بازاریابی و فروشکسب و کار

چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر و پربازده بنویسیم ✍️؟

نکات طلایی نوشتن یک رپورتاژ آگهی پرفروش و وایرال ویروسی عالی

چطور رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ همیشه تا حرف از رپورتاژ آگهی می شود فکر ها به سمت یک متن آگهی مستقیم فروش می رود که در انتها التماس به خرید کردن می رسد، می رود اما حقیقت امر چیز دیگریست… بهترین نوع رپورتاژ آگهی اشاره غیر مستقیم به محصول و خدمت مورد نظر است . با رپورتاژ آگهی ماگرتا همراه باشید تا چگونه نوشتن یک رپورتاژ خوب رو یاد بگیرید.

همچنین بخوانید : رپورتاژ آگهی بخریم یا بک لینک سازی کنیم؟ 🤔

اجزای یک رپورتاژ خوب چیست؟

اجزای یک رپورتاژ متشکل شده از :

  1. تیتر اصلی مناسب و جذاب
  2. شناخت پرسونای مخاطب
  3. دعوت به انجام کاری
  4. توجه به کلمه کلیدی
  5. توضیح کامل درباره عبارت کلیدی در متن
  6. ایجاد لید
  7. لینک سازی اصولی در رپورتاژ
نوشتن یک رپورتاژ آگهی عالی
نوشتن یک رپورتاژ آگهی عالی

نگارش تیتر اصلی رپورتاژ

چگونه رپورتاژ آگهی موثر می شود : در قیف از دهانه‌ی بزرگ به سمت دهانه کوچک حرکت می‌کنیم. در صورتی که بتوانیم خواننده را در این مسیر حرکت دهیم موفق خواهیم بود. اما حرکت خواننده در این قیف مستلزم این است تا تمامی اجزای رپورتاژ با کیفیت باشند. اولین نقطه‌ای که مخاطب با قیف تماس پیدا می‌کند تیتر اصلی است.

تیتر باید به گونه‌ای باشد که خواننده را برای حرکت در درون قیف متقاعد کند. این جمله در نگاه اول کاملاً شعاری به نظر می‌رسد. به همین دلیل توضیح بیشتری در مورد تیتر خواهیم داد.

استفاده از تیتر جذاب اهمیت بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد.

شاید اگر بگوییم اهمیت تیتر رپرتاژ آگهی از خود محتوای رپرتاژ آگهی بیشتر است اغراق نکرده ایم.

در تیتر رپرتاژ آگهی از فریب دادن مخاطب پرهیز کنید زیرا در غیر این صورت باعث ایجاد تصور غلط از محتوای خود در ذهن مخاطب خواهید شد.

از وعده های دروغین در تیتر خود استفاده نکنید تا حس بی اعتمادی را در خواننده ایجاد نکنید.

تیتر را دقیقا مناسب با محتوایی که آماده کرده اید بنویسید.

استفاده از کلمات کلیدی اصلی در تیتر به سئو محتوای تولید شده کمک شایانی خواهد کرد.

هرگز فراموش نکنید که تنها یک تیتر جذاب است که می تواند مخاطب را به خواندن ادامه یک متن وادار کند.

متن اصلی رپورتاژ آگهی

متن گزارش رپورتاژ حرفه ای می تواند با بیوگرافی شخصی باشد که اولین بار این کار را ابداع کرده است (حرفه ی مورد نظر ) شروع شود و پیش درآمدی شود مبنی بر این که بیننده کنجکاو شود. بنابراین ابتدا از افتخار آفرینی های شرکت مورد نظر حرفی به میان نیاورید.

بهتر است تعداد کلمات کل رپورتاژ بین 800 تا 1200 باشد. دقت کنید که در نوشتن تمام مراحل، لحن و سبک پرسونای خود و سایت منتشر کننده را در نظر گرفته و رپورتاژ آگهی جذاب و سودمندی در اختیار کاربران قرار دهید. می‌توانید با استفاده از متنی داستانی برای ارائه و طرح مشکلی که برند شما به حل آن کمک می‌کند، متن خود را جذاب‌تر کنید.

این بخش مهمترین بخش رپورتاژ آگهی است علاوه بر این که بایستی نگارشی اصولی داشته باشد و کلیه ی اطلاعات را با ریز جزییات منتقل نماید، لازم است نکات مهمی که در چکیده مطرح شده و پاسخ به سوالاتی که مخاطب را به خواندن متن اصلی کشانده بیان شود.

اگر این متن به یک شخص پیوند داشته باشد بدین معنا است که در دنیای واقعی نمونه ای بارز وجود دارد که آن را محک زده است .توجه به مزیت‌های تولید محتوای عالی به شما انگیزه‌ی بیشتری خواهد داد تا متن بهتری بنویسید.

90 درصد اطلاعات ذخیره شده در ذهن به صورت تصویر هستند از این رو عکس ها و یا نمودارها نسبت به متون تاثیر ماندگارتری را در ذهن مخاطب از خود به جای میگذارند.

استفاده از عکس و نمودارهای مرتبط با موضوع در انتقال سریع پیام به مخاطب کمک بسیار زیادی می کند.

در این مرحله باید اصل مطلب را شرح دهید و چکیده نوشته شده در مرحله قبل را با توجه به لحن و سبک مخاطب شرح دهید. بهتر است در مرحله قبل ذهن خواننده را برای ورود به بدنه اصلی آماده کنید. بهتر است متن خود را با استفاده از داستان مطرح کنید و یا مثال های متفاوتی نقل کنید تا ذهن خواننده را درگیر کرده و نیاز مورد نظر را در ذهنش به وجود آورد.

لید در رپورتاژ آگهی

چگونه رپورتاژ آگهی حرفه ای بنویسیم : پس از تیتر اصلی رپورتاژ، لید خبر مهمترین بخش خواهد بود. لید باید بتواند خوانندگانی که با خواندن تیتر وارد قیف شده‌اند را برای ادامه‌ی حرکت مجاب کند. لید بخش خلاصه یا همان چکیده‌ی خبر است. در لید باید بتوانیم اصل مطلب را به خواننده منتقل کنیم. لید همانند عصاره‌‌ی رپورتاژ است. لید به صورت کلی در حدود ۳۰ الی ۴۰ کلمه خواهد بود.

همواره به خاطر داشته باشید که در نگارش لید رپورتاژ خبری با محدودیت کلمه مواجه هستید. در نتیجه نباید به جزئیات بپردازید.
لید باید کاملاً شفاف باشد. به هیچ عنوان نباید از تکنیک مبهم نویسی در لید استفاده شود.

تمرکز را بر روی ارزش خبری قرار دهید. ارزش خبری خواننده را برای حرکت به مرحله‌ی بعدی قیف مجاب می‌کند.
سعی کنید در لید از نقل قول مستقیم استفاده نکنید.
خلاقیت را هیچ‌گاه فراموش نکنید. با استفاده از درج آگهی رایگان می‌توانید ایده‌های جدید خود را آزمایش کنید.

لینک سازی در رپورتاژ
لینک سازی در رپورتاژ

نحوه لینک سازی در رپورتاژ آگهی

در نوشته رپورتاژ حدود سه کلمه کلیدی با اهمیت را به وب سایت خود لینک دهید .

یکی از کلمات را به صفحه اول و سایر کلمه ها رو به صفحات داخلی پیوسته لینک دهید.

برای لینک دادن از کلمه های کاملا مرتبط که در سایت شما به اندازه کافی استفاده شده استفاده کنید و سعی کنید انکر تکست های بهینه داشته باشید.

انتشار رپورتاژ در سایت‌هایی که اعتبار بیش‌تری نزد گوگل دارند، مؤثرتر است. این اعتبار در ابزارهایی مثل MOZ با دو معیار مشخص می‌شود:

DA یا اعتبار دامنه (Domain Authority)، اعتبار کل یک سایت را مشخص می‌کند
PA یا اعتبار صفحه (Page Authority)، اعتباری است که گوگل برای هر صفحه قائل است
هنگام انتشار رپورتاژ، می‌توانید این دو معیار را برای انتخاب سایتی که قرار است رپورتاژ تان را منتشر کند، بررسی کنید تا ببینید اعتبار سئوی آن سایت چقدر است.

نکته مهمی که عموما در رپورتاژهای آگهی رعایت نمی‌شود، عدم استفاده از لینک‌های زیاد در متن است. معمولا افراد فکر می‌کنند که هر چقدر بیشتر در متن رپورتاژ به وبسایت خودشان لینک بدهند نتیجه بهتری می‌گیرند، در صورتی که اصلا این‌طور نیست. به‌طور معمول بهتر است بیشتر از ۳ لینک به وبسایت خودتان ندهید. یکی از این لینک‌ها باید به صفحه اصلی داده شود و دو تای دیگر را می‌توانید به صفحات داخلی مرتبط با رپورتاژ بدهید.

اگر وبسایت منتشر کننده رپورتاژ به شما اجازه می‌دهد که بیشتر از سه لینک در متن استفاده کنید، می‌توانید یک یا دو لینک هم به یک وبسایت دیگر در حوزه کاری خودتان (که اعتبار بیشتری از شما دارد) بدهید. با این کار هم نام خودتان را در کنار یک رقیب قدرتمند و شناخته شده قرار می‌دهید و هم کاری می‌‌کنید که گوگل به تبلیغاتی بودن مطلب شما پی نبرد. همچنین لینک دادن به صفحات داخلی وب سایت منتشر کننده رپورتاژ نیز می‌تواند ایده خوبی برای رد گم کنی باشد! این یکی از روش‌های پرکاربرد در «سئوی کلاه خاکستری» است.

همچنین بخوانید : رپورتاژ آگهی چیست؟ و چگونه کسب و کار ما را متحول می کند؟

دعوت به انجام عمل ( Call To Action ) در رپورتاژ

تا این مرحله تلاش کرده‌اید احساس نیاز را در مخاطب ایجاد کنید. همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، رپورتاژ مقاله یا متن علمی نیست بلکه یک تبلیغ است و هدف از آن فروش بیشتر محصول شماست.

در نتیجه ضروری است که در انتهای محتوای نوشته شده کاربر را به انجام عملی که برای کسب‌وکار شما مفید است، ترغیب کنید. می‌توانید شماره تماس و یا لینک وب سایت خود را قرار دهید. بیشتر وب سایت های منتشر کننده به شما این فرصت را می دهند که بین ۳ تا ۵ لینک از سایت خود را در رپورتاژ قرار دهید. خواننده بعد از مطالعه رپورتاژ و رسیدن به این مرحله حدود ۷۰٪ احتمال دارد با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده و از سایت و محصولات شما بازدید کند.

رپورتاژ آگهی تاثیرگذار و محبوب
رپورتاژ آگهی تاثیرگذار و محبوب

جمع بندی نهایی نوشتن رپورتاژ

اولین جمله، نیروی کاتالیزوری برای شروع یک واکنش است . محرکه ای برای تشویق خواننده به خواندن محتوای شما است.

طفره نروید ؛ خوانندگان باهوش این دوره و زمانه طفره رفتن را خوب می شناسند. در مقابل ، با جملاتی کوتاه و ناب ، آن ها را سورپرایز و تشویق به ماندن کنید . باید متقاعد شوند با بستن زودهنگام این صفحه ،موضوع جالب یا مهمی را از دست میدهند.
طوری بنویسید که گویا مخاطب روبروی شماست و قرار است با شما گفت و گوی صمیمانه داشته باشد .

امیدواریم تا به این مرحله توانسته باشیم به شما جهت رسیدن به پاسخ سوال چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم یاری رسانده باشیم. رپورتاژ قدرتمند، رپورتاژی است که اگر در انتهای متن نام برند، لوگو و دعوت به عمل را حذف کنید، محتوای نوشته شده با سایت انتشار دهنده کاملا مطابقت داشته باشد.

یک پیشنهاد ویژه برای سفارش رپورتاژ آگهی

یک پیشنهاد ویژه : سایت ماگرتا مفتخر است که ارائه دهنده بهترین نوع ها و پکیج های رپورتاژ های آگهی می باشد. ما در این پکیج ها به صورت کاملا دستی و اصولی در سایت ماگرتا و صد وبلاگ رپورتاژ شما را منتشر می کنیم. برای اطلاع از تخفیف ها و هدایا و اطلاعات تکمیلی در مورد پکیج های رپورتاژی ما روی لینک زیر کلیک کنید : 👇👇👇

فروش رپورتاژ آگهی | خرید بک لینک | سفارش کمپین تبلیغاتی

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 17 =