مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب فعالیت و کاردرکلاس صفحه ۱۰۸ ریاضی پنجم

حل سوالات فعالیت و کاردرکلاس صفحه 108 ریاضی پنجم ، فصل 6 اندازه گیری با تدریس کامل

جواب صفحه 108 ریاضی پنجم : در این نوشته به فعالیت و کاردرکلاس صفحه ۱۰۸ ریاضی پنجم از فصل ۶ اندازه گیری پاسخ داده ایم، برای مشاهده گام به گام سوالات با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: جواب صفحه ۱۰۶ و ۱۰۷ ریاضی پنجم

جواب فعالیت و کاردرکلاس صفحه ۱۰۸ ریاضی پنجم

جواب فعالیت صفحه ۱۰۸ ریاضی پنجم

می خواهیم یک دستور کلی برای محاسبه‌ی مساحت یک ذوزنقه پیدا کنیم.

۱- روی دو مقوا به رنگ های متفاوت، دو ذوزنقه‌ی هم اندازه رسم کنید. با کنار هم قراردادن ذوزنقه‌ها، شکل های مختلف بسازید و شکل آنها را رسم کنید.

حل فعالیت صفحه 108 ریاضی پنجم
حل فعالیت صفحه 108 ریاضی پنجم

۲- دو ذوزنقه را، مثل شکل رو به رو، کنار هم قرار دهید. چه شکلی به دست می آید؟ متوازی الاضلاع
مساحت این متوازی الاضلاع و مساحت ذوزنقه چه ارتباطی باهم دارند؟ مساحت متوازی الاضلاع دو برابر مساحت ذوزنقه است.

ارتفاع و قاعده‌ی این متوازی الاضلاع را با ارتفاع و قاعده‌ی ذوزنقه مقایسه کنید.

ارتفاع ذوزنقه = ارتفاع متوازی الاضلاع
قاعده‌ی بزرگ ذوزنقه + قاعده‌ی کوچک ذوزنقه = قاعده‌ی متوازی الاضلاع

به کمک مساحت متوازی الاضلاع، روش محاسبه‌ی مساحت ذوزنقه را نتیجه بگیرید.

قاعده × ارتفاع = مساحت متوازی الاضلاع
۲ ÷ (ارتفاع × مجموع دو قاعده) = مساحت ذوزنقه

جواب کاردرکلاس صفحه ۱۰۸ ریاضی پنجم

مساحت هر یک از شکل های زیر را پیدا کنید.

گام به گام سوالات کاردرکلاس صفحه 108 ریاضی پنجم فصل 6
گام به گام سوالات کاردرکلاس صفحه 108 ریاضی پنجم فصل 6

اگر سوالی درباره تمرین های حل شده داشتید حتما آن را از بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

همچنین بخوانید: جواب معما و سرگرمی صفحه ۱۰۴ ریاضی پنجم

🟦 در این نوشته جواب فعالیت و کاردرکلاس صفحه ۱۰۸ ریاضی پنجم ابتدایی را مرور کردیم، جهت مشاهده گام به گام سایر تمرین های کتاب کافیست شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو نمایید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫165 دیدگاه ها

  1. تو شکل اول اگه ما اون ها رو به دو ذوزنقه تبدیل کنیم باید ارتفاع ذوزنفه بالا رو بیاریم پایین که میشه ۵+۷ که جواب میشه ۲۳ اما اینجا جواب شدا ۲۱ چگونه اخه؟

  2. سلام
    کار در کلاس شکل دوم وقتی به مستطیل و ذوزنقه تبدیل میشه جوابش میشه ۲۵.۵ ولی اگر به مربع و ذوزنقه تبدیل بشه جوابش ۲۹.۵ میشه چرا اینجوریه

    1. عزیزم کوری.مگه نوشته. 6+7=13بعد13ضربدر2وبعد تقسیم بر2که میاد 13وبعد3+5=8وبعد8و ضربدر2وتقسیم بر2 میاد 8
      13+8=21

      1. عالیهههههههههههههه 👌🏻👌🏻👌🏻💕💕💕💕💕💕
        ولی جواب هارو طوری بدید که معلم ها نفهمند

  3. خیلی خوبه من هردفعه میخوام ریاضی بنویسم از این سایت میگیرم خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوبه تشکر و ممنونم از شما آقای پوران.

      1. آخه چهار و نیم شد به خاطر همین این جوری مینویسند👈۴/۵❣️که جوابش میشه👈۲۹/۵
        خانم یا آقا❣️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =