جواب درس ۲ نگارش ششم ، پنجره های شناخت
پاسخ نگارش درس 2 کلاس ششم ، پنجره های شناخت : حل سوالات صفحه 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 و 22 نگارش ششم دبستان
پاسخ سوال های نگارش درس دوم ۲ نگارش ششم دبستان و جواب سوالات صفحه ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ و ۲۲ درس پنجره های شناخت را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم.
مطلب پیشنهادی : معنی کلمات درس پنجره های شناخت فارسی ششم
جواب املا و واژه آموزی صفحه ۱۵ و ۱۶ نگارش ششم دبستان
۱- از بین واژه های زیر آنهایی را که با هم ارتباط دارند، در یک گروه قرار دهید.
تعلیم، فکر، تفکر، متفکران، معلومات، معلمان، افکار، تعلیمات
الف) تعلیم، معلومات، معلمان، تعلیمات ↔ ع م ل
ب) فکر، تفکر، متفکران، افکار … … ف ک ر
۲- مانند نمونه، واژه ها را کنار هم قرار دهید و هر تعداد که می توانید، واژهی جدید بسازید و در جدول بنویسید.
اخلاق نیکو، اخلاق پسندیده، زیبایی های آفرینش، رفتار پسندیده، رفتار نیکو، شناخت آفرینش، آداب پسندیده، رفتار نیک
۳- الف) در جمله های زیر نهاد و فعل را مشخص کنید.
جمله | نهاد | فعال |
---|---|---|
ما پدیده ها را خوب و دقیق می بینیم. | ما | می بینیم |
انسان باید خالق خود را بشناسد. | انسان | بشناسد |
علی به مدرسه رفت. | علی | رفت |
ب) جدول را کامل کنید.
واژگان | حروف مشترک | هم خانواده |
---|---|---|
حافظ، محفوظ | ح ف ظ | محافظ، حفاظ |
تفکر، متفکر | ف ک ر | افکار، فکور |
تحصیل، حاصل | ح ص ل | محصل، محصول |
جواب نگارش صفحه ۱۷ کلاس ششم درس ۲
۱- متن زیر را با یکی از کلمات «از ، به ، در ، با» کامل کنید.
چلچلهی خوش آواز …در… آسمان به پرواز درآمد …به… ابر سلام کرد …از… کنار خورشید گذشت و …به… او لبخند زد …با… باد هم نوا شد …به… زمزمهی آب گوش فرا داد و چهرهی زیبایی خود را …در… آن مشاهده کرد. چلچله می دانست که چگونه …از… این همه زیبایی لذت ببرد.
۲- در مورد یکی از آفریده های خدا که توجه شما را جلب کرده است، تحقیق کنید و گزارشی در دو بند ارائه دهید.
موضوع: خلقت آب
به نظر من یکی از عجیب ترین چیزهایی که خداوند آفریده است «آب» می باشد، ماده ای که مزه و بوی خاصی ندارد ولی برای انسان ضروری و گوارا می باشد. ما هرگز از خوردن آب، دل زده نمی شویم. خوش مزه ترین غذاها از کباب گرفته تا خوش مزه ترین میوه ها، اگر چند روز پشت سرهم خورده شوند تکراری می شوند و انسان را دل زده می کنند اما انسان بدون اینکه مشکلی برایش پیش بیاید سالهاست که روزانه آب می نوشد و از خوردن آن لذت می برد.
پاسخ کارگاه نویسندگی صفحه ۱۸ درس دوم نگارش ششم
۱- به جای واژگان مشخص شده، واژه های دیگری قرار دهید و جمله ها را بازنویسی کنید.
هیچ چیز نمی تواند اثر محبت را از بین ببرد. مهربانی
بپرسیم و از هیچ نهراسیم. نترسیم
هر کسی شخصیت خود را در رفتار و عمل خویش نمایان می کند. مشخص
۲- اکنون دربارهی موضوعی که بیشتر به آن می اندیشید، یک بند بنویسید و از واژه های هم معنی استفاده کنید.
موضوع: خوب درس دادن به دانش آموزان
زمانی که به عنوان یک معلم تصمیم می گیری کیفیت آموزش را افزایش دهی، باید نکات فراوان و زیادی را رعایت کنی. تعلم و آموزش دانش آموزان کار سهل و ساده ای نیست و مشکلات و سختی های زیادی دارد. اول این که خود دانش آموز باید بخواهد که درس بخواند، چرا که فرد خوابیده را می توان بیدار و هوشیار کرد ولی شخصی که خودش را به خواب زده نمی توان بیدار کرد. پس آموزش دانش آموزان و محصلی که نمی خواهد درس بخواند کاری سخت و مشکل است.
۳- ضرب المثل «از تو حرکت، از خدا برکت» را در یک بند توضیح دهید.
در این ضرب المثل، انسان ها به کار کردن و تلاش کردن تشویق شده اند و به طور غیر مستقیم به انسان می گوید: اگر نهایت تلاشت را بکنی و زحمت بکشی، لطف خدا شامل حالت می شود و کمکت می کند. اما اگر تنبلی کردی و بیکار نشستی و انتظار داشتی خداوند همه چیز به تو بدهد بیهوده وقتت را تلف کرده ای. خداوند به انسان تنبل و بی اراده کمک زیادی نخواهد کرد.
جواب درک متن صفحه ۱۹ و ۲۰ نگارش ششم درس دوم
الف) این جمله ها را با دقت بخوانید و به ترتیب درست، شماره گذاری کنید.
۱- روزی روزگاری مردی خسته و مانده، تشنه و گرسنه به شهری رسید.
۲- از آنجا که خیلی گرسنه بود، جلوی دکان نانوایی ایستاد.
۳- او با دیدن نان های تازه آب دهانش سرازیر شد.
۴- نانوا که مرد گرسنه را دید، پرسید:
۵- چه میخواهی مرد؟ اینها که میبینی نان است، نه چیز دیگر!
۶- مرد نگاهی به نانوا انداخت و گفت: نان نیست، جان است برادر!
۷- طوری حرف میزنی که گویی سالهاست نان ندیدهای.
۸- روزهاست که نان ندیده ام؛ ولی نانهای تو از آن نانهاست که خوردن دارد.
۹- نانوا لبخندی زد و گفت: سکه ای بده و نان بخر و بخور. نوش جانت!
۱۰- مرد گرسنه با دست نانی را نوازش کرد و گفت: ای مرد، چقدر میگیری که مرا از این نانها سیر کنی؟
۱۱- نانوا به او خیره شد و با خودش گفت: این مرد هر چه پرخور و گرسنه باشد، بیشتر از چند نان نمیتواند بخورد.
۱۲- این شد که گفت : سکهای بده و هر چه که میخواهی از این نانها بخور.
۱۳- مرد با خوشحالی سکهای به نانوا داد و شروع به خوردن کرد.
ب) پس از مرتب کردن جمله ها، دو سوال مطرح کنید و پاسخ آنها را بنویسید (سعی کنید سوال ها با توجه به مفهوم کلی متن باشد).
۱) آن مرد برای دریافت نان باید چه کاری انجام می داد؟
۲) نانوا وقتی دید که مرد با دیدن نان آب دهانش سرازیر شده، چه گفت؟
پاسخ هنر و سرگرمی صفحه ۲۱ و ۲۲ نگارش ششم دبستان
۱- از روی سرمشق زیر، خوش خط و زیبا بنویسید.
بیا تا جهان را به بد نسپریم
به کوشش همه دست نیکی بریم
نباشد همی نیک و بد پایدار
همان به که نیکی بود یادگار
۲- با توجه به جدول الف، حروف را جایگزین نمادها کنید و واژه های به دست آمده را بنویسید.
🔔 همچنین مشاهده کنید: گام به گام نگارش ششم
✅ به پایان سوالات درس ۲ نگارش ششم دبستان درس پنجره های شناخت رسیدیم، برای دیدن بهترین جواب سایر نگارش ها کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو نمایید. همچنین اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید.
عالی بود
خیلی خوب بود ولی برای ص ۲۰ اگه جواب می زاشتین خوب بود
ممنون از سایت خوبتون🥰🥰🥰
عالللللللللللللللللللللی
عالیهههههه
خب بهتر میشد اگ برای صفحه ۱۸ سوال دو گزینه های بیشتری میزاشتی:)
عالی
بسیار عالی بود ،متشکرم
بسیارعالللللللللللییییییییی
اگه به اون سوالایی که طرح کرده بودین برای صفحه ۲۰ بهتر میشد ولی در کل ممنونم❤️
عالی عالی
عالی بود ممنون دستتون درد نکنه 😉😘😘
عالیییییییییییی
عالی بود
جواب های شما خیلی عالی هست مخصوصا انشا ها خیلی معنی دار هست
عالیه❤ خیلی ممنون😊
عالی بود ممنون از شما باتشکر
👏
نابغه ای استاد پوران عالیه تدریستون
مرسی
عالی بود
من همه ی درس هامو از ماگرتا مینویسم
خیلی خوب بود
ممنون از سازنده تدریس کننده ی این سایت سایت عالی هست 😆😆😆😘😘🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏ممممممممممممممنننننننننننننننننننوننننننننننننننننننننننننننن
عالی بود
عالی بود ❤❤متشکرم
عالی
عالی بود
عالی
خیلی خوب 💒
عالی
خیلی خوب 💒
عالیه
عالیییی❤️🤙
عالی ممنون
عالی
جواب های شما خیلی عالی هست مخصوصا انشا ها خیلی معنی دار هست
ممنون خیلی عالی بود
عالی و زیبا لایک داره ممنون عشق بود
عالی
به من خیلی کمک کرد ممنون
عالی بود ممنون
فاطمه نهیرات طرفی اگه شکلو نمیخوای بیا پایین 👇👇👇
کلمه ها: معلم _علوم _طالب_بوم
خیلی خوب بوود
واقن خیلی خوب بود❤
خیلی خوب بود
عالی بود واقعا
عالی هستی
صفحه ۲۲ سه تا کلمه هست که اون کلمه ها هست (علم-معلم-عمل) که فکر میکنم هم خانواده هم باشد بقیه راه گم کنیه
چرا گلم هستن
معطل ، علوم ، مطلب
طمع
عالی
سلام
عااااااالی بود ممنون🐻❤️
سلام بنظرم ای کاش موضوع های مختلف داشت
من خوشم اومد از پارسال مبینم
عالی
علی بود ممنون
علی
یا عالی
آره خوب بود الان پسرم همش از ماگرتا مینویسه درسه سو
خیلی مفید بود@_@
عالی بود
من همه ی درس هامو از ماگرتا مینویسم
خوبه
سلام خوبین ببخشید مزاحم میشم من زرنگم سوالی داشتید در خدمتم
لطفا صفحه 22جواب چی میشه
آره لطفا جواب بدین
سلام دنیا
هرشکلی به دل خواه
سلام آخر متن نوشته شده
اگه شکل رو نمیخوای فقط کلمه ها بیا پایین
معلم _علوم_طالب_بوم
علم _علوم_معلم_عمل_مطلب
جواب صفحه ۲۲ نگارش ششم
سلام جواب صفه 22نگارش چی میشه
آفنر به تو عباس آقا
سلام میشه نگارش ششم سوال ۲ صفحه ی ۲۸ را جواب دهید
سلام به لینک زیر مراجعه کنید:
https://magerta.ir/culture/literature/writing-lesson-3-of-sixth-grade