ادبیاتفرهنگ و هنر

انشا در مورد یک روز برفی + چند مدل انشا برای دانش آموزان چهارم تا نهم

روزهای برفی، از آن روزهایی هستند که طبیعت چهره‌ای متفاوت از خود نشان می‌دهد. سفیدی بکر برف همه‌جا را می‌پوشاند و به هرچیزی ظاهری تازه می‌بخشد. صدای خش‌خش پاها روی برف و سرمای دلچسب هوا، حسی از آرامش و هیجان را با هم ترکیب می‌کند.

چنین روزهایی فرصتی برای تجربه‌های تازه و خلق خاطراتی شیرین در دل زمستان هستند. شب که می خوابیدم آرزو کردم که فردا چنان برفی بیاید که مدرسه تعطیل شود. در ادامه با انشا در مورد یک روز برفی در بخش انشا ماگرتا با همراه شوید.

انشا پیشنهادی : یک روز برفی را در یک بند توصیف کنید

انشا در مورد یک روز برفی

انشا در مورد یک روز برفی

مقدمه: زمستان فصل ناب خداست که در بعضی از روزهای آن تمام دنیا سفید پوش می شود و دانه های بلورین برف همه جا را پر می کنند. هر دانه ای که به زمین می افتد نعمت خداست و موجب سیرابی زمین شده و در بهار نتیجه بارشش را به چشم می بینبیم.

بدنه: وقتی هوای روی سطح زمین در فصل زمستان سرد می شود، دانه های بخار یخ کرده و به صورت برف به سح زمین می نشینند و شعف مردم را بر می آورد. دانه هایی پر از مهر و فراوانی که علاوه بر گرفتن آلودگی و ناپاکی هوا تمام جهان را شاد و پر از خوشی می کند.

گروهی برای ساخت آدم برفی می آیند و دیگری هم به تماشا. زمین عروس سفید پوشی شده که  همه را خوشحال و خندان می کند. دانه های نقره ای و سفید که همه با دیدنش خوشحال می شوند و چشمشان برق می زند و برای دیدن بارش برف ساعتها منتظر می مانند و سرما را به جان خود می خرند.

وقتی دس ت کش های گرم را به دست می کردم حال و حس خوبی داشتم و به کمک دوستانم آدم برفی زیبایی ساختم و با او مشغول حرف زدن شدم. چه قدر سفید و پاکی، چشم هایت هم که براق و خوش رنگ است. راستی می دانم تازمانی که خورشید نیامده تو پا برجایی، من روزهای زیادی منتظر آمدنت بودم و برای دیدارت لحظه شماری کردم.

من هر سال به انتظار آمدنت می مانم و تا دانه های برف خودی نشان می دهند من می مانم و تو را از نو می سازم. در روز برفی همه همسایگان را دیدم که با هم برای ساختن تو بیرون آمده اند و منتظر یک فرصت برای شادی و بازی هستند.

نتیجه گیری: هر روز خدا را جشن بگیرید و برای دیدار این روزهای سفید و جذاب خدای مهربان را شکر و سپاس گویید و بدانید که هر لحظه عمر شما موهبتی بزرگ و پر از ارزش است.

انشا در مورد خاطره من از یک روز برفی

انشا ادبی در مورد یک روز برفی زمستانی

مقدمه: روزهای زیادی از زندگی ما می گذرند که هر کدام زیبایی های خودشان را دارند و ما باید از آنها خوب و به اندازه کافی لذت ببریم. برف یک نعمت  بی نظیر است که هراز چند گاهی در فصل زمستان خود را به مردم نشان می دهد و می رود.

بدنه: صبح زود است و قرار است که به مدرسه بروم و امتحان ریاضی هم دارم، درس که نخوانده ام و منتظر یک معجزه هستم تا مدرسه تعطیل شود. آن معجزه الهی رخ می دهد و با بارش برف مدرسه تعطیل شد و من یک روز خوب و خوش را در خانه جشن می گیرم.

کم کم لباس های گرم را می پوشم و زنگی به دوستانم می زنم و برای ساختن یک آدم برفی جذاب آماده می شوم. دوستم از راه می رسد و تویوپ را بر می داریم و با هم سوار می شویم. یک سورتمه دستی که خودمان مهیا کرده ایم و تا ظهر با هم مشغول بازی می شویم.

روزی سرشار از عشق و دوستی و خوشی، دستهایم قرمز و سرد شده ولی همچنان دوست دارم به بازی ادامه دهم و یک روز زیبای زمستانی را برای خودم رقم بزنم. دانه های بلورین برف زیر نور خورشید می درخشند و مردم از دیدن این همه نعمت غرق شادی و شعف و شور می شوند.

صدای شکستن دانه های برف زیر ستیغ نور خورشید به گوش می رسد و آن برق چشم نوازی که نگاه را از زمین و آسمان می دزدید. کم کم ظهر می شود و آدم برفی ها هم کم کم قد می بازند و آب می شوند و من با همه وجودم از این روز جذاب لذت می برم.

روزی که تمام شاخه های درختان پر از برف است و کاج های کوتاه قد در زیر برف پنهان شده اند. تمامی گذرگاه ها و شهرها مملو از برف شده و راه برای تردد وجود ندارد. مردم سر هر گذر ایستاده اند و منتظر گشایش راه هستند.

مردمی که روزها و شب ها منتظر چنین نوبتی بوده اند می توانند از این شادی بی نظیر لذت ببرند. کودکان، نوجوانان و همه مردم غرق شعف و شادی آواز سر می دهند و خدا را برای داشتن چنین نعمت بزرگی سپاس می گویند.  

نتیجه گیری: خدای برف و باران را شکر و بر داده هایش سپاس بی کران، تو را حمد و سپاس می گوییم و هر لحظه تو را می خوانیم.

یک روز برفی، با تمام زیبایی و احساسات خاصی که به همراه دارد، به ما یادآوری می‌کند که هر فصلی از سال جذابیت‌های خود را دارد. این روزها فرصتی برای آرامش، لذت بردن از طبیعت و همچنین بازگشت به خاطرات کودکی و بازی‌های ساده‌ای است که در کنار دوستان و خانواده تجربه می‌کردیم. شاید همین لحظات ساده، معنای عمیق زندگی را در خود جای داده باشند.

☑️ به پایان انشا در مورد یک روز برفی کوتاه و طنز رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + پانزده =