مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب کاردرکلاس صفحه ۱۶۰ و ۱۶۱ ریاضی دهم

گام به گام و پاسخ کاردرکلاس های صفحه 160 و 161 ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی از فصل 7 آمار و احتمال

جواب کاردرکلاس صفحه ۱۶۰ و ۱۶۱ ریاضی دهم رشته تجربی و ریاضی از فصل ۷ آمار و احتمال را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز جویای علم آماده کرده ایم.

مطلب پیشنهادی: جواب تمرین صفحه ۱۵۸ ریاضی دهم

جواب کاردرکلاس صفحه ۱۶۰ و ۱۶۱ ریاضی دهم

جواب کاردرکلاس صفحه ۱۶۰ ریاضی دهم

۱- شکل «ب» یک خودرو را نشان می‌دهد، برخی از ویژگی‌های این خودرو مانند سرعت، میزان بنزین مصرفی و رنگ خودرو در شکل مشخص شده است.

«سرعت خودرو» و «میزان بنزین مصرفی»، قابل اندازه گیری است. به عنوان مثال حداکثر سرعت این خودرو در جاده‌ها ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است. به عبارت دیگر مقدار متغیر «سرعت خودرو» برابر با ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

همچنین اگر خودرویی به عنوان مثال برای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸ لیتر بنزین مصرف کند؛ بنابراین مقدار متغیر «میزان مصرف خودرو» برابر با ۸ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. ولی در این مثال رنگ خودرو قابل اندازه گیری نیست. می‌توان انواع رنگ‌های مشکی، سفید و … را به عنوان مقادیر متغیر «رنگ خودرو» در نظر گرفت و آنها را با اعداد دلخواهی مانند عدد یک برای رنگ مشکی و عدد دو برای رنگ سفید نشان داد.

به نظر شما چه متغیرهای دیگری در این خودرو می‌توان معرفی نمود؟
در سطرهای خالی مقدار هریک از متغیرهای معرفی شده جدید را بیان کنید.

حل کاردرکلاس صفحه 160 ریاضی دهم تجربی با تدریس کامل
حل کاردرکلاس صفحه 160 ریاضی دهم تجربی با تدریس کامل

🔰 نکته مهم : تمامی مطالب درسی قرار گرفته شده در این سایت فقط جنبه کمک آموزشی دارد لطفا از آن‌ها به شیوه صحیح و فقط برای رفع مشکلات درسی‌تان استفاده نمایید تا در امتحانات کلاسی دچار مشکل و دردسر نشوید.

حل کاردرکلاس صفحه ۱۶۱ ریاضی دهم تجربی

۲- جدول زیر متغیرهایی را که درباره یک دانش آموز مطالعه شده است، نشان می‌دهد. مقدار این متغیرها را درباره خودتان در جدول زیر بنویسید.

تدریس کاردرکلاس صفحه 161 ریاضی دهم با توضیح کامل
تدریس کاردرکلاس صفحه 161 ریاضی دهم با توضیح کامل

۳- با توجه به مطالب مربوط به کاربرد علم آمار در محیط زیست، متغیرها و مقدار متغیرهای مربوط به یوزپلنگ ایرانی را در جدول روبه رو بنویسید.

گام به گام صفحه 161 ریاضی دهم فصل آمار و احتمال
گام به گام صفحه 161 ریاضی دهم فصل آمار و احتمال

۴- در یک کارخانه، کارگران مشغول کارند. مهندس این کارخانه، این کارگران را بر اساس مهارت به صورت بسیار ماهر، ماهر، متوسط و ضعیف درجه بندی کرده است. متغیر و مقدار متغیر را برای کارگران بنویسید.

جواب : متغیر مهارت کارگران می باشد. میزان متغیر قابل اندازه‌گیری نبوده است و مهندس کارخانه بر اساس بسیار ماهر، ماهر، متوسط و ضعیف به آنها نسبت داده است.

همچنین بخوانید: جواب کاردرکلاس صفحه ۱۵۷ ریاضی دهم

🟥 در این نوشته جواب کاردرکلاس صفحه ۱۶۰ و ۱۶۱ ریاضی دهم را برای رشته تجربی و ریاضی با توضیح کامل بررسی کردیم، جهت مشاهده گام به گام سایر بخش های کتاب کافیست شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید. شما این کار را برای سایر کتاب های درسی تان نیز می توانید انجام دهید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =