سبک زندگی

سوالات درس هشتم مطالعات اجتماعی هشتم با جواب

گام به گام نمونه سوالات و پرسش های تشریحی و تعریف کنید و نقطه چین امتحانی درس 8 هشت مطالعات اجتماعی هشتم دبیرستان

سوالات درس هشتم مطالعات اجتماعی هشتم با جواب ؛ در این نوشته به پاسخ و جواب نمونه سوال های تشریحی و تعریف کنید و جای خالی مهم امتحانی متن درس ۸ هشتم رسانه ها در زندگی ما کتاب مطالعات اجتماعی هشتم متوسطه اول پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس ۸ مطالعات هشتم

سوالات درس هشتم مطالعات اجتماعی هشتم با جواب
سوالات درس هشتم مطالعات اجتماعی هشتم با جواب

نمونه سوال های متن درس 8 هشت مطالعات اجتماعی هشتم

۱) کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی روزمره کدام است؟

پاسخ: ارتباط سریع با دیگران – مکاتبه – فعالیت های علمی – خرید و فروش – آموزش

۲) بهره گیری از خدمات دولت الکترونیکی کدام است؟

پاسخ: پرداخت قبوض از طریق اینترنت
ثبت نام حج و زیارت
ثبت نام کنکور
صدور گواهی نامه
رزرو یا خرید بلیت هواپیما و قطار

۳) اثرات منفی رسانه های ارتباط جمعی چیست؟ (برخی از اثرات منفی رسانه های ارتباط جمعی را ذکر کنید.)

پاسخ: – پرخاشگری نوجوانان با تأثیر گرفتن از فیلم ها
– رواج بی بند و باری های اخلاقی از طریق اینترنت
– گسترش مصرف گرایی به وسیله آگهی بازرگانی
– کم شدن تماس چهره به چهره افراد و کم شدن دیدی و بازدید های اقوام و دوستان

۴) مزایای استفاده از فناوری ها چیست؟

پاسخ: در وقت و هزینه ها صرفه جویی شود، رفت و آمد ها در شهرها کمتر شود و به علاوه بتوانیم در ۲۴ ساعت شبانه روز، و نه فقط در ساعاتی معین، از این خدمات بهر ه مند شویم.

۵) برخی از فناوری های جدید را مثال بزنید.؟

پاسخ: روشن و خاموش کردن وسایل خانه از راه دور، با تلفن همراه
ثبت میزان مصرف بر روی قبض آب و برق و گاز ، بدون مراجعه به منازل

۶) تأثیرات وسایل ارتباط جمعی بر روی مردم تا چه اندازه است؟

پاسخ: امروزه صاحبنظران معتقدند که رسانه های ارتباط جمعی، تأثیر زیادی بر سبک زندگی و هویت افراد می گذارند. آنها چنین بحث می کنند که رسانه ها می توانند موجب شوند که مردم به شیوه های خاصی فکر کنند و یا وقایع را همان طور که آنها می خواهند ببینند. به عبارت دیگر رسانه ها روی باورها و افکار و رفتار انسان ها اثر می گذارند. این اثرات ممکن است مثبت یا منفی باشند.

۷) تبلیغات و آگهی های بازرگانی چه تأثیری بر سبک زندگی و فرهنگ عمومی می گذارد؟

پاسخ: اثر تبلیغات از این نظر مهم است که آنها سعی می کنند راه و روش های مخصوصی برای لباس پوشیدن، غذا خوردن، خریدن اتومبیل، سرگرمی و… را به همه افراد جامعه انتقال دهند و آن روش ها را تبدیل به فر هنگ عمومی و سبک زندگی کنند.

۸) آثار منفی آگهی های بازرگانی چیست؟

پاسخ: گسترش مصرف گرایی – تغییر سبک زندگی – مفید جلوه دادن کالاهای مضرّ

۹) هنگام استفاده از اینترنت به چه مواردی باید توجه کرد؟

پاسخ: – بررسی و تحقیق درباره اطلاعات درج شده در اینترنت
– وارد نکردن اطلاعات ، عکس و فیلم شخصی
– فاش نکردن رمز ایمیل و رمز کارتهای بانکی
– استفاده محدود

۱۰) آیا به اطلاعات موجود در اینترنت می توان اعتماد کرد؟ چرا؟

پاسخ: همه اطلاعاتی موجود در اینترنت، صحیح نیستند. چون از سوی منابع و افراد مختلف منتشر می شوند. پس درباره درستی منبع و پایگاه آنها، تحقیق و پرس و جو کنید.

نکته مهم: دانش آموزان عزیز، تنها به خواندن این سوالات اکتفا نکنید و حتما متن درس را هم به دقت مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: سوالات درس هفتم مطالعات هشتم

سوالات متن درس ۸ هشتم کتاب مطالعات اجتماعی پایه هشتم با جواب را در این مقاله مشاهده کردید. امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از صفحات دیگر ماگرتا دیدن نمایید. برای بهتر پیدا کردن جواب ها در آخر کلمات جستجو شده داخل گوگل کلمه ماگرتا را قرار دهید. همچنین سوالات خود را در بخش دیدگاه بنویسید. 😊

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

12 دیدگاه

  1. خوبه ولی حوصله این کارو ندارم که وارد کتابشون کنم 😁😆
    کسی میدونه که باید چطوری این فایل رو دانلود کنیم ؟

  2. خیلی خوبه در ضمن شما ک میگی تو کتاب پیدا نمی کنی این سوالات رو باید داخل دفتر یاداشت کنی اگ میخوای داخل کتاب یاداشت کنی باید پی دی اف اجتماعی رو داشته باشی

  3. عالی بود البته خیلی خوب میشد ی سری جاها سوالات رو ب خونه متن درس ربط بدین مثلا بگین فلان سوال از این خط تا این خطه ک توی خوده کتاب سوال نوشته شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *