سبک زندگی

جواب درس دوم کار و فناوری ششم صفحه ۱۴ ، ۱۵ ، ۲۴ و ۲۷

پاسخ و حل سوال های گفت و گوی کلاسی صفحه 14 ، 15 ، 24 و 27 درس 2 دوم کتاب کاروفناوری کلاس ششم ابتدایی

در این نوشته با جواب و پاسخ سوالات گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۴ ، ۱۵ ، ۲۴ و ۲۷ درس ۲ دوم تایپ و نوشتن در رایانه کتاب کار و فناوری پایه ششم دبستان آشنا می شوید. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

درس بعدی: جواب درس سوم کار و فناوری ششم

جواب سوالات صفحه ۱۴ ، ۱۵ ، ۲۴ و ۲۷ درس دوم کار و فناوری ششم

پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۴ درس دوم کار و فناوری ششم

هنگام کار با صفحه کلید رایانه، بیشتر از کدام انگشت‌های خود استفاده می‌کنید؟

پاسخ: باید از همه‌ی انگشتان دست برای ایجاد سرعت بیشتر در کار با صفحه کلید رایانه استفاده کرد.

پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۵ درس دوم کاروفناوری ششم

به نظر شما در هنگام تایپ، دست‌ها و انگشت‌های ما باید در چه حالتی باشند؟

پاسخ: مطابق تصویر زیر، در شروع تایپ، هشت انگشت را روی کلیدهای پایگاه و دو انگشت شست را روی کلید فاصله قرار می دهیم. در طول تایپ، انگشت های ما باید همیشه روی کلیدهای پایگاه قرار داشته باشند. برای اینکه از ابتدا بتوانیم انگشت ها را (حتی بدون نگاه کردن به صفحه کلید) به درستی روی کلیدهای پایگاه قرار دهیم، می توانیم از دو برجستگیِ کوچکِ موجود بر روی کلیدهای ت و ب، استفاده کنیم.

پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۵ درس دوم کاروفناوری ششم

ابتدا دو انگشت سبابه را روی این دو برجستگی قرار می دهیم و سپس سایر انگشت ها را به ترتیب روی کلیدهای کناری آنها مستقر می کنیم. قرارگیری انگشت ها، باید به صورتی کاملاً آرام و بدون فشار دادن کلیدها باشد. نکته ایمنی و بهداشت کار با ردیف میانی صفحه کلید در صورت نیاز به تایپ حروف گ ، ا ، ل ، انگشت مربوط به آن حرکت می کند، کلید را فشار می دهد و دوباره بر می گردد.

جواب گفت و گوی کلاسی صفحه ۲۴ درس دوم کار و فناوری ششم

جواب گفت و گوی کلاسی صفحه ۲۴ درس دوم کار و فناوری ششم

با توجّه به متن‌های بالا، به نظر شما یک متن تایپ شده ممکن است چه ایرادهایی داشته باشد؟

پاسخ: ۱) غلط های املایی داشته باشد،
۲) فاصله ی بین کلمات صحیح نباشد،
۳) ایرادهای ادبی و نگارشی داشته باشد،
۴) پاراگراف بندی به درستی انجام نشده باشد،
۵) فونت و سایز فونت، مناسب نباشد،
۶) فاصله‌ی بین خطوط یکسان نباشد.

جواب گفت و گوی کلاسی صفحه ۲۷ درس دوم کاروفناوری ششم

به نظر شما در چه مواردی می‌توان از جدول استفاده کرد؟ چند مثال بزنید.

پاسخ: در مواردی که بخواهیم مطالب را به صورت منظم طبقه بندی کنیم؛ مانند: جدول نمرات کلاسی، اسامی دانش آموزان، منبع چند کالا، جدول نمرات کارنامه، لیست خوب‌ها و بدها، نام و قیمت چند کالا و ….

درس قبلی: جواب درس اول کار و فناوری ششم

توجه: شما دانش آموز پایه ششم ابتدایی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به پاسخ سوالات درس های کار و فناوری ششم ، در انتهای عنوان خود ، عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

همچنین بخوانید: سوالات متن درس دوم و سوم کاروفناوری ششم با جواب

در انتها امیدواریم که مقاله جواب و پاسخ سوال های گفت و گوی کلاسی صفحه ۱۴ ، ۱۵ ، ۲۴ و ۲۷ درس دوم کتاب کار و فناوری ششم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫۳ دیدگاه

    1. سلام، طبق چاپ جدید کتاب را بروز کردیم و درس اول آشنایی با اجزای رایانه و درس دوم تایپ و نوشتن در رایانه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =