سبک زندگی

جواب پودمان ۲ ترسیم با رایانه کاروفناوری نهم صفحه ۱۴ و ۱۵

گام به گام پاسخ و حل تحقیق کنید و کار در کلاس های صفحه 14 و 15 پودمان 2 ترسیم با رایانه کتاب کار و فناوری نهم

جواب تحقیق کنید و کار کلاسی پودمان ترسیم با رایانه کاروفناوری نهم ؛ در این نوشته از بخش آموزش و پرورش ماگرتا به پاسخ و جواب سوال های تحقیق کنید و کار کلاسی های صفحه ۱۴ و ۱۵ پودمان ۲ ترسیم با رایانه کتاب کار و فناوری نهم متوسطه اول پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

بعدی: جواب پودمان ساز و کارهای حرکتی کاروفناوری نهم

جواب پودمان ۲ ترسیم با رایانه کاروفناوری نهم

جواب کار کلاسی صفحه ۱۴ پودمان ترسیم با رایانه کاروفناوری نهم

در‌ گروه‌ خود‌ بحث‌ کنید‌ که‌ آینده‌ فناوری‌ ترسیم‌ و‌ طراحی‌ با‌ رایانه‌ چگونه‌ خواهد‌ شد؟‌ نتایج را در کلاس ارائه دهید.

پاسخ: در جهان پیچیده و پیشرفته امروزی بیشتر طراحی ها و ترسیمات فنی مهندسی و سایر رشته ها ناگزیر باید با رایانه ها و نرم افزار های مختلف و تحت تخصص متخصصین مربوطه انجام شود تا دقت و سرعت و ظرافت ساخت و ساز رعایت شود.

طراحی و ترسیم با رایانه به علت مزایای بسیاری که دارد در آینده زیر بنا و شالوده ساخت و ساز و تولید تمام صنایع و هنرها را شامل خواهد شد، به طوری که طراحی و ترسیم بدون رایانه بی معنا و نشدنی خواهد بود. در آینده طراحی ها با ماشین ها و رایانه های هوشمند و تحت کنترل هوش مصنوعی به صورت سه بعدی و فضایی انجام خواهد شد و پیشرفت بسیار زیادی می کنند.

پاسخ دیگر: به عنوان یک دانش‌آموز کلاس نهم، در گروه خود به آینده فناوری ترسیم و طراحی با رایانه پرداختیم. نتیجه‌گیری ما به این صورت است:

  1. هوش مصنوعی: نرم‌افزارها با استفاده از AI می‌توانند طرح‌های اولیه را به سرعت ایجاد کنند و به طراحان کمک کنند ایده‌های خلاقانه‌تری داشته باشند.
  2. واقعیت مجازی و افزوده: این فناوری‌ها به طراحان امکان می‌دهند تا طرح‌های خود را در محیط‌های واقعی ببینند و بازخورد فوری بگیرند.
  3. همکاری آنلاین: ابزارهای طراحی آنلاین، همکاری بین طراحان از نقاط مختلف جهان را آسان‌تر می‌کند و باعث تبادل ایده‌ها می‌شود.
  4. سفارشی‌سازی آسان: مشتریان می‌توانند طرح‌های سفارشی‌تری درخواست کنند و نرم‌افزارها این امکان را به راحتی فراهم می‌کنند.

به طور کلی، آینده طراحی با رایانه بسیار هیجان‌انگیز است و ما امیدواریم بتوانیم از این فناوری‌ها بهره‌برداری کنیم!

جواب تحقیق کنید صفحه ۱۴ پودمان ترسیم با رایانه کار و فناوری نهم

در‌ گروه‌ خود‌ با‌ جست‌ و‌ جو‌ در‌ اینترنت‌،‌ کتاب‌ها‌ و‌ منابع‌ دیگر‌ در‌ مورد‌ اینکه‌ ترسیم با‌ رایانه‌ در‌ چه‌ مشاغل‌ و‌ حرفه‌های‌ دیگری‌ می تواند‌ کاربرد‌ داشته‌ باشد‌،‌ تحقیق‌ کنید.

پاسخ: ترسیم با دست یکی از مهم ترین مهارت ها در آموزش نقشه کشی است. در نقشه کشی و طراحی، ترسیم با دست نه به عنوان یک هدف، بلکه وسیله ای شناخته می شود که او را در عینیت بخشیدن به تصورات خود یاری می کند. از طرفی، ورود رایانه به دنیای علم، آموزش و حرفه، امکانات متنوع و جالب توجهی فراهم کرده است.

استفاده از رایانه در ترسیمات و نقشه های فنی در جوامع صنعتی به طور چشم گیری پیشرفت نموده است. و می توان گفت رایانه، به عنوان یک ابزار قدرتمند، در نقشه کشی جا باز کرده و گسترشی روز افزون دارد. گسترش کمی و کیفی نرم افزارهای رایانه ای، علاوه بر فراهم آوردن امکان ترسیم تصاویر دوبعدی، به ما کمک می کنند تا با پدیدآوردن تصاویر سه بعدی، به خلق مجازی تصورات و طرح های خود بپردازیم.

رایانه ها به عنوان ابزاری کمکی در امر ترسیم وارد عمل شده اند. فضای مجازیِ این نرم افزارها، مبتنی بر نظام هندسی دکارتی است که هر نقطه با اعداد سه گانه مختصات آن تعریف می شود. بر همین اساس، خط، صفحه و حجم در فضا تعریف و امکان ترسیم دوبعدی و سه بعدی نقشه ها در فضای مجازی فراهم می شود. امکان تکثیر، تصحیح و تبادل اطلاعات از دیگر مزایای مهم استفاده از این نرم افزارهاست.

کاربرد رایانه در حوزهٔ نقشه کشی، امروزه به یکی از چالش های این حوزه تبدیل شده است. گاه به نظر می رسد که باوجود امکان ترسیم با رایانه و امکانات متنوع آن، دیگر نیازی به کسب مهارت ترسیم با دست، به ویژه در حوزهٔ نقشه کشی نیست.

اما در حقیقت دست و رایانه دو چیز برابر و مقابل هم نیستند و رایانه به تنهایی نمی تواند جانشین دست و ابزاری در دست طراح و نقشه کش است که می توانمندی های آن باشد. رایانه به مثابه تواند بر توانمندی های دست در فرآیند ترسیم بیفزاید.

کاربرد رایانه در نقشه کشی، با نرم افزارهای ترسیم به کمک رایانه یا CAD آغاز شد. اساس کار در این نرم افزارها، ویرایش خطوط و نقاط است. نوع دیگری از نرم افزارها که در طراحی کاربرد دارند با ایجاد محیطی شبیه سازی شده، طراح را قادر می سازند تا طرح خود را مدل سازی کند و عملکرد آن را در محیطی شبه واقعی مشاهده نماید.

اساس کار در این نرم افزارها، مدل سازی سه بعدی پارامتریک است که از قطعات مدل ساز ی شده، در مونتاژ، تهیه نقشه های دوبعدی و تحلیل تنش ها و محاسباتِ طراحی استفاده می شود.

پاسخ دیگر: در گروه خود درباره کاربرد ترسیم با رایانه در مشاغل مختلف تحقیق کردیم و به نتایج جالبی رسیدیم:

  1. معماری و عمران: در طراحی ساختمان‌ها و سازه‌ها، نرم‌افزارهای CAD (طراحی به کمک رایانه) به معماران کمک می‌کند تا طرح‌های دقیق و سه‌بعدی ایجاد کنند.
  2. طراحی مد: طراحان لباس از نرم‌افزارهای گرافیکی برای طراحی الگوها و تصویرسازی مد استفاده می‌کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد ایده‌های خود را به صورت بصری ارائه دهند.
  3. مکانیک و مهندسی: در صنایع مکانیکی، ترسیم با رایانه برای طراحی قطعات و سیستم‌های پیچیده استفاده می‌شود که دقت و سرعت کار را افزایش می‌دهد.
  4. خودروسازی: مهندسان خودرو از نرم‌افزارهای شبیه‌سازی برای طراحی و تست عملکرد خودروها استفاده می‌کنند، که این امر به بهبود کیفیت و ایمنی محصولات کمک می‌کند.
  5. سینما و انیمیشن: در صنعت سینما، طراحان از نرم‌افزارهای ترسیم برای ایجاد جلوه‌های ویژه و انیمیشن‌ها بهره می‌برند.

به طور کلی، ترسیم با رایانه در بسیاری از مشاغل امروزی کاربرد دارد و به ما کمک می‌کند تا ایده‌ها را سریع‌تر و با دقت بیشتری پیاده‌سازی کنیم.

جواب کار کلاسی صفحه ۱۵ پودمان ترسیم با رایانه کار و فناوری نهم

با هم اندیشی در گروه مزایای دیگری برای استفاده از فناوری ترسیم با رایانه را بررسی کنید و در جدول ۱-۲ بنویسید. همچنین برای ترسیم با رایانه بایستی چه چیزهایی فراهم باشد و چه نکاتی را رعایت نمایید؟ جدول ۲-۲ را تکمیل کنید.

جدول ۱-۲ _ مزایای دیگر استفاده از فناوری ترسیم با رایانه

ردیفمزیتتوضیح
۱جذاب بودنترسیم با رایانه کاری جذاب، متنوع، جالب و خلاقیت زا است.
۲بازار مارامروزه بازار کار فراوانی برای ترسیم با رایانه یافت می شود.
۳تمیز بودنکار ترسیم با رایانه، کاری تمیز، پاک و طبیعت دوستی است، چون زباله ایجاد نمی کند.
۴مشتری بیشترداشتن مهارت و تخصص در ترسیم با رایانه مشتری زیادی را جذب خواهد کرد.

جدول ۲-۲ _ امکانات مورد نیاز ترسیم با رایانه و نکاتی که باید رعایت شود

ردیفامکانات مورد نیازنکاتی که باید رعایت شود
۱رایانهداشتن رایانه با سیستم متوسط تا بالا جهت ترسیم بهینه
۲امکانات جانبیموس، کیبورد، اسپیکر، چاپگر، رسام یا پلاتر (چاپگر نقشه) و …
۳نرم افزار ترسیمنصب برنامه یا نرم افزارهای ترسیم با رایانه در سیستم
۴تخصص و مهارتیادگیری و کسب مهارت در کار با ترسیم با رایانه

قبلی: جواب پودمان ۱ الگوریتم کار و فناوری نهم

توجه: شما دانش آموز پایه نهم متوسطه اول می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب پودمان هایی کتاب کار و فناوری پایه نهم متوسطه اول ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب تحقیق کنید و کاردرکلاس های پودمان ترسیم با رایانه کتاب کاروفناوری نهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =