مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبار

تجزیه و تحلیل نمونه پیج‌های موفق اینستاگرام در زمینه گردشگری و سفر

گردشگری، یکی از پرطرفدارترین حوزه‌ها برای تولید محتوا است؛ زیرا سفر، دنیایی سرشار از تجربه‌های تازه است و هیچوقت تکراری نمی‌شود. پیج‌های زیادی در اینستاگرام وجود دارند که در زمینه سفر و گردشگری فعالیت دارند، اما نمی‌توان همه این صفحه‌ها را موفق دانست. برخی صفحات، به دلیل فعالیت‌های موثر و تولید محتوای موفق، رشد چشم‌گیری در سال‌های اخیر داشته‌اند. اگر شما هم دوست دارید در این حوزه فعالیت کنید، بهتر است چندتا از موفق‌ترین پیج‌های اینستاگرامی در حوزه سفر و گردشگری را ببینید تا دید بهتری درباره تولید محتوا در این حوزه  به دست آورید.

تجزیه و تحلیل نمونه پیج‌های موفق اینستاگرام در زمینه گردشگری و سفر

معرفی و تحلیل بهترین پیج‌های بین‌المللی در زمینه گردشگری و سفر

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند فعالیت موفقی در اینستاگرام داشته باشید، این است که صفحه‌های موفق را دنبال کنید و فعالیت‌ آن‌ها را به دقت تجزیه و تحلیل نمایید. اگر می‌خواهید  یک پیج اینستاگرام در زمینه گردشگری ایجاد کنید یا می‌خواهید به عنوان ادمین در چنین صفحه‌هایی فعالیت داشته باشید، حتما سری به پیج‌های زیر بزنید:

۱-Airbnb

Airbnb

Airbnb یکی از مشهورترین برندهای گردشگری در جهان است. این برند، صفحه‌ای پرمخاطب و بسیار فعال با بیش از ۵ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. در این صفحه، بیشتر تصاویری منتشر می‌شوند که مخاطبان برای صفحه ارسال کرده‌اند. استفاده از تصاویر واقعی برای تولید محتوا، راز موفقیت این صفحه به شمار می‌آید. اغلب کمپین‌ها، کاملا مبتنی بر فعالیت مخاطب هستند و به همین دلیل، تعامل این پیج همواره بسیار بالاست.

۲-lonelyplanet

از دیگر پیج‌های موفق در زمینه گردشگری در جهان، lonely planet است. در این صفحه، می‌توانید پست‌هایی درباره بهترین مکان‌های دنیا برای گردشگری، تجربه‌های گردشگران، غذاهای بین‌المللی، مکان‌های ناشناخته و بکرترین نقاط جهان مشاهده کنید. علت موفقیت این پیج، این است که از تجربه‌های واقعی برای تولید محتوا کمک می‌گیرد و اهداف تبلیغاتی، روی محتواهای آن اثر منفی نگذاشته است.

۳- cntraveler

Cntraveler صفحه اینستاگرامی دیگری است که در حوزه سفر و گردشگری فعالیت می‌کند و در این حوزه بسیار موفق است. در این صفحه، به تناسب زمان‌های مختلف سال، مکان‌هایی برای سفر پیشنهاد می‌شود. همین موضوع، باعث شده است که علاقمندان به سفر توجه بسیار زیادی به این پیج و محتواهای آن نشان دهند. مزیت cntraveler این است که به جز یک پیج عمومی، چند پیج مجزا برای گردشگری در کشورهای مختلف هم دارد که به صورت خاص روی گردشگری همان کشور متمرکز هستند.

۴- thepointsguy

یکی از راه‌هایی که به رشد پیج‌های گردشگری کمک می‌کند، یافتن مخاطبانی است که اهداف و سلایق خاصی دارند. thepointsguy یک پیج در حوزه سفر است که به مسافرانی اختصاص دارد که سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهند. در این پیج، می‌توانید تجربه‌های متفاوتی از سفرهای هوایی مشاهده کنید. اگرچه محتواهای این صفحه برای مخاطبان ایرانی چندان ملموس نیست، اما می‌تواند ایده خوبی برای تولید محتوای موثر در حوزه گردشگری و سفر باشد.

بیشتر بدانید: موفق‌ترین پیج‌های اینستاگرام

تحلیل بهترین پیج‌های ایرانی در زمینه گردشگری و سفر

ایران، کشور چهار فصل و هزار رنگ، سرزمینی شگفت انگیز برای علاقمندان به سفر است. به همین دلیل، بررسی پیج‌های فارسی موفق اینستاگرامی که در حوزه گردشگری و سفر فعال هستند، برای علاقمندان این حوزه بسیار مفید خواهد بود.

۱- سفر میریم

در این صفحه، خبری از پست‌های آماده یا محتواهای روتین نیست؛ تنها چیزی که خواهید دید، تجربه‌های واقعی از 2 اینفلوئنسر سفر است. به همین دلیل هم هست که این پیج، یکی از پرمخاطب‌ترین صفحه‌های فارسی‌زبان اینستاگرام در حوزه گردشگری به شمار می‌آید. اغلب محتواهای این صفحه به صورت ویدئویی هستند و به همین دلیل، تجربه‌های سفر واقعی را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کنند.

۲- الی گشت

سایت دیگری که در زمینه گردشگری بسیار موفق عمل کرده است و می‌تواند یکی از نمونه‌های عالی برای علاقمندان به این حوزه باشد، الی گشت است. این پیج، به طور منظم محتواهایی قوی و جذاب در حوزه گردشگری بین‌المللی منتشر می‌کند. ارائه اطلاعات جدید و کمتر خوانده شده درباره سفر و گردشگری، شگرد این صفحه برای جذب مخاطب است. در این صفحه می‌توانید پست‌هایی درباره گردشگری سیاه، مکان‌های عجیب دنیا، تجربه گردشگران خارجی از سفر به ایران و جشنواره‌های بین‌المللی مختلف ببینید.

۳- جاباما

جاباما

یکی از پیج‌های ایرانی موفق در زمینه گردشگری و سفر، جاباما است. این برند، در زمینه اجاره محل اقامت در شهرهای مختلف ایران فعالیت می‌کند. جاباما، یکی از پرطرفدارترین صفحه‌های اینستاگرامی را دارد و تعامل مخاطبان در آن عموما بالاست. یکی از دلایل موفقیت این صفحه، انتشار پست‌های منظم در زمینه اقامتگاه‌های بوم گردی اختصاصی هر شهر است که جذابیت بسیار زیادی برای مخاطبان دارند. جاباما در بازه‌های زمانی منظم، آمارهای خوبی درباره بهترین مکان‌های اقامتی ارائه می‌دهد؛ این کار، یکی از دلایل مهم رشد صفحه‌های اینستاگرامی است.

۴- کجارو

صفحه اینستاگرامی دیگری که در حوزه گردشگری بسیار موفق عمل کرده، کجارو است. در این صفحه، خاطره‌انگیزترین مکان‌ها برای سفر یا گردش کوتاه معرفی می‌شوند. در استوری‌های این پیج، عکس‌ها و فیلم‌هایی منتشر می‌شود که ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد و منجر به تعامل بیشتر می‌گردد.

چطور از پیج‌های گردشگری موفق ایده بگیریم؟

مشاهده صفحه‌هایی که دنبال‌کننده زیادی دارند می‌تواند ایده‌های خوبی در ذهن افراد کم‌تجربه‌تر ایجاد کند. حتی می‌توانید از نقطه‌ ضعف‌ها و کامنت‌های منفی موجود در این صفحه‌ها هم ایده بگیرید و آن‌ها را برای رشد صفحه خود به کار ببندید. برای این که بتوانید صفحه‌های موفق اینستاگرامی در حوزه گردشگری را الگوی خود قرار دهید، طبق روش زیر عمل کنید:

  • پست‌هایی که لایک و کامنت بیشتری گرفته‌اند را پیدا کنید و نظرات مردم را بخوانید.
  • الگوی محتوایی صفحه را بررسی کنید؛ مثلا اینکه چه زمانی و در چه زمینه‌ای پست منتشر می‌کند.
  • محتواهای پرمخاطب، از چه نوعی هستند؟ بررسی کنید که چه محتواهایی بازخورد بیشتری می‌گیرند.

این کارها می‌توانند در کنار یکدیگر، منجر به موفقیت صفحه شما شوند.

تعامل یکی از عوامل موفقیت پیج‌های گردشگری

بعد از تولید محتوای با کیفیت، تعامل در پیج‌های گردشگری یکی از عوامل مهم رشد و موفقیت است.  تعامل یعنی برقراری ارتباط دو طرفه با مخاطب که اگر نادیده‌اش بگیرید، به هیچ‌جا نمی‌رسید!

برای رشد پیج مخصوصاً در ابتدای راه باید حواستان به اینگیج یا درگیر کردن کاربران باشد. بنابراین سعی کنید کامنت‌ها و دایرکت‌ها را تا جای ممکن پاسخ دهید و کاری کنید که مخاطب با شما احساس نزدیکی کند. اگر خودتان وقت ندارید یا تعداد دایرکت‌ها و کامنت زیاد است بهتر است به استخدام ادمین دایرکت حرفه‌ای فکر  باشید.

سخن پایانی

اینستاگرام، دنیایی بزرگ و رنگارنگ است. برای موفقیت در این شبکه اجتماعی، باید سعی کنید تجربه‌های دیگران را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. در این مقاله، چند پیج موفق در حوزه گردشگری و سفر را تحلیل و بررسی کردیم. امیدواریم این اطلاعات، به موفقیت روزافزون شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =