ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب درس ششم نگارش پنجم ✔️ صفحه ۳۴ تا ۳۷

گام به گام پاسخ و حل پرسش های درس 6 ششم کتاب نگارش پنجم صفحه 34 ، 35 ، 36 و 37

جواب سوالات درس ششم نگارش پنجم دبستان ؛ در این مطلب از بخش آموزش و پرورش ماگرتا به پاسخ و جواب سوال های تمرینات املا و دانش زبانی صفحه ۳۴ و ۳۵ ، درک متن صفحه ۳۶ و نگارش صفحه ۳۷ درس ۶ ششم سرود ملی کتاب نگارش فارسی پایه پنجم ابتدایی پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: جواب درس پنجم نگارش پنجم چنار و کدوبن

پاسخ سوالات درس ششم نگارش پنجم

جواب سوالات املا و دانش زبانی صفحه 34 و 35 درس ششم نگارش پنجم

۱) مانند نمونه کامل کنید.

پاسخ: از خود گذشته + ی = از خود گذشتگی

سازنده + ی = سازندگی / پاینده + ی = پایندگی

جاودانه + ی = جاودانگی / آزاده + ی = آزادگی

جواب سوالات املا و دانش زبانی صفحه 34 و 35 درس ششم نگارش پنجم

۲) برای هر کدام از شکل های صداهای زیر، یک واژه از متن درس پیدا کنید و بنویسید.

پاسخ: در تصویر زیر می توانید جواب این سوال را مشاهده نمایید.

جواب سوالات املا و دانش زبانی صفحه 34 و 35 درس ششم نگارش پنجم

۳) از کدام یک از واژه‌ های درس بیشتر خوشتان می آید؟

پاسخ: مرز / استقلال / عظمت / سلام / حاضران / خلاصه

چرا این واژه ها را دوست دارید؟

پاسخ: چون برخی از این کلمات ارزش املایی بالایی دارند و برخی دیگر نیز استفاده زیادی دارند و با معنی هستند.

جواب درک متن صفحه 36 درس 6 نگارش پنجم

۱) کدام دسته از جمله های زیر با بقیه فرق دارد؟ چرا؟

جمله‌ی اولجمله‌ی دوم
دستش را به طرف هندوانه دراز کردولی نتوانست آن را بخورد.
با نگاهش چرخی آن طرف ها زدو به گوشه ای اشاره کرد.
سرود پایان یافتحاضران شادمانی می کردند.
حیاط قصر پر از گل بوداما امپراتور اخم کرده بود.

پاسخ: در تمام جمله ها، یک حرف ربط دو سوی جمله را به هم پیوند داده است. به جز جمله‌ی سوم.

۲) درباره سرود ملی یک بند بنویسید و نشانه های اما ، ولی ، و را در آن به کار ببرید.

پاسخ: سرود ملی یا سرود میهنی، قطعه ای موسیقی یا سرود است و توسط دولت ها به عنوان سرود ملی کشورشان به رسمیت شناخته می شود. اما سرود ملی کشورهای جهان با هم تفاوت دارند و امروزه در جهان، هر کشوری سرود ملی مخصوص خود را دارد. ولی سرود ملی آوازه ای است که در موقعیت های مخصوص در کشور نواخته می شود.

جواب نگارش و انشا صفحه 37 درس ششم نگارش پنجم

تجربه ی شنیدن کدام یک از صداهای زیر را دارید؟ احساس خود را از شنیدن آن بنویسید.

🟦 صدای وزش باد پاییزی 🟦 صدای مادربزرگ 🟦 صدای سرود ملی 🟦 صدای زنگ آخر مدرسه 🟦 صدایی که قبلا شنیده اید و آن را دوست دارید.

انشا در مورد صدای مادربزرگ

مادربزرگ، کسی که پدر و مادرت را بزرگ کرد و او را به جایی رساند که الان پدر و مادر خوبی برای هستند. مادربزرگ ها همیشه مهربان هستند، همیشه مهربانی می کنند و عاشقانه بر سرت می کشند و از خاطرات خود به شما می گویند که تو آن را قصه می نامی.

وقتی به خانه آنها می روید همیشه چیزی برای خوردن به تو می دهند. نخود، کشمش، شکلات های کوچک یا … ، مهم نیست که صدای مادربزرگتان چقدر قدیمی و خسته است، اما همچنان از شنیدن آن هیجان زده می شوی و به وجد می آیی، باز هم می خواهی خاطرات او را از زبان خودش و با صدای دلنشینش بشنوی و دوست داری صدای او را ضبط کرده و بارها و بارها پخش کنی.

صدایی سرشار از عشق و محبت؛ صدایی که سرشار از یک عمر خستگی است و در عبن حال صدایی شیرین و دلربا است. و امان از روزی که خدایی نکرده، دیگر نتوانی صدای او را بشنوی و با شنیدن آن، به دنیایی دیگر بروی و از محیط پیرامون خود غافل شوی…!

انشا در مورد صدای سرود ملی

مقدمه : آهنگ ها و ملودی های خاص آن دسته از موسیقی هایی هستند که هر بار که به آنها گوش می دهیم احساس قدرت و غرور در ما ایجاد می کنند.

بدنه : سرود ملی هر کشور احساس قدرت ، احساس غرور و امید را در قلب مردم تداعی می کند. سرود ملی هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. هر سرود ملی دارای نمادهای خاص آن کشور است و نمادی از ارزش های آن ملت محسوب می شود. سرود ملی کشورمان از شهدایی صحبت می کند که برای حفاظت از کشور جان باختند تا کشور به دست ستمگران نرود.

سرود ملی کشور ما از استقلال و آزادی صحبت می کند، عدم وابستگی مردم به کشورهای قدرتمند که مردم را مجبور می کنند و می خواهند آنها را در مسیری که به نفع آنها است پیش ببرند و حق انتخاب را از آنها سلب کنند.

نظام کشور ما جمهوری اسلامی است، یعنی کارها بر اساس چارچوبی که خداوند تعیین کرده است انجام می شود تا جامعه آنطور که خدا می خواهد پیش برود و ما به خودمان اتکا کنیم و وابسته نباشیم.

سرود ملی هر کشوری بر اساس ارزش ها یا انسان هایی است که برای حفظ مرزها و محیط زیست کشور تلاش می کنند و خود را به خطر می اندازند تا بتوانیم راحت و در صلح زندگی کنیم. خدا رحمتشان کند.

نتیجه : ما باید قدردان همه کسانی باشیم که اگر نباشند، ما نمی توانیم به این راحتی زندگی کنیم و با افتخار از کشورمان صحبت کنیم. امیدوارم هرکسی که ملت خود را سربلند کند پایدار و سالم باشد.

انشا در مورد زنگ آخر مدرسه

فرقی نمی کند در مقطع ابتدایی باشید یا متوسطه (دبیرستان)، زنگ آخر مدرسه با اشتیاق همه بچه ها برای رفتن به خانه برابر است. وقتی زنگ آخر به صدا در می آید، بچه ها با خوشحالی به خانه می شتابند.

شاید این تمایل به انجام بازی در خانه و تماشای تلویزیون باشد، یا شاید تمایل به انجام تکالیف یا حتی دیدن اعضای خانواده است. اما هرچه باشد، وقتی به در خروجی مدرسه بعد از شنیدن زنگ آخر نگاه می کنید، بچه ها با اشتیاق از آن خارج می شوند و به خانه می روند.

ناگفته نماند که برخی از کودکان نیز از این موضوع ناراحت می شوند، شاید به این دلیل که نمی توانند دوستان خود را ببینند یا شاید نمی توانند بازیگوشی ها و سرگرمی های داخل مدرسه را در خانه انجام دهند. اما بیشتر بچه ها با شنیدن زنگ آخر به خانه برمی گردند.

انشا در مورد صدای وزش باد پاییزی

پاییز که از راه می‌رسد، همه شهر عاشق می‌شوند. عاشق طبیعت هزاررنگ خدا. در این فصل فقط باید قدم زد و راه رفت. بروی میان جنگل، پیاده‌راه، کوچه‌باغ، یا هرجای دیگر که با برگ‌های رنگارنگ فرش شده است؛ قدم بزنی روی برگ‌ها. خوب گوش کن! می‌شنوی؟ صدای خش‌خش برگ‌های پاییزی، صدای وزش باد که لابه‌لای برگ‌های باقی‌مانده‌ی روی شاخه‌ها می‌وزد و موسیقی می‌نوازد.

می‌روی و می‌روی، چشمان خود را می‌بندی و فقط به صدای طبیعت گوش می‌کنی. کم‌کم هوا ابر می‌شود، صدای نم‌نم باران و باد پاییزی تمام فضا را پر می‌کند. در طبیعت غرق می‌شوی، غرق آرامشی که در آن فرورفته‌ای! چه فصل عاشقانه‌ایست پاییز. هزاررنگ و پر از رمز و راز.

انشا در مورد صدایی که قبلا شنیده اید و آن را دوست دارید

مقدمه: یکی از زیباترین صداهایی که تا به حال شنیده‌ام، صدای باران است. وقتی باران شروع به باریدن می‌کند، صدای قطرات آب که به زمین می‌خورند، به یک نغمه‌ی دلنشین تبدیل می‌شود. این صدا نه تنها آرامش‌بخش است، بلکه حس نوستالژی و یادآوری خاطرات شیرین را نیز در من زنده می‌کند.

بدنه: زمانی که در یک روز بارانی در خانه نشسته‌ام و صدای باران را می‌شنوم، احساس می‌کنم که تمام استرس‌ها و نگرانی‌هایم به آرامی از بین می‌روند. این صدا به من یادآوری می‌کند که زندگی همیشه در حال تغییر است و باران، نمادی از تازگی و شروع‌های جدید است.

صدای باران همچنین مرا به یاد روزهای کودکی می‌اندازد. روزهایی که با دوستانم در حیاط خانه بازی می‌کردیم و زیر باران می‌دویدیم. آن لحظات پر از شادی و خنده، همیشه در ذهنم باقی مانده‌اند. صدای باران به من این امکان را می‌دهد که دوباره آن روزها را تجربه کنم و لبخند بر لبانم بیاورد.

نتیجه‌گیری: به طور کلی، صدای باران برای من نه تنها یک صدا، بلکه یک تجربه‌ی عاطفی و روحی است. این صدا به من یادآوری می‌کند که زندگی پر از زیبایی‌ها و لحظات دلنشین است و هر بار که آن را می‌شنوم، احساس می‌کنم که به دنیای دیگری منتقل می‌شوم.

درس بعدی: جواب درس هشتم نگارش پنجم

توجه: شما دانش آموزان پایه پنجم دبستان عزیز اگر می خواهید به راحتی به جواب های کتاب نگارش فارسی پنجم ابتدایی دسترسی داشته باشید، تنها کافیه جواب درس مورد نظرتان را به همراه عبارت « ماگرتا » در گوگل جست و جو کنید.

همچنین بخوانید: گام به گام نگارش پنجم ابتدایی

در این مقاله جواب سوالات صفحه ۳۴ ۳۵ ۳۶ و ۳۷ درس ۶ ششم سرود ملی کتاب نگارش فارسی پنجم دبستان را به صورت کامل بررسی کردیم ، شما دانش آموزان عزیز می توانید از قسمت دیدگاه، نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫۲۹۹ دیدگاه

  1. باسلام
    همه چیز رو خیلی خوب درس میده من هم از کلاس چهارم با این سایت همه درس ها رو جواب میدم
    ولی تو درک متن کلمه «ولی » نداره و بهتر است جوابتون رو درست کنین
    باتشکر

  2. امشب من از درس پنج تکالیف نگارشم رو انجام نداده بودم و تکالیف ما تا درس آزاد بود و این سایت نجاتم داد.❤❤❤❤❤❤❤

      1. خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ممنون از سازنده این کار را انجام داده

  3. واقعا سایت عالی هستش من از کلاس چهارم با این سایت آشنا شدم و کلاس پنجم هم از این سایت استفاده میکنم چه ریاضی چه فارسی همه ی درس هارو به خوبی توضیح میدین
    واقعا ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 2 =