ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب نگارش درس پانزدهم ۱۵ کلاس چهارم ، شیر و موش

گام به گام درس 15 نگارش کلاس چهارم : جواب صفحه های 87 - 88 و 89 - 90 و درک متن و نگارش 92 و 93

پاسخ نگارش درس شیر و موش و جواب سوال های درس پانزدهم ۱۵ نگارش کلاس چهارم را که شامل املا و واژه آموزی صفحه ۸۷ و ۸۸ ، املا صفحه ۸۹ و ۹۰ ، درک متن صفحه ۹۲ و نگارش صفحه ۹۳ می باشد را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما آماده کرده ایم.

مطلب پیشنهادی : جواب نگارش درس چهاردهم کلاس چهارم

جواب نگارش درس پانزدهم ۱۵ کلاس چهارم

جواب نگارش درس پانزدهم کلاس چهارم ، املا و واژه آموزی صفحه ۸۷ و ۸۸

۱- هر گروه از کلمه های زیر را به طور مناسب ترکیب کنید و در جدول قرار دهید.



جواب نگارش درس شیر  و موش از درس پانزده کلاس چهارم

۲- مانند نمونه کلمه هایی را از متن پیدا کنید که آهنگ آنها مانند واژه‌ی نوشته شده باشد.

گاز – باز
شیر – گیر
گوش – موش
غازی – بازی

۳- متنی بنویسید که حداقل چهار کلمه از کلمه های زیر در آن به کار رود.

چمن زار – نمک زار – نی زار – گندم زار – سبزه زار – گل زار

ما خانوادگی به مزرعه پدربزگم که درآن چمن زار و سبزه زار های فراوانی بود رفتیم در آنجا نی زارهای بسیاری توجه من را جلب کرد آن ها خیلی تماشایی بودند و درآن دوردست ها هم گل زارهایی به چشم می خورد که با خانواده به آن جا رفتیم و عکس های قشنگی گرفتیم.



حل املا صفحه ۸۹ و ۹۰ نگار درس شیر و موش کلاس چهارم

۱- با توجه به راهنمایی های کنار هر ردیف، کلمه های مناسب را از متن درس پیدا کنید و بنویسید.

کلمه هایی که «حـ ح» دارند.
حاصل – وحوش – رحم

کلمه هایی که «فـ ف» دارند.
خفته – آشفته – رفتار

کلمه هایی که «سـ س» دارند.
التماس – هرارس – اوس

کلمه هایی که «غـ ـغـ غ» دارند.
متغیر – یک غازی – مغفرت


کلمه هایی که «صـ ص» دارند.
حاصل – صیاد – صید

کلمه هایی که «ر» دارند.
شیر – رها – هراس

۲- در هر ردیف یک کلمه با بقیه فرق دارد؛ آن را بنویسید.

صید، صیاد، خلاص
متغیر، مغفرت، تغییر
حاصل، حول، محصول

پاسخ هنر و سرگرمی صفحه ۹۰ و ۹۱ نگارش درس ۱۵ چهارم دبستان

۱- از روی سرمشق زیر، خوش خط و زیبا بنویسید.

نستوه و مقاوم و قوی باش
محکم چو بنای کوه الوند

پاسخ نگارش شیر و موش : سعی کنید این شعر زیبا را به بهترین نحوه ممکن بنویسید.

۲- درباره مثلی که که در شعر «شیر و موش» بود، نقاشی بکشید.

پاسخ این سوال به عهده دانش آموز می باشد.

جواب درک متن صفحه ۹۲ نگارش درس ۱۵ شیر و موش

متن زیر را بخوانید و جاهای خالی را با یکی از این کلمه ها پر کنید. توجه داشته باشید که برخی از این کلمه ها، معنای یکسانی دارند و تکراری هستند.

ابتدا ، بعد ، سپس ، نخست ، آخر ، اول ، دوم

پوره‌ی سیب زمینی در کلاس

مواد لازم برای چهار نفر :

۱- سیب زمینی ، ۴ عدد
۲- شیر ، ۱ لیوان
۳- نمک ، به میزان لازم

ابتدا سیب زمینی ها را می شویید و در یک ظرف آب می ریزید و روی حرارت مستقیم می گذارید تا پخته شود. در مرحله بعد سیب زمینی های پخته شده را پوست می کنید سپس آنها را کاملا می کوبید تا به شکل خمیر در آید. در آخر نمک و شیر را به سیب زمینی اضافه می کنید و آنها را مخلوط می کنید. حالا پوره سیب زمینی خوش مزه و مقوی آماده است.

حل نگارش صفحه ۹۳ کلاس چهارم

متنی بنویسید که چهار بند داشته باشد. موضوع کلی متن، «مادر» است. ابتدا بند مقدمه را بنویسید. موضوع کلی «مادر» به دو موضوع کوچک تر زیر تقسیم شده است، آنها موضوع هر یک از دو بند بعدی متن هستند. در پایان، بند نتیجه گیری را بنویسید.

بند دوم : مهربانی مادر
بند سوم : زحمت های مادر

مادر زیبا ترین گل بوستان هستی و بهترین شگفتی خلقت می باشد. مادر کسی است که خودش را فدای ما می کند تا بزرگ شویم و رشد کنیم. مهربانی و بخشش مادر آنقدر زیاد است که با همه دست های جهان هم نمی شود آن را شمرد و تنها نگرانی ام این است که نتوانم این مهربانی و زحمت های مادرم را هرچند کم اما جبران کنم.

✅ در این مقاله جواب نگارش درس پانزدهم ۱۵ کلاس چهارم را با هم بررسی کردیم، دانش آموز از قسمت نظرات دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بزار.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.