سبک زندگی

جواب فعالیت های درس ۶ مطالعات نهم ⚡️ زیست بوم ها در خطرند

پاسخ سوال های صفحه ۳۷ و ۳۹ مطالعات اجتماعی پایه نهم ، جواب فعالیت های درس 6 زيست بوم‌ها در خطرند فصل سوم مطالعات پایه ۹

پاسخ فعالیت های درس ۶ مطالعات نهم : در این نوشته به جواب فعالیت های درس ششم 6 مطالعات اجتماعی پایه نهم در صفحات ۳۷ و ۳۹ مربوط به درس شش زیست بوم ها در خطرند در بخش آموزش و پرورش ماگرتا پرداخته ایم.

پاسخ درس بعدی: جواب فعالیت های درس ۷ مطالعات نهم

گام به گام درس ۶ مطالعات نهم
گام به گام درس ۶ مطالعات نهم

پاسخ فعالیت درس ۶ مطالعات نهم

در جواب فعالیت درس 6 مطالعات اجتماعی نهم داریم :

جواب فعالیت صفحه ۳۷ مطالعات اجتماعی نهم

جواب فعالیت صفحه ۳۷ مطالعات نهم

با توجه به نقشه
۱- الف) سه کشور نام ببرید که بیش از ۳۰۰ گونهٔ در معرض خطر دارند. ایالت متحده آمریکا، آلاسکا، استرالیا، اندونزی

ب) دو کشور نام ببرید که کمتر از ۵۰ گونهٔ در معرض خطر دارند. عربستان، مغولستان، افغانستان، قزاقستان، مصر، الجزایر و…

۲- نواحی جنوب شرقی آسیا، استرالیا و امریکای جنوبی را از نظر تعداد گونه‌های در معرض خطر با کانادا و اروپای شمالی مقایسه کنید. علّت تفاوت چیست؟

تعداد گونه های در حال انقراض در کانادا بین ۵۰ تا ۹۹ و در شمال اروپا کمتر از ۵۰ گونه است، در حالی که تعداد گونه های در معرض خطر در آسیای جنوب شرقی و آفریقای مرکزی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ و در استرالیا از ۳۰۰ تا ۷۰۰ گونه است.

3- چرا در صحرای آفریقا تعداد گونه‌های در معرض خطر بسیار کم است؟ به علت اینکه این منطقه از تنوع کمی برخوردار است.

جواب فعالیت صفحه ۳۹ مطالعات اجتماعی نهم

۴- شما کدام‌یک از دو دیدگاه مطرح شده در بالا، دربارهٔ قطع درختان آمازون را ترجیح می‌دهید. دربارهٔ دلایل خود در کلاس گفت‌وگو کنید.

جواب: با هر دو دیدگاه، زیرا در هنگام استفاده از جنگل های آمازون می توان از آن عاقلانه استفاده کرد تا مشکل زیادی برای آب و هوای سیاره زمین ایجاد نشود.

۵- هر ساله تعداد زیادی درخت برای تولید کاغذ قطع می‌شود. با یکدیگر درباره راه‌های کاهش استفاده از کاغذ تولید شده از درختان که در چاپ کتاب‌های درسی یا مجلّات یا … استفاده می‌شود، گفت‌وگو کنید و نتایج آن را در کلاس بیان کنید.

یکی از موثرترین راه های نجات درختان و احیای آن ها استفاده از فناوری اطلاعات و انجام کارهای دولتی با استفاده از اینترنت و دولت الکترونیک است.

راه حل دیگر استفاده از کاغذ های باطله و ساخت کاغذ با مواد غیرچوبی است.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت های درس ۴ مطالعات نهم

پاسخ به کار ببندیم صفحه ۴۰ مطالعات نهم

۱- فرض کنید قرار است به خودتان، اعضای خانواده و دوستان یا مردمی که در منطقه شما زندگی می کنند، پنج پیشنهاد در مورد نحوه انجام دادن فعّالیت های روزانه بدهید؛ به طوری که این پنج پیشنهاد بتواند به حفاظت از زیست بوم منطقه زندگی و یا حتی زیست بوم های جهان کمک کند. پیشنهادهای شما چیست؟ آنها را روی یک برگ کاغذ بنویسید و در کلاس نصب کنید.
مثال: به جای دستمال کاغذی، بیشتر از دستمال پارچه‌ای استفاده کنیم.

  1. استفاده از کاغذ های باطله
  2. تفکیک زباله ها از مبدا
  3. استفاده از وسایل نقلیه عمومی
  4. اسراف نکردن در طول روز
  5. استفاده از ظروف تجدید پذیر

۲- فرض کنید به کشور برزیل سفر کرده و جنگل‌های آمازون را دیده‌اید. یک کارت پستال درست کنید و روی آن تصویر یک منظره یا یک گونهٔ گیاهی و جانوری این ناحیه را بچسبانید. کارت را برای یک دوست بفرستید.

۳- دربارهٔ شگفتی‌های یکی از گونه‌های گیاهی یا یک جانور تحقیق کنید. آنها را روی یک برگه کاغذ بنویسید و در کلاس بخوانید. سپس بگویید این نکات جالب، چه درس‌هایی دربارهٔ خالق هستی به ما می‌آموزد.

پاسخ درس قبلی : جواب فعالیت های درس ۵ مطالعات نهم

در آخر جواب فعالیت های درس ۶ مطالعات نهم در صفحات ۳۷ و ۳۹ و ۴۱ به پایان رسید، اگر سوال یا مشکلی دارید از قسمت دیدگاه با ما یا سایر دانش آموزان بحث و گفتگو کنید و نظرات خود را بگذارید. تمام سوالات را کامل و صحیح پاسخ دادیم. میتوانید آن ها را هم خلاصه بنویسید. برای بهتر پیدا کردن ما در آخر عبارت جستجو شده خود در گوگل کلمه ماگرتا را بنویسید.🤗🥳

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫۳ دیدگاه

  1. واقعا ازتون ممنونم این دوسالی که انلاین بود کلاس ها واقعا بهم کمک کردین
    همیشه هم جواب هاتون کامل و درست بوده
    خدا قوت به تون ممنونم❤❤❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =