ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب نگارش درس چهاردهم ۱۴ کلاس چهارم ، ادب از که آموختی؟

گام به گام نگارش درس ادب از که آموختی کلاس چهارم و جواب سوال های درس 14 نگارش چهارم

پاسخ نگارش درس چهاردهم کلاس چهارم ، ادب از که آموختی؟ به همراه جواب املا و دانش زبانی صفحه ۸۱ و ۸۲ ، هنر و سرگرمی صحفه ۸۳ ، درک متن صفحه ۸۴ و نگارش صفحه ۸۵ و ۸۶ را به عنوان کمک درسی در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما فراهم کرده ایم.

مطلب پیشنهادی : جواب نگارش درس سیزدهم ۱۳ کلاس چهارم

جواب نگارش درس ۱۴ کلاس چهارم

جواب نگارش درس ۱۴ کلاس چهارم ، املا و دانش زبانی صفحه ۸۱

۱- از روی بخش اول درس با خط خوانا و زیبا بنویسید.



دو کس، رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند : یکی آن که اندوخت و نخورد و دیگر آن که آموخت و نکرد :

علم، چندان که بیشتر خوانی
چون عمل در تو نیست، نادانی

۲- مانند نمونه، کلمه هایی را که در یک گروه قرار دارند، دسته بندی کنید.

ادب، آداب، مودب
عالم، علم، معلوم
نظر، ناظر، منظور
معطر، عطار، عطر

۳- نمودار جمله های زیر را رسم کنید.



پاسخ سوال های درس ادب از که آموختی نگارش چهارم

پاسخ املا صفحه ۸۲ درس ادب از که آموختی نگارش چهارم

۱- با توجه به متن درس، کلمه های گروه «الف» را با کلمه های گروه «ب» ترکیب کنید و کلمه های جدید را در قسمت میانی بنویسید.

جواب سوال های نگارش در چهاردهم کلاس چهارم

کلمه های جدید عبارتند از : میان تهی، بلند آواز و هنر نمای.

۲- حرف اول هر گروه از کلمه های زیر را به ترتیب کنار هم قرار دهید؛ یک کلمه از متن درس به دست می آید؛ آن را بنویسید.

برای جواب این سوال از نگارش درس چهاردهم کلاس چهارم باید به صورت زیر عمل کنید :

سعدی – عمل – یکدیگر = سعی



غمگین – اتفاقا – زندگانی – ییلاق = غازی

لحظه – قافله – منتظر – افروز – نشاط = لقمان

جواب هنر و سرگرمی صفحه ۸۳ نگارش درس چهاردهم

۱- از روی سرمشق زیر، خوش خط و خوانا بنویسید.

ای مادر عزیز که جانم فدای تو
قربان مهربانی و صفای تو

۲- در جدول زیر یک کلمه با کلمه های دیگر فرق دارد. آیا می توانید آن را پیدا کنید؟

طلب – مطلوب – عالم – طالب
با ادب – باهوش – بامزه – بی عمل
زنبور – شیر – زرافه – فیل
اندوخت – بی عسل – آموخت – گفت
سعدی – لقمان – ماند – جامی

حل درک متن صفحه ۸۴ نگارش درس چهارده کلاس چهارم

الف) جمله های زیر را بخوانید و به کلمه هایی که مشخص شده است، توجه کنید.

کلمه های «اول»، «دومین» و «سوم» باعث می شوند مطالب کل متن با هم ارتباط پیدا کند. این کلمه ها ترتیب زمانی را نشان می دهد. کلمه های «نخست»، «ابتدا» و «آخر» هم از این قبیل هستند.

ب) یکی از متن های کتاب علوم یا مطالعات اجتماعی را، که در آن کلمه هایی مانند «اول»، «دومین»، «سوم»، «نخست»، «ابتدا» و «آخر» به کار رفته است، بخوانید و جمله هایی را که این کلمه ها در آنها است، پیدا کنید و در زیر بنویسید.

۱- فرض کنید جغرافی دان هستید، ابتدا مکانی را انتخاب کنید.

۲- او در ابتدا از سنگ، شاخته درختان و استخوان حیوانات برای کندن زمین، پیدا کردن ریشه‌ی گیاهان و دوخت و دوز استفاده می کرد.

۳- آنها ابتدا مکانی را که ممکن است در آن از گذشته های دور آثاری وجود داشته باشد، شناسایی می کنند.

۴- خسروپرویز، اردشیر دوم، شاهپور دوم وسوم، که همه از پادشاهان ساسانی بودند.

۵- روش کار سهراب را برای خرید و انتخاب توپ از اول تا آخر توضیح دهید.

جواب نگارش صفحه ۸۵ و ۸۶ نگارش چهارم

به بند مقدمه توجه کنید که چگونه خواننده را وارد فضای متن می کند. سپس موضوع بندهای دوم تا چهارم را بنویسید.

بند دوم : ساختن لانه و تخم گذاری.
بند سوم : دشواری زندگی پرستوها در پاییز.
بند چهارم : خطرات کوچ پرستوها.

به موضوع بند آخر فکر کنید. موضوع بند آخر کلی تر است و مطالب متن را جمع بندی می کند و به یک نتیجه می رسد. این بند در انتهای نوشته می آید و بند نتیجه گیری نامیده می شود.

✅ امیدوارم جواب های داده شده به سوال های نگارش درس چهاردهم کلاس چهارم مربوط به بخش ادب از که آموختی مورد توجه شما قرار گرفته باشد، از طریق بخش دیدگاه با ما گفت و گو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.