کسب و کارمهارت

راهنمای جامع تولید محتوا برای سایت و اینستاگرام

چگونه برای اینستاگرام و سایت تولید محتوا کنیم؟ روش های کسب از طریق تولید محتوا

کسب درآمد آنلاین یکی از بهترین راه های کسب درآمد در دنیای امروز است. دیگر زمان آن گذشته که شما رویای استخدام در یک اداره ی دولتی یا عضو هیأت علمی دانشگاه شدن را داشته باشید. 

امروزه با داشتن یک سایت اینترنتی محتوا محور یا فروشگاهی و یا یک پیج اینستاگرامی می توانید درآمدی باورنکردنی داشته باشید. تولید محتوای بهینه برای سایت یکی از مهم ترین کارهایی است که در این مسیر باید به آن توجه کنید. 

تولید محتوای سایت و پیج اینستاگرامی شاه کلید رشد و کسب درآمد شماست. در این مقاله مطالب مفیدی در این باره به شما خواهیم گفت تا با اطلاع کامل وارد این حوزه شوید.

تولید محتوا برای سایت چیست؟

راهنمای جامع تولید محتوا برای سایت و اینستاگرام

وقتی شما سایت اینترنتی راه اندازی می کنید، مانند این است که یک قطعه زمین خریداری می کنید و تصمیم دارید در آن ساخت و ساز کنید. 

اول به دنبال نقشه ی ساختمان می روید تا بدانید، هر بخش از خانه در کدام قسمت زمین قرار خواهد گرفت. در یک سایت اینترنتی هم باید به همین نحو عمل کنید. 

ابتدا باید برنامه ریزی کنید و بدانید که در سایت خود قرار است چه کارهایی انجام دهید و چگونه کسب درآمد کنید. 

یکی از بخش های ضروری هر نوع سایتی، بخش وبلاگ آن است. وبلاگ در یک سایت به بخشی گفته می شود که شما مقاله های خود را منتشر می کنید. 

مقاله های هر سایت باید متناسب با موضوع آن سایت باشند و با هدف کسب درآمد نوشته و منتشر شوند. 

همچنین، بخش دیگری از یک سایت فروشگاهی که قطعا نیاز به تولید محتوا دارد، صفحات محصول ها است. در صفحه ی هر محصول شما باید مقداری درباره ی آن توضیح دهید. شکی نیست، فروشگاهی که توضیحات کامل برای محصولات خود می نویسد، قطعا فروش بیشتری را تجربه می کند. 

چرا باید برای سایت تولید محتوا کنیم؟

تصور کنید یک واحد آپارتمان اجاره کرده اید و درآن محصولات زیادی انبار کرده اید. آیا منطقی است که پس از انبار کردن محصولات داخل آپارتمان، خودتان هم بنشینید و منتظر مشتری باشید؟

قطعا منطقی نیست. چون هیچ کس نمی داند که در این واحد آپارتمان محصولی برای فروش وجود دارد. شما برای فروش باید شروع به فعالیت کنید. تابلو بزنید. تبلیغ کنید. و تمام تلاش خود را برای معرفی محصول خود به مشتری و جذب آن ها بکنید.

در یک سایت نیز داستان همین طور است. راه اندازی سایت اولین قدم است. شما در قدم دوم همزمان دو کار مهم انجام دهید:

  • انتشار محصول ها با عکس و توضیحات مناسب
  • انتشار مقالات در راستای جذب مشتری

عملا، سایتی که فعال نباشد، هم از چشم مشتری می افتد و هم از چشم موتور های جستجو. برای زنده ماندن در رقابتی اینترنتی، باید همیشه پویا و فعال باشید.

ضرورت تولید محتوا در اینستاگرام

ضرورت تولید محتوای مداوم در شبکه های اجتماعی یکی از بدیهیات است. شبکه های اجتماعی اصولا به گونه ای طراحی شده اند که اگر شما فقط یک هفته فعالیت نکنید، شاید از یاد ها بروید و دنبال کنندگان شما را فراموش کنند.

یادتان نرود، دنبال کنندگان شما، عاشق چشم و ابروی شما نیستند، آن ها دلیلی برای دنبال کردن شما دارند. اگر فروشگاه هستید، پس دلیل دنبال کردن شما محصولات شما هستند. 

فعال باشید، تا می توانید بروز باشید و به کامنت ها و پیام ها با سرعت پاسخ دهید. یادتان نرود در تولید محتوای خود تنوع را رعایت کنید. 

تولید محتوای بهینه را از کجا شروع کنیم؟

اولین قدم برای تولید محتوای بهینه برای سایت، داشتن مهارت نویسندگی است. شما می توانید در قدم اول در یک آموزش آنلاین نویسندگی شرکت کنید و مهارت نویسندگی خود را افزایش دهید. 

برای شرکت در یک آموزش آنلاین نویسندگی با اساتید مجرب، می توانید عبارت «آموزش آنلاین نویسندگی سایت فحوا» fahwa.ir را در گوگل جستجو کرده و در دوره های آنلاین سایت فحوا ثبت نام کنید.

قدم دوم آشنایی با محیط سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی است. اگر از آن دسته از افرادی هستید که هر روز دقایقی را در اینستاگرام می گذرانید، احتمالا متوجه شده اید هر کدام از کسب و کارها چگونه تولید محتوا می کنند و راز موفقیت شان چیست. 

برای آشنایی با فضای وب سایت های اینترنتی، بهتر است بیشتر مطالعه کنید. مقالات در رابطه با سئو را بخوانید. ویژگی های یک مقاله ی سایت بهینه برای گوگل را بخوانید تا در تولید محتوا برای سایت خود مسیر را اشتباه نروید.

قدم سوم شروع کنید. منتظر رسیدن به بهترین ورژن خودتان نباشید. تا کار را شروع نکنید، نمی توانید خود را ارتقاء دهید.

چگونه موضوع مناسب برای تولید محتوا پیدا کنیم؟

مهم نیست در چه زمینه ای قرار است تولید محتوا کنید. آنچه مهم است انتخاب موضوعاتی است که برای شما مشتری بیشتر جذب کنند. 

ابتدا باید حوزه ی کاری خود را خوب بشناسید. اینکه مشتری های شما بیشتر به چه چیزهایی علاقه دارند و چه سؤال هایی از شما می پرسند. 

هر سؤالی که از مشتری در مغازه می شنوید، می تواند موضوع یک مقاله در سایت فروشگاهی شما باشد. 

اگر بازهم به دنبال موضوع می گردید، نام کالاهای فروشگاه خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید سایت های رقیب شما در چه موضوعاتی مقاله می نویسند. شما هم در مورد همان ها بنویسید. البته کپی نکنید! خودتان بنویسید.

چه مقدار نوشتن برای هر مقاله ی اینترنتی کافی است؟

مقدار تولید محتوای شما ارتباط مستقیمی با رقبای شما دارد. اگر موضوعی که شما می خواهید در موردش مقاله بنویسید، جزء موضوعات پر رقیب باشد، طبیعتا باید بیشتر بنویسید. 

ممکن است در یک موضوعی نوشتن یک مقاله ی ۸۰۰ کلمه ای کافی باشد. ولی در یک موضوع با رقابت بالا مجبور می شوید ۵۰۰۰ کلمه یا حتی بیشتر هم بنویسید.

اطلاعات کافی برای تولید محتوای سایت از کجا بیاورم؟

بعد از انتخاب موضوع خود، ترجمه ی انگلیسی عنوان مقاله ی خود را در گوگل سرچ کنید. هزاران مقاله در رابطه با موضوع مقاله تان به زبان انگلیسی پیدا می کنید.

مهم نیست تسلط شما به زبان انگلیسی چقدر است، از گوگل ترانسلیت برای ترجمه استفاده کنید. البته ترجمه ی گوگل نیاز به بازنویسی و ویرایش دارد. حتما آن را بازنویسی، ویرایش و بعد منتشر کنید.

چند وقت یکبار برای سایت تولید محتوا کنم؟

سعی کنید حد اقل هر هفته یک مقاله در سایت خود منتشر کنید. اگر می توانید تعداد مقالات در یک هفته را بیشتر کنید. 

نکته ی مهم در انتشار مقالات، نظم در انتشار است. اگر یک مقاله در هفته می نویسید، در روز مشخص و ساعت مشخص به صورت منظم و مداوم آن را نوشته و منتشر کنید.

بازه ی زمانی انتشار محتوای جدید اینستاگرامی چگونه است؟

در شبکه های اجتماعی هر چقدر پرکارتر باشید نتیجه ی بیشتری می گیرید. البته تولید محتوای زیاد نباید کیفیت را از بین ببرد. 

دقت کنید در شبکه های اجتماعی این کیفیت است که حرف اول را می زند. باید بدانید که دنبال کننده ی شما اصلا مجبور نیست ویدئو یا عکس بی کیفیت شما را ببیند. 

باید کیفیت و نوآوری محتوای شما، او را وادار به ماندن در پیج شما کند. شما نباید از مخاطب بخواهید که شما را فالو کند. محتوای شما آنقدر باید جذاب باشد که مخاطب را درگیر خود کند.

آیا برای مقاله ی اینترنتی، نیاز به عکس هم دارم؟

بله حتما. قطعا مخاطب های شما یک مقاله ی همراه با عکس، اینفوگرافی و ویدئوی آموزشی را به مقاله ای که صرفا متن است ترجیح می دهند. 

کسب درآمد از تولید محتوای متنی برای سایت

تولید محتوای متنی در سایت برای شما بازدید کننده می آورد. این هنر شما در نوشتن است که می تواند خواننده ی مقاله را تبدیل به مشتری کند.

بسیاری از مشتری های شما نمی دانند که به محصولات شما نیاز دارند. آن ها خوانندگان مقاله های شما هستند. پس تلاش خود را بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =