مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب فعالیت صفحه ۸۴ ، ۸۵ و ۸۶ تفکر هفتم ؛ تضاد و اختلاف نظر

پاسخ و حل سوالات فعالیت های فردی و بحث گروهی صفحه 84 ، 85 و 86 درس تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر و سبک زندگی پایه هفتم

جواب فعالیت های صفحه ۸۴ ، ۸۵ و ۸۶ تفکر و سبک زندگی هفتم ؛ در این مطلب به جواب و پاسخ سوال های فعالیت 1 بحث کلاسی و فعالیت 2 فردی صفحه 84 ، فعالیت 3 صفحه 85 و فعالیت 4 بحث کلاسی صفحه 86 درس تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر هفتم متوسطه اول پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت درخانه تفکر هفتم صفحه ۸۷ حل اختلاف با دیگران

جواب فعالیت های صفحه 84 ، 85 و 86 تفکر و سبک زندگی هفتم
جواب فعالیت های صفحه 84 ، 85 و 86 تفکر و سبک زندگی هفتم

پاسخ فعالیت ۱ بحث کلاسی صفحه ۸۴ تفکر هفتم

در فعالیت 1 بحث کلاسی صفحه 84 درس تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر هفتم گفته شده ” چه عواملی باعث بروز اختلاف در بین افراد می شود؟ ” که در زیر به پاسخ آن پرداخته ایم:

پاسخ: عواملی مانند: 1) تفاوت سلیقه ها و علایق افراد، 2) تفاوت در سطح و درک و فهم، 3) اختلاف فرهنگی، 4) اختلاف دیدگاه و نظرات در امور مختلف، 5) تلاش افراد برای تلقین نظر خود به دیگران، 6) قضاوت عجولانه، 7) تفاوت عقاید و باورها.

جواب فعالیت 2 فردی صفحه 84 تفکر هفتم

در فعالیت ۲ فردی صفحه ۸۴ درس تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر هفتم گفته شده ” تصور کنید فردی وسیله ای یا پولی را از شما قرض گرفته است و آن را پس نمی دهد. شما چگونه می توانید اختلاف خود را ا این فرد حل کنید؛ بدون آنکه با او زد و خورد یا دعوا کنید؟ ” که در زیر به پاسخ آن پرداخته ایم:

پاسخ: باید اختلاف خود را از طریق بحث، گفت و گو و به روش عقلانی حل کنیم، در غیر این صورت می توان از یک شخص بی طرف درخواست کرد که میان ما قضاوت کند؛ همچنین می توان از طریق مراجعه به قانون (دادگاه و …) موضوع مورد نظر را پیگیری کرد.

پاسخ دیگر: چون ما می دانیم خشونت کار خیلی خوبی نیست، من هم در ابتدا خشم خود را کنترل می کنم و با مهربانی آرامش به او می گویم که قرض یا امانتی که از من گرفته و حق من است را پس بدهد و او تا مدتی فرصت کافی را می دهم، ولی اگر این کار نتیجه ای نداشت و آن شخص کاری نکرد، این مسئله را از طریق قانون حل می کنم.

پاسخ فعالیت ۳ بحث کلاسی صفحه ۸۵ تفکر هفتم

در فعالیت 3 بحث کلاسی صفحه 85 درس تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر هفتم گفته شده ” رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در دیدار جوانان استان خراسان شمالی در تاریخ 1391/7/23 می‌فرمایند: «در محیط اجتماعی (ما)، عده ای پرخاشگری های بی مورد میکنند».

به نظر شما علت پرخاشگری، بی صبری و یا نابردباری در میان بعضی از ما چیست؟

پاسخ: 1) حقوق یکدیگر را نادیده گرفتن، 2) تربیت بد و نامناسب و در نتیجه نداشتن مهارت کنترل خشم درست و مناسب، 3) پایین بودن سطح تحمل افراد، 4) فکر نکردن به عاقبت کارها، 5) پایبند نبودن به دین، اخلاق و قانون.

جواب فعالیت 4 بحث کلاسی صفحه 86 تفکر هفتم

در فعالیت ۴ بحث کلاسی صفحه ۸۶ درس تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر هفتم گفته شده ” خصوصیات افرادی را که ترجیح می دهند ، اختلافات خود را با دیگران از طریق گفت و گو حل کنند ، در جدول زیر بنویسید. ” که در زیر به پاسخ آن پرداخته ایم:

پاسخ: 1) باهوش و اهل منطق و گفت و گو هستند، 2) در مورد عواقب کارها فکر می کنند، 3) برای آبروی خود ارزش قائل می باشند، 4) عادل و با انصاف هستند، 5) مهربان، بخشنده و از خودگذشته هستند، 6) انسان هایی منطقی و با درک بالا هستند، 7) قوی، صبور و بردبار هستند.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت صفحه ۸۸ ، ۹۰ و ۹۱ درس اضطراب چیست تفکر هفتم

توجه: اگر می خواهید به راحتی به تمام جواب های فعالیت های درس تفکر هفتم دسترسی داشته باشید، تنها کافیه که در آخر جستجوی خود در گوگل ، عبارت و کلمه « ماگرتا » را هم قرار دهید.

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ و جواب های سوالات فعالیت ۱ بحث کلاسی و فعالیت ۲ فردی صفحه ۸۴ ، فعالیت ۳ بحث کلاسی صفحه ۸۵ و فعالیت ۴ بحث کلاسی صفحه ۸۶ درس تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر هفتم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و شما می توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫33 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =