بررسیفناوری

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران و جهان چیست؟

بهترین زبان های برنامه نویسی برای درآمدزایی در ایران کدامند؟

پر درآمد ترین زبان های برنامه نویسی در ایران: همانطور که در دنیای واقعی انسان ها برای ارتباط با یکدیگر به زبان‌های متفاوتی صحبت می‌کنند، در دنیای بیت و صفر و یک‌ها نیز زبان‌های برنامه نویسی متفاوتی برای ارتباط وجود دارد. در طول سالیان گذشته این زبان‌ها توسعه پیدا کرده است و ده‌ها زبان برنامه‌نویسی مختلف به آن اضافه شده است که هر کدام برای رفع نیاز‌های مختلفی ساخته شده و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

برای ورود به دنیای برنامه‌ نویسی لازم است که به میزان درآمد هر زبان کدنویسی دقت کنید و آن را در هنگام انتخاب در نظر بگیرید تا بتوانید از این حوزه درآمد بسیاری کسب نمایید. در کشورهای مختلف، بسته به نیاز بازار و تقاضاهای متفاوتی که وجود دارد، میزان استفاده برخی زبان‌ های برنامه‌ نویسی از سایرین پیشی گرفته و به محبوبیت بیشتری دست پیدا کرده است.

ما در این مقاله از ماگرتا قصد داریم که به معرفی پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی حال حاضر بپردازیم تا بتوانید بیشتر با این زبان ها آشنا بشوید و زبان کدنویسی مناسب خودتان را سریع‌ تر و راحت‌ تر انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید : چگونه برنامه نویسی یاد بگیریم؟

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی
پر درآمد ترین زبان های برنامه نویسی

پردرآمد ترین زبان های برنامه نویسی از نگاه آمار جهانی

همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید و طبق گزارشات و آمار stackoverflow زبان‌های clojure، F#، Go،Scala،Elixer جزو 5 زبان برنامه نویسی پردرآمد سال 2019 در جهان هستند.

البته همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، آمار‌های میزان درآمد برنامه‌نویسان بسته به کشور، منطقه و بازار کاری که در آن فعالیت دارید، متفاوت است.

برای مثال اگر نگاهی به 5 زبان کد نویسی اول این لیست بیندازید، مشاهده می‌کنید که اکثرا آن‌ها در حال حاضر در بازار کار ایران از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند و در نتیجه تقاضای کار و دستمزد پرداختی برای آن‌ها فعلا بالا نیست.

آمار جهانی کسب درآمد از زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی پردرآمد بازار ایران

در این قسمت به معرفی پر‌درآمد ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در بازار ایران می‌پردازیم تا بتوانید با دید باز، زبان کدنویسی مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت – JavaScript

به دلیل توسعه فریم‌ورک‌های محبوبی همچون Vue.js، Angular،jQuery ، React  در سال های گذشته استفاده از جاوا اسکریپت رشد چشم‌گیری داشته است و امکان استفاده از زبان کدنویسی جاوا اسکریپت در بخش‌های متفاوتی از طراحی و فرانت اند گرفته تا بک اند سایت وجود دارد که همگی از دلایل روی آوردن و افزایش درخواست‌ها برای زبان برنامه‌نویسی محبوب جاوا اسکریپت می‌باشد.

زبان پایتون – Python

این زبان برنامه نویسی محبوب، اغلب به عنوان آسان و سر‌راست ترین زبان کدنویسی شناخته می‌شود. این روز‌ها زبان برنامه‌نویسی پایتون جایگاه خود را به خوبی در بازار ایران پیدا کرده و محبوبیت آن روز به روز در حال افزایش است.

این مار خوش خط و خال دنیای برنامه نویسی که در سال 1991 ساخته شد، در گذشته بیشتر در زمینه‌های علوم داده و یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما به لطف توسعه فریمورک‌های مختلف و بزرگی مانند Django، این زبان توانسته است، راه خود را به سایر بخش‌ها نیز باز کند.  

همچنین به دلیل وجود جامعه کاربری فعال، کتابخانه‌های بسیار و امکان کدنویسی سریع و راحت این زبان برنامه‌نویسی، تقاضا و محبوبیت برای این زبان افزایش پیدا کرده است.

همچنین بخوانید : Front End و Back End چیست و برنامه نویس Full Stack کیست؟

زبان برنامه نویسی جاوا – Java

بر کسی پوشیده نیست که این روز‌ها موبایل‌های هوشمند و برنامه و بازی‌هایی که به واسطه خود به ارمغان آورده‌اند، به بخش جدایی ناپذیر زندگی دیجیتالی ما تبدیل شده است.

بخش زیادی از این سهم متعلق به سیستم عامل اندروید است که باعث شده است تا محبوبیت زبان برنامه نویسی جاوا به عنوان یکی از زبان های طراحی و توسعه انواع برنامه ها و بازی های اندرویدی، بسیار زیاد شود.

جاوا زبانی شی‌گرا است و با ویژگی هایی همچون ماشین مجازی JVM با پلتفرم‌های مختلف سازگاری خوبی دارد و در حال حاضر بازار کار آن پر رونق است.

زبان پی اچ پی – PHP

اگر در زمینه طراحی وب سایت کار کرده باشید یا حتی مطالعات اندکی هم داشته باشید، قطعا نام زبان برنامه نویسی پی اچ پی به گوشتان خورده است.

پی اچ پی زبان برنامه نویسی شی گرایی است که در طراحی وب و بک اند مورد استفاده قرار می‌گیرد و با وجود فریمورک قدرتمندی همچون لاراول از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، به طوری که می توان گفت: « بیش از نیمی از وب سایت ها بر بستر این زبان کدنویسی توسعه پیدا کرده و پروژه‌های بزرگ و محبوبی را می‌توان یافت که از زبان پی اچ پی در آن ها استفاده شده است».

همچنین بخوانید : زبان برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت ، تفاوت این دو زبان در چیست؟

آینده درآمدزایی برنامه نویسی در ایران

زبان سی پلاس پلاس – CPP

قطعا نمی‌شود، از زبان‌های برنامه‌نویسی سخن گفت، بدون اینکه از C++ افسانه‌ای یاد کنیم. بسیاری از افراد و خصوصا دانشجویان رشته کامپیوتر اولین کد‌ها و برنامه‌های خود را به این زبان نوشته‌اند و خاطره‌های بسیاری با آن دارند.

زبان کدنویسی سی پلاس پلاس که یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شی گرا است، به نوعی پدر بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی امروزی به شمار می‌آید و با وجود قدمت زیاد، اما همچنان هم در بسیاری از صنایع و شرکت ها مورد استفاده و توجه قرار می‌گیرد.

زیان برنامه نویسی ری اکت – React

می‌توان گفت که لقب جوان ترین عضو این لیست به این فریم ورک تعلق می‌گیرد که البته بر پایه جاوا اسکریپت است و به تنهایی زبان مستقلی به حساب نمی‌آید.

زبان برنامه‌نویسی ری اکت در سال 2013 و توسط فیسبوک منتشر شد. از این فریم ورک در طراحی رابط‌های کاربری استفاده می‌شود و تمرکز آن بر فراهم آوردن و ارائه ویژگی‌هایی برای توسعه سریع UI و خصوصا برنامه‌های موبایل و ریسپانسیو است.

زبان برنامه نویسی موبایل سویفت

سویفت زبان برنامه‌نویسی کامپایلری است که با تمرکز بر کاهش خطاهای برنامه نویسی و عیوب زبان Objective – c توسط اپل معرفی شد.

با وجود قدمت و افزایش محبوبیت گجت‌های اپل در سال‌های گذشته و وجود اپ استور با میلیون‌ها برنامه و بازی، نیاز به توسعه نسخه آی او اس برنامه‌ها و بازی‌ها به امری حیاتی تبدیل شده است.

این مورد باعث شده است که بازار کار و تقاضای این زبان، با توجه به سبد گسترش سبد محصولات اپل، روز به روز افزایش یابد.

انتخاب زبان‌ برنامه‌ نویسی

در این مقاله از ماگرتا به تعدادی از پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی پرداختیم و نگاهی به پولساز‌ترین زبان‌ های برنامه‌ نویسی بر اساس آمار های جهانی و همچنین معیار‌های بازار داخلی انداختیم تا به شما کمک کنیم که بتوانید زبان کدنویسی مورد نظر خودتان را سریع‌تر انتخاب کنید و بهترین زبان برنامه نویسی در بازار کار ایران بیابید.
در قسمت نظرات به ما بگویید که شما از کدام زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کنید؟

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =