

معرفی لیستی از برترین انیمه های سریالی و سینمایی ژاپنی در ژانرهای کمدی ، عاشقانه ، اکشن ، ماجراجویی و درام

بهترین انیمه های سریال و سینمایی تاریخ دنیا ؛ از لحاظ تکنیکی واژه و کلمه انیمه به معنای تمام انواع انیمیشن های تولید شده می باشد، اما به طور کلی به فیلم ها و انیمیشن های کارتونی تولید توسط کشور ژاپن اشاره مستقیم دارد. کشور ژاپن موثر ترین کشور در تولید این نوع انیمه می باشد و تاثیر بسیار آن غیر قابل انکار می باشد.

حال قصد داریم تا در این مقاله به معرفی لیستی از بهترین و برترین انیمه های سریالی و سینمایی ژاپنی در ژانرهای کمدی ، عاشقانه ، اکشن ، ماجراجویی و درام بپردازیم که تماشای هر یک از آنها را به شما دوستان پیشنهاد می کنیم. در ادامه با بخش فیلم و بازی ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمیشن های سال ۲۰۲۰ – معرفی برترین کارتون های جدید امسال

لیست تمام انیمه های معرفی شده در این مقاله

معرفی بهترین انیمه های سریالی دنیا


انیمه سریالی Death Note (دفتر مرگ)

انیمه سریالی Death Note
انیمه سریالی Death Note – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، جنایی، درام
  • کارگردان:
  • ستارگان: Mamoru Miyano, Brad Swaile, Vincent Tong
  • بازه زمانی انتشار: 2006 تا 2007

Death Note، مجموعه ای از تاریکی است که به عنوان بهترین انیمه تاریخ در ژاپن انتخاب شده است. یکی از جذابیت های “دفتر مرگ” برای طرفداران ناشناس این انیمه این است که شخصیت اصلی آن شخصیت خوب معمول در داستان های دیگر نیست؛ او با قهرمان کلیشه روزمره انیمه های دیگر متفاوت است. این سریال یک مسیر اخلاقی را طی کرده است که معدود انیمه جرات کرده اند از آن فراتر روند و این مطمئناً یکی از دلایلی است که باعث می شود “دفتر مرگ” آنقدر برای مخاطبان جهانی خود جذابیت داشته باشد.

خلاصه داستان:

داستان انیمه از زمانی شروع می شود که یک دانش آموز فوق العاده باهوش یک دفترچه پیدا می کند که اگر نام کسی را در آن دفترچه بنویسد ، آن شخص خواهد مرد. این دانش آموز معتقد است که افراد خاصی در جهان بی فایده هستند و همه آنها باید بمیرند. یک بازرس به نام L می خواهد جلوی قتل را بگیرد و بفهمد چه چیزی باعث کشته شدن آنها شده و چه کسی مقصر است. اکنون کل داستان درباره رقابت بین این دو شخصیت بسیار باهوش است که در یک بازی ذهنی مانند شطرنج به رقابت می پردازند.

انیمه سریالی Dragon Ball Z (دراگون بال زد)

انیمه سریالی Dragon Ball Z
انیمه سریالی Dragon Ball Z
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان:
  • ستارگان: Doc Harris, Christopher Sabat, Scott McNeil
  • بازه زمانی انتشار: 1996 تا 2003

سریال Dragon Ball که به دنبال ماجراهای Son Goku و دوستانش می باشد ، موضوع خوبی برای بسیاری از جوک ها ، یادها و شوخی ها بوده است؛ اما بدون Dragon Ball، اما بدون وجود «دراگون بال»، ژانر مبارزه‌ای انیمه که امروز می‌شناسیم احتمالاً وجود نداشت.

مجموعه Dragon Ball در ابتدا به عنوان اقتباسی از داستان قدیمی «سفر به غرب» Journey to the West آغاز شد، اما وقتی “Dragon Ball Z” منتشر شد، داستان به طرز چشمگیری تغییر کرد و آن را به عنوان اولین انیمه موفق در این ژانر تبدیل کرد و بسیاری از آثار بعداً تحت تأثیر آن خلق شدند.

خلاصه داستان:

“Dragon Ball Z” داستان یک جنگجو به نام “Goku” است که وقتی می فهمد که از سیاره دیگری آمده ، سعی می کند با کمک دوستانش از آن سیاره در برابر حمله دشمنان فرازمینی دفاع کند. “Dragon Ball Z” شاید مشهورترین انیمه تاریخ در کشورهای غربی باشد. این انیمه یکی از اثرگذارترین کارتونهایی است که تاکنون برای طرفداران بسیار آن ساخته شده است.

انیمه سریالی Naruto Shippūden (ناروتو شیپوتن)

انیمه سریالی Naruto Shippūden
انیمه سریالی Naruto Shippūden – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: Masashi Kishimoto
  • ستارگان: Junko Takeuchi, Maile Flanagan, Kate Higgins
  • بازه زمانی انتشار: 2007 تا 2017

Naruto Shippuden نام یک انیمیشن ژاپنی است که بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده است. این مانگا برای اولین بار توسط شرکن Shueisha در سال 1997 ساخته شده و بسیار موفق بوده است. همچنین این سریال توسط Masashi Kishimoto نوشته شده است.

در سال 2002 ، این مانگا توسط Hayato Date یکی از محبوب ترین انیمه های ساخته شده در تاریخ شد. انیمه ناروتو شیپودن در دو سری ساخته شده است. سری اول این انیمه دارای 220 قسمت است. سری دوم این انیمه از سال 2007 پخش می شود و بیش از 480 قسمت از این انیمه پخش شده است.

خلاصه داستان:

“Naruto Shippūden” در مورد یک نینجا نوجوان پر سر و صدا و سرزنده به نام ناروتو اوزوماکی است. ناروتو همیشه به دنبال تأیید و تحسین دیگران است و می خواهد “هوکاگه” باشد. هوکاگه قدرتمندترین رهبر نینجا و نینجاها در دهکده است. این داستان واقعاً زیبا است و مبارزات حماسی را به همراه احساسات عمیق و داستانی غیرقابل پیش بینی را به تصویر می کشد که ذهن شما را به شدت درگیر خواهد کرد.

انیمه سریالی Attack on Titan (حمله به تایتان)

انیمه سریالی Attack on Titan
انیمه سریالی Attack on Titan – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان:
  • ستارگان: Marina Inoue, Yûki Kaji, Yui Ishikawa
  • بازه زمانی انتشار: 2013 – ادامه دارد

Attack on Titan یک انیمه دلهره آور است، اما در واقع انیمه ترسناکی نیست. اگر هضم ظاهر عجیب تایتان‌ها و روش وحشیانه‌ای که قربانیان خود را می‌بلعند برایتان سخت نباشد، انیمه اکشنی را می‌بینید که فیلم‌نامه‌ای پیچیده و شخصیت‌‌ها و حال و هوای فکر شده‌ای دارد. با اینکه تعداد انیمه‌های اکشن بیشتر از هر ژانر دیگری است اما «نبرد با تایتان» به دلیل فیلم‌نامه آن و اینکه هیچ شخصیتی صد درصد در امان نیست، هیجان و استرسی واقعی دارد.

خلاصه داستان:

براساس وب سایت رنکر، “Attack on Titan” بهترین انیمه اکشن است. در این انیمه، Eren Jaegar جوان، پس از تخریب شهر و قتل مادرش ، عهد می کند زمین را از عناوین غول پیکر ارواح که بشریت را منحرف کرده اند ، پاکسازی کند. این انیمه از جهات مختلف، از جمله: داستان ، تصاویر و فضا واقعاً شگفت انگیز است. ایده غول های مغزی که در حال خوردن انسان هستند ممکن است در نگاه اول احمقانه و حتی مضحک به نظر برسد، اما تماشای این انیمه باعث می شود احساس بسیار متفاوتی به شما دست دهد.

انیمه سریالی One Piece (وان پیس)

انیمه سریالی One Piece
انیمه سریالی One Piece
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: Eiichiro Oda
  • ستارگان: Mayumi Tanaka, Tony Beck, Laurent Vernin
  • بازه زمانی انتشار: 1999 – ادامه دارد

انیمه بهترین راه برای ایجاد یک دنیای فانتزی است و بسیاری از دنیاهای جالب فانتزی از کمیک های ژاپنی گرفته شده اند. “One Piece” یک انیمه در ژانر کودکان است و به همین دلیل ممکن است انتخاب آن برای این لیست کمی عجیب به نظر برسد؛ اما واقعیت این است که One Piece بیست سال در تلویزیون است و خالق آن ، Eiichiro Oda، با قدرت پیش می‌رود. هر جزیره ای در جهان “One Piece” تاریخ، فرهنگ و ویژگی های خاص خود را دارد و همین امر باعث شده این دنیا باورپذیرتر شود.

خلاصه داستان:

انیمه One Piece صدها قسمت دارد. به همین دلیل ، خلاصه داستان این سریال دشوار است، اما قول می دهم که “Luffy” شخصیت اصلی این انیمه، درسهای زندگی خوبی را به شما یاد دهد. او به شما می آموزد که اگر تصمیم دارید کاری را انجام دهید، باید خود را وقف این کار کنید. او به شما یاد می دهد تا آخرین لحظه زندگی خود برای رسیدن به هدف خود بجنگید. این درس زندگی باعث شده است که این انیمه برای کسانی که به دنبال مفاهیم عمیق تر در کارتون هستند، انتخاب خوبی باشد.

انیمه سریالی Fullmetal Alchemist: Brotherhood (کیمیاگر تمام فلزی: انجمن برادری)

انیمه سریالی Fullmetal Alchemist: Brotherhood
انیمه سریالی Fullmetal Alchemist: Brotherhood – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: Hiromu Arakawa
  • ستارگان: Kent Williams, Iemasa Kayumi, Vic Mignogna
  • بازه زمانی انتشار: 2009 تا 2012

یکی دیگر از انیمه‌های تمام عیارِ ژاپنی و یکی دیگر از بایدهایِ تماشا برای انیمه دوستان، انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood می باشد. کیمیاگر تمام فلزی: انجمن برادری از انیمه‌هایی است که تقریبا همه چیز تمام است، از داستان گویی و شخصیت پردازی گرفته تا نقاشی ها و موسیقی متن فیلم انیمه که منحصر به فرد است. Fullmetal Alchemist: Brotherhood را می توان یکی از بهترین انیمه های تاریخ دانست که باید توسط همه علاقه مندان به انیمه تماشا شود.

خلاصه داستان:

این انیمه در واقع نسخه بازسازی شده انیمه Fullmetal Alchemist است که در سال 2003 پخش شد، نسخه اصلی، داستان و محیط بسیار تاریک‌تری دارد و نسخه‌ی انجمن برادری که در سال 2009 ساخته شد، داستان متفاوتی را نسبت به نسخه‌ی اصلی دنبال می‌کند.

این انیمه در مورد دو برادر است که پس از عدم تلاش برای زنده کردن مادر مرده خود و تغییر شکل بدنی ، به دنبال سنگ های کیمیاگری هستند. این سریال در طول شصت و چهار قسمت خود ، بیننده را درگیر نگه می دارد و حوصله اش سر نمی رود.

انیمه سریالی Fairy Tail (افسانه جن و پری)

انیمه سریالی Fairy Tail
انیمه سریالی Fairy Tail
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: Hiro Mashima, Masashi Sogo
  • ستارگان: Todd Haberkorn, Cherami Leigh, Tia Lynn Ballard
  • بازه زمانی انتشار: 2009 تا 2019

انیمه سریالی Fairy Tail به کارگردانی Hiro Mashima, Masashi Sogo توسط استودیو های Pony Canyon, A-1 Pictures, Bridge ساخته شده که اولین قسمت آن در سال 2009 منتشر شد. این انیمه زیبا و به یاد ماندنی توانست از سایت IMDB نمره 8.1 را از 10 کسب کرده است.

خلاصه داستان:

Fairy Tail داستان دنیایی است که جادو معمولاً در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد. در این دنیا ، گروهی از اعضای یک اتحادیه مأموریت های مختلفی را برای به دست آوردن پول کافی برای پرداخت اجاره خود به عهده می گیرند. برخی از اعضای این گروه لوسی ، جادوگر آسمانی، ناتسو، قاتل اژدهای آتشین، و هپی، که گربه بالدار آبی است. به دنیای “جن و پری” خوش آمدید، دنیایی که جادو می تواند هر کاری انجام دهد!

انیمه سریالی Fullmetal Alchemist (کیمیاگر تمام فلزی)

انیمه سریالی Fullmetal Alchemist
انیمه سریالی Fullmetal Alchemist – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان:
  • ستارگان: Vic Mignogna, Aaron Dismuke, Romi Pak
  • بازه زمانی انتشار: 2003 تا 2004

Fullmetal Alchemist یا Alchemist of Steel یک سری مانگا ژاپنی است که ساخته و پرداخته Hiromu Arakawa می باشد و در حال حاظر از روی این مانگا دو مجوعه تلوزیونی به نام های Fullmetal Alchemist و Fullmetal Alchemist Brotherhood ساخته شده که در سال 2003 بر روی آنتن رفت اما سری دوم این مجموعه در سال 2009 تولید و پخش شد.

خلاصه داستان:

“Fullmetal Alchemist” به دلیل داستان فوق العاده جذاب خود به یکی از محبوب ترین انیمه ها در ایالات متحده و ژاپن تبدیل شده است. داستان این انیمه حول دو برادر به نام های “ادوارد” و آلفونس الریک” می چرخد ​​که برای احیای مادر خود همه کارها را انجام می دهند. اگر فکر می کنید هیچ انیمه ای نمی تواند شما را به گریه کردن وا دارد، من شما را به تماشای “کیمیاگر تمام فلزی” دعوت می کنم!

انیمه سریالی Hunter × Hunter (هانتر × هانتر)

انیمه سریالی Hunter × Hunter
انیمه سریالی Hunter × Hunter
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: Yoshihiro Togashi
  • ستارگان: Issei Futamata, Megumi Han, Cristina Valenzuela
  • بازه زمانی انتشار: 2011 تا 2014

انیمه Hunter X Hunter یکی از بهترین انیمه ها از نظر داستان، هیجان و شاید همه چیز است. کلیه حرکات و انیمیشن های این مجموعه به خوبی ساخته شده اند. به همین دلیل، این انیمه به یکی از بهترین انیمه های اکشن تبدیل شده است.

خلاصه داستان:

داستان در مورد دنیایی است که هانترها از مزایای بسیاری برخوردار هستند و هر کس می خواهد شکارچی شود باید در یک امتحان شرکت کند و اگر آن امتحان را با افتخار بگذراند، مدرک هانتری دریافت می کند. البته داستان این انیمه خیلی فراتر از آن است، بنابراین بهتر است خودتان تماشا کنید.

انیمه سریالی Bleach (بلیچ)

انیمه سریالی Bleach
انیمه سریالی Bleach – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: Tite Kubo
  • ستارگان: Johnny Yong Bosch, Michelle Ruff, Stephanie Sheh
  • بازه زمانی انتشار: 2004 تا 2014

Bleach یکی دیگر از انیمه‌های شونن است که در کنار انیمه‌های فوق‌العاده محبوبی مثل ناروتو و Hunter x Hunter قرار می‌گیرد ولی یک داستان اورجینال بسیار زیبا را روایت می‌کند که پر از مبارزات، شخصیت‌ها و اتفاقات جالب و جذب کننده است. Bleach یک انیمه فوق العاده قوی و با کیفیت بالا از هر لحاظ است که دارای یک فضای تاریک است و در حین تماشای احساس جالبی را منتقل می کند.

خلاصه داستان:

“Bleach” داستان دانش آموز دبیرستانی به نام “Kurosaki Ichigo” است که با سایر کودکان متفاوت است؛ او می تواند ارواح را ببیند. Ichigo پس از مواجهه با سوراخ های جادویی در جنگل، این قدرت را بدست می آورد. سپس آموزش Ichigo Kurosaki را آغاز می کند تا به یک “Shinigami” یا روح مرگ تبدیل شود. اگر فیلم “The Sixth Sense” را تماشا کرده اید و دوست دارید، مطمئناً از این انیمه لذت خواهید برد.


معرفی بهترین انیمه های سینمایی جهان


انیمه سینمایی Spirited Away (شهر اشباح)

انیمه سینمایی Spirited Away
انیمه سینمایی Spirited Away – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، خانوادگی
  • کارگردان: Hayao Miyazaki
  • ستارگان: Daveigh Chase, Suzanne Pleshette, Miyu Irino
  • سال انتشار: 2001

Spirited Away، که در کشور ما به عنوان شهر ارواح شناخته می شود ، یک انیمه تخیلی ژاپنی است که در سال 2001 و به سبک درام تولید و به نویسندگی و کارگردانی آن توسط مرد بزرگ دنیای انیمه هایائو میازاکی ساخته شده است. بسیاری این انیمه را که برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن و خرس طلایی در جشنواره فیلم برلین شد، بهترین انیمیشن تاریخ می دانند. این انیمه همچنین در لیست 250 فیلم برتر تاریخ سینما قرار دارد.

خلاصه داستان:

داستان این انیمه، سفر دختری ده ساله به نام Chihiro Ogino به دنیای ارواح و ماجراهای شگفت انگیز او را روایت می کند. او در راه رسیدن به خانه جدید خود، در یک رستوران عجیب متوقف می شود و با جادوگری شیطانی به نام یوبابا روبرو می شود. این جادوگر والدین Chihiro را به خوک تبدیل می کند. Chihiro پس از آن مجبور به خدمت به این جادوگر می شود و سعی می کند راهی برای رهایی خود و والدینش پیدا کند و به دنیای واقعی بازگردد. میازاکی توانسته است لایه های مختلفی را در قلب این داستان زیبا قرار دهد که تنها با چندین بار تماشا به آن ها پی می برید.

انیمه سینمایی Grave Of The Fireflies (مدفن کرم‌های شب‌تاب)

انیمه سینمایی Grave Of The Fireflies
انیمه سینمایی Grave Of The Fireflies
  • ژانر: انیمیشن، درام، جنگی
  • کارگردان: Isao Takahata
  • ستارگان: Tsutomu Tatsumi, Ayano Shiraishi, Akemi Yamaguchi
  • سال انتشار: 1988

انیمه Grave Of The Fireflies بدون شک یکی از مشهورترین انیمه های تاریخ، ساخته ایسئو تاکاهاتا، اثری احساسی و زیبا است. کنترل همه جانبه تاکاهاتا باعث شده است که این اثر دارای روایت عاطفی غنی باشد و داستان تخصلی آن برای مدت طولانی پس از تماشای فیلم فراموش نمی شود. اگرچه منتقدان و فیلمبرداران آن را فیلمی ضد جنگ می نامند، اما تاكاهاتا خودش آن را رد می كند. با این حال، این فیلم یکی از بهترین انیمه های ساخته شده و یکی از بهترین فیلم های جهان است.

خلاصه داستان:

داستان این فیلم در طول جنگ جهانی دوم در ژاپن اتفاق می افتد. این فیلم داستان زندگی پسری جوان به نام سیتا است که می خواهد پس از مرگ مادرش در جنگ، از خواهر کوچکتر خود به نام ستسوکو مراقبت کند و …

انیمه سینمایی Your Name (نام تو)

انیمه سینمایی Your Name
انیمه سینمایی Your Name – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، درام، فانتزی
  • کارگردان: Makoto Shinkai
  • ستارگان: Ryûnosuke Kamiki, Mone Kamishiraishi, Ryô Narita
  • سال انتشار: 2016

Your Name یک انیمه عاشقانه و فانتزی است که توسط Makoto Shinkai ساخته و کارگردانی و در سال 2016 منتشر شده است. این فیلم اقتباسی از رمان به همین نام توسط Shinkai است. این انیمه به دلیل سبک انیمیشن و تأثیر عاطفی بسیار زیاد، مورد تحسین منتقدان واقع شد و همچنین به یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ ژاپن بدل شد.

خلاصه داستان:

داستان این فیلم درباره میتسوها میامیزو دانش آموز دبیرستانی روستایی در ژاپن است که از زندگی در روستا خسته شده و آرزو می کند در زندگی بعدی خود پسری شاد در توکیو شود. Taki Tachibana یک نوجوان دبیرستانی اهل توکیو است. بعد از اتفاقی که می افتد، روزی افراد میتسوها به جای تاکی از خواب بیدار می شوند و تاکی به جای میتسو از خواب بیدار می شود و …

انیمه سینمایی Princess Mononoke (پرنسس مونونوکه)

انیمه سینمایی Princess Mononoke
انیمه سینمایی Princess Mononoke – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: Hayao Miyazaki
  • ستارگان: Yôji Matsuda, Yuriko Ishida, Yûko Tanaka
  • سال انتشار: 1997

پرنسس مونونوکه یک انیمیشن حماسی، تاریخی و فانتزی در سال 1997 است که توسط هایائو میازاکی، فیلمساز بزرگ ژاپنی ساخته و کارگردانی شده است. این انیمه در جشنواره های مختلف جوایز متعددی کسب کرد و پرفروش ترین فیلم سال 1997 در ژاپن شد. این انیمه در معرفی استودیوی Ghibli به مخاطبان غربی نقش بسزایی داشته و یکی از محبوب ترین محصولات آنها است.

خلاصه داستان:

داستان این اثر در اواخر دوره موروماچی ژاپن دنبال شد و با تلفیق عناصر خیالی و تاریخی، زمینه ای جذاب و عمیق ایجاد می کند. در قلب این داستان یک شاهزاده جوان به نام Ashitaka قرار دارد. او به نوعی درگیر درگیری بین خدایان جنگل و انسانهای مصرف گرا می شود. و کلمه mononoke در این اثر نام شخصی نیست و برای توصیف ارواح یا هیولا استفاده می شود.

انیمه سینمایی A Silent Voice (صدای خاموش)

انیمه سینمایی A Silent Voice
انیمه سینمایی A Silent Voice
  • ژانر: انیمیشن، درام، خانوادگی
  • کارگردان: Naoko Yamada
  • ستارگان: Miyu Irino, Saori Hayami, Aoi Yûki
  • سال انتشار: 2016

اگر به دنبال انیمه ای هستید که به شدت بر احساسات شما تأثیر بگذارد و شما را در دنیای جادویی خود محو کند، باید به انیمه “صدای خاموش” گوش دهید! یک انیمه جذاب، زیبا و به یاد ماندنی توسط “Naoko Yamada” که با انتشار این اثر به یاد ماندنی در سال 2016، توانست جایگاه بسیار مهمی را در دنیای طرفداران انیمه باز کند.

خلاصه داستان:

داستان این انیمه سینمایی نوجوانه، درباره یک نوجوان ژاپنی به نام شویا است که سعی می کند خودکشی کند اما در دقایق آخر تصمیم خود را عوض می کند. در همین حال، یک دانش آموز جدید به نام شوکو به همکلاسی های خود می گوید که ناشنوا است و …

انیمه سینمایی Howl’s Movie Castle (قلعه متحرک هاول)

انیمه سینمایی Howl's Movie Castle
انیمه سینمایی Howl’s Movie Castle – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، خانوادگی
  • کارگردان: Hayao Miyazaki
  • ستارگان: Chieko Baishô, Takuya Kimura, Tatsuya Gashûin
  • سال انتشار: 2004

Howl’s Movie Castle انیمه مورد علاقه میازاکی و یکی از بهترین انیمه هایی است که او تاکنون ساخته است. این انیمه احتمالاً اوج جاه طلبی میازاکی را نشان می داد که در آن توانست میان تعادل، خیال و درام و طنز را تعادلی ایجاد کند. این انیمه نگاهی به جنگ می اندازد و سختی های نبرد برای قدرت و کنترل را نشان می دهد. میازاکی ضمن احترام به عناصر اصلی انیمه، به آن عمق و شعور عاطفی جدید می بخشد و جلوه ای تازه به وجود می آورد.

خلاصه داستان:

موضوع فیلم درباره تأثیرات مخرب جنگ و تأثیر مخرب آن بر احساسات و عواطف مردم است. جنگ بزرگی در داستان این انیمه رخ می دهد و پادشاه از همه جادوگران می خواهد که وی را در این جنگ همراهی کنند. اما جادوگری به نام هاول از این کار امتناع می کند و با بمب افکن های جنگی به جنگ می رود. در همین حال، دختری که او را دوست دارد، سعی می کند طلسم هاول، که همان قلب هاول است را باطل کند و …

انیمه سینمایی My Neighbour Totoro (همسایه من توتورو)

انیمه سینمایی My Neighbour Totoro
انیمه سینمایی My Neighbour Totoro
  • ژانر: انیمیشن، خانوادگی، فانتزی
  • کارگردان: Hayao Miyazaki
  • ستارگان: Hitoshi Takagi, Noriko Hidaka, Chika Sakamoto
  • سال انتشار: 1988

My Neighbor Totoro نام انیمیشنی زیبا محصول کشور ژاپن در سبک انیمیشن و ماجراجویی به کارگردانی هایائو میازاکی است و در سال 1988 منتشر شد. این انیمیشن موفق شده است از سایت معتبر IMDB نمره 8.2 را بدست آورد و همچنین انیمه سینمایی زیبای همسایه من توتورو در تاریخ 16 آپریل سال 1988 میلادی در کشور ژاپن به نمایش عموم درآمده است.

خلاصه داستان:

می کودکی خردسال است که به همراه پدر و خواهر بزرگش ساتسکه برای تعطیلات تابستانی به خانه‌ای دور از شهر می‌روند. طولی نمی‌کشد که او و خواهرش متوجه وجود ارواح جنگل می‌شوند، که توسط دیگران قابل رویت نیستند. آن‌ها با یکی از این ارواح بنام توتورو دوست می‌شوند و پیوندی عاطفی برقرار می‌کنند. توتورو هم در انتهای فیلم کمک می‌کند که می، که به‌دنبال مادرش تنهایی راهی بیمارستان شده را پیدا کنند…

انیمه سینمایی Wolf Children (فرزندان گرگ)

انیمه سینمایی Wolf Children
انیمه سینمایی Wolf Children – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، درام، خانوادگی
  • کارگردان: Mamoru Hosoda
  • ستارگان: Aoi Miyazaki, Takao Osawa, Haru Kuroki
  • سال انتشار: 2012

یک انیمه دیگر که در ظاهر درباره داستان ساده پریان است اما در باطن به معانی عمیق تر و احساسی تر می پردازد. فرزندان گرگ یک فیلم انیمه تخیلی و درام، محصول سال 2012 ژاپن به نویسندگی و کارگردانی مامورو هوسودا است. اولین اکران جهانی انیمه فرزندان گرگ در تاریخ 25 ژوئن 2012 در پاریس بود، و پس از آن در 21 ژوئیه 2012 در ژاپن منتشر شد.

خلاصه داستان:

داستان فیلم درباره دختر دانشجویی به نام هانا است که عاشق یک گرگینه می شود. بعد از ازدواج، آنها صاحب دو بچه دختر و پسر به نام های یوکی و امه می شوند، اما پس از مرگ ناگهانی گرگینه ، هانا امید خود را از دست نمی دهد و برای بزرگ کردن فرزندان غیر معمول خود به یک روستا می رود و …

انیمه سینمایی Neon Genesis Evangelion: The End Of Evangelion (نئون جنسیس اونگلیون: پایانی بر اونگلیون)

انیمه سینمایی Neon Genesis Evangelion: The End Of Evangelion
انیمه سینمایی Neon Genesis Evangelion: The End Of Evangelion
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، درام
  • کارگردان: Hideaki Anno, Kazuya Tsurumaki
  • ستارگان: Megumi Ogata, Megumi Hayashibara, Yûko Miyamura
  • سال انتشار: 1997

Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion انیمیشنی جذاب و مهیج است. این انیمه پایانی بر انیمه سریالی Neon Genesis Evangelion می باشد و با داستان تاریک و دلهره آور خود مخاطب را به چالش می کشد. حتما پیشنهاد می کنیم که این انیمه جذاب را تماشا کنید.

خلاصه داستان:

در پس نبردی طولانی و پس از شکست فرشته آخرین، شینجی آیاری به یک افسردگی عمیق دچار می شود. هنگامی که SEELE دستور می دهد که JSSDF برای حمله ستیزه جویانه به مقر NERV را می دهد، Gendo Ikari همراه با Rei Ayanami به سمت ترمینال داگما می روند، جایی که او شروع به پیشبرد برنامه های خود برای پروژه ابزار انسانی می کند. در نهایت، Shinji به محدوده به سلامت عقلی خود بر می گردد و در این حال در مقابل یک سری اتفاقات افتاده می ماند، او مجبور به تصمیم گیری سرنوشت بشریت است.

انیمه سینمایی Nausicaa Of The Valley Of The Wind (نائوشکا از دره باد)

انیمه سینمایی Nausicaa Of The Valley Of The Wind
انیمه سینمایی Nausicaa Of The Valley Of The Wind – بهترین انیمه های سریالی و سینمایی تاریخ دنیا و جهان
  • ژانر: انیمیشن، ماجراجویی فانتزی
  • کارگردان: Hayao Miyazaki
  • ستارگان: Sumi Shimamoto, Mahito Tsujimura, Hisako Kyôda
  • سال انتشار: 1984

Nausicaa Of The Valley Of The Wind یک فیلم انیمه‌ای ژاپنی در سبک خیال‌پردازی، علمی-تخیلی و ماجراجویی محصول سال 1984، به نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی است. این فیلم از محصولات استودیو جیبوری و از آثار فیلمساز بزرگ ژاپنی هایائو میازاکی به‌شمار می‌رود که بر اساس مانگایی به همین نام در سال ۱۹۸۲ ساخته شده است. نائوشکا از درهٔ باد فیلمی حماسی است که در مقیاس زمانی و زیر سبک پسا-رستاخیزی روایت می‌شود.

خلاصه داستان:

در آینده ای دور، بخش بزرگی از جهان توسط جنگلهایی با گیاهانی که از خود گازی بسیار سمی پخش میکنند بلعیده شده و انسانهایی که باقی مانده اند نزدیک این قارچهای سمی و هیولاهای حشره مانند بسیار بزرگی که این جنگلها زیستگاه آنها است، زندگی میکنند. مردم پرنسس خود Nausicaa و پدرش که پادشاه این کشور است را بسیار دوست میدارند و در آرامش و صلح هستند، اما آرامش آنها با دسیسه های کشور همسایه که کشوری بزرگ و طالب جنگ است رو به نابودی است. Nausicaa پتانسیلهای پنهانی دارد که ممکن است سرنوشت این سرزمین را تغییر دهد و…

در این مقاله به معرفی 10 انیمه سریالی و 10 انیمه سینمایی برتر در جهان پرداختیم که همواره در بین انیمه بازها مورد توجه خاصی قرار داشته‌اند. اما اگر انیمه خاص دیگری را مد نظرتان دارید آن را در بخش نظرات به ما و دیگر دوستان معرفی کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم بخوانید: معرفی بهترین انیمیشن های جهان [ برترین انیمیشن های تاریخ ]

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫17 دیدگاه ها

  1. ناموصا اینا کم بودن تو باید تو هر ژانری قشنگاش رو معرفی کنی
    مثلا تو اینجا شیطان کش رو قرار ندادی
    یا اگه انیمه بین باشی تو وقتی انیمه دارلینگ در فرنکس رو ببینی و جزو بهترین انیمه های تاریخ قرار ندی اصلا انیمه بین نیستی
    در کل میگم ممنون🤝🏻

  2. خیلی خوب بود ممنون من همه ی اینا رو دیدم سن مهم نیست با این حال من تا الان 1000 انیمه دیدم در هر ژانری ولی بازم ممنون🙂

  3. واقعا برات متاسفم که کد گیاس رو نذاشتی شاید بهترین انیمه نباشه ولی جزو 5 هست و معروف ترین کاراکتر انیمه جهان هم داره

    1. رفیق کم کاری می کنید ها من ۱۲ سالم دخترم از ۸ساله گی شروع به دیدن کردم
      من تمام فیلم هایی که تمام میکنم اسم می‌نویسم الان ۱۰تا برگه ی اچهار توهم توهم ریز اسم فیلم دارم همه ی ای فیلم هارو دیدم

  4. سلام خیلی خوب بود و من 11سالم هست من فقط ناروتو و شهر اشباح قلعه متحرک هاول و اسم تو صدای خاموش و همسایه ی من توتورو را دیدم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − یک =