جواب صفحه ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ درس اول نگارش دوم ابتدایی
پاسخ نگارش درس کتابخانه ی کلاس ما صفحه 15 - 16 - 17 - 18 و 19 کلاس دوم ابتدایی
پاسخ سوال های نگارش درس ۱ اول کلاس دوم دبستان و جواب پرسش های صفحه 15 – 16 – 17 – 18 و 19 نگارش کتابخانه کلاس ما را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز آماده کرده ایم.
درس قبلی: جواب تمرین های یادآوری نگارش دوم
جواب صفحه ۱۵ نگارش دوم درس کتابخانه کلاس ما
۱- با توجه به نوشتهی زیر، چهار خط اول را از روی درس، با خط خوانا و زیبا بنویس.
در یکی از روزهای ماه مهر، دانش آموزان، آرام و با نظم وارد کلاس شدند. آموزگار پس از سلام و احوال پرسی، از بچه ها خواست در گروه های خود قرار بگیرند. سپس به آن ها گفت :«دانش آموزان عزیز، از شما می خواهم فکر کنید و بگویید چگونه می توانیم پاسخ پرسش های خود را پیدا کنیم؟»
۲- درس را بخوان و کلمه هایی را که نشانه «ـه ه» دارند، بنویس.
کتابخانه – ایستاده – همه – بچه – چگونه – برگه – نماینده – رایانه – محله – اشاره – کرده – نوشته – ویژه – شده – دقیقه و داشته.
۳- چهار کلمه بنویس که با «هم» شروع شده باشد؛ مانند همراه.
هم کلاسی – هم فکری – همکاری و هم گروهی.
۴- با هر کلمه، جمله بنویس.
تشکر: من از معلم خود تشکر می کنم.
می خواست: او می خواست به مدرسه برود.
قصه: مادربزرگ برای من زیاد قصه می گوید.
هم کلاس: من و مریم هم کلاس هستیم.
پاسخ صفحه ۱۶ نگارش درس اول کلاس دوم ابتدایی
۱- با توجه به نوشتهی زیر، سه خط بعدی را از روی درس، با خط خوانا و زیبا بنویس.
بچه ها در گروه خود گفت و گو کردند و پیشنهاد خود را روی برگه هایی نوشتند. نمایندهی هر گروه آن را بلند خواند. گروه ها به رایانه، کتاب ها، مجله ها و افراد دانا اشاره کرده بودند. آموزگار از دانش آموزان تشکر کرد و گفت :«آیا همهی نوشته ها در رایانه، کتاب ها و مجله ها برای شما مفید است؟».
۲- برای هر نشانه، کلمه از درس پیدا کن و مانند نمونه بنویس.
نشانه | کلمه |
ح | احوال پرسی، حالا |
س | کلاس، می رسید، سلام، پاسخ، پرسش است، فارسی، مناسبی، دوست، بشناسیم |
ز | روز، زیبای، می وزید، دانش آموزان آموزگار، از، عزیز و …. |
ظ | نظم |
۳- به آخر کدام یک از این کلمه ها می توان «ای» اضافه کرد؟ آن ها را بنویس.
ایستاده – گروه – رایانه – مجله – نوشته – نگاه – کتاب خانه – اشاره – بچه – نماینده – ویژه
ایستاده ای – رایانه ای – مجله ای – نوشته ای – کتاب خانه ای – بچه ای – نماینده ای – ویژه
۴- جمله ها را کامل کن.
الف) دانش آموزان پیشنهاد خود را روی …برگه هایی نوشتند…
ب) بهتر است …کتابها…. و مجله های ویژهی خودمان را بخوانیم.
پ) کتاب خوب مانند ….دوست… خوب است.
همچنین مشاهده کنید:
گام به گام دروس نگارش فارسی دوم
پاسخ صفحه ۱۷ نگارش کتابخانه کلاس ما دوم
۱- با توجه به نوشتهی زیر چهار خط بعدی را از روی درس، با خط خوانا و زیبا بنویس.
نمایندهی گروه اول گفت :«خیر، بهتر است کتاب ها و مجله های ویژهی خودمان را بخوانیم». نمایندهی گروه دیگر گفت:«در آخر کتاب فارسی، نام کتاب های مناسبی نوشته شده است که ما می توانیم آن ها را بخوانیم».
۲- از روی کلمه های درس که در آن ها دو حرف «ح» ، «س» میبینی، یک بار بنویس.
ح: احوال پرسی و حالا
س: کلاس – می رسید – ایستاده – سلام – پرسی – می خواست – پاسخ – پرسش – است – فارسی – مناسبی – دوست – بشناسیم و درستی.
۳- کامل کن.
من کتاب می خوانم.
من …درس… می خوانم.
من …داستان… می خوانم.
من …شعر… می خوانم.
۴- کلمه ها را مرتب کن و جمله را بنویس.
الف) گفت و گو – بچه ها – گروه خود – کردند – در.
بچه ها در گروه خود گفت و گو کردند.
ب) کتاب ها – نیستند – مفید – برخی – از – بچه ها – برای.
برخی از کتاب ها برای بچه مفید نیستند.
جواب صفحه ۱۸ نگارش دوم درس کتابخانه کلاس ما
۱- با توجه به نوشتهی زیر، چهار خط بعدی را از روی درس، با خط خوانا و زیبا بنویس.
آموزگار گفت :«کتاب خوب، مانند دوست خوب است که می تواند به ما خیلی کمک کند، حالا چند دقیقه با هم گفت و گو کنید و بگویید از چه راه هایی می توانیم کتاب های خوب و مفید را بشناسیم؟»
۲- نشانه های جا افتاده را در متن زیر، قرار بده.
در یکی از رو ز های ماه م ـهـ ر دانش آموزان، آرام و با ن ظ م وارد کلا س شدند.
آموز گ ار پس از سلام و ا ح وال پرسی، از بچه ها خ و است در گر و ه خود قرار بگیرند.
۳- در هر جمله، کلمهی مناسب را انتخاب کن و در جای خالی بنویس.
الف) …. نمایندهی …. هر گروه آن را با صدای بلند خواند. (نمایندهی – نماینده ای)
ب) محمد …. هفتهای …. یک داستان می خواند. (هفتهی – هفته ای)
۴- به نظر تو این دو کتاب به هم، چه می گویند؟
من خیلی دوست دارم بچه ها با من دوست شوند. من هم دوست دارم به بچه ها چیزهای جدید یاد بدهم تا باسواد بشوند. بیا برویم تو قفسه کتابخانه تا بچه ها ما را بردارند و بخوانند.
جواب سوال های صفحه ۱۹ نگارش دوم دبستان
۱- نوشته زیر را پر رنگ کن و با خط زیبا، بنویس.
به نام خداوندی که دانا و توانا است.
۲- نام هر تصویر را با توجه به شمارهی آن، در داخل جدول قرار بده.
۱- خرگوش
۲- سگ
۳- گربه
۴- مار
۵- شیر
۶- خروس
۷- گرگ
۸- ببر
۹- موش
درس بعدی: جواب درس دوم نگارش دوم
✅ به پایان جواب های صفحه ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ کتاب نگارش دوم ابتدایی که در رابطه درس کتابخانه کلاس ما می باشد رسیدیم، جهت مشاهده جواب سایر صفحه ها کافیست آن را به همراه عبارت ماگرتا در گوگل جست و جو کنید.
عالی بود
عالی بود
خیلی خوب
عالییییی
عالی
عااالییی
عالی بود دستتون درد نکنه
عالی عالی عالی دستتون درد نکنه
ممنون عالیه
عالی بود ممنون
عالیییییبی خیلی ممنون
خیلی کمکم کرد ممنون
ممنون دستتون درد نکنه خیلی کمک کرد بهم
عالی
عاااااالی ممنون از کسایی که نوشتن و توی لینک گوگل گذاشتن ممنون خیلی به من کمک کرد
خیلی خیلی خوب بوئ ممنون از سایتون
افتضاح 😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔
خیلی هم خوب
بله
خلیج خوبه
عالی بود ممنون
عالی
عالی بود
اره
عالیه واقعا ممنون