5 نکته مهم برای آموزش تولید محتوا جذاب
چگونه تولید محتوا جذاب داشته باشیم؟ ۵ نکته ایجاد محتوای جالب
تولید محتوا جذاب یک انتخاب است. شما میتوانید زمان و انرژی بگذارید و محتوای جذاب تولید کنید و یک برند موفق بسازید، یا اینکه تولید محتوا را آسان بگیرید و محتوای ضعیف بنویسید.
مسیری که نهایتا شما را به جایی نمیرساند. تنها وقت، انرژی و منابع شما را به هدر میدهد.
مسیر بازاریابان محتوا روشن است. برای بهتر کردن رتبه بندی کلمات کلیدی خود در گوگل باید اصول آموزش تولید محتوا را یاد بگیرد. به کمک دوره آموزش تولید محتوا کار نوین یاد میگیرید که چطور یک محتوای جامع و هدفمند و سئو شده برای گوگل تولید کنید که منجر به افزایش فروش و درآمد کسب و کارتان شود.
اگر محتوای سئو شده اورجینال و با کیفیتی بنویسید موتورهای جستجو به سایت شما کمک میکنند که بیشتر دیده شود. پس یادگیری و آموزش تولید محتوا میتواند به شما در رشد کسب و کارتان بسیار کمک کننده باشد.
برای مثال، گوگل به روشنی بیان کرده که علاقهای به این سایتها ندارد و چنین سایتهایی که محتوا را کپی میکنند را افول میدهد و در مقابل قصد دارد به سایتهایی با کیفیت بسیار بالا که محتوای اورجینال و اصلی تولید میکنند جوایزی بدهد.
پس تولید محتوا عالی و با کیفیت نه تنها باعث ایجاد وبسایت بهتری میشود، بلکه رتبهبندی سایت شما را هم بهبود میدهد و این تاثیر بسیار مثبتی روی کسب و کار شما خواهد داشت.
دلیل شما برای داشتن یک سایت با محتوای خاص هر چیزی که باشد، برای کسب و کار باشد و یا صرفا یک سرگرمی شخصی، مهم است که ایجاد محتوا را درست انجام دهید. در اینجا توصیههایی برای تولید محتوای عالی و جذاب آمده است.با بازاریابی ماگرتا همراه باشید.
راهکار های عملی تولید محتوا جذاب و با کیفیت
۱. تولید محتوای یونیک
همانطور که گفته شد، محتوای یونیک از نظر گوگل و بازدیدکنندگان بسیار خوب است. اما کپی کردن محتوای بقیه سایتها باعث مجازات شدن سایتتان توسط گوگل میشود و این بسیار به ضرر شماست.
اثبات میخواهید؟
به خاطر دارید که زمانی عادت کرده بودید که مقالات بی کیفیت و کپی شده را در صدر رتبهبندی گوگل ببینید؟ اما دیگر اینطور نیست و این اتفاقی نیست. آنها یکی از مواردی بودند که با به روز شدن الگوریتم پاندا و e-a-t گوگل ضربه شدیدی خوردند، هدف این الگوریتم این بود که نگذارد محتوای بد رتبه بالایی بگیرد.
وبسایتی های مختلفی قبلا در بستر تولید محتوا بودند که هر روز محتوای جدیدی ایجاد میکردند، اما این محتوا با کیفیت نبود. گوگل آنها را به این خاطر مجازات کرد و این باعث شد خیلی از کسب و کار ها مجبور شوند محور کسب و کار خود را تغییر دهد یا شروع تولید محتوای جذاب و با کیفیت کنند.
بیایید این مسئله را کمی بیشتر بررسی کنیم. اصلی به معنای اصالت است. ایدههای شما باید اصیل باشند. اصلاح مجدد و چندباره پستها و ایدههای دیگران به معنای ایجاد محتوای اصلی نیست.
اگر محتوای شما به همین ترتیب ادامه پیدا کند هیچکس به سراغ آن نمیرود و این در درجه اول هدف نوشتن محتوا را شکست میدهد.
اینها رشته فکرهایی است که صاحبان وبسایتها داردند (به نظر میرسد که آنها را به مشکل دچار میکند:
«خب در اینجا گفته شده است که باید محتوای زیادی تولید کنیم. بسیار خوب ! حال چگونه میتوانیم تا حدی که امکان دارد این کار را به آسانی و به ارزانی انجام دهیم؟»
«آیا میتوانیم یک ربات ایجاد محتوا و ویرایش آن ایجاد کنیم و محتوایی ایجاد کنیم که حداقل موتورهای جستجو آن را بخوانند؟»
«آیا میتوانیم از نویسندگانی با تعرفه کم، نزدیک به تعرفه برده، برای نوشتن محتوای پرکننده وبسایت استفاده کنیم؟»
«آیا میتوانیم مقالاتی از وب جمعآوری کنیم و اجازه بازنشر آنها را دریافت کنیم؟»
دیگر اینطور فکر نکنید!
در زندگی این دو قانون را به خاطر داشته باشید:
- شما چیزی را دریافت میکنید که بابتش هزینه کرده باشید
- اگر حرف مفیدی برای گفتن ندارید سکوت کنید
این دو نکته ساده شما را در مسیر تولید محتوای باکیفیتی که برای سالهای آتی بازده خوبی داشته باشد، حفظ خواهد کرد.
۲. همیشه روی ایجاد تیترهای قوی و جذاب تمرکز کنید
یک عنوان خوب مخاطب را دعوت میکند و به خود جذب میکند. این نکات مهم را حتما در نظر داشته باشید:
- 80% از مردم سرتیترهای شما را خواهند خواند
- اما تنها 20% از آنها باقی متن را میخوانند.
و به همین خاطر است که سرتیتر به اندازه متن یا مقاله اهمیت دارد
۳. محتوای خود را عملی کنید
آخرین پست بلاگی که نوشتید چه بود؟ آیا درباره این بود که مخاطبان چگونه دروس را بلافاصله پس از یادگیری به کار ببرند؟
راهنمای مختصر و مفید برای بازاریابی آنلاین میتواند بهترین مثال برای محتوای عملی و فعال باشد:
بهترین محتوا در واقع به مخاطب میگوید که چگونه از اطلاعات استفاده کند و آنها را به کار گیرد؟ در واقع به کاربر نمیگوید که چه کاری انجام دهند و بدین وسیله آنها را تخریب نمیکند، بلکه به آنها احترام میگذارد و به آنها اطمینان میدهد که خودشان میدانند چگونه به بهترین شکل از اطلاعات استفاده کنند.
هنگامی که پست بلاگ مینویسید، توصیههایی برای بکارگیری اطلاعات توسط کاربر ارائه دهید. بسیاری اوقات، تنها نوشتن درباره یک موضوع باعث ایجاد جرقههایی در ذهن خواننده میشود.
چرا مردم کتابهای غیرداستانی میخوانند؟ که بیاموزند و بهتر شوند. به خوانندگان خود نیز در همین راستا کمک کنید.
۴. باید بتوانید جوابها را فراهم کنید
هدف نهایی یک موتور جستجو چیست؟ بیشتر مردم در پاسخ میگویند «ارائه جوابهای صحیح» و البته این پاسخ درستی است. گوگل در این مورد عالی است. یک سوال در گوگل تایپ کنید و تصاویر، ویدیوها و لینکهای بسیاری دریافت خواهید کرد.
هنگامی که مردم از یک موتور جستجو استفاده میکنند، چیزی که در نهایت میخواهند یک پاسخ است. و این کار موتور جستجو است که پاسخ را برایشان فراهم کند.
هنگامی که مردم یک پست بلاگ میخوانند و یا یک اینفوگرافیک یا یک ویدیو میبینند نیز این موضوع صادق است. آنها به دنبال یک پاسخ و دریافت دانش هستند.
یک توصیه: مردم صرفا جواب نمیخواهند، آنها جوابهایی سریع میخواهند. پس محتوای شما باید به سادگی قابلیت اسکن کردن و بررسی کلی باشد که مردم بتوانند موارد مهم متن و پاسخهایی که میخواهند را سریعا دریافت کنند.
هر عنوان یا زیرعنوانی از یک مقاله یا کتاب غیرداستانی را بخوانید. نهایتا میبینید که مخاطب را با یک سوال یا حس کنجکاوی تنها میگذارد. حالا این وظیفه نویسنده است که پاسخها را ارئه کند و اطلاعاتی حمایتی در اختیار مخاطب بگذارد.
۵. با افزودن ویدیو با تصویر بهتر با مخاطب ارتباط برقرار کنید
شما میدانید که مردم به طور متفاوت یاد میگیرند. برخی افراد با دیدن بهتر میآموزند، در حالی که برخی دیگر با شنیدن. چیزی که مهم است این است که همه به کمک جلوههای بصری بهتر میآموزند.
اگر از تصاویر، ویدیوها یا دیاگرامهایی استفاده کنید به مخاطب کمک میکنید که منظور شما را بهتر تجسم کند. هر کتاب متنی مدرن و جدیدی را که باز کنید میبینید که از تصاویر برای بهبود تجربه کاربر و برای تقویت بیان نویسنده استفاده شده است.
فرقی نمیکند درباره چه چیزی مینویسید، تصاویر را به آن بیفزایید. هیچکس دوست ندارد مداوم به چندین پاراگراف متن نگاه کند، مگر اینکه بخواهید یک کتاب بنویسید.
البته باید تنها از تصاویری استفاده کنید که ارزش کار شما را بالا ببرند یا به آن کمک کنند. و لطفا به خوانندگان خود لطف کنید و از تصاویر غیرضروری که روی دستتان مانده است استفاده نکنید.
نتیجه گیری:
همیشه سعی کنید در تولید محتوا جذاب ، مخاطب را در نظر بگیرید چرا که هدف ما در تولید محتوا جذب کاربران و حفظ آن ها میباشد که اگر به درستی این کار را انجام ندهیم، مخاطبان خود را دیر یا زود از دست خواهیم داد.
سلام
میتونست نکات بیشتری هم در مورد تولید محتوا اضافه بشه در این مقاله.
اما بازم مقاله خوبی بود. سپاس