سبک زندگی

جواب صفحه ۵۷ و ۵۸ ریاضی دهم ؛ تمرین و کاردرکلاس

حل سوالات صفحه 57 و 58 ریاضی دهم تجربی و ریاضی و پاسخ کاردرکلاس و تمرین های فصل سوم توان های گویا و عبارت های جبری

حل سوالات کاردرکلاس و تمرین صفحه ۵۷ و ۵۸ ریاضی دهم تجربی و فیزیک از فصل ۳ درس دوم «توان های گویا و عبارت های جبری» را با راه حل کامل در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم.

پاسخ کاردرکلاس صفحه ۵۷ ریاضی دهم تجربی و ریاضی

تساوی زیر به ازای چه مقادیری از a و n برقرار نیست؟

پاسخ کار در کلاس صفحه 57 ریاضی پایه دهم رشته تجربی و ریاضی

مطلب پیشنهادی: جواب تمرین و فعالیت صفحه ۵۶ ریاضی دهم

☑️ دانش آموز عزیز جهت یادگیری هر چه بهتر مطالب این درسی حتما به صورت صحیح از این پاسخ ها استفاده کنید تا در امتحان دچار مشکل نشوید.

حل تمرین صفحه ۵۷ و ۵۸ ریاضی دهم

۱- در سوال اول از شما خواسته شده است به پرسش های زیر پاسخ دهید.
الف) یکی از علامت‌های < یا > یا = را در مربع جای خالی قرار دهید.
ب) وقتی یک > a > صفر است، یکی از علامت های مقایسه را در مربع جای خالی قرار دهید.
پ) وقتی ۱ < a  است، یکی از علامت های مقایسه را در جای خالی قرار دهید.

حل تمرین صفحه 57 ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک
حل تمرین صفحه 57 ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک

۲- يکی از علامت‌های < = > را در مربع جای خالی قرار دهید.

گام به گام تمرین های صفحه 57 ریاضی دهم فصل 3
گام به گام تمرین های صفحه 57 ریاضی دهم فصل 3

۳- با توجه به تعریف ریشه نشان دهيد برای هر عدد a و هر عدد طبیعی n (به شرط با معنا بودن رادیکال) رابطه زیر برقرار است.

حل تمرینات صفحه 58 ریاضی پایه دهم
حل تمرینات صفحه 58 ریاضی پایه دهم

۴- آیا تساوی n√a + n√b = n√a+b برقرار است؟ n را برابر ۳، ۴ یا ۵ بگیرید و به جای a و b مقدارهای عددی بدهید.

پاسخ تمرینات 1 تا 6 صفحه 57 و 58 ریاضی دهم فصل سوم
پاسخ تمرینات 1 تا 6 صفحه 57 و 58 ریاضی دهم فصل سوم

🔰 نکته : این سوال مهم امتحانی می باشد، به راه حل آن دقت زیادی کنید و سعی کنید مفهوم آن را به خوبی یاد بگیرید.

۵- عددهای زیر را مانند نمونه محاسبه کنید.

راهنمای حل تمرینات فصل توان های گویا و عبارت های جبری صفحه 58 ریاضی دهم
راهنمای حل تمرینات فصل توان های گویا و عبارت های جبری صفحه 58 ریاضی دهم

۶- به جای a و b و عدد طبیعی n عددهایی قرار بدهید؛ به طوری که …

پاسخ تمرین های 1 تا 6 صفحه 57 و 58 درس ریشه n ام ریاضی دهم تجربی
پاسخ تمرین های 1 تا 6 صفحه 57 و 58 درس ریشه n ام ریاضی دهم تجربی

⚠️ اگر درباره هر قسمت از سوالات بالایی سوالی دارید آن را از قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان ما و یا سایر دانش آموزان پاسخ آن را برای شما بنویسند.

همچنین بخوانید: جواب کاردرکلاس صفحه ۵۵ ریاضی دهم

☑️ به پایان جواب سوالات تمرین و کاردرکلاس صفحه ۵۷ و ۵۸ ریاضی دهم برای رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر تمرین های کتاب کافیست شماره صفحه آن را با همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو نمایید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫19 دیدگاه ها

    1. نه باید بگیم زمانی که فرجه زوج هست از زیرش نمیشه عدد منفی بیرون بیاد حتما میره تو قدر مطلق

  1. منفی ۲ به توان مثبت۴ میشه مثبت ۱۶ پس چون منفی ۱۶ نمیتونه بشه در این صورت جواب تعریف نشده میشود

    1. چون (۲_) به توان ۵ میشه ۳۲_
      و (۲_) به توان ۳ میشه ۸_

      در نتیجه ۸_ > ۳۲_

      چون منفی ۸ به صفر نزدیک تر هست پس بزرگ تر از ۳۲_ هست

  2. آقا من یه سوال دارم در سوال ۴ تو اون قسمت که n رو ۵ در نظر گرفتیم می‌شود یه جای ۳۲ که ریشه ۵ اون میشه ۲ یه عدد دیگه در نظر بگیریم

    1. سلام بله فقط عددی باید گذاشته شود که توان ۵ داشته باشد. مثل ۳۲ ۵ بار ۲ در خودش ضرب شده است

    1. من ی سوال دارم
      توی سوال ۶، قسمت ب، چرا تساوی دومی تعریف نشده میشه؟ مگه نه اینکه میتونیم ۱۶- رو به صورت (۲-) به توان چهار توی رادیکال بنویسیم، و جواب بشه دو؟ و همین طور برای ۸۱- بنویسیم (۳-) به توان چهار و با رادیکال خط بزنیم بشه ۳؟ ینی تساوی برقراره. چرا نمیشه اینجوری نوشت و فقط وقتی رادیکالشون یکیشه میشه اینجوری نتیجه گرفت؟

      1. سلام چون عدد منفی زیر رادیکالی که فرجه ان مثبت باشد قرار نمی گیرد ولی ولی منفی می تواند پشت رادیکال زوج و فرد قرار بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =