سبک زندگی

جواب فعالیت های صفحه ۵۰ و ۵۳ تفکر هشتم ؛ درس مهارت های تصمیم گیری

پاسخ و حل سوال های فعالیت های درس مهارت های تصمیم گیری تفکر هشتم صفحه ۵۰ و ۵۳

جواب سوالات صفحه ۵۰ و ۵۳ درس رسانه ها و تاثیرات آنها بر زندگی ما تفکر هشتم ؛ برای آشنایی با پاسخ و جواب سوال های فعالیت 1 و 2 (انتخابی) صفحه 50 ، فعالیت 3 (انتخابی) و فعالیت در منزل صفحه 53 درس مهارت های تصمیم گیری تفکر و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه اول ، در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت در منزل صفحه 44 و 48 تفکر هشتم
و
جواب فعالیت های درس آداب معاشرت و گفت و گو تفکر هشتم

جواب فعالیت های صفحه ۵۰ و ۵۳  درس مهارت های تصمیم گیری تفکر هشتم

جواب فعالیت ۱ صفحه ۵۰ تفکر هشتم

۱- شما در تصمیم‌گیری‌های خود دچار چه چالش‌ها و موانعی می‌شوید؟

پاسخ: نبود تجربه کافی، تصمیم گیری عجولانه، اعتماد به نفس بیش از حد، اضطراب، عدم دسترسی به اطلاعات کافی، عدم تمرکز، عدم تعادل احساسی، عدم تعادل شناختی، عدم تعادل روانی و موارد دیگر.

۲- چند نمونه از تصمیم‌گیری‌های بزرگ را نام ببرید که می‌تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

پاسخ: تصمیم گیری در رشته تحصیلی، انتخاب شغل آینده، انتخاب همسر برای آینده و موارد دیگر

جواب فعالیت ۲ انتخابی صفحه ۵۰ تفکر هشتم

۱- تصور کنید می‌خواهید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید. در انتخاب رشته به چه نکاتی توجه می‌کنید؟

پاسخ: مقدار تخصص مورد نیاز، مقدار تجربه لازم، ارزیابی ارزشی شغل، زمان انجام کار در شب و روز، شیوه های پیشرفت در شغل، میزان درآمد شغل و …

۲- تصور کنید می‌خواهید یک تلفن همراه جدید بخرید. در انتخاب تلفن همراه به چه نکاتی توجه می‌کنید؟

پاسخ: من در خرید تلفن همراه جدید خود به موراد زیر دقت می کنم:

۱- قیمت
۲- نیازهایی که از تلفن همراه دارم.
۳- امکانات و ویژگی های تلفن همراهی که می خواهم بخرم.
۴- مشخصات فنی تلفن همراه.
۵- برند تلفن همراه.
۶- در آخر نظرات کاربران دیگر را نیز نسبت به تلفن همراهی که می خواهم خریداری کنم را می خوانم.

پاسخ فعالیت ۳ انتخابی صفحه ۵۳ تفکر هشتم

یک مسئله را به دلخواه خود انتخاب کنید که نیاز به تصمیم‌گیری جمعی همهٔ اعضای کلاس شما دارد. از طریق بحث و گفت‌وگو فرایندهای تصمیم‌گیری را به اجرا درآورید و در پایان نتایج تصمیم ‌‌اجرایی خود را ارزیابی کنید.

پاسخ: برای اینکه بتوانیم یک تصمیم جمعی در مورد چالش نظم در کلاس بگیریم، می‌توانیم از فرایند تصمیم‌گیری گروهی استفاده کنیم. در این فرایند، اعضای گروه با هم به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند و سپس تصمیمی را اتخاذ می‌کنند که برای حل مشکل مورد نظر مناسب است. برای این منظور، می‌توانیم از مراحل زیر استفاده کنیم:

  1. تعریف مشکل: در ابتدا، باید مشکل مورد نظر را به صورت دقیق تعریف کنیم. در این مورد، مشکل نظم در کلاس است که می‌تواند باعث کاهش کیفیت یادگیری دانش‌آموزان شود.
  2. جمع‌آوری اطلاعات: برای حل مشکل، باید اطلاعات مربوط به آن را جمع‌آوری کنیم. به عنوان مثال، می‌توانیم از دانش‌آموزان و معلمان سوال کنیم که چه عواملی باعث کاهش نظم در کلاس می‌شود.
  3. تحلیل اطلاعات: پس از جمع‌آوری اطلاعات، باید آن‌ها را تحلیل کنیم تا بتوانیم به ریشه مشکل نفوذ کنیم. در این مورد، ممکن است عواملی مانند نبود انگیزه، عدم تمرکز و یا نقص در مدیریت کلاس باعث کاهش نظم شده باشند.
  4. تعیین راه‌حل: پس از تحلیل اطلاعات، باید راه‌حلی را برای حل مشکل پیدا کنیم. در این مورد، می‌توانیم از روش‌های مختلفی مانند تغییر روش‌های آموزشی، افزایش انگیزه دانش‌آموزان و یا بهبود مدیریت کلاس استفاده کنیم.
  5. اجرای راه‌حل: پس از تعیین راه‌حل، باید آن را اجرا کنیم. در این مورد، می‌توانیم از روش‌های مختلفی مانند برگزاری کلاس‌های تعاملی، افزایش انگیزه دانش‌آموزان و یا بهبود مدیریت کلاس استفاده کنیم.
  6. ارزیابی نتایج: پس از اجرای راه‌حل، باید نتایج آن را ارزیابی کنیم. در این مورد، می‌توانیم از روش‌های مختلفی مانند بررسی تغییرات در نظم کلاس و یا ارزیابی کیفیت یادگیری دانش‌آموزان استفاده کنیم.

با توجه به اینکه هر کلاس و مشکلی که در آن وجود دارد، منحصر به فرد است، باید از روش‌های مختلفی برای حل مشکل استفاده کنیم و بهترین راه‌حل را برای آن پیدا کنیم.

تعریف مشکل: در ابتدا، باید مشکل مورد نظر را به صورت دقیق تعریف کنیم. در این مورد، مشکل نظم در کلاس است که می‌تواند باعث کاهش کیفیت یادگیری دانش‌آموزان شود.

جمع‌آوری اطلاعات: برای حل مشکل، باید اطلاعات مربوط به آن را جمع‌آوری کنیم. به عنوان مثال، می‌توانیم از دانش‌آموزان و معلمان سوال کنیم که چه عواملی باعث کاهش نظم در کلاس می‌شود.

تحلیل اطلاعات: پس از جمع‌آوری اطلاعات، باید آن‌ها را تحلیل کنیم تا بتوانیم به ریشه مشکل نفوذ کنیم. در این مورد، ممکن است عواملی مانند نبود انگیزه، عدم تمرکز و یا نقص در مدیریت کلاس باعث کاهش نظم شده باشند.

تعیین راه‌حل: پس از تحلیل اطلاعات، باید راه‌حلی را برای حل مشکل پیدا کنیم. در این مورد، می‌توانیم از روش‌های مختلفی مانند تغییر روش‌های آموزشی، افزایش انگیزه دانش‌آموزان و یا بهبود مدیریت کلاس استفاده کنیم.

اجرای راه‌حل: پس از تعیین راه‌حل، باید آن را اجرا کنیم. در این مورد، می‌توانیم از روش‌های مختلفی مانند برگزاری کلاس‌های تعاملی، افزایش انگیزه دانش‌آموزان و یا بهبود مدیریت کلاس استفاده کنیم.

ارزیابی نتایج: پس از اجرای راه‌حل، باید نتایج آن را ارزیابی کنیم. در این مورد، می‌توانیم از روش‌های مختلفی مانند بررسی تغییرات در نظم کلاس و یا ارزیابی کیفیت یادگیری دانش‌آموزان استفاده کنیم.

با توجه به اینکه هر کلاس و مشکلی که در آن وجورد، منحصر به فرد است، باید از روش های مختلفی برای حل مشکل استفاده کنیم و بهترین راه حل را برای آن پیدا کنیم.

جواب فعالیت در منزل صفحه ۵۳ تفکر هشتم

یکی از دو فعّالیت زیر را به دلخواه در منزل انجام دهید.

۱- از والدین خود سؤال کنید که آیا در زندگی خود تصمیم اشتباهی گرفته‌اند؛ چرا؟

۲- سهم هریک از اعضای خانواده شما در تصمیم‌های منزل چقدر است؟

پاسخ: این فعالیت به عهده دانش آموز می باشد و باید با گفت و گو با اعضای خانواده خود به پاسخ آن بپردازد.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس مهارت های زندگی موفق کدامند تفکر هشتم

توجه: شما دانش آموز پایه هشتم متوسطه اول می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب سوالات فعالیت های کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه اول ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل سرچ کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات فعالیت های صفحه ۵۰ و ۵۳ درس مهارت های تصمیم گیری کتاب تفکر و سبک زندگی هشتم متوسطه اول ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫39 دیدگاه ها

  1. این سایت عالی از این سایت بهتر پیدا نمیشه
    عالی
    عععععععععاااااااااااااااالللللللللللللییییییییییی
    دست سازندش درد نکنه
    مممنون از سازندش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 14 =